Israël en de Palestijnen: enige toelichting
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
De uitleg van de media: -geen brandstof voor ziekenhuizen vs brandstof gestolen door hamas.
-mensen verlaten hun huis niet vs mensen als schild gebruiken.
Die terroristen zijn aangestuurd door mensen(opstokers) die in het buitenland zitten. Wat zoekt men dan in Gaza?
-mensen verlaten hun huis niet vs mensen als schild gebruiken.
Die terroristen zijn aangestuurd door mensen(opstokers) die in het buitenland zitten. Wat zoekt men dan in Gaza?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
RyanR - Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Het gaat er mij om, dat er geen directe actie van het leger kwam, bij de eerste massale aanval. Er zijn beelden van een Israëlische journaliste, die zelf in het leger heeft gezeten, en zegt dat de zaak stinkt.
https://youtu.be/mLwSThfxQ04?si=J-Um2aIYqbFjj5Zl
Blackbox is controversieel, maar toch is het opmerkelijk dat een Israëlische met dit verhaal komt.
https://youtu.be/mLwSThfxQ04?si=J-Um2aIYqbFjj5Zl
Blackbox is controversieel, maar toch is het opmerkelijk dat een Israëlische met dit verhaal komt.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In 2006 hebben de burgers van Gaza Hamas verkozen tot de grootste partij (bijna 2/3 van de zetels).
In 1933 hebben de Duitsers de NSDAP tot de grootste partij gemaakt (44% van de stemmen).
Heeft er iemand in Europa toen geklaagd dat de Britten en Amerikanen een tijdje later de Duitse steden plat bombardeerden? Of was men zelfs blij dat dat gebeurde?
Zouden de Israëli's erover klagen dat Gaza gebombardeerd wordt?
In 1933 hebben de Duitsers de NSDAP tot de grootste partij gemaakt (44% van de stemmen).
Heeft er iemand in Europa toen geklaagd dat de Britten en Amerikanen een tijdje later de Duitse steden plat bombardeerden? Of was men zelfs blij dat dat gebeurde?
Zouden de Israëli's erover klagen dat Gaza gebombardeerd wordt?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
VS bombardeert Iraanse doelen in Syrië
Het Amerikaanse leger heeft donderdag luchtaanvallen uitgevoerd op twee faciliteiten in Oost-Syrië die volgens de VS worden gebruikt door de Iraanse Islamitische Revolutionaire Garde en groepen die Iran steunt. Dat meldt het Pentagon. Bij de aanvallen werden F-16's ingezet en de doelwitten waren opslagplaatsen voor wapens en munitie.
De aanvallen zijn een reactie op recente aanvallen op Amerikaanse troepen in Irak en Syrië, aldus het Pentagon. "Deze precisie-zelfverdedigingsaanvallen zijn een reactie op een reeks aanhoudende en grotendeels mislukte aanvallen op Amerikaans personeel in Irak en Syrië die door Iran gesteunde milities vanaf 17 oktober hebben uitgevoerd," zei de Amerikaanse minister van Defensie, Lloyd Austin, in een verklaring.
De Amerikaanse president Joe Biden heeft het bevel gegeven voor de aanvallen. Woensdag zei Biden op een persconferentie dat hij de hoogste leider van Iran, ayatollah Ali Khamenei, gewaarschuwd had tegen aanvallen op Amerikaanse troepen. "Mijn waarschuwing aan de ayatollah was dat als zij zich tegen die troepen blijven keren, wij zullen reageren, en dat hij voorbereid moet zijn. Het heeft niets met Israël te maken."
Het Amerikaanse leger heeft donderdag luchtaanvallen uitgevoerd op twee faciliteiten in Oost-Syrië die volgens de VS worden gebruikt door de Iraanse Islamitische Revolutionaire Garde en groepen die Iran steunt. Dat meldt het Pentagon. Bij de aanvallen werden F-16's ingezet en de doelwitten waren opslagplaatsen voor wapens en munitie.
De aanvallen zijn een reactie op recente aanvallen op Amerikaanse troepen in Irak en Syrië, aldus het Pentagon. "Deze precisie-zelfverdedigingsaanvallen zijn een reactie op een reeks aanhoudende en grotendeels mislukte aanvallen op Amerikaans personeel in Irak en Syrië die door Iran gesteunde milities vanaf 17 oktober hebben uitgevoerd," zei de Amerikaanse minister van Defensie, Lloyd Austin, in een verklaring.
De Amerikaanse president Joe Biden heeft het bevel gegeven voor de aanvallen. Woensdag zei Biden op een persconferentie dat hij de hoogste leider van Iran, ayatollah Ali Khamenei, gewaarschuwd had tegen aanvallen op Amerikaanse troepen. "Mijn waarschuwing aan de ayatollah was dat als zij zich tegen die troepen blijven keren, wij zullen reageren, en dat hij voorbereid moet zijn. Het heeft niets met Israël te maken."
Spinnst du oder was
-
Kan je eens ooit met een zinnige reactie komen?
Stel je eens voor dat er een grote muur rond Vlaanderen geplaatst wordt, en dat de Belgische havens geblokkeerd worden. Wat doe jij dan?
Nou dan.
De Gaza strook is het afvoerputje van de wereld. Niemand helpt ze. Ook de Arabische landen niet.
Die sturen alleen wapens. Het is van een misdadigheid die alle grenzen te boven gaat.
Israël is er gekomen dankzij de terreur van de nazi's, en die doen nu al jaren hetzelfde.
De Gaza strook is één groot concentratiekamp.
Overigens is het concept concentratiekamp uitgevonden door de Engelsen tijdens de Boerenoorlog in Zuid Afrika, dat even terzijde.
-
Het zou zo maar kunnen dat die opstand uitgelokt is.
Hamas is in getrapt.
Zelfde scenario als 911.
Politiek is altijd al erg vies geweest.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat zou een heel gepaste actie zijn als bv. Nederland al jaren door Vlaamse terroristen wordt belaagd en als Vlaanderen in zijn statuten heeft geschreven dat Nederland moet worden vernietigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Bij sommigen is het zicht op de realiteit stevig ondergesneeuwd blijkbaar.
Op dit moment staan honderdduizenden Israëlische soldaten en reservisten klaar om Gaza binnen te vallen. Ze behoren tot één van de technisch meest geavanceerde legers ter wereld en worden uitgestuurd door een rijke staat die voortdurend miljarden dollars van de VS ontvangt.
In Gaza zitten ongeveer 2,2 miljoen Palestijnse burgers opgesloten in de meest ellendige omstandigheden en naar schatting 10.000 of 15.000 Hamasstrijders.
Maar volgens sommigen hier is " Israël in gevaar". Ware de toestand niet zo diep dramatisch dan zou je met dat geneuzel van sommigen kunnen lachen.
Op dit moment staan honderdduizenden Israëlische soldaten en reservisten klaar om Gaza binnen te vallen. Ze behoren tot één van de technisch meest geavanceerde legers ter wereld en worden uitgestuurd door een rijke staat die voortdurend miljarden dollars van de VS ontvangt.
In Gaza zitten ongeveer 2,2 miljoen Palestijnse burgers opgesloten in de meest ellendige omstandigheden en naar schatting 10.000 of 15.000 Hamasstrijders.
Maar volgens sommigen hier is " Israël in gevaar". Ware de toestand niet zo diep dramatisch dan zou je met dat geneuzel van sommigen kunnen lachen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Amerika doet er alles aan om mee te doen, het gaat van kwaad naar erger.twistenopdemaan schreef: ↑27 okt 2023, 10:19VS bombardeert Iraanse doelen in Syrië
De Amerikaanse president Joe Biden heeft het bevel gegeven voor de aanvallen. Woensdag zei Biden op een persconferentie dat hij de hoogste leider van Iran, ayatollah Ali Khamenei, gewaarschuwd had tegen
aanvallen op Amerikaanse troepen. "Mijn waarschuwing aan de ayatollah was dat als zij zich tegen die troepen blijven keren, wij zullen reageren, en dat hij voorbereid moet zijn. Het heeft niets met Israël te maken."
https://www.hln.be/israel-palestina/vs- ... ~af2b1d2a/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.