Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

27 okt 2023, 18:51

Sousske schreef:
27 okt 2023, 18:37
.....

Ik geloof in chemtrails en ze zijn een gevaar voor onze gezondheid. Je zou je beter informeren en wakker worden in deze duivelse tijden.

https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/ch ... berichten/

:evil:
'k Dacht het al :lol: Misschien moet ge ook eens een duiveluitdrijving ondergaan zoals in de film "The Exorcist" :wink: Kan nooit geen kwaad. :mrgreen:

hovel

27 okt 2023, 19:50

Sousske schreef:
Ik geloof in chemtrails en ze zijn een gevaar voor onze gezondheid. Je zou je beter informeren en wakker worden in deze duivelse tijden.

Inderdaad u zou zou je beter beter informeren en wakker worden.

Want To Know is een complottheorieënwebsite die zowat alle denkbare onzin bij elkaar sprokkelt en publiceert.

twistenopdemaan

27 okt 2023, 19:55

Ik heb geen convocatie gekregen voor vaccinatie dit jaar evenmin als de vorige jaren, ik ben in het geheel niet gevaccineerd tegen covid. Mijn vrouw en haar vriendinnen wel
Spinnst du oder was

Sousske

27 okt 2023, 20:31

hovel schreef:
Sousske schreef:

Want To Know is een complottheorieënwebsite die zowat alle denkbare onzin bij elkaar sprokkelt en publiceert.
De meeste complottheorieën worden door de slapende schaapjes zo genoemd omdat ze de waarheid niet onder ogen willen zien.

Maar goed, ik informeer enkel, de mensen mogen voor mijn part verder slapen.
Iedereen doet waar die zich het best bij voelt.
Je gezondheid is het kostbaarste bezit. :)

Sousske

27 okt 2023, 20:33

Fred1950 schreef:
27 okt 2023, 18:51
Sousske schreef:
.....

'k Dacht het al :lol: Misschien moet ge ook eens een duiveluitdrijving ondergaan zoals in de film "The Exorcist" :wink: Kan nooit geen kwaad. :mrgreen:
Werkt niet bij wakkere burgers. Misschien moet jij het eens proberen?
Je gezondheid is het kostbaarste bezit. :)

E.T.

27 okt 2023, 20:47

@Sousske doe geen moeite, de meeste senioren hier zijn nuchtere mensen die ook al eens een andere website bezoeken en een krant lezen ... wij hebben een beetje medelijden met u

Artesia

28 okt 2023, 12:55

Sousske schreef:
27 okt 2023, 20:31
hovel schreef:
Sousske schreef:

De meeste complottheorieën worden door de slapende schaapjes zo genoemd omdat ze de waarheid niet onder ogen willen zien.

Maar goed, ik informeer enkel, de mensen mogen voor mijn part verder slapen.
Iedereen doet waar die zich het best bij voelt.
Als die onzin van chemtrails waarheid zou zijn had ik al lang dood moeten zijn wegens het feit dat ik al 59 jaar van de 64 in de vliegroute van een luchthaven woon. De vliegtuigen komen alle dagen over ons huis.

Dicksy

28 okt 2023, 13:28

Dat die chemtrails giftige stoffen (metalen) bevatten is waar, het zijn tenslotte uitlaatgassen van een vliegtuig die door de koude bovenlaag zichtbaar worden.
Maar dat aandeel is zodanig klein (nano) en vanop zo een hoogte uitgestoten dat ze eigenlijk verwaarloosbaar zijn voor de gezondheid van de mens wegens hun verspreiding.
En in die zin, strikt genomen, heeft Sousske wel gelijk dat ze een gevaar voor onze gezondheid zijn.
Vergelijk het met de uitlaatgassen van voertuigen in sommige grootsteden met dit verschil dat de uitlaatgassen van die voertuigen in onze onmiddellijke omgeving uitgestoten worden en minder snel verspreid worden en deze van de vliegtuigen op grote hoogte sneller verspreid worden.
Maar dat die chemtrails een bewijs zouden zijn om ons expres te vergiftigen is klinkklare onzin natuurlijk, daar zijn andere, snellere en efficiëntere manieren voor.

Fred1950

28 okt 2023, 16:48

Dicksy schreef:
28 okt 2023, 13:28
....
Vergelijk het met de uitlaatgassen van voertuigen in sommige grootsteden met dit verschil dat de uitlaatgassen van die voertuigen in onze onmiddellijke omgeving uitgestoten worden en minder snel verspreid worden en deze van de vliegtuigen op grote hoogte sneller verspreid worden.
....
En omdat ze minder snel verspreid geraken zijn ze ook des te meer geconcentreerd en dus vééél gevaarlijker. Die zogenaamde "chemtrails" zijn niets minder dan "wolken" , en op grote hoogte ijskristalletjes. Vliegtuigen vliegen immers op de veel propere kerosine dan benzine , en als die verbrandt ( en bij een goede verbranding ) komt er alleen maar CO2 en water uit hun achterste ( ook NOx , maar dan om een andere reden , er zitten geen stikstof atomen in kerosine ) . Wie wat over chemie weet en de samenstelling van kerosine kent zal mij gelijk geven. Als het koud is komt er ook "rook" uit de uitlaat van fossiel wagens , en dat is eveneens waterdamp zoals die uit de kookketel kan komen.

Metaaldeeltjes uitstoot door vliegtuigen ? Die zouden dan geen 50 jaar meegaan zoals sommige dat wel doen .... We ademen dagelijks al veel meer "metaaldeeltjes" en roet in die uit de uitlaat van fossiel wagens komen.

Wedden dat @Sousske met een oude stinkende diesel rijdt ? Maar dat die "vuile" dingen doet zal ze uiteraard niet geloven , zo gaat dat bij die complotdenkers.

Fazal

28 okt 2023, 17:38

Zouden die zgn chemtrails verantwoordelijk zijn voor het verspreiden van het coronavirus ...???
Eerlijk gezegd ..., ik denk het niet.

Pandemieën zijn van alle tijden. En vroeger waren er zelfs geen vliegtuigen.

werewoef

28 okt 2023, 22:22

Je moet er eens op letten .Tijdens de spitsuren met walmende auto's, zie je toch nog veel moeders met de kinderkoets langs die wegen wandelen .Kan toch ook allemaal niet goed zijn ?

werewoef
AMEN en AUM

voorn

29 okt 2023, 17:22

Een chemtrail valt op in de dag.
Een walmende auto niet zo direkt.

Fred1950

29 okt 2023, 19:00

werewoef schreef:
28 okt 2023, 22:22
Je moet er eens op letten .Tijdens de spitsuren met walmende auto's, zie je toch nog veel moeders met de kinderkoets langs die wegen wandelen .Kan toch ook allemaal niet goed zijn ?

werewoef
De mensen zijn zich van geen kwaad bewust ... en de stank al lang gewoon,
voorn schreef:
29 okt 2023, 17:22
Een chemtrail valt op in de dag.
Een walmende auto niet zo direkt.
Neen , omdat de temperatuur te hoog en de concentratie te laag is om het als een "damp" te zien. Je ziet het alleen maar als het koud is. Maar ruiken doe het wel , vooral de walm van verbrande diesel.

E.T.

29 okt 2023, 19:25

Maar het is al veel verbeterd, toen ik +/- een halve eeuw geleden met de bus naar school ging naar de grote stad zag het er aan de grote stopplaats blauw van de dieselrook.
Een sigaretje opsteken leek soms een verademing ...

Uit nostalgie deden wij die trip met het OV onlangs nog eens over ... het stinkt er nog steeds maar is in niks meer vergelijkbaar met vroeger.

Verwacht heel veel van die elektrische bussen op accu's en/of die op waterstofgas.

Fred1950

29 okt 2023, 22:52

E.T. schreef:
29 okt 2023, 19:25
Maar het is al veel verbeterd, toen ik +/- een halve eeuw geleden met de bus naar school ging naar de grote stad zag het er aan de grote stopplaats blauw van de dieselrook.
....
Die verbruikten toen ook meer dan het dubbele van de huidige. De mazout zat toen ook nog vol parafine tegen het bevriezen ervan , en die brandde lekker mee.