Israël en de Palestijnen: enige toelichting
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Je repliceert op iets dat in verband staat met godsdienst ... en dat is al voldoende voor mij om je een sport op mijn ladder te doen zakken.Fazal schreef: ↑23 okt 2023, 14:40Ik ga daar helemaal niet in mee Fred, en Wil al evenmin. Waar haal je het?![]()
Ik zeg enkel dat iemand heeft gezegd dat er iemand dit of dat heeft gezegd.
Het hoeft daarom niet in de 7e eeuw zijn geweest.![]()
Ze hebben al zoveel gezegd, ook nu nog, in de 21ste eeuw wordt er nog evenveel gezegd dat die of die, dit of dat, heeft gezegd.![]()
Amaai zulle. 't Zal het maar iemand gezegd hebben zekerst, nietwaar!?![]()
![]()
Godsdiensten hebben nooit problemen opgelost , dus daarover zeveren heeft geen zin om een probleem op te lossen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 23 okt 2023, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Maar nee, ik repliceer op: dat iemand dit of dat heeft gezegd.
Ik heb niets met godsdienst, dat hebben ze mij destijds op mijn 12de, in de Katholieke school afgeleerd!
Kom ik nu een trapje hoger op uw ladder te staan?
Anders stap ik er zelf helemaal af, of ...ik neem wel een andere ladder.
Ik heb niets met godsdienst, dat hebben ze mij destijds op mijn 12de, in de Katholieke school afgeleerd!
Kom ik nu een trapje hoger op uw ladder te staan?
Anders stap ik er zelf helemaal af, of ...ik neem wel een andere ladder.
Laatst gewijzigd door Fazal op 23 okt 2023, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik repliceer zelfs niet eens op wat er "iemand ooit" met een godsdienstige overtuiging heeft gezegd ( en dat is niet persé omdat het van Wil-punt komt ) . Er is in het verleden al heel veel onzin gezegd geweest.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Er zijn er veel meer Fazal, na de heisa "van god los" hebben er zich heel veel laten ont-dopen,voor Katholieken
geen probleem, maar denk niet dat het voor een moslim zo eenvoudig is...
De joden waren in de 11de eeuw al de kop van jut, ze wierden ook in de kruistochten opgejaagd en gedood,Wil. schreef: ↑22 okt 2023, 18:58De Turk Suleyman Sezen van de partij van Erdoğan zegt het volgende: "Moge God Hitler genadig zijn. Zodra de wereld gezuiverd is van de Joden, zal er vrede zijn."
Is die man een jodenhater uit zichzelf, of heeft hij zijn inspiratie in één of ander godsdienstig boek gehaald?
Waarom zijn het altijd de volgelingen van één godsdienst die zich op die manier uitlaten over de joden? Zijn de Getuigen van Jehova dezelfde mening toegedaan? Of de hindoes? Of de overtuigde christenen? Of de animisten?
Turkije grenst niet eens aan Israël. Wat drijft die Turk tot deze uitspraken?
Raar, hé?
https://historiek.net/kruistochten-same ... gen/76432/Minder bekend zijn kruistochten die in Europa zelf plaatsvonden, onder meer tegen de katharen, Joden, een omstreden ‘kinderkruistocht’
Door de macht van de (toenmalige)paus is er ook veel gruwel gebeurd ,het was in die tijd katholiek,al de andere geloven, telde niet,het waren ongelovige zoals nu met de moslims......alleen zijn er nu veel minder echte fanatieke Katholieken,en lopen de kerken leeg,er zijn er ook al veel gezinnen waar het kind niet meer gedoopt is,als geboren Katholiek(tja wij zijn nog gedoopt),hebben wij geen verplichtingen meer,wij hebben de vrijheid omzelfs naar een andere godsdienst gaan, anders is het bij andere godsdiensten, moslims moeten moslim blijven en de wil van Allah blijven volgen,
@ Wil.
En dat zal kunnen gebeuren, niet door "kruistochten"maar langzaam maar zeker worden de moslims geïnfiltreerd,gaan ze in de politiek,het leger, en belangrijke hoge posten,dus gaan ze Europa overnemen ......Hoeveel keer moet ik het nog herhalen dat het plaatje véél breder is dan de laatste 75 of 100 jaar.
Een topman van Hamas zegt dat de strijd om Palestina helemaal niet het einddoel is. De hele wereld moet onderworpen worden aan de wil van Allah. Waarom? Omdat de profeet dat gezegd heeft in de 7e eeuw. Daarom.
https://dirkvanbabylon.com/essays/kun-j ... sten-zijn/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wanneer iemand zich een weg baant naar de cockpit van een vliegtuig terwijl hij Allah Akbar roept, dan ga je anders piepen.
Elke dag is er wel iemand die 'onzin uit het verleden' voor de waarheid neemt en dat als een teken tot actie beziet. Dan vallen er doden of gekwetsten. 2 dagen geleden werden 2 burgers doodgestoken in Kandahar (Afghanistan). De daders waren 'radicale moslims'.
Is het toeval dat de moordpartij op de Israëlische burgers begon op zaterdag?
Moslims kennen de uitspraak: 'First the Saturday people; then the Sunday people'
D.w.z. eerst pakken we de joden aan, daarna de christenen. Maar dat zal wel te vergezocht zijn, zeker? Er zijn tenslotte maar 7 dagen in de week. De kans dat de moorpartij precies op zaterdag zou plaatsvinden is 1 op 7.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Maar ik verspil er geen tijd aan. Je kan er uren aan de toog over palaveren , maar persoonlijk zou ik graag bijdragen lezen die een oplossing brengen voor dat 70 jarig conflict.
Geïnteresseerd in Confucius tijdens slapeloze nachten ? Hier iets te vinden https://www.gutenberg.org/files/64781/6 ... 4781-h.htm . Een beetje aanpassen aan onze tijdsgeest , en ge jaagt er ( zoals ik ) alle Jehova getuigen mee weg.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Het zou al veel helpen als de Europese landen die onvoorstelbare hypocrisie tav het Palestijnse probleem zouden laten varen en de werkelijkheid zouden zien. Een werkelijkheid die zegt dat in 2018 Israël - het land zonder grondwet - een wet stemde die stelt dat "Israël een joodse natiestaat is" - dat wil dus zeggen dat alle anderen ( Arabische Palestijnen, joodse Arabieren, kristenen etc) 2derangsburgers zijn. De werkelijkheid die zegt dat de Palestijnen 80% van het grondgebied verloren hebben aan joodse bezetters. De werkelijkheid die zegt dat om het even wie uit welke windrichting dan ook komt en zich"jood" noemt maar verder geen enkele band heeft met Israël morgen staatsburger van Israël kan worden zonder voorwaarden. De miljoenen Palestijnse vluchtelingen - die wel overduidelijk een eeuwenoude band met hun land en hun grond hebben - mogen echter niet terugkeren. In Gaza wonen nog steeds tienduizenden oudere Palestijnen die de sleutel kunnen tonen van de voordeur van hun huis of boerderij ergens uit de Palestijnse gebieden waaruit ze verjaagd werden door de joodse bezetter.Ook juist , maar wat brengt onze menselijkheid en het tonen ervan op meer dan 1000 km er vandaan op ?
Het huidige Israël is een apartheidsstaat zoals Zuid-Afrika dat was. Het doel was en is een etnische zuivering van het land te volbrengen waarna er een joodse staat is van de Middellandse zee tot aan de Jordaan. Israël heeft één van de meest geavanceerde legers ter wereld en wordt onvoorwaardelijk gesteund door een land met het machtigste leger ter wereld, een onafgebroken geldstroom uit dat land en een zeer sterke joodse lobby - de VS dus. Europa heeft elke geloofwaardigheid verloren ivm de Palestijnse kwestie en loopt dus kritiekloos de VS en Israël achterna.
Een 2 staten oplossing is totaal onmogelijk : de Palestijnen hebben enkel de openluchtgevangenis Gaza ( 42 km op max. 12 km) en een totaal versnipperde Westbank - een gatenkaas waar elke Palestijns dorp of stadje omgeven is door prikkeldraad, bewaakte doorgangswegen, muren of illegale nederzettingen van de joodse bezetter. Als enige optie blijft over: een binationale staat in enigerlei vorm met gelijke rechten voor alle inwoners, hopelijk als overgangsvorm naar een echte democratie en dus geen op religie gebaseerde apartheidsstaat. De VN zou hierbij eindelijk eens de tanden moeten laten zien. Europa zou zich moeten herbezinnen op deze situatie en dan...wie weet
Laatst gewijzigd door frits1955 op 23 okt 2023, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Theodor Herzl - Hij wordt als de vader van het moderne zionisme beschouwd.
(1860 - 1904)
Over de lokale bewoners van het land
"Men moet de plaatselijke bevolking geen werk geven" (tenzij:) "het droogleggen van moerassen en het uitroeien van slangen".(Daarna moet men ze) "ongemerkt over de grens zetten".
(1860 - 1904)
Over de lokale bewoners van het land
"Men moet de plaatselijke bevolking geen werk geven" (tenzij:) "het droogleggen van moerassen en het uitroeien van slangen".(Daarna moet men ze) "ongemerkt over de grens zetten".
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
En om het eens even over Hamas te hebben... en essentieel om weten.
Voor de stichting van Hamas - in 1987 - domineerden seculiere ( = niet-gelovige) bewegingen zoals Fatah en de PLO het Palestijnse verzet tegen Israël. De VS en Israël zagen Hamas ( opgericht door de sterk gelovige Moslim broederschap ) als een middel om verdeeldheid te zaaien onder de Palestijnen. Daarom keek Israël opzij voor de islamitische krachten in Hamas . Die strategische zet bleek dus rampzalig uit te pakken. Al in 2009 zei Avner Cohen ( een Israëlische hoge functionaris): "Hamas is tot mijn grote spijt een creatie van Israël"
Het valt wat te vergelijken met hoe de VS indertijd de moslimfundamentalisten van de Afghaanse Mujahedeen bewapende om tegen de Russen te vechten en zo chaos te veroorzaken.. Achteraf zouden de Amerikanen beschoten worden met hun eigen wapentuig door de Taliban...
Voor de stichting van Hamas - in 1987 - domineerden seculiere ( = niet-gelovige) bewegingen zoals Fatah en de PLO het Palestijnse verzet tegen Israël. De VS en Israël zagen Hamas ( opgericht door de sterk gelovige Moslim broederschap ) als een middel om verdeeldheid te zaaien onder de Palestijnen. Daarom keek Israël opzij voor de islamitische krachten in Hamas . Die strategische zet bleek dus rampzalig uit te pakken. Al in 2009 zei Avner Cohen ( een Israëlische hoge functionaris): "Hamas is tot mijn grote spijt een creatie van Israël"
Het valt wat te vergelijken met hoe de VS indertijd de moslimfundamentalisten van de Afghaanse Mujahedeen bewapende om tegen de Russen te vechten en zo chaos te veroorzaken.. Achteraf zouden de Amerikanen beschoten worden met hun eigen wapentuig door de Taliban...
-
Mooi, daarmee stelt Israël zich naast Groot-Brittannië. Dat land heeft evenmin een 'neergeschreven grondwet'. Dat land moet wellicht dan ook een apartheidsstaat zijn ?frits1955 schreef: ↑23 okt 2023, 17:08Het zou al veel helpen als de Europese landen die onvoorstelbare hypocrisie tav het Palestijnse probleem zouden laten varen en de werkelijkheid zouden zien. Een werkelijkheid die zegt dat in 2018 Israël - het land zonder grondwet - een wet stemde die stelt dat "Israël een joodse natiestaat is"Ook juist , maar wat brengt onze menselijkheid en het tonen ervan op meer dan 1000 km er vandaan op ?
Op welke wijze uit zich dat? Mogen Palestijnen, christenen etc. zich bv. niet kandidaat stellen voor het parlement? Ik lees het graag.- dat wil dus zeggen dat alle anderen ( Arabische Palestijnen, joodse Arabieren, kristenen etc) 2derangsburgers zijn.
Je bedoelt die 80% uit het jaar 1948 die van plan waren de joden te vermoorden? Wil je die lafaards hun grond teruggeven?De werkelijkheid die zegt dat de Palestijnen 80% van het grondgebied verloren hebben aan joodse bezetters.
Ik heb op 11/10 al uitgelegd hoe dat zit. Maar voor degenen met een korte memorie hier de herhaling:De werkelijkheid die zegt dat om het even wie uit welke windrichting dan ook komt en zich"jood" noemt maar verder geen enkele band heeft met Israël morgen staatsburger van Israël kan worden zonder voorwaarden.
Om in de joodse staat te mogen opgenomen worden, moet men zich jood voelen. Waaruit bestaat 'joodsheid' dan? Dat is veel meer dan uit een joodse familie geboren zijn. Het vereist een cultureel en sociaal aspect dat daarmee samengaat.
De volgende elementen zijn zeker van belang om zich jood te kunnen noemen:
- Men volgt de joodse cultuur, de tradities, zowel religieuze als niet-religieuze.
- Wie de joodse religie volgt en de spirituele basispunten van het jodendom onderschrijft, maakt daarmee de 2e hoeksteen van jood zijn waar.
- Men hoort bij dat volk en daarvan bestaan meerdere etnische onderafdelingen over de ganse wereld.
Als iemand deze kenmerken in zich verenigt, dan volstaat dat om in het huis van Israël opgenomen te worden.
Neen dat mogen ze niet omdat ze erop uit waren om een finale oplossing uit te werken voor de joden in Israël: ze moesten de zee worden ingedreven. Het uitmoorden van de joden was - 3 jaar na de Holocaust, nota bene - de betrachting van 7 moslimlanden en hun Arabische vijfde kolonne in Israël. Het lijkt me vanzelfsprekend dat je dan elk recht op terugkeer verliest.De miljoenen Palestijnse vluchtelingen - die wel overduidelijk een eeuwenoude band met hun land en hun grond hebben - mogen echter niet terugkeren.
Raar toch dat in het huidige Israël tienduizenden Arabieren wonen die mogen stemmen voor de Knesset en die werken in Israël. Waarom zijn sommigen verjaagd? Ah, ja. Ze wilden de joden vermoorden in '48 en in '67.In Gaza wonen nog steeds tienduizenden oudere Palestijnen die de sleutel kunnen tonen van de voordeur van hun huis of boerderij ergens uit de Palestijnse gebieden waaruit ze verjaagd werden door de joodse bezetter.
Hoe oliedom van de Arabieren om de verdeling van de volkerenbond niet te aanvaarden. Ze hadden daar meer bewoonbare grond dan de Israëli's. Maar neen, ze willen álles. Waarom is dat ook weer? Omdat een stuk grond dat eens islamitische grond was, opnieuw en voor altijd islamitische grond moet blijven. De Arabieren hebben dat al meermaals herhaald en ik heb het hier al vaak gepost.Het huidige Israël is een apartheidsstaat zoals Zuid-Afrika dat was. Het doel was en is een etnische zuivering van het land te volbrengen waarna er een joodse staat is van de Middellandse zee tot aan de Jordaan.
Totaal uit een droom geplukt. De moslimlanden en de moslims in Gaza en de West Bank willen dat niet. Die willen álles. Je weet intussen al waarom.Een 2 staten oplossing is totaal onmogelijk : de Palestijnen hebben enkel de openluchtgevangenis Gaza ( 42 km op max. 12 km) en een totaal versnipperde Westbank - een gatenkaas waar elke Palestijns dorp of stadje omgeven is door prikkeldraad, bewaakte doorgangswegen, muren of illegale nederzettingen van de joodse bezetter. Als enige optie blijft over: een binationale staat in enigerlei vorm met gelijke rechten voor alle inwoners, hopelijk als overgangsvorm naar een echte democratie en dus geen op religie gebaseerde apartheidsstaat. De VN zou hierbij eindelijk eens de tanden moeten laten zien. Europa zou zich moeten herbezinnen op deze situatie en dan...wie weet

Kleine toevoeging (ook herhaling want het is duidelijk niet blijven plakken):

Geen enkel stukje van het grondgebied dat "islamitische grond" is, mag worden toegeëigend door 'de vijand' - in casu Israël. In zo'n situatie wordt het de plicht van elke mannelijke moslim om de jihad te voeren.
Wie dit stuk uit de basistekst van Hamas gelezen heeft en dan nóg volhoudt dat dit conflict in de kern niks met godsdienst te maken heeft, daarvoor bestaat geen hulp meer, vrees ik.

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Als gij in een krot woont dan sluit de gemeente uw huis. Die Palestijnen ontdoen zich niet van die terroristen. De joden zullen dat nu voor je doen. Ja het is uw eigendom, plat gegooid, wellicht krijg je dan centen en je syndicus om het terug op te bouwen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk