Goede morgen seizoentjes,
Och, Unfortuna, wat een ramp. gisteren is mijn verhaal gecraht. ik was net op dreef. ik ben de eerste 25 blz kwijt en moet nu, want verbazingwekkend staan ze eroveral tussen de tekst en moet ik stukken Kopieëren. dat wordt een huzarenstukje! ik heb al 't een en 't ander op USB onder copy gezet want aan paste heb ik nu niets. ik weet wat gedaan vandaag.

als ik dan gedaan heb de boel herpuzzelen. ik heb geen idee waarom het gecrahed is tenzij ik over het aantal tekens in een file zat. ten minste dat denkt ventje. op 1 stuk staan nu nummers voor de zinnen en een ander deel loopt helemaal door en mijn tussenspatie ben ik kwijt. ik was op een gegeven moment ook in een andere kleur aan het schrijven. maar via de oude pc heb ik toch nu alle foto's en prentjes laten overzetten. op een onder de zetel gevonden usb. die had ik nog nooit gezien dus daar hebben we de foto's en andere zaken opgezet. en neen, er staan op die usb geen strafrechterlijke zaken. ventje heeft gekeken. Dus heeft iemand mijn verhaal willen stelen? als het dat is zijn ze eraan voor de moeite want zij kennen het einde niet. ik wel. het is hardwired in mijn brein. we gaan er dus deel 1 en deel 2 van maken. het heeft nog zijn originele titel niet. dus daar is ook niemand iets mee. ik moet nog nadenken hoe de titel gaat zijn.
en het was net zo'n mooie dag en dan krijg je dit. story of my life. ventje wilde dan niet meer dat ik binnen bleef zitten en heeft de bbq aangestoken en de mergeuzes erop gelegd. ik moest, willen of niet buiten zitten. we hebben de tweede parasol moeten opendoen want het was aan de bbq niet te doen. en de zon zat hier op dat stukje koer dus was het loeiheet. ik heb wel geen pijn gehad, tenzij in de morgen mijn nek zoals nu.
De katten zitten nu in 'Bilonga Mick' wat zoveel wil zeggen als de koer. komt uit de film Crocodile Dundee en betekent volgens Wally 'behoord tot mick.' Wally is gekend om zijn verzindsels. dit hier binnen is" Yabba Point." gisteren had ventje de bel mee naar buiten maar ik hoorde geklop. het was het eten van de katten. nu hebben we bijna alles binnen uitgezonderd de bestelling bij 'Bon Pri' en deze van wis*+ een zending van dvd's maar die komen allemaal later toe. de dvd 's zelfs op het einde van de maand. Lilly heeft er weer lang over gedaan om op bed te komen liggen. en als ik mijn been in de lucht steek om te zoeken waar ik die kan neerleggen dan zit zij ook rechtop. vannacht heeft ze een beetje met mijn in sok gestoken voet gerammeld. vastpakken en er aan sabbelen en bijtjes doen. dat is waarschijnlijk omdat die voet daar niet moet liggen volgens haar. dan trek ik hem wel weg. voor het grootste gedeel geslapen en niet in piekermodus gegaan.
gisteren belde ventje naar zijn zus en ze begon op een gegeven moment te wenen. 5 minuten maar en dan was het weer over. ze is doodop. alle dagen naar het rustoord om te helpen met eten en tussendoor naar het AZ voor haar onderzoeken. ze weet soms niet eens waar haar gsm is. nogal wiedes, ze zat er mee te bellen met haar broer. pas toen ze die woorden uitsprak viel haar eurocentje. Schoonmoeder slaapt veel zegt ze. te veel naar de goesting van de generaal. maandag moest hij helemaal niets doen want ze sliep en bleef slapen. ze eet alleen nog zoetigheid en soep. ook het drinken moet mierzoet zijn. dus is het nog altijd aardbeien met veel suiker en geplette pillen. een caramelpuddingkje enz. schijnt normaal te zijn. ook dat slapen.
Gisteren komt ventje terug en merkt dat buurvrouw zout had gestrooid op de plaatsen waar het groen weer de kop opsteekt. ook bij ons dus. ventje had niet genoeg azijn dacht hij om ook hun stuk te doen. Ventje? er staan nog 2 liter flessen azijn op het kruidenkarretje. en er staat ook zout bij de kruiden en in de kast naast de gootsteen waar beneden de kookboeken liggen.
Gimly ligt nu op zijn 'Bilonga Gimly' fleece. waar Lilly is? geen idee.
in de groep van Denemarken wilden ze me op het verkeerde pad zetten door de luchthaven Malmo te noemen. fout. ligt in zweden. een van de topbijdragers merkte op dat sommigen in de groep er gewoon op uit zijn mensen die een eenvoudige vraag stellen te kleineren en te beschimpen. ik schreef aan die persoon terug dat dit de nagel op de kop was. en ik heb een tweede bedankt die een link had doorgestuurd over dopen in denemarken. ik heb daar veel aan gehad.
wat staat er vandaag op het programma? voor mij een klein afwasje en dan datarecovery via usb. misschien vind ik nog tijd om de eettafel te doen. eerst ontclutteren en een nieuw tafellaken leggen. en wat terug mag, terug zetten. ventje zat gisteren dvd te kijken op zijn draagbare dvd speler waar lilly een hekel aan heeft als hij die in bed gebruikt. zelfs het lezen van de online krant in bed wordt door haar niet gedoogd. dat moet je maar beneden doen vind zij. Pakje voor Suus is ingepakt en het adres is geschreven en een sticker van afzender. voor het adres mijn schoonste schrift boven gehaald. het lijkt wel gecaligrafeerd. ventje gaat het meepakken en in het terugkeren afleveren aan het postpunt van de Esso. als die nog open gaat zijn. dan moet hij zeggen hoeveel het gekost heeft en dan schrijf ik het bedrag over. in het doorrijden gaat hij naar de Aziatische winkel gaan denk ik. want hij was aan het zoeken naar een identiek potje. we hebben toch nog voor 1 keer.
Vrijdag mogen de anjers weg. ze zijn immers nu uitgebloeid. ook de geknakte op tafel gaat weg. want daar drinkt Lilly van als ze op tafel zit. dat water is groen aan het worden. ze heeft gisteren veel gras gegeten dus verwachten we ons aan een haarbal. die braakt ze meestal op bed uit- kant ventje.
ik ga er aan beginnen.
Fijne dag seizoentjes