In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

29 aug 2023, 09:06

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag Dinsdag en" Project Vaatwas" is van start gegaan.
vandaag start ook" Project: Fleecewas": ten minste als Gimly zijn Koninklijke kont opheft.
en" Project Zwevende Planken" is geschetst. prijs per plank is ook gekend en hoe breed. daarvoor komt" Project Muur schilderen" in muisgrijs.
we moeten ons hier bezig houden. De plank voor in het kot ligt er ook al in in waterdicht hout. Ik was gisteren bezig met project "aanrecht proper maken". vandaag verder doen met Project afwas spaghettisaus.
gisteren kreeg ik een "ping". er stond "ik ben in alle staten." ik schreef terug of ik later mocht bellen omdat we net aan het eten waren. Lilly had net haar sliert binnen. gegeten en boekkussen gezet en teruggebeld. ze mocht stoppen met haar rondreis door Amerika. Suus.
Jo had 'r laten weten dat ze haar spullen dan maar moest opsturen en per kerende kreeg ze d'r sleutels. ja, en daar wrong het schoentje: Suus is post nl niet en kan dat ook niet betalen. er zit ook een tv toestel bij. Suus zal niet thuis zijn als Jo haar spullen komt ophalen. als ze thuiskomt dan moeten Jo haar spullen zijn en de sleutels in de bus. Suus vreest er nu voor dat ze dingen gaat doen in huis als zij er niet is: bepaalde spullen extra meenemen of dingen vernielen. maar dan heeft ze de Rotterdamse politie op d'r dak. en iedereen zegt hetzelfde als ik: hou je er nu aan. neem ze nooit maar dan ook nooit meer terug. been stijf houden.
Toen belde d'r zus om te zeggen dat de 2 de er een familiebijeenkomst is met etentje. dan blijft Suus bij d'r moeder logeren. er zijn wel bussen van Oosterhout naar Dordrecht maar niet midden in de nacht. bij mij was de wifi weggevallen toen Anoek belde. gelukkig heb ik Suus haar gsm nummer. dus sms gestuurd dat we geen verbinding meer hadden. maar dan werd het contact hersteld via ventje. die zijn inlogcode ken ik toevallig wel. zijn bankkaartcodes niet. wel die van paypall. Kaartje voor de Dr is gemaakt en zit in mijn schoudertas dat voor neef zit in een rode brievenbus. die bus werd eerder opgehaald dan deze hier. het is dus onderweg. en dan heb ik tijd genoeg om de 2 andere te maken. ( 21 & 26/09) bij de een frisse vibrante kleuren en de ander een gewoon bloemenkaartje. in oktober heb ik er maar 2 denk ik. dan ook eerst de lijst voor de kerst maken. en in november ook maar 2, net als in december want ik heb nog steeds Mamyretro's frans adres niet. en als ik het niet heb kan ik ook niets sturen, gavie? (piraats voor snap je) Parley was praten, onderhandelen. dus Suus heeft de 2 de een familie Parley. wanneer die van ventje doorgaat? nog steeds een raadsel. ik kom van het onder sop zetten van de afwas en het zetten van een kopje koffie: wie staat er aan zijn bord? 'Ik heb honger.' ja, maar je moet wachten tot papa op is. Zus ligt toch op bed te maffen. Handig is dat het sensorlicht voor de trap vanochtend ook nog werkte. In de Zagerij gaat eerst Paul met pensioen, dan Jan en den Redgie als die 70 is. dan kan zijn zoon de zaak overnemen.
ik heb een waslijst aan medicijnen maar een keer geen diazepam. ( die is het duurst.) nu alle dozen in 1 doos zitten is het overzichtelijk. morgen kan ventje dan naar de apotheek. ( ten laatste donderdag) de bakkerij is woensdag en donderdag gesloten. de woensdag moet je dus naar de carref als je een broodje wil. ( hier zijn geen automaten) aan de carref. is er ook een apotheek maar ik ga toch liever naar mijn vaste. die weten wat ik neem. en bestellen na.
Buurman is gaan werken en die is ook betrokken in " project vaatwasser." dat was het eerste dat hij kocht als hij alleen ging gaan wonen.
we eten vandaag eitjes met friet. en restje brood met beleg en de rest van de soep. er is nog hesp. brood een beetje roosteren en hesp erop met een vleugje mosterd en je hebt ook iets binnen. als ik ten minste die pot mosterd kan opendraaien. het viel ventje op dat het aanrecht netjes was en dan begon hij in de kasten te kijken naar passata maar die was op. alles in bokalen over datum gaan eruit. blik kan nog. we zijn niet ziek geweest van blokjes tomatensaus met look uit blik. er staat geen TMHT op. dus ventje denkt en dat gaan we straks opzoeken dat je blik 10 jaar kan bewaren. Neen, Gimly niemand staat boven op. ja, ga maar liggen sulken.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

29 aug 2023, 09:27

Afbeelding

Hier een grijze dinsdagmorgen :roll:
toch wens ik jullie het allerbeste....
Maak er tenminste een aangename dag van :)
Veel sterkte aan wie het kan gebruiken..... :(
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

29 aug 2023, 20:47

goede avond ,ben eens bij jullie geland ,
verleden week de 4 daagse gestapt van de ijzer (ieper)
dus clive ,ik was in jou stad ,
minder was de dinsdag en woensdag avond ,knie dubbel dik
ijs erop gelegd ,morgen een afspraak i.v.m of voor de knie

oma-c hier bleef het droog vandaag
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

29 aug 2023, 21:07

Afbeelding

Gezellige avond nog , slaapwel en tot morgen.....

mammyretro, oppassen voor de gevolgen
met die knie :roll: :oops:

anjelierken

29 aug 2023, 21:07

Afbeelding

Hallo iedereen,

We hebben via mail al info gekregen over de griepspuit van de huisarts. We kunnen die bij de apotheker afhalen zonder voorschrift als je 50+ bent. Ga dat volgende maand doen. Vanaf eind oktober zijn er dan vaste vaccinatiemomenten. Ik had gedacht dat de griepspuit ging gecombineerd zijn met het covid vaccin, niet dus. Voor het covid vaccin moet je nog eens gaan.

Zoon en gezinnetje zijn thuis . De ukjes wilden al langs komen, maar waarschijnlijk is dat voor morgen . Hun konijntjes zijn hier nog en ze wilden die zien. De hamsters zijn al thuis, die had ik gisteren al meegenomen. Denk dat de kat ook blij zal zijn. Volgens zoon was die al aan het eten. Ja, dat zal wel, met de ukjes in de buurt heeft die eten genoeg. Ik deed dat vroeger ook graag, dieren eten geven, en nu nog eigenlijk.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

30 aug 2023, 07:53

de regen heeft me wakker gemaakt en ook een mug die rond mijn oren zoemde. de slaap niet meer kunnen vatten natuurlijk.
ventje gaat vandaag boodschappen doen want morgen moet hij naar de keuring. en je kan daar lang staan. vanmiddag eerst de remschijven gaan vervangen in de garage en door rijden naar zijn moeder. daar een paar uur blijven en dan naar huis. Project Fleededekens is opgeschoven want Project Olie verversen kwam in de plaats. ik ben bij Vansevenant nog even binnen gegaan en er stonden daar beertjes. aan -70%. Hans was een beer van een vent en op zijn graf zonder opschrift staat alleen 1 pluchen beer die groen aan het worden is ipv wit. ( en af en toe zo'n grafkaars)terwijl de winkeldocher dacht dat het muisjes waren. bleken het toch beertjes te zijn. en ik had haar iets beloofd voor op zijn graf. ( heb al de tekst geschreven maar ik heb geen 800 euro voor een nieuwe steen.) toen we Lilly zijn op gaan halen. maar dat zou niet op tijd toe komen. nu moet het ingepakt worden en opgezonden worden want ventje paseert toch het postpunt de woensdag. nu nog ergens zo'n gewatteerde enveloppe of een mini doosje vinden en op zenden.
kom ik bij de dokter en geef haar die enveloppe met haar kaartje af .Ze wilde onmiddelijk kijken maar hield zich op het laatste moment in. we zijn de 14 de nog niet. heeft deze meegenomen naar huis en ging deze aan haar man geven om dan de 14 te krijgen. die houdt alles bij. moet ze maar zeggen als ik voor bloedafname ga of het naar haar zin was. naar Suus heb ik ook een geschreven, eentje die ik al gemaakt had. ik heb buitenlandse zegels. dus ventje moest die gewoon in de bus steken. bij de dokter gesproken over onze "projecten" en ze is gaan kijken via de site van de action naar mijn nieuwe serviesje. zegt ze: ik zou eigenlijk ook graag een nieuw hebben en voor die prijs.... dan is er verteld wat er gaande is geweest in die 5 weken: dat ventje elke woendag naar zijn moeder moet en dat ik dan hier zit te zitten, dat Suus Jo heeft buiten gesmeten en dat ik de vorge keer na de behandeling thuis onwel ben geworden. ik heb een tere maag en dan onderzoeken van elke maand:Bloedsaturatie 98%, hartslag 96 per min. bloeddruk 12/8. gewicht tè. vroeger zonder die pillen tegen die voorkamerventrikulatie had ik al een hartslag van over de 100. nu is die aan het zakken. Volgende maand bloedafname. kijken hoe hoog de suiker staat en hoe het met de lever is. als ik thuiskomt vraagt ventje steevast hoe het met mijn suiker is maar die wordt maar om de 3 maand bij de bloedafname gedaan moest ik hem zeggen. de rest was in orde. ik heb voorlopig zo'n machine om te prikken niet nodig. en hun kost het te veel in de aankoop van de priknaalden en de teststaafjes. dus doen ze die niet meer bij mij.
ventje wilde gisteren weten hoeveel een fles advocaat liqeur kostte bij P&T. krijg ik daarna na 5 min een nieuwsbrief in mijn inbox zeker? :roll:
maar eerst kijken hoeveel mijn waslijst aan medicatie gaat kosten alvorens ik mijn wish* list doorzend en een bestelling doe bij P&T. en ik moet ook nog bestellen bij Sunantha's webwinkel voor de kaartjes. het gaan losse vellen zijn deze keer. die zijn handelbaarder dan de uitdrukvellen in de boeken. vandaag die 2 klaarmaken die nog op mijn projectenlijst staan. kan misschien doordoen tot die van oktober. of beginnen aan de voorbereidingen ervan. dan is dat rap gedaan. we eten vandaag zo'n pot noedels. het moet weer rap gaan vandaag.+ de lijst van de boodschappen moet klaarliggen. dan hoeft ventje alleen nog mijn ID kaart te nemen en mijn banccard en naar de apotheek.
Geen markt vrijdag dus Project fleecedekens wassen kan van start gaan. de anjers staan nog steeds mooi. die blijven zeker tot volgende week staan. is ongeveer 8 euro uitgespaard want ik moet nog 2 vazen schoonmaken dankzij de tips die Oma C door heeft gestuurd.
Dus vandaag: project boodschappen gevolgd door project garage en project moeder bezoeken voor ventje en voor mij Project kaartjes maken en stofzuigen. die vierkantjes van de ponsjes vliegen ook soms alle kanten uit. Lilly had weer de helft van de tuin mee dus zeker stofzuigen. en die was hier net beneden maar is klaarblijkelijk weer naar boven. koffie is gezet en vaatje kruidenzout voor frieten terug op zijn plaats. ventje heeft een nieuwe potje chilipasta nodig maar hij paseert normaal als hij naar moeder gaat de Aziatische winkel dus moet hij daar maar gaan kijken. zal een pak goedkoper zijn dan online aankoop. nu moet hij via de autostrade naar de garage en dat duurt een uur voor het vervangen van de remschijven achteraan. Misschien in het terug komen dat de Aziatische winkel nog open zal zijn. straks eens Googlen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive

30 aug 2023, 09:21

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Manlief werkt van thuis uit, dus de 2 benedenverdiepingen zijn al terug netjes, opgeruimd (vooral speelgoed van Matice ) en alle gestofzuigd. Kan ik op mijn gemak boven alles gaan doordoen. Ga voor deze extra taak wel eerst de badkamer grondig doen, want dat is vorige week niet gebeurd.
De 6 deurse kleerkast en het hanggedeelte van de dressing zijn al gedaan. Alles uitgewassen met Dettol en en mottenballen van HG erin gelegd. Die ruiken niet. Maar ze zijn wel maar 3 maanden actief. Heb in mijn agenda 3 maanden vooruit geteld en een nota gemaakt dat ik dus nieuwe motteballen moet leggen.

Zo, ik ga er terug aan beginnen. Zonder namen, aan ieder van jullie een mooie , zij het regenachtige dag gewenst en een dikke sterkteknuffel voor diegenen die er eentje kunnen gebruiken.

Oma-C

30 aug 2023, 09:37

Afbeelding

Goede morgen allen, :wink: hier ook regen
en raar maar dat worden we niet gewoon hé :oops:
Toch zullen we het ermee moeten doen, 't is niet anders :roll:

Sterkte aan wie het nodig heeft en maak er verder allemaal
een gezellige dag van... :)

Helena van Troje

30 aug 2023, 10:19

Hallo, hier miezert het.
Gelukkig dacht ik eraan dat het oud papier nog moest buiten gezet worden.
ik had daarmee gewacht de vorige keer omdat het regende.
Nu regent he took dus ik blijf niet uitstellen.
Plan was morgen naar Hasselt te gaan.
Plan zal niet doorgaan vrees ik.
Enkel protesteert en voet ook.
Wat nu weer?
Seffens kan ik nog niet op verlof!
Zondag al vertrek.

Een fijne dag gewenst aan allen.

anjelierken

30 aug 2023, 14:34

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: wist niet dat dat bestond, mottenballen die niet ruiken. Vroeger zat soms die geur ervan in de kleding zelf.

Nu schijnt de zon volop. De ganse voormiddag somber en regenachtig.
Morgen de laatste vakantiedag . Normaal gezien gingen we morgen met de kids iets leuks doen samen met zus ,nichtje en dochter. Maar heb nog niks gehoord. Straks eens bellen. Zal waarschijnlijk iets binnen zijn, gezien het weer.

Straks als avondmaal pannenkoeken bakken, is ook al een tijdje geleden . Ga er genoeg bakken, dan kan manlief er morgen ook eten, als ik er niet ben.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

30 aug 2023, 20:51

Afbeelding

Voor alle seizoentjes een gezellige avond verder
en voor straks een rustige nacht met mooie dromen
slaaplekker en tot morgen :)
Sterkte aan wie het kan gebruiken... :?

Muddy Maddy

31 aug 2023, 08:23

Terwijl het buiten nog een beetje donker is en het straatlicht brand, heb ik besloten om op te staan.
Gisteren is ventje naar de garage gegaan en naar zijn moeder. ik had het rijk alleen. Ik heb bijna 3 uur aan de videochat gehangen met Suus.
3 uur. ik heb zelfs mijn middagkoffie niet gedronken ( met een koekje :wink: ). een nieuw ritueel dat we gestart zijn.
we zijn wel onderbroken door telefoontjes van ventje maar die wist niet dat ik al om 14 u met mijn babbelsessie begonnen was. :roll: telefoon dat hij in de garage was, dat hij onderweg was naar het 'Hallenhuis' dat hij er stond enz. korte onderbrekingen van max 5 min. remschijven en blokjes zijn gestoken, ook 'n duur geval. vandaag naar de keuring. er is door de garage aangeraden niet op de website te gaan kijken maar gewoon opdagen. en verder vertelden ze in de garage 't een en 't ander over die electrische wagens. dat de regering wil dat we op een bepaalde datum met z'n allen geen wagens op fosiele brandstof meer gaan mogen hebben vinden zij van de garage larie & apekool. zo'n vaart zal het wel niet lopen. Ten eerste het maken van zo'n wagen is al milleuOnvriendelijk. laat ons maar zwijgen over het ontmantelen. en wetenschappelijk gezien: 1 EMP van de zon en alles valt stil. dat wist ik al lang. neen, zeiden ze in de garage: hou maar vast aan je vertrouwde wagentje. die wet op het verbod van wagens met fosiele brandstof hebben ze gestemd om de groenen het zwijgen op te leggen. die van allemaal lef ( vroegere naam v/d partij) hetzelfde met zonnepanelen. energiezuinige woningen en ik kan zo wel effen doorgaan zeiden ze in de garage.
schoonmoeder heeft een open wonde in haar nek. ze kan haar hoofd niet langer opheffen. als ze nu roept is het van de pijn. dus die nek ligt contstant in een onnatuurlijke houding. Er is een aanvraag ingediend om een aangepaste rolwagen die het hoofd rechtop houd maar dat is voor goedkeuring bij de adviseur. toen ventje er eenmaal was, heeft ze weer veel gegeten en gedronken. ze moesten nog de ronde van de pillen ( vitamientjes moeten wij zeggen) doen als ze al in bed lag. ventje wilde naar huis. en niet tot 7 uur wachten. want hij moet naar de keuring. en daar is ie best nerveus over. Als tuutje erdoor is, moet hij maar om de 2 jaar en dat ziet hij beter zitten dan elk jaar. enfin.
Tijdens mijn videogesprek lag Lilly op een gegeven moment in haar hangmandje en toen ik naar het toilet ging was ze 'em gesmeerd naar boven. vroeger belden we kort maar daar zat die Jo voor een stuk achter. Suus stelde een vraag omdat Mark haar broer hoogbegaafd is maar voor sommige dingen toch zijn gsm moet boven halen. Suus haar vraag was logisch en zou hij zonder hulpmiddelen moeten beantwoorden. ik heb zonder hulpmiddel een antwoord gegeven. na tweede kerst moeten er zoveel dagen tussen zitten voor het pasen is. voor pasen heb je carnaval. vanaf carnaval 40 dagen tot pasen. en ze vroeg ook hoeveel maanden er tussen haar verjaardag zat en de maand december. wel, dan heb ik wel mijn vingers moet gebruiken. Hans telde de verjaardagsmaand mee, maar die telt niet. en ik heb haar gezegd van dat beertje zei ze onmiddelijk: ja: dan kan dat van Jo op zijn graf meteen weg. ik moet er vanonder nog met onuitwisbare stift de letters DB opzetten. DB staat niet voor dead body of diebenkorn maar De Belgen. en dan weet ze van wie het is. nu nog een doosje vinden om op te zenden. of nog een noppenenveloppe. maar daarvoor moet ik naar de A. voor het doosje moet ventje naar het postpunt. Hans is op 19/9 overleden ( nu bijna 3 jaar) en het wordt tijd dat er een beeldje staat van ons. vond ik en vind Suus. Dus begin september wat morgen is, opzenden. maar dat zal dan op een woensdag zijn. dan passeert ventje het postpunt van de Esso. haar kaartje moet ook nog toekomen omdat het om een buitenlandse zending gaat. Puk wilde weer in het middenpunt staan/liggen, Pim voelt Suus haar gevoelens aan en Storm blijft Storm. een speels en ondeugend kitten. Puk en Pim zijn broers. Puk trekt meer naar mij omdat hij als kitten op mijn schouder zat om stukjes gerookte zalm te krijgen. en dat is ie niet vergeten. hij herkent mijn stem. vlak voor ventje thuiskwam viel een glas uit mijn bril die ik aanheb om te lezen en te schrijven en op mijn gsm schermpje te turen. ik heb hem er weer ingekregen. anders moest ik gaan kijken of onze opticien open was. en dat zijn kosten. kosten die vermeden moeten worden. Gimly is weer de rest van Lilly haar eten aan het verorberen. die heeft toch altijd honger. en Lilly ziet weer van alles vliegen. gisteren zat ze op de ladenkast boven. daar moest ze af maar ze wilde niet. dus ik uit bed. en toen is ze naar beneden gegaan. 's nachts kan ik zien of er iemand op de overloop gaat en de trap naar beneden gebruikt. Ventje is uitgezwaaid, aperitief staat in de koelkast en lege koffiecapsules in de blauwe zak en een kopje koffie staat klaar. Wij eten vandaag vis, dan is alles mee met de vuilniszak morgen. en we moeten niet naar de markt.
Bestelling bij P&T doen en betalen en dan kijken wanneer deze zending toekomt. gisteren de laatste van Merho besteld. "Holly" is ook al besteld en betaald. die zenden ze op als het boek en de strip in de boekhandel liggen in cadeauverpakking. ( gratis) krijg je dan eerst een mail. bestelling bij Sunatha doen en betalen. en dan zit het kopen erop. juist nog de al aangeduide dingen in het winkelwagentje van wis* doorsturen op 1 september.
Suus heeft iemand gevonden die haar en de spullen van Jo naar Rotterdam gaat voeren en dan krijgt ze de sleutels terug. ik denk dat ik weet wie haar gaat voeren. die heeft immers Nalou geadopteerd. heeft dezelfde voornaam als die van Suus maar dan langer en niet afgekort naar Suus. nog een sms sturen naar J. om te vragen of alle kaartjes toegekomen zijn. Lilly is buiten en Gimly is naar boven. ventje is naar de keuring. ik heb hier weer het rijk alleen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Bekske

31 aug 2023, 08:39

Afbeelding

clive

31 aug 2023, 09:55

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren ondanks mijn planning niet alles kunnen doen, eigenlijk veel wat ik niet meer gedaan kreeg, maar ja, vandaag is het een nieuwe dag en dus zullen we de verloren tijd van gisteren wel inhalen.
Ik had gisteren echt wel geluk. Ik heb een gouden armbandje van Pand^ra, mijn ander zijn van zilver. Maar dat gouden heb ik van manlief eens op een verjaardag of zo gekregen. Er zitten 2 clipsen op met daartussen het Winnie The Pooh beertje. Meer moet daar niet aanhangen. Maar gisteren deed ik het aan en iets later zag ik dat het weg was. Kleine panieksituatie, waar was ik geweest. Ja, naar de buren aan de overkant. Manlief meteen op straat gaan kijken, niets gevonden. Even naar de buren gebeld of ik het daar niet verloren had, neen ook niet. Ben dan boven gaan zoeken en het lag ( gelukkig) op de vloer in de hobbykamer. Was echt opgelucht en manlief ook. Manlief zei tegen mij dat daar dringend een een veiligheidskettinkje aan moest komen. Dus eerst naar PAND*RA gebeld en ze hadden nog 1 gouden is stock. Ze zei er meteen bij dat die gouden heel slecht binnenkomen. Manlief zei, " doe me een plezier en ga dat vandaag nog halen".
Dus zo gezegd, zo gedaan. Het hangt eraan en nu kan ik het dus nimmer verliezen. Dat was een onverwachte uitgave, maar het armbandje verliezenn hoort helemaal niet bij de opties.

HVT, ik hoop van harte dat je je beter gaat voelen zodat de vakantie niet in het water valt.

Verder weinig te vertellen. Dus ik zend jullie allemaal lieve groetjes en een sterkteknuffel voor diegenen die het nodig hebben.

Oma-C

31 aug 2023, 10:03

Goede dag allen, alweer donderdag de dagen vliegen vooruit..;
Momenteel is er hier zon zolang het duurt :roll:
En ja de laatste dag van augustus...en de vakantie
Morgen begint weer de school en zoals men zegt
de ene blij en de andere....?.... ze beseffen nog niet
dat het de mooiste tijd van hun jonge leven is :oops:

M-M, als er iets stuk is aan een bril wordt dat bij
"Pearle" gratis hersteld, of de bril van daar komt of niet
't is maar een weetje :)

Veel sterkte aan wie het nodig heeft en maak er