Israël en de Palestijnen: enige toelichting
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Nog menselijk ...??? NEEN! BEESTACHTIG!!! 
Video was ook op het nieuws te zien. Sroll naar beneden.
https://www.hln.be/buitenland/nog-nooit ... ~ac3005b7/
Allah akbar!
Geen winnaars! Alleen verliezers!
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... c6e2&ei=14
Video was ook op het nieuws te zien. Sroll naar beneden.
https://www.hln.be/buitenland/nog-nooit ... ~ac3005b7/
Allah akbar!
Geen winnaars! Alleen verliezers!
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... c6e2&ei=14
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 okt 2023, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
BBC World of CNN zal ieder op zijn tv wel hebben en kun je herhalingen of de nieuwste stand van zaken zien.
Dat laatste, de vijand kijkt ook tv zal zomaar niet meteen openbaar gemaakt worden.
Dat laatste, de vijand kijkt ook tv zal zomaar niet meteen openbaar gemaakt worden.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
In belgië is de minister van Bi.Za. plots wakker geschoten: de belangrijke plaatsen waar joden wonen en werken worden vanaf dit weekend plotseling veel beter bewaakt.
Hoe zou dat komen? Blijkbaar zijn het niet zozeer de Palestijnen die in belgië verblijven die ambras zouden kunnen maken, maar komt de dreiging eerder uit de hoek van de Marokkaanse gemeenschap. Marokko ligt toch meer dan vierduizend km van Israël verwijderd?
Als het in Israël gaat om afgepakte gronden van Arabieren en om verdrukking, waarom schieten dan sommige Marokkanen hier in een kramp? Frits zegt dat de situatie vandaag in Israël niks met godsdienst (moslims) te maken heeft.
Hoe zou dat komen? Blijkbaar zijn het niet zozeer de Palestijnen die in belgië verblijven die ambras zouden kunnen maken, maar komt de dreiging eerder uit de hoek van de Marokkaanse gemeenschap. Marokko ligt toch meer dan vierduizend km van Israël verwijderd?
Als het in Israël gaat om afgepakte gronden van Arabieren en om verdrukking, waarom schieten dan sommige Marokkanen hier in een kramp? Frits zegt dat de situatie vandaag in Israël niks met godsdienst (moslims) te maken heeft.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Bijten in de hand die je voed.
Een spreekwoord wat ze in de Gazastrook zich hopelijk nog lang zullen herinneren.
zonder de joden geen drinkbaar water, geen elektriciteit, geen eten, geen werk, geen ziekenzorg
Niet uit HLN maar VRT :
De Gazastrook, een "openluchtgevangenis" met een gebrek aan zowat alles
Een spreekwoord wat ze in de Gazastrook zich hopelijk nog lang zullen herinneren.
zonder de joden geen drinkbaar water, geen elektriciteit, geen eten, geen werk, geen ziekenzorg
Niet uit HLN maar VRT :
De Gazastrook, een "openluchtgevangenis" met een gebrek aan zowat alles
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Neen, dat zegt Frits helemaal niet. Jij leest dat maar steeds omdat jij - en de meesten hier - blijven wegkijken van de wortel, de bron, de echte oorzaken van dit conflict. En die hebben niets te maken met moslims maar alles met de kolonisatie van Arabisch land door Europese joden die geen enkele binding hadden met Palestina behalve een hoop Bijbelse zever. De ene generatie na de andere groeit op in Gaza etc. in mensonwaardige omstandigheden en de woede om zoveel onrecht woekert steeds maar door. Als je een hond voortdurend blijft slaan moet je niet kwaad zijn dat hij terugbijt. Als je natuurlijk doet of je dat allemaal niet ziet - of weet zoals dat voor de meesten hier is - en je kijkt enkel naar het heden zie je een bloederig conflict tussen 2 soorten extremisten: een joods apartheidsregime dat zoveel mogelijk Palestijnen wil wegjagen en hun gronden inpikken en anderzijds de moslim extremisten van Hamas die een zinloze slachting aanrichten in de grensgebieden ( ze hebben een politieke agenda maar dat heb ik hoger al eens geschreven). Onschuldige burgers aan beide kanten zijn weeral eens het slachtoffer.Frits zegt dat de situatie vandaag in Israël niks met godsdienst (moslims) te maken heeft.
En waar zitten jullie met je verontwaardiging als hele Palestijnse dorpen verwoest worden en de joodse kolonisten de westelijke Jordaanoever aan het "zuiveren" zijn van Palestijnen? Ah ja, dat stond niet in het HLN.
-
Als je myoop blijft staren naar de beperkte geschiedenis van de laatste 120 jaar, dan kun je wel zo'n uitleg verzinnen. Maar het geschil tussen joden en Arabieren gaat veel verder terug dan jij denkt. Je bent je er niet van bewust dat de haat tegenover joden gestart is vanuit de Arabische stammen; niet omgekeerd. Maar dan moet ik je de hele geschiedenis vanaf de 7e eeuw gaan bijbrengen en dat is wat veel voor Corneel.frits1955 schreef: ↑09 okt 2023, 14:59Neen, dat zegt Frits helemaal niet. Jij leest dat maar steeds omdat jij - en de meesten hier - blijven wegkijken van de wortel, de bron, de echte oorzaken van dit conflict. En die hebben niets te maken met moslims maar alles met de kolonisatie van Arabisch land door Europese joden die geen enkele binding hadden met Palestina behalve een hoop Bijbelse zever.Frits zegt dat de situatie vandaag in Israël niks met godsdienst (moslims) te maken heeft.
Als jouw visie verklarend is voor wat we nu zien gebeuren, leg dan eens uit waarom in Pakistani's in hun land van hun paretten maken, waarom Marokkanen dat in Antwerpen doen en Algerijnen in Parijs?
Jouw verklaring van 'ingeweken joden pakken grond af van Palestijnen' kan dat niet uitleggen. Evenmin verklaar je daarmee waarom Iran - het land grenst niet eens aan Israël - de Palestijnen massaal ter hulp komt met wapens en geld.
Mijn verklaring kan dat wel en dat is omdat mijn visie het algehele, totale plaatje uittekent.

voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Joden werden in Europa overal van alles de schuld gegeven.
En vanaf de jaren dertig begon de Exodus naar Palestina dat onder Engels toezicht stond
Na de Holocaust en vervolging in Rusland was dat voor velen het beloofde land.
Intussen was dat land sinds de 7de eeuw Islamitisch en begonnen de gevechten om de kolchosen die de Joden oprichten.De Engelsen trokken zich terug en de bal was aan het rollen.De staat Israel werd gesticht.
En vanaf de jaren dertig begon de Exodus naar Palestina dat onder Engels toezicht stond
Na de Holocaust en vervolging in Rusland was dat voor velen het beloofde land.
Intussen was dat land sinds de 7de eeuw Islamitisch en begonnen de gevechten om de kolchosen die de Joden oprichten.De Engelsen trokken zich terug en de bal was aan het rollen.De staat Israel werd gesticht.
-
De problemen die we in Europa doorheen de eeuwen hebben genoteerd tussen joden en voornamelijk christenen, staan compleet los van de haat die in alle moslimlanden bestaat t.o.v. joden. De oorsprong van beide fenomenen is totaal anders.
Vanaf de 8e eeuw hebben we ook in het door de islamieten veroverde deel van Europa - met tussenpauzen - grove strubbelingen gezien tussen de islamitische heersers en de joden. Terzelfdertijd waren ook de christenen nog bezeten van de idee dat de joden niet veel beter waren dan de duivel zelf.

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Waarom jonge joden in de "woestijn" wel kunnen boeren en een leven opbouwen en jonge palestijnen blijkbaar liever terroristje spelen vraag ik mij al langer af.
Het moet in de aard van het beestje liggen zeker. Nu is het wel zo dat in de Thora nergens sprake is (tenzij wil, mij tegenspreekt) van het onderwerpen van ongelovigen.
Het moet in de aard van het beestje liggen zeker. Nu is het wel zo dat in de Thora nergens sprake is (tenzij wil, mij tegenspreekt) van het onderwerpen van ongelovigen.