Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.

24 okt 2023, 10:33

Hamas zal je bedoelen

Wil.

24 okt 2023, 10:51

socrates schreef:
24 okt 2023, 10:13
Worden terroristische aanslagen altijd door terroristen gepleegd ?
Ja, anders zouden we zo'n aanslag anders benoemen, bv. een bankoverval met veel geweld, doden en gewonden heet nog altijd 'bankoverval'.
Wat maakt precies het verschil tussen terreur en een speciale militaire missie ?
Het is terreur als het gebeurt door één of meer personen die een politiek of religieus einddoel nastreven maar die niet bij wet de macht hebben gekregen van het volk. Wanneer het geweld door een overheid gestuurd wordt, dan kan die overheid er elke naam opkleven die ze wil. Een niet-legitieme regering, zoals die van Poetin, verschuilt zich achter het argument dat de bevolking de leider heeft die ze verkozen heeft (in weerwil van de gedwongen afwezigheid van tegenkandidaten).

Voor degenen die de pijn moeten ondergaan, wordt alles op dezelfde manier ervaren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

24 okt 2023, 20:49

Wil. schreef:
24 okt 2023, 10:51
socrates schreef:
24 okt 2023, 10:13
Worden terroristische aanslagen altijd door terroristen gepleegd ?
Ja, anders zouden we zo'n aanslag anders benoemen, bv. een bankoverval met veel geweld, doden en gewonden heet nog altijd 'bankoverval'.
Wat maakt precies het verschil tussen terreur en een speciale militaire missie ?
Het is terreur als het gebeurt door één of meer personen die een politiek of religieus einddoel nastreven maar die niet bij wet de macht hebben gekregen van het volk. Wanneer het geweld door een overheid gestuurd wordt, dan kan die overheid er elke naam opkleven die ze wil. Een niet-legitieme regering, zoals die van Poetin, verschuilt zich achter het argument dat de bevolking de leider heeft die ze verkozen heeft (in weerwil van de gedwongen afwezigheid van tegenkandidaten).

Voor degenen die de pijn moeten ondergaan, wordt alles op dezelfde manier ervaren.
Waren de aanslagen door de Bende van Nijvel dan geen terrorisme ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

24 okt 2023, 20:58

Dat kunnen we pas weten als we hun motieven kennen. Als het ging om het wijzigen van de politieke structuur of van de gevoerde politiek, ja, dan valt het onder 'terreur'.

werewoef

24 okt 2023, 23:06

Deze nacht werd er op de LCI-zender gewag gemaakt van beeldmateriaal van Hamas, gevonden bij een raid van de Israelis .In totaal 8 uur film over de slachting van hamas ; gefilmd door hamas zelf . Ze hebben er 43 min verzameld en getoond in een zaal vol van oorlogsjournalisten over de gehele wereld . Dit was zo schokkend, gruwelijk en barbaars dat velen de zaal moesten verlaten omdat ze het niet konden harden .Ik vermoed dat de gewone tv-kijker deze beelden nooit te zien krijgen vanwege de pure horror .Is het dit, dat de god van de hamas, vraagt ? Verworden tot hyenas en jakhalzen ? 8O

werewoef
AMEN en AUM

Wil.

25 okt 2023, 00:20

Pure horror? Ik denk eerder het opvolgen van de regels die Allah heeft geopenbaard via de profeet:

Uit Soera 8 'De Oorlogsbuit':

12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
13. Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, (wete) Allah is voorzeker streng in vergelding.

Hobo

25 okt 2023, 07:43

Homo homini lupus est

Oeroude uitdrukking maar gezien er intussen wolven in België verblijven,
valt het nog mee vergeleken bij de barbaarse toestanden in Gaza en aanverwanten.

Wil.

01 nov 2023, 20:57

Chasse-sur-Rhône (38) : un gendarme tire sur un homme armé d’un hachoir, qui menaçait de tuer et d’égorger les personnes qui « n’ont pas de respect pour l’islam »

Een gendarme schiet een man neer, gewapend met een hakmes, die dreigde mensen die “geen respect hebben voor de islam” te doden en de keel door te snijden

tokkio

05 nov 2023, 14:49

Wil. schreef:
25 okt 2023, 00:20
Pure horror? Ik denk eerder het opvolgen van de regels die Allah heeft geopenbaard via de profeet:

Uit Soera 8 'De Oorlogsbuit':

12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
13. Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, (wete) Allah is voorzeker streng in vergelding.
Nogthans leest men niet veel over de horror van Hamas,maar wel veel over de slachtingen van Israël,alhoewel ze alle 2 boter op hun hoofd hebben, maar Hamas is wel eerst begonnen,en zijn de Joden in de wereld de grote schuldigen......wat als een van de twee op de atoomknop duwt?
https://www.hln.be/israel-palestina/liv ... ~ae1825f0/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

socrates

05 nov 2023, 15:25

Dan is dat de endlösung die een wanhopige führer wellicht zou hebben voorgestaan.

Wil.

07 nov 2023, 14:39

"Diversiteit" boven alles:

Een kinderdagverblijf in het noordoosten van Duitsland, vernoemd naar Anne Frank, een van de bekendste slachtoffers van de Holocaust, zal een nieuwe naam krijgen in overeenstemming met de wensen van ouders met een ‘migrantenachtergrond’, meldden Duitse media.

En maar achterover dubbel plooien.

Wil.

07 nov 2023, 19:34

De joodse wijk in Antwerpen krijgt meer politiebescherming. Er zijn blijkbaar heel veel 'Palestijnen' aanwezig in alle westerse landen. Of zouden er andere nationaliteiten zijn die zich moeien in het conflict tussen Palestijnen en joden? Jazeker. Al degenen die zich moslim noemen - wat ook hun nationaliteit is - komen in het geweer tegen de joden in ons land.

Daarom plaats ik dit bericht ook hier, omdat het een voorbeeld is van de wrijving die geregeld ontstaat tussen de aanhangers van de islamideologie en mensen met een andere visie op het leven. Dit keer zijn dat de joden,.
Het conflict in het Midden-Oosten is in de kern immers een strijd die zijn oorsprong vindt in de godsdienst van degenen die vinden 'dat joden de slechtste schepselen op deze aarde zijn'.

voorn

08 nov 2023, 09:33

Andere godsdiensten inclusief.
Maar ze laten ze maar komen; radicalen erbij.

socrates

08 nov 2023, 10:22

voorn schreef:
08 nov 2023, 09:33
Andere godsdiensten inclusief.
Maar ze laten ze maar komen; radicalen erbij.
Ze zijn wel minder georganiseerd dan de Kruisvaarders en meestal ook niet bewapend. Hun strategie is ook wel anders: zonder geweld kunnen zij de rest van de wereld veroveren gewoon door overal waar de weiden nog groen genoeg zijn, een meerderheid te gaan kweken.

frits1955

08 nov 2023, 11:33

zonder geweld kunnen zij de rest van de wereld veroveren gewoon door overal waar de weiden nog groen genoeg zijn, een meerderheid te gaan kweken.
Een muur optrekken rond pakweg Schaarbeek en Borgerhout en wachten tot er genoeg kinderen zijn en dan een bom erop gooien - problemen opgelost. Voor alle inlichtingen dienaangaande gelieve U te wenden tot de Knesset.