Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

16 nov 2023, 11:34

"Het gaat over gestolen grond!"

De mannen van Hamas zien dat toch enigszins anders:

Afbeelding

Valt het iemand op dat dit helemaal in lijn is met wat ik al meerdere keren heb geschreven?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

16 nov 2023, 17:00

Wil. schreef:

Afbeelding

Valt het iemand op dat dit helemaal in lijn is met wat ik al meerdere keren heb geschreven?
Dat zal zo wel zijn, op termijn, maar Hamas gaat het niet alleen kunnen, daarom dat de moslim gemeenschap, massaal in de Europese landen aan het infiltreren is,en eens er genoeg moslims in de politiek zijn,zijn we er aan voor de moeite, dan zal het buigen of breken zijn. :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

RyanR

16 nov 2023, 17:06

Wil. schreef:

Afbeelding

Grootspraak is er niet alleen voor westerlingen.
Gewoon een pakske zever van terroristen.

boeffer

16 nov 2023, 23:18

Wat verroeste oude wapens vond men onder dat gasthuis, niks nieuw of al meegenomen ipv die oude rommel. En begeeft zich dan tussen bezoekersof op een bracard met een hoop wapens erbij.
Sinds dat nieuws zwijgen er vele van die zoveelste mediabonzen(en hunne reklaam) over humaniteit.
Als het allemaal 'n beetje vordert met de vrijlating van gegijzelden doet men maar, wat zouden de daders vragen?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

17 nov 2023, 16:00

In Colorado (US) zijn sommigen sterk betrokken bij de oorlog in Gaza. Per toeval betreft het ook nu weer een moslim. Meer bepaald een 'islamgeleerde' en die prent de mohammedanen in het hoofd dat sterven 'voor de zaak van Allah' geen ontgoochelend einde is.

Karim in actie

Islamgeleerde Karim Abu Zaid uit Colorado: Moslims moeten niet terugdeinzen om over martelaarschap te praten, er is een prijs voor gedood worden omwille van Allah – het is alsof de luchtvaartmaatschappij je opwaardeert van economy naar first class.

RyanR

17 nov 2023, 16:44

Andersom heb ik ook wel eens een Amerikaanse Israëli zien schrijven dat hij af en toe dienst deed als vrijwilliger in de IDF; afdeling tanks, en dat ze er lol in hadden om het Duitse PANZERLIED te spelen als ze huizen van Palestijnen aan barrels schoten.

Willen de moderne nazi's opstaan?

Overigens vind ik dat martelaarschap van moslims al helemaal een stom idee.

Wil.

21 nov 2023, 18:26

Een imam in Californië windt zich behoorlijk op wanneer hij het over 'de zionisten' heeft.
Hij smeekt Allah om die honden te vernietigen; om hen totaal te vernietigen.

(hmmm... zou dit onder 'hate speech' vallen?)

Afbeelding

En ook dit keer stel ik de vraag: waar komt die geëngageerdheid van een imam in het verre Californië vandaan? Tenslotte "gaat het om enkele kilometers grond die werd aangeslagen door de Israëli's" , nietwaar?

socrates

21 nov 2023, 19:41

Wil. schreef:
21 nov 2023, 18:26
Een imam in Californië windt zich behoorlijk op wanneer hij het over 'de zionisten' heeft.
Hij smeekt Allah om die honden te vernietigen; om hen totaal te vernietigen.

(hmmm... zou dit onder 'hate speech' vallen?)

Afbeelding

En ook dit keer stel ik de vraag: waar komt die geëngageerdheid van een imam in het verre Californië vandaan? Tenslotte "gaat het om enkele kilometers grond die werd aangeslagen door de Israëli's" , nietwaar?
Jodenhaat is meer verspreid dan enkel bij fundamentalisten van Moslimoorsprong
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

21 nov 2023, 21:28

socrates schreef:
Dat klopt, maar waarom haal je dat hierbij aan?
Is dat een redenering van het type 'Maar, agent, hij reed óók door het rode licht' ?

Ik hoop dat het voor de aandachtige lezer van dit topic steeds duidelijker aan het worden is, waarom imams van Australië tot in de VS zich 'moeten bemoeien' met de oorlog tussen Hamas en Israël.

socrates

21 nov 2023, 22:25

Wil. schreef:
21 nov 2023, 21:28
socrates schreef:
Dat klopt, maar waarom haal je dat hierbij aan?
Is dat een redenering van het type 'Maar, agent, hij reed óók door het rode licht' ?
Jodenhaat is veel ouder en gaat verder dan racisme in enge zin, Jodenhaat overstijgt ook de afkeuring van het Zionisme. Jodenhaat kwam wellicht al in zwang door de moord (kruisdood) van de god der christenen die, alhoewel door de Romeinen uitgevoerd, toch op de kerfstof van de joden werd gegrifd. Na de holocaust wordt de discriminatie van joden blijkbaar meer getolereerd.

Orthodoxe joden zijn ook wel niet militant en zij willen hun "waarden"aan niemand opdringen.

Wil.

21 nov 2023, 22:47

socrates schreef:
Jodenhaat is veel ouder en gaat verder dan racisme in enge zin, Jodenhaat overstijgt ook de afkeuring van het Zionisme. Jodenhaat kwam wellicht al in zwang door de moord (kruisdood) van de god der christenen die, alhoewel door de Romeinen uitgevoerd, toch op de kerfstof van de joden werd gegrift.
De jodenhaat in hoofde van de christenen wordt daardoor inderdaad verklaard.

In het conflict Israël - Hamas zijn de christenen geen betrokken partij. Wel moet nu de jodenhaat in hoofde van de moslims verklaard worden. Daarover heb je het helemaal niet.
Ik heb hier al meerdere imams laten zien die Allah smeken om de vernietiging van alle joden. Waarom nemen die kerels nú specifiek het woord? Waarom doet iemand in Californië dat? Waarom wil hij iets bijdragen in dat conflict en dit door zijn haat te spuien? Waarop steunt hij zijn argumentatie?

Wil.

22 nov 2023, 23:08

Pro-Palestijnse student staat met de mond vol tanden.

socrates

23 nov 2023, 10:36

Wil. schreef:
21 nov 2023, 22:47
socrates schreef:
Jodenhaat is veel ouder en gaat verder dan racisme in enge zin, Jodenhaat overstijgt ook de afkeuring van het Zionisme. Jodenhaat kwam wellicht al in zwang door de moord (kruisdood) van de god der christenen die, alhoewel door de Romeinen uitgevoerd, toch op de kerfstof van de joden werd gegrift.
De jodenhaat in hoofde van de christenen wordt daardoor inderdaad verklaard.

In het conflict Israël - Hamas zijn de christenen geen betrokken partij. Wel moet nu de jodenhaat in hoofde van de moslims verklaard worden. Daarover heb je het helemaal niet.
Ik ging ervan uit dat dat evident was, fundamentalistische moslims haten alle "ongelovigen" dus zeker ook hun joodse buren.
(Voor hen was Jezus immers ook wel een belangrijke profeet) :idea:

Wil.

23 nov 2023, 10:47

fundamentalistische moslims haten alle "ongelovigen" dus zeker ook hun joodse buren.
Israël heeft te maken met fundamentalistische moslims. Niet alleen onder de Palestijnen, maar ook in de buurlanden, in de verder afgelegen moslimlanden (Iran, Irak, Yemen bv.) en ook bij de woordvoerders (imams) in de VS, in Australië, in Europa enz.

Hun verzet tegen het bestaan van Israël is religieus geïnspireerd. Elke genster is voldoende om het 'heilig vuur' weer te doen opflakkeren.

Wil.

25 nov 2023, 10:00

Vanzelfsprekend klinkt dezelfde boodschap in Zuid-Afrika, waar een imam trots is op wat zijn 'broeders en zusters' gedaan hebben op 7 oktober in Israël.

• Islamitisch geleerde Moulana Abdul Khaliq aan het woord:

'Hamas' betekent 'islamitische verzetsbeweging' – het zijn mensen die verbonden zijn met de Koran. Je kunt je niet aansluiten bij de militaire vleugel van Hamas, de Izz Al-Din Al-Qassam Brigades als je niet bidt. In feite moet je het [optionele] nachtelijke gebed bidden.

Je moet elke maandag en donderdag vasten. Je moet minimaal tien delen van de Koran uit je hoofd leren voordat je je bij de Al-Qassam Brigades kunt aansluiten.

Dat zijn de mensen die de nederzettingen hebben overgenomen en hebben gedaan wat ze op zaterdag [7 oktober 2023] deden. Het zijn mensen die verbonden zijn met Allah."

• Arshad Samodien van Youth for Al-Aqsa Zuid-Afrika zei dat hij berichten heeft ontvangen van moslims van over de hele wereld die huilden van geluk en niet konden geloven wat er gebeurde (→7 oktober). Hij voegde eraan toe dat dit een ochtend van eer en glorie was.

• De Zuid-Afrikaanse islamitische geleerde Shaykh Rieyaad Walls zei dat vrede en rust in zijn hart kwamen toen hij het nieuws hoorde.

Bron: Online Platforms - "Masjidul Quds on YouTube"

"Rare jongens, die Romeinen"