NACHTUILTJES(11)2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

13 sep 2023, 07:19

goeie morgen allemaal
Jadi traantjes in de ogen
ik ben vroeg vandaag
ja ik mag mee naar het shlagers festival in een zaal in Plopsaland
dat is nu al de derde keer en altijd zeer leuk deze middag pikniken
aan iedereen geef ik een steunknuffel
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

greetie

13 sep 2023, 08:39

Afbeelding

Jadi, heel mooi! Ik heb vroeger genoten van jou morgen beschrijving :D, hopelijk komt het terug nu van één of twee hoop appartement

Ik ga verder doen met de HHtaken :D

Het heeft hier nog niet veel geregend maar wel gisteren drukkend warm en denk vandaag terug.
Greetie

Ritavdm

13 sep 2023, 08:49

Goeiemorgen

JA ’t is weer ”aan” voor hoe lang is de vraag natuurlijk.

Meme-Rietje ’t amusement, meezingen hé dat je dan morgen hees bent doet er niet toe.

Jadi’ je was niet alleen slapeloos hoor vannacht, ik heb je bericht gelezen om 2u.
Yvette en Greetie zullen je het wel vergeven dat ze niet vernoemd werden.
Zelf durf ik het niet meer aan veel namen te noemen, ’t is te delicaat 😏 er zijn er altijd die mij ontglippen.

Toch nog eentje ’Yorkske’
Heb ik iets gemist ? Reden dat we ze hier niet meer lezen ?
Oud maar niet Out

jadi

13 sep 2023, 09:10

Ritavdm schreef:
13 sep 2023, 08:49
Goeiemorgen

Jadi’ je was niet alleen slapeloos hoor vannacht, ik heb je bericht gelezen om 2u.
Yvette en Greetie zullen je het wel vergeven dat ze niet vernoemd werden.
Zelf durf ik het niet meer aan veel namen te noemen, ’t is te delicaat 😏 er zijn er altijd die mij ontglippen.
Rietjes :D je bent mij voor, ik had er deze morgen ook aan gedacht ..
Ik vind het zo spijtig. Ik was net aan het typen je was me voor

Greetie en Ivette ik zou liegen als ik zeg dat je nog in mijn muis zat .

Greetie
Als ik me niet vergis zijn we ongeveer gelijktijdig in ons appartement komen wonen jij en ik .

Ivette hopelijk is alles in orde gekomen met je ogen . Als ik lees wat jij allemaal gedaan en nog doet e wel chapeau.. Hoelang heb je het krantje niet gemaakt , wat veel tijd , geduld betreft .

Hopelijk heb ik nu niemand meer vergeten .
Mea culpa mea culpa
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

jadi

13 sep 2023, 09:26

Afbeelding
Woeha, vond dit zo' n mooi plaatje
Moest dit gevonden hebben in de grote hitte ... :lol:

Goede morgen iedereen ,

Het ligt hier nat,
en ik lag daar straks op mijn gat

De houten terras is levensgevaarlijk
Ik ben er met de schrik van af gekomen.
De venster staat hier wagewijd open, en het zacht windje doet zo'n deugd
De kinderen zijn al lang de schoolpoort binnen.
Het is stil, maar niet voor lang straks is het speeltijd.
Ik weet nu efkes niet meer wat schrijven . .
Hé de zon is komt piepen
Fijne dag allen
toedeloe
menu : biefstuk met prinsesbonen

Oma-C

13 sep 2023, 10:09

Goeie morgen alle uiltjes, :wink:

Dank jadi voor de hele uitleg, ik begrijp jouw eenzaamheid
het alleen zijn is wennen en eigenlijk went het nooit vind ik
Ik ben nu 31 jaar alleen en ik mis nog altijd mijn maatje
het was mijn beste vriend en ik ben nooit opnieuw begonnen
omdat ik telkens de vergelijking maakte en dat wou ik niet
Het alleen-zijn ben ik nu wel gewoon, ik praat tegen mezelf :lol:
en tegen zijn foto en niemand behalve de kinderen lachen daarmee :?

Al de namen noemen hier vind ik ook moeilijk omdat ik ze meestal vergeet
maar ik lees wel alles en kan me veel voorstellen van wat en wie jullie allemaal zijn :)
Het is als een boek lezen.... je kent de personages niet persoonlijk :roll:
Ik wens iedereen hier het allerbeste en vooral een goeie gezondheid
Nog een fijne dag allen en tot later.................
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Ivette

13 sep 2023, 16:22

Helaba allemaal
De hitte is gelukkig voorbij, het kermisweekend in Gits ook. In die hitte ben ik binnen gebleven, weet niet wat ik alleen op de kermis zou gaan doen en bij wie me aansluiten!
Ik ben wel naar het afscheid van het klooster gaan kijken, het wordt afgebroken maar het werd toch niet opengesteld voor het publiek, we konden alleen heel oude foto's bekijken aan de muren boven in het vroegere Gitse gemeentehuis.
Morgen heropent onze Proxy winkel maar met mijn shopperkarretje moet ik nog een kleine omweg maken : alleen de rijbaan ervoor is vrij, de trottoirs moeten nog aangelegd worden.
Dus, van een aangenaam wandelingetje naar de winkel zal voorlopig nog geen sprake zijn voor mij!
Dinsdag zijn we niet naar de markt geweest, Christa had geen tijd, moest teveel bij Sander helpen.
We rijden nu vrijdag samen in haar auto naar Brugge, ik trakteer op het middageten in de Gilde.
Iemand een goeie parkeertip in Brugge?
Jadi, volgende week vrijdag heb ik een afspraak voor een controle bij de cardioloog in Torhout en de week daarop krijg ik nog een spuit in mijn rechteroog, het zicht daarop blijft hetzelfde dus moet ik verder hopen op enige verbetering!
Ivette

zonnebloemetje

13 sep 2023, 17:16

efkes een tip om Yvette te helpen

je kan het best parkeren in de ondergrondse parking " het zilverpand " midden in 't stad en das de dichtste parking bij " de gilde " en das zo'n 400 meter en 5 minuutjes stappen
want langs de straat bij " de gilde " vind je bijna nooit parking en ik weet nu ook niet van buiten of je daar lang mag parkeren om te gaan eten mocht er toevallig een plaatsje zijn
hieronder een plannetje voor de kortse weg te voet

Afbeelding

tis dus heel simpel
als je in de Steenstraat richting markt gaat tot aan de hoek van het Simon stevenplein aan je rechterkant dan ga je schuin over het plein naar de verste hoek en dan nog een klein eindje rechtdoor voorbij de CM kantoren en je bent aan " de gilde "

hopelijk ben je hiermee geholpen

groetjes zonnebloemetje
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Ivette

13 sep 2023, 17:45

Hartelijk bedankt, zonnebloemetje, ik zal het doorsturen naar Christa.
Ivette

Oma-C

13 sep 2023, 20:26

Afbeelding

Slaapwel straks en tot morgen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

corry

13 sep 2023, 22:50

Nog een avondgroet

Jadi, een iemand die me enorm gesteund heeft en het ook meemaakte was Greetie, verloor haar levenspartner enkele jaren geleden, had ook nog andere problemen …………
Jou steun en begrip naar mij toe was bijzonder, nu weet ik waarom die intensiteit.
Tijd heelt alle wonden en het leven gaat verder, al is het een gezegde hopelijk zit er veel waarheid in.

Een trotse moeder toont hier het werk van haar dochter, heeft geen opleiding maar wel veel talent.
Haar vader zou trots geweest zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Proberen de nacht zonder waken door te brengen vorige nacht was het weer zover, zal ook beteren zei Greetie.

Slaapwel 😘
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

14 sep 2023, 08:13

Goeie morgen

Je mag trots zijn Corry; ze kent er wat van. Heel mooi !

'k ben er achter gekomen wanneer het aan of uit is ???
Heeft hoogst waarschijnlijk met de werken in de hoofdstraat te maken.
Oud maar niet Out

greetie

14 sep 2023, 08:56

Afbeelding

Jadi, bedankt voor het mooie overzichtje, deden we vroeger de laatste jaren minder, voor niemand te vergeten! :D
Ik woon hier van april 2021 en mijn partner is gestorven in februari, het was een heftige periode midden de corona, 5 jaar ziek geweest en dan onverwachts de verhuis naar een nieuwbouw appartementje.
Yvette, ik herinner me ook goed het overlijden van je man, je hart hier uitgestort en van je afgeschreven.
Corry, mooi geschreven💗, ook nog niet de rust gevonden en Jadi jij zit nog in overdrive(zoals wij het hier noemen). [d/b]

CORRY mooi gedaan van je dochter. Hier hangen schilderijtjes van zoon feitelijk aquarellen :D

Gisteren twee gezellige uurtjes met schoolvriendin, ze wordt maandag een nieuwe heup gestoken.
We wilden allebei naar huis voor het einde van de koers te zien, onvoorstelbaar :lol: :lol:

Terug een mooie zonnige dag, geniet ervan :D
Greetie

jadi

14 sep 2023, 09:41

Afbeelding
Goede morgen deze morgen ,
De zon is van de partij, de bomen staan stil. Geen zuchtje wind, en lucht ruikt zo lekker
Kindjes met te grote rugzakken liepen school. Sommige al tetteren tedgen de mama, anderen stil
Eentje had zo'n koddige staartjes die op en neer wipten ..
Opeens zag ik een stoer jongentje in korte broek kortdaad stappen, met de handen in
de broekzak. Net na-apen van zijn pa of grotere broer dacht ik nog. .Terwijl opa zijn rugzak
droeg foei vind ik . .Kindje moet zelf rugzakje dragen . . maar wie ben ik hé . .
De privé parking stond intussen ook al vol , van het verzekeringskantoor hier wat verder op Ieder was druk in de weer, terwijl ik van boven naar beneden het tafereel gade sloeg..
Toen ik de schoolmeester met helm op, rugzak zag vertrekken naar het VTI ben ik dan maar naar binnen gekomen . .
Nog enkele weken en ik weet wat het wordt. Want schoolmeester zijn vrouw verwacht nr 3
Nog even een koffietje , het heerlijke zwarte goud . .dampend uit de keuken , . . zoiets in die aard begon Egeltje zaliger altijd zijn verhaal . .
En dan op boodschappen . .
Gisteren kreeg ik een telefoon van mijn ex buurvrouw (boerin) of ze koffie mocht komen drinken. Ik "kom maar af . ." Ze was uit de hemel gezonden , het ging me niet af . .Ons klets namiddag met koffie en koek was zalig . . Het deed me zo'n deugd . . Ik was helemaal "opgekrikt" de batterij was weer vol. .

Dank Corry, ja tijd brengt raad. .En zoals je zegt "Tijd heelt alle wonden en het leven gaat verder". Die neem ik mee in mijn geest . . En van Greetie weet ik het nog , toen had ze het ook heel moeilijk . .Was dit die avond even vergeten te melden . . Ik herinner me nog dat ze op het laatst haar ventje ook niet meer alleen durfde laten . .Maar ZAP we moeten verder. . Wat je dochter betreft wauw niet te geloven zo mooi ,geen talent zeg je . .een natuurtalent dat wel hoor . .Ik heb me altijd laten wijs maken , iemand die goed gezichten kan tekenen is een goede tekenaar . . Dus de gelijkenis is heel treffend. Te recht een fiere mama
Rietjes nog enkele dagen en de verhuiswagen staat aan je deur hé ..
Hé hé hier zie ik opeens Zonnebloemetje, fijn u hier eens op bezoek te zien . .Altijd klaar om iemand te helpen , zo zijn jullie echt wel ..En ik kan het weten ..
Ivette nu zul je naar de Gilde kunnen gaan met uw ogen toe . .geniet er van
Oma-c tja bedankt voor de wijze woorden
Het zal me ook wel lukken , met tijd . . .
Mémé -Rietje zwaai zwaai
Voor vandaag wens ik jullie een fijne aangename dag toe . .
De zon is er al
toedeloe
menu: dat wordt witloof ham/kaas samen met de zoon deze avond . Deze middag is het iets uit het vuistje . .

jadi

14 sep 2023, 09:46

Afbeelding
Greetie je bent over mij gewipt . .
Ja , ik ben nog op zoek naar de Jadi van vroeger, maar vind ze nog niet terug . .
Die overdrive is echt wel een raar beestje ..
Soms ken ik mijn eigen niet meer . .
Ivette och God ja , herinner ik me nu ook weer .. Haar ventje noemt Raymond als ik me niet vergis . .
. . . .
Nu ga ik een stapke verder in de gangen van seniorennet
dada