In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2023 (7)
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Voor wat ik kon vinden was 't zoiets als 'n Bladpootrandwants: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bladpootrandwants Jadi.
Stroomstoring, tja... da's effe minder..! Gelukkig, zoals meestal, weer in orde begrijp ik.
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
U en uw ventje zijn tussendoor al druk met de verhuis begrijp ik.zonnebloemetje schreef: ↑10 sep 2023, 12:21wat is het weer warm vandaag en ventje is bezig met een kleerkast uiteen te halen die morgen word opgehaald
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allen ,
Z'bloemeke druk met verhuizen al ?
Adam , mooie foto's . Ja heel indrukwekkend de sluizen van Ijmuiden.
Jadi , veel insecten op bezoek
Zaterdag gingen wij naar de oude ambachtenmarkt bij ons in het dorp.
Gisteren zijn wij naar een roofvogel en uilenshow geweest bij een tuincentrum waar we vaak komen.
kerkuil
Nu werken . Fijne dag allen . Toedeloe.
Z'bloemeke druk met verhuizen al ?
Adam , mooie foto's . Ja heel indrukwekkend de sluizen van Ijmuiden.
Jadi , veel insecten op bezoek
Zaterdag gingen wij naar de oude ambachtenmarkt bij ons in het dorp.
Gisteren zijn wij naar een roofvogel en uilenshow geweest bij een tuincentrum waar we vaak komen.
kerkuilNu werken . Fijne dag allen . Toedeloe.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie maandagmorgen allemaal
gelukkig zal het hier nie ver van 't zeetje niet zo warm worden als de vorige dagen , allé dat heeft de weerman toch voorspeld en morgen toch nog een pak frisser en das goed ook
Remie wij zijn nog niet aan 't verhuizen hoor , maar wel al van alles wat we niet gaan meenemen en ook niet meer nodig hebben aan 't verkopen en das redelijk veel , en vandaag komt er iemand een kleerkast kopen die mijn ventje gisteren heeft uit elkaar gehaald en al klaar heeft gezet beneden in de garage en hij verkoopt ook veel van al zijn gereedschap die hij niet meer zal nodig hebben , en we hebben ook het één en ander dat we dan naar de kringwinkel zullen brengen
jadi dat zie ik direct , das een " wants " zoals Remie zegt en hier zien wij buiten regelmatig een wants en ook in verschillende kleuren zoals vuurwantsen en dat beestje doet echt niks hoor , zelfs niet bijten
maar je wil dat natuurlijk niet binnen hé en ze zoeken nogal graag een plekje binnen in het najaar
marietteke oef zo warm bij jullie binnen , hier is het nu 22° in de living en 24° boven en das goed te doen hé , en aan ons appartement hebben we een terrasje achteraan aan de schaduwkant en das goed zo want wij willen geen zonneterras omdat wij toch niet goed tegen de zon kunnen en in de zon zitten wij niet , en van op ons terras hebben we een zicht op Brugge met één van zijn mooie kerken , maar als jullie eens naar Brugge komen dan zal je dat zelf wel zien hé als je langskomt
Adam mooie fotootjes hoor en je zal er wel van genoten hebben
inge hopelijk goed uitgerust in het weekend
An , de verhuis zal wel nog enkele maanden duren want er moet eerst nog geschilderd worden in ons appartement en we verhuizen maar als het helemaal in orde is en de notaris heeft ook nog wat tijd nodig hé om alles van paperassen in orde te brengen , maar we kijken er al naar uit
en wat een mooie uil , wauw , en wij hebben eens een roofvogelshow gezien in Duitsland niet ver over de grens en dat was ook echt de moeite
marietteke, miesje, jadi, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Anne_marie , Adam2 , Yuna en Arina
geniet nog van jullie maandag

gelukkig zal het hier nie ver van 't zeetje niet zo warm worden als de vorige dagen , allé dat heeft de weerman toch voorspeld en morgen toch nog een pak frisser en das goed ook
Remie wij zijn nog niet aan 't verhuizen hoor , maar wel al van alles wat we niet gaan meenemen en ook niet meer nodig hebben aan 't verkopen en das redelijk veel , en vandaag komt er iemand een kleerkast kopen die mijn ventje gisteren heeft uit elkaar gehaald en al klaar heeft gezet beneden in de garage en hij verkoopt ook veel van al zijn gereedschap die hij niet meer zal nodig hebben , en we hebben ook het één en ander dat we dan naar de kringwinkel zullen brengen
jadi dat zie ik direct , das een " wants " zoals Remie zegt en hier zien wij buiten regelmatig een wants en ook in verschillende kleuren zoals vuurwantsen en dat beestje doet echt niks hoor , zelfs niet bijten
maar je wil dat natuurlijk niet binnen hé en ze zoeken nogal graag een plekje binnen in het najaar
marietteke oef zo warm bij jullie binnen , hier is het nu 22° in de living en 24° boven en das goed te doen hé , en aan ons appartement hebben we een terrasje achteraan aan de schaduwkant en das goed zo want wij willen geen zonneterras omdat wij toch niet goed tegen de zon kunnen en in de zon zitten wij niet , en van op ons terras hebben we een zicht op Brugge met één van zijn mooie kerken , maar als jullie eens naar Brugge komen dan zal je dat zelf wel zien hé als je langskomt
Adam mooie fotootjes hoor en je zal er wel van genoten hebben
inge hopelijk goed uitgerust in het weekend
An , de verhuis zal wel nog enkele maanden duren want er moet eerst nog geschilderd worden in ons appartement en we verhuizen maar als het helemaal in orde is en de notaris heeft ook nog wat tijd nodig hé om alles van paperassen in orde te brengen , maar we kijken er al naar uit
en wat een mooie uil , wauw , en wij hebben eens een roofvogelshow gezien in Duitsland niet ver over de grens en dat was ook echt de moeite
marietteke, miesje, jadi, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Anne_marie , Adam2 , Yuna en Arina
geniet nog van jullie maandag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-

deze berkenschildwants heeft mijn ventje onlangs op de foto gezet in onze tuin
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Dank Remie ik was echt wel verwonderd dat dit op een appartement terecht kwam . .Enfin ik heb ze op de boord van de terras geplaatst en die is weg . .Remie schreef: ↑11 sep 2023, 06:15Voor wat ik kon vinden was 't zoiets als 'n Bladpootrandwants: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bladpootrandwants Jadi.
Stroomstoring, tja... da's effe minder..! Gelukkig, zoals meestal, weer in orde begrijp ik.![]()
*geleerd van Picske* fijn papier en een bokaaltje en het transport is als als een fluitje van een cent
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-

Deze morgen niet langs gekomen, ik was al heel vroeg naar de markt. En ik was ook al heel vroeg terug .Maar heb even getelefoneerd met mijn schoonzoon . Die zit thuis , zaterdag had hij een ongeluk met zijn moto. Gelukkig alles goed afgelopen enkel gekneusde ribben en schaafwonden .Gelukkig had hij degelijke beschermkledij aan. Zijn moto is er ook niet erg aan toe .. oef. .Binnen wegeltje en te hoge mais, moest hij zijn remmen toesmijten, en de jonge autobestuurster idem. . En ofwel was het op de auto of wel in de gracht
Dus nu eerst even bij jullie, dan de krant lezen
En daarna verder kijken op Netflix naar Brigitte Bardot..mini serie
Ik heb nog niks gegeten deze middag . . Zal straks een yoghurt eten, met die warmte heb ik niet zoveel honger. .
Fijne namiddag allemaal . .
Eindelijk kunnen we binnenkort weer de "klaarte" in huis hebben ..
-
Deze hier bij mij zag er zo mooi niet uit hoor . .eerder griezelig. .zonnebloemetje schreef: ↑11 sep 2023, 11:01
deze berkenschildwants heeft mijn ventje onlangs op de foto gezet in onze tuin
-
een goeie namiddag alweer
jadi wij hebben hier veel verschillende soorten wantsen hoor
en hou het een beetje in de gaten nu want als het kouder zal worden dan zoeken ze een plaatsje binnen om warm te hebben en ze kunnen vliegen hé , en dus ook hoog tot bij jou , maar ondanks dat sommige soorten er wat griezelig uitzien zijn het rustige en brave beestjes , maar sla die niet dood hé want dan scheiden ze een stinkende geur af en dat doen ze ook als ze zich bedreigd voelen
en hopelijk gaat het een beetje met je schoonzoon zodat hij er niet teveel aan over houd
want op een moto ben je echt wel kwetsbaar
gerda ook een fijne maandag verder
hieronder nog een link met de verschillende soorten wantsen
https://www.bing.com/images/search?q=wa ... C3&first=1
jadi wij hebben hier veel verschillende soorten wantsen hoor
en hou het een beetje in de gaten nu want als het kouder zal worden dan zoeken ze een plaatsje binnen om warm te hebben en ze kunnen vliegen hé , en dus ook hoog tot bij jou , maar ondanks dat sommige soorten er wat griezelig uitzien zijn het rustige en brave beestjes , maar sla die niet dood hé want dan scheiden ze een stinkende geur af en dat doen ze ook als ze zich bedreigd voelen
en hopelijk gaat het een beetje met je schoonzoon zodat hij er niet teveel aan over houd
want op een moto ben je echt wel kwetsbaar
gerda ook een fijne maandag verder
hieronder nog een link met de verschillende soorten wantsen
https://www.bing.com/images/search?q=wa ... C3&first=1
hier deze namiddag al een goed uur geregend en toch wat frisser geworden en met die regen heb ik er van geprofiteerd om boven alles open te zetten want de regen viel toch redelijk recht zodat het nergens binnen regende en met de avond in zicht al het nog wel wat frisser worden
en voor vanavond word er nog wat regen voorspeld volgens de regenradar , allé we zullen zien als het maar niet onweert
verder voor iedereen nog een aangename avond

en voor vanavond word er nog wat regen voorspeld volgens de regenradar , allé we zullen zien als het maar niet onweert
verder voor iedereen nog een aangename avond

*** Zie het leven van de zonnige kant ***

en