In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

20 nov 2023, 08:43

Afbeelding

Bekske

20 nov 2023, 08:43

Afbeelding

clive

20 nov 2023, 09:26

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C , jij bent vast al in het ziekenhuis, heel veel succes met de operatie aan jouw oog. Hopelijk met dezelfde goede afloop als je ander oog. Kaarsjes branden.

Ook aan alle zieken of zij die last hebben, veel moed en beterschap En Krakje, ik hoop dat jouw hond goed reageert op zijn medicatie en dat hij dan geen pijn meer heeft .

Zaterdag en vrijdag waren door omstandigheden, drukke dagen. Dus gisteren hebben wij er echt een luie zondag van gemaakt. Ik heb me bezig gehouden met te knutselen voor de map van Matice = map nummer 3.
Had foto's laten afdrukken van Texel en nog een aantal andere. Het grootste gedeelte daarvan moest in zijn map. Heb die foto's op gekleurd kartonpapier geplakt. Maar ik moest alle kartonnen papier eerst knippen zodat het een A4 werd. Ben ik even zoet mee geweest. Ik koop die blokken gekleurd karton in de AC*ION, daar kost dat haast niets. Moet nu een nieuwe blok hebben. Toen dan alles geknipt was, de foto's uitgezocht die ik erin wou. En naast of onder elke foto commentaar geschreven met een heel keurig handschrift?
Manlief vond het mooi gedaan en daar ik er langer dan gedacht aan gewerkt had, was het bijna tijd voor het avondeten. Manlief heeft me de tafel helpen opruimen, want die lag vol knutselgerief. Alle restjes van gesneden karton meteen in de papierdoos. En de rest terug meteen op zijn plaats in mijn zak van mijn
teken- knutselgerief.

Zo lieve dames. Ik ga er terug aan beginnen. Liefs aan jullie allemaal en een warme knuffel voor hen die eentje nodig hebben.

Muddy Maddy

20 nov 2023, 10:18

Goede morgen seizoentjes,

weer lastige zondag gehad. ventje bleef maar zeuren over een verhuis naar een flat. en op de koop toe pruttelde mijn rug ferm tegen. Dr Ho to the rescue!
varkenswangentjes lekker al heb ik ze zonder saus gegeten. en met frietjes want ik had geen aardappelen in huis. moet wel nog boter op de lijst zetten. volgende zondag gaat ventje proberen osso bucco te versieren ergens. als hij ze bij onze beenhouwer koopt dan zijn dat direct hele grote stukken.

En wat gaan we vandaag doen? niet veel denk ik. mijn rug prutteld nog tegen. de vochtigheid zal weer te hoog zijn. en er is een pakje onderweg ( een kalender met poessies) en hopelijk nog iets maar daar moet ik even op mijn tablet kijken.
ik hoor dat ventje een telefoongesprek heeft. waarschijnlijk zijn zus. ( en ik mag niet horen wat er gezegd wordt.)
ventje wordt ook om de haverklap opgebeld door bouwheren van de flats waar hij naar gaat kijken. hij neemt dan niet op. en zeker niet als het onbekende nummers zijn. die neem ik ook niet op bij mij.

Gimly heeft weer een haarbal. poetsen mag je vergeten met dat beest.

Helena: ik zie het al voor me: jouw toeren om uit een bad te geraken. verder klinkt het me een gerieflijk huis. en er is over nagedacht.

Oma C zullen we weer een paar dagen niet "zien" omwille van haar oog. wij moeten ook elke dringend naar een oogarts maar dan gaan we een taxi moeten nemen omdat je na het onderzoek niet met de auto mag rijden. ( in ventjes geval) vanwege de druppeltjes die ze in je ogen doen om te kunnen kijken. ventje denkt dat hij een straffere bril gaat nodig hebben, ik een staffere leesbril. ventje moet ook de oogdruk in de gaten houden. zijn vader had ook een verhoogde druk op zijn ogen. enfin, we gaan dan wel eens googlen welke oogarts er op welke dag consult doet.

ventje vroeg voor hij ging douchen wat we gingen eten. hij heeft gisteren iets gezegd maar is het al vergeten. en hij moet nog om brood. de bakker op de voorhavenlaan ging 3 weken dicht zijn wegens verbouwing maar is nog altijd niet open. och ja.
we hebben hier wel nog een ciabatta in de diepvries mocht het te laat worden om om brood te gaan. dan eten we vanavond wel brood.

verder hier alle dagen hetzelfde.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

20 nov 2023, 11:33

Eerst niet in slaap geraakt en dan niet wakker geraakt.
Heel de programmatie in de war.
Het is de dag van de gezinshulp.
Ik wou de badkamer al zover gedaan hebben dat zij nog enkel de douchebodem moest doen.
De vloeren in de badkamer en in de twee vroegere kinderkamers staan ook op haar programma.
Boodschappen moeten we ook doen want ik heb water nodig.
Flessen in de fietstassen: mag niet meer van de kinderen.

Gisteren brute pech.De wet van Murphy. Met tegenzin aan de kuisklus begonnen.
Eethoek gedaan. Aheum, ik denk toch dat ik eens een ernstig gesprekje ga voeren met J.
Toen kwam het zithoekje aan de beurt.
De keuken was voor vandaag met de hulp.
Ik hef de emmer uit de keukenpompbak en het handvat schiet uit de hengsels.
De emmer op de grond, krak kapot, heel de keuken en half het zit hoekje onder water.
De stoelen afwassen en zo zal toch voor K. zijn vrees ik.
Zo was ik wel heel moe en toch nog lekker eten gemaakt.
Spijtig van de emmer.
Het was zo een doorschijnende met madeliefjes op.
Een mooie emmer kuist toch gezelliger.

Wat die oogarts betreft MM
Ik weet niet hoe dat in de Vlaanderen zit, maar hier duurt een afspraak krijgen meer dan zes maanden.
Ik heb nu mijn afspraak al voor mei.
Als je al terecht kunt, want ook daar zijn patiëntenstops.
Oppassen met die oogdruk als die nog niet behandeld is.
Ja mama Helena zegt. :oops:

Vandaag in slow motion begonnen.
Seffens nog boodschappenlijstje maken.
Dan eten, dat ik klaar ben voor ze eraan komt.
Dan een paar voorstellen doen en zien waar ze zin in heeft.
In elk geval die badkamer.

Joepie al veel meer blaadjes van de eik.

Dames en dieren hou jullie goed!

anjelierken

20 nov 2023, 11:35

Afbeelding

Hallo iedereen,

De eerste regenbui is al gepasseerd. In de verte wordt het terug donker, dus er komt nog wat aan. Vanaf morgen beter, mag al eens :roll: .

Verder hier ook niet veel te vertellen, is ook elke dag een beetje hetzelfde.

Heb rijstpap gemaakt voor deze middag. Ik maak die in de microgolfoven, is gemakkelijk , kan niet aanbranden.

Manlief heeft daarstraks een afspraak gemaakt bij de oogarts, moet ook 5 maanden wachten .Het is bijna 4 jaar geleden dat hij nog eens op controle ging. Moet hem daar steeds aan herinneren.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

20 nov 2023, 16:32

Goedemorgen alle maatjes
vanmorgen met stralende zon doorgereden
naar het UZA voor mijn oogoperatie
Alles goed gelukt en nu in de regen
thuis gekomen,.... voorlopig rustig aan
want met zo'n schelp op het oog is het
niet gemakkelijk typen
:?
Groetjes aan allen en tot..................... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

20 nov 2023, 18:59

Hoera al terug! en nu verder genezen.
Zeggen dat ze daar indertijd een nacht voor moesten blijven.
Als dag hospitaal vol lag kregen wij die patiënten al eens bij ons.

krakje

20 nov 2023, 20:38

eerst wat zon en dan weer eens regen, is la nat genoeg,
nee hier geen overstroming op eerste zicht alles nog droog,
strijk gedaan en voor eten gezorgd, de hond is beter,
en de dag doorgebracht met puzzels in te vullen en tv kijken,
grtjs van krakje,

Oma-C even geduld en je zicht zal veel beter zijn,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

21 nov 2023, 07:34

Afbeelding
het is nog niet genoeg dat ik over mijn eigen zorgen maak voor donderdag .Nu ook zorgen over een viervoeter dat zijn poot pijn gedaan heeft .Volgens de dierenarts ontsteking met een zware verstuiking .Nu loop ze voorlopig niet rond moet naar buiten gedragen worden om haar behoefte te doen enz .Hopelijk ga de medicijnen goed werken tegen donderdag zodat ze zich beter al zal voelen afwachten weer .nu een ontbijt en met de andere even buiten groetje

clive

21 nov 2023, 09:43

Afbeelding
Goedemorgen seizoentjes,
Joepie, Oma-C is al thuis en alles is goed verlopen.

Bekske, ik hoop het beste voor jou, maar ook voor jouw hondje. Hoop dat zijn pootje vlug genezen zal zijn.

Het is 09:27H en hier zijn al 2 techniekers geweest. Eentje voor de goedkeuring van de bijkomende elektriciteit van de zonnepanelen en eentje van MI*LE, voor mijn steamer. Die lekte overlaatst toen ik hem gebruikte en het was een serieuze lek. Was een stukje in de steamer dat verduurd was. Dus de kosten vielen nog mee. Zit ook meteen een nieuwe rubberen ring in de deur. De mijne was wat aan het verslijten.

Vandaag vertrekt manlief weer naar Hongarije tot en met donderdagavond. Had gisteren zijn trolley al volledig klaargemaakt, behalve zijn toiletgerief. Daar hij enkel vertrekt met zijn handbagage, moet dat toiletgerief in zo'n speciaal zakje. Het moet transparant zijn en de juist afmetingen hebben. Heb er zo'n paar besteld bij B*L. Moet de buren nog verwittigen dat hij terug weg is, die nemen dan allemaal hun GSM mee naar boven, dat ik hen kan bereiken moest er iets mis zijn. Nog nooit moeten bellen, Gelukkig maar.

Dadelijk de kast onder de steamer terug inladen, heb die al uitgewassen. Ga straks ook de voorraadkast leegmaken en uitwassen en dan nog wat keukenkasten. Krijg die vandaag niet allemaal gedaan, maar heb nog tijd tot donderdagavond . Dan zijn alle kasten in de living en in de keuken uit- en afgewassen.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Veel beterschap voor de zieken en zij die last hebben. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

clive

21 nov 2023, 09:48

Afbeelding

@ Wingerd, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Geniet van deze dag.

Proficiat.

Muddy Maddy

21 nov 2023, 10:24

Goede morgen seizoentjes,

Wingerd: van harte gefeliciteert.

Oma C: al terug en nu genezen maar.
Bekske: het beste voor jou en je hondje.

Gisteren kwam ventje van boven. het was niet zijn zus die gebeld had maar zijn metalmaat Stephan. daar gaat hij mee naar Helmut Lotti.
't was om te bespreken wie met wat ging. ventje gaat een ticket voor het (h)openbaar vervoer kopen en na het concert met een taxi naar huis. hij zou misschien met Stephan en zijn maten ( andere die Hard fans van het metalgenre) iets gaan drinken.
er zal hier een zijn die dat niet graag gaat hebben dat papa zo laat thuis komt. ( niet ik maar Lilly) Toendertijd met het concert van Iron Maiden was ze er ook niet mee gediend. 't concert van den Hellmut is zaterdag. buurman V ging ook gaan. maar daar horen we niets langer van. ik denk dat het gewoon stoeferij was van zijn kant. hij was wel met zijn oudste dochter naar dat openluchtconcert van Metallica geweest enkele jaren geleden. dat was vlak bij een rustoord en die bewoners zeiden dat ze elke zomer mochten komen.
dus nu gaat ventje eindelijk gewassen zijn want ze zeggen dat vrouwen kunnen kletsen maar venten ook. enfin.

ik sta op: stralende zon. denk bij mezelf: ik ga eens een keer naar de A. kunnen. nog geen 5 minuten na het denken van die profetische woorden: wolken. Aaaarrrrrggggghhhhhhhhhh. Ik Wil Zon!
ok, dan gaan we donderdag nadat ventje terug is van de wekelijkse boodschappen. de nieuwe weekactie is dan al in gang.

gisteren kattezand besteld. doordat we 2 bakken hebben ( in theorie moet je er 3 hebben) zitten we bijna door ons zand heen. begin van de maand dan alles herbestellen. zo zitten we snor. gisteren lasagna gegeten en er zit nog een stukje in de vriezer. omdat de bak bijna aan het eind was, smaakte het me niet. en vandaag weet ik nog niet wat ventje wil eten. hij heeft pas vandaag de gietijzeren pot van de wangentjes weggedaan want die wilde hij niet in de vaatwas steken. ( we hebben toch nog handafwasmiddel genoeg)

lilly maakte ons om 20 na 8 wakker. en ze was ferm aan het kletsen terwijl ze over ons liep op bed. tatertrientje. ze is nu mee naar boven. alles controleren. als ik bezig ben met huidsverzorging aan de wastafel, durft ze op de stoel die daar staat wel eens komen kijken van wat ik met mijn gezicht doe. doet me er net aan denken dat ik eens ga moeten zoeken naar een bodylotion voor extra droog vel of ik krab mijn schenen open. ik heb al gemerkt dat ik dat 's nachts onbewust doe.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

21 nov 2023, 11:46

Afbeelding

Allerbeste verjaardagwensen aan wingerd
Nog veel mooie jaren verder :lol:
--------------------------------------------------------------------
Goeiemorgen, (ondertussen al middag) :roll:
alle maatjes, hier klaart het op want
het was heel mistig vanmorgen....

Ik was bij de oogartse op controle voor
de laatste operatie van gisteren......
volgende maandag nog eens en dan tot
eind december om te zien of er nog een
bril nodig is, ....afwachten dus.... :)
Voorlopig is alles goed en kan ik hier
typen zonder bril :)
Groetjes allen en tot later, smakelijk eten.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

21 nov 2023, 12:42

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wingerd: gelukkige verjaardag.

Bekske: beterschap voor jou en je hondje.

Oma-C: terug in ons midden. Ik ben blij dat de operatie goed verlopen is.

Pompoensoep staat te pruttelen op het vuur. Heb genoeg gemaakt ,kan ik morgen wat meenemen naar zoon.

Manlief heeft de auto afgewassen op de oprit. Die was ook dringend aan een beurt toe. Alhoewel met dit weer. Een keer er mee rijden , en je ziet het niet meer.

Het begint donker te worden, maar volgens buienradar geen regen. We zullen zien.

Dames, tot morgen allemaal.