In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Wat een k*tweer. en nog beter ( not) 't zou sneeuwen. mag ik even goed gillen als dat laatste waar zou zijn? ( als jullie van de week iets horen dat je niet kan thuisbrengen, ik was aan het gillen)
Gimly kwam eten vragen. daar hij gisteren flink zijn tonijn heeft opgegeten, heb ik hem nu het restje van een zakje gegeven. hij stond met zijn ene poot op mijn knie en de andere poot hoog in de lucht. dan mag je wel zeggen dat die honger heeft.
Lilly heeft bij mijn weten nog geen 'trukje' om aan te geven dat ze honger heeft.
Morgen naar de dokter. ga al het lijstje moeten maken van medicatie. en eens een melding maken van die steelwratjes in mijn nek. ze hinderen mij als ik een halsketting aan heb. je hebt natuurlijk over de toog zalf of iets anders dat je thuis kan doen maar ik laat het dan nog liever door een arts doen als het kan. hopelijk moet ik niet naar een dermatoloog daarmee en de volle pot betalen omdat het een estetische ingreep is. ik ben niet ijdel maar het hindert mij.
Helena: dank je voor de tip en de nicht van mijn moeder zei altijd dat je je armen en schouders bedekt en warm moet houden. die was verpleegster. of ze nu nog in leven is, weet niemand want het contact is een paar jaar verbroken. Monique werd doof. en telefoneren is dan moeilijk. je moest wachten tot de neef thuis was zodat hij het kon uitleggen.
Gisteren heeft ventje osso bucco gemaakt. maar had bijna alle groenten bij, behalve aardappelen! dan was de saus nog dikker geweest. Adil was niet open op zondag en had toch maar petaten van 5 kg liggen. volgende week petaten op het lijstje zetten. ventje zegt net dat de winteroogst kapot is ergo: wintergroenten en fruit gaan duurder worden. en die eerste die zegt dat vlaanderen droog staat ( het waterpeil onder de grond)mag van hem in de ijzer gaan zwemmen.
Lilly wilde buiten eten met zo'n weer. maar ze heeft het toch niet gedaan uiteindelijk. teljoor in de gang dan maar. gisteren was ik gaan liggen voor mijn rug en kwam ze plots op mijn voeten liggen. ook Gimly was boven en die lag op zijn dweil te snurken. hij haalt wel niet de decibels van ons Mies. die kon luid snurken! en als het dringend was kon die ook een octaaf of 2 hoger gaan miauwen. was een lapje en ik denk dat er siamees bloed in zat. Jullie weten wel dat mannelijke lapjes bestaan maar dat deze steriel zijn. nu toen we Mies een paar jaar hadden stond er ineens een koppel aan de deur die beweerde dat ons Mies hun raskat bezwangerd had. toen ik zei dat dit onmogelijk was zei die vent dat ik loog. ik zei dat ik ze wilde halen en haar staart optillen zodat ze konden zien dat Mies geen uiterlijke ballen had en gesteriliseerd was. ten slotte zei ik dat ik haar dierenarts pas wilde tonen en omdat de telefoon vlak bij de deur stond eens de praktijk waar Mies ging opbellen en dat zij het lidteken van haar sterilsatie konden aantonen ( de zijkant ginder). ik ben dan begonnen met een les in dierlijke atonomie tot die vrouw haar man aantikte. het was duidelijk dat hun haring niet braadde en ze zijn weggegaan.
Lilly heeft gisteren aan de LED-kaars gesnuffeld. ik had die aan het raam gezet. heel voorzichtig daar naartoe en omdat wij niets zeiden of riepen verder en verder tot ze een pootje aan die kaars gaf en haar snoetje boven de 'vlam'. daarna is ze van de verwarming gesprongen.
ventje wil de van klaur veranderende kerstboompjes zetten aan de venster maar 1 er van brand nog. ik zei dat ik andere dingen wilde zetten. dat meningsverschil is nog niet uitgevochten. verleden jaar had ik een vilten kerstman met losse pakjes ( tafelversiering) aan de deur gezet. en ja hoor, op een dag was die weg. nu nog dat rieten hert zetten en kijken of die ook miraculeus pootjes krijgt. indertijd zei Willy van het buurtwinkeltje: 'dat het hun al kon dienen'. ze waren er vandoor gegaan met zijn koperen aftrekker. zijn winkeltje staat inmiddels leeg met een bord te koop uit faling.
Fijne dag seizoentjes en hou het droog!
Wat een k*tweer. en nog beter ( not) 't zou sneeuwen. mag ik even goed gillen als dat laatste waar zou zijn? ( als jullie van de week iets horen dat je niet kan thuisbrengen, ik was aan het gillen)
Gimly kwam eten vragen. daar hij gisteren flink zijn tonijn heeft opgegeten, heb ik hem nu het restje van een zakje gegeven. hij stond met zijn ene poot op mijn knie en de andere poot hoog in de lucht. dan mag je wel zeggen dat die honger heeft.
Lilly heeft bij mijn weten nog geen 'trukje' om aan te geven dat ze honger heeft.
Morgen naar de dokter. ga al het lijstje moeten maken van medicatie. en eens een melding maken van die steelwratjes in mijn nek. ze hinderen mij als ik een halsketting aan heb. je hebt natuurlijk over de toog zalf of iets anders dat je thuis kan doen maar ik laat het dan nog liever door een arts doen als het kan. hopelijk moet ik niet naar een dermatoloog daarmee en de volle pot betalen omdat het een estetische ingreep is. ik ben niet ijdel maar het hindert mij.
Helena: dank je voor de tip en de nicht van mijn moeder zei altijd dat je je armen en schouders bedekt en warm moet houden. die was verpleegster. of ze nu nog in leven is, weet niemand want het contact is een paar jaar verbroken. Monique werd doof. en telefoneren is dan moeilijk. je moest wachten tot de neef thuis was zodat hij het kon uitleggen.
Gisteren heeft ventje osso bucco gemaakt. maar had bijna alle groenten bij, behalve aardappelen! dan was de saus nog dikker geweest. Adil was niet open op zondag en had toch maar petaten van 5 kg liggen. volgende week petaten op het lijstje zetten. ventje zegt net dat de winteroogst kapot is ergo: wintergroenten en fruit gaan duurder worden. en die eerste die zegt dat vlaanderen droog staat ( het waterpeil onder de grond)mag van hem in de ijzer gaan zwemmen.
Lilly wilde buiten eten met zo'n weer. maar ze heeft het toch niet gedaan uiteindelijk. teljoor in de gang dan maar. gisteren was ik gaan liggen voor mijn rug en kwam ze plots op mijn voeten liggen. ook Gimly was boven en die lag op zijn dweil te snurken. hij haalt wel niet de decibels van ons Mies. die kon luid snurken! en als het dringend was kon die ook een octaaf of 2 hoger gaan miauwen. was een lapje en ik denk dat er siamees bloed in zat. Jullie weten wel dat mannelijke lapjes bestaan maar dat deze steriel zijn. nu toen we Mies een paar jaar hadden stond er ineens een koppel aan de deur die beweerde dat ons Mies hun raskat bezwangerd had. toen ik zei dat dit onmogelijk was zei die vent dat ik loog. ik zei dat ik ze wilde halen en haar staart optillen zodat ze konden zien dat Mies geen uiterlijke ballen had en gesteriliseerd was. ten slotte zei ik dat ik haar dierenarts pas wilde tonen en omdat de telefoon vlak bij de deur stond eens de praktijk waar Mies ging opbellen en dat zij het lidteken van haar sterilsatie konden aantonen ( de zijkant ginder). ik ben dan begonnen met een les in dierlijke atonomie tot die vrouw haar man aantikte. het was duidelijk dat hun haring niet braadde en ze zijn weggegaan.
Lilly heeft gisteren aan de LED-kaars gesnuffeld. ik had die aan het raam gezet. heel voorzichtig daar naartoe en omdat wij niets zeiden of riepen verder en verder tot ze een pootje aan die kaars gaf en haar snoetje boven de 'vlam'. daarna is ze van de verwarming gesprongen.
ventje wil de van klaur veranderende kerstboompjes zetten aan de venster maar 1 er van brand nog. ik zei dat ik andere dingen wilde zetten. dat meningsverschil is nog niet uitgevochten. verleden jaar had ik een vilten kerstman met losse pakjes ( tafelversiering) aan de deur gezet. en ja hoor, op een dag was die weg. nu nog dat rieten hert zetten en kijken of die ook miraculeus pootjes krijgt. indertijd zei Willy van het buurtwinkeltje: 'dat het hun al kon dienen'. ze waren er vandoor gegaan met zijn koperen aftrekker. zijn winkeltje staat inmiddels leeg met een bord te koop uit faling.
Fijne dag seizoentjes en hou het droog!
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeiemorgen allemaal
't Is nog aan 't regenen sedert vannacht
En er zit een koude wind...
Pas terug van de oogartse, Alles okè
en laten genezen tot 22 dec, dan wordt er
een meeting gedaan voor de eventuele leesbril
Rustig blijven en geen zware huishoudwerken doen
niet bukken en heffen.....
't is er het weer voor dus blijven we koest
Allen een gezellige dag ondanks de regen
en tot later
Nu eerst even bijlezen
't Is nog aan 't regenen sedert vannacht
En er zit een koude wind...
Pas terug van de oogartse, Alles okè
en laten genezen tot 22 dec, dan wordt er
een meeting gedaan voor de eventuele leesbril
Rustig blijven en geen zware huishoudwerken doen
niet bukken en heffen.....
't is er het weer voor dus blijven we koest
Allen een gezellige dag ondanks de regen
en tot later
Nu eerst even bijlezen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
MM: wel, ik heb vanmorgen enkele keren een gilletje gehoord
Verder moet manlief het water afzetten buiten, want het gaat vriezen. Een jaarlijks terugkerende werkje. Dat wordt terug aangezet in de lente, als er geen nachtvorst meer komt.
Ja, die regen. Het mag al gaan stoppen, we hebben genoeg gehad. En inderdaad wintergroenten gaan veel duurder worden.
Vanavond als avondmaal macaroni met hesp en kaassaus, da's eens lang geleden.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Goede avond allemaal
Hier is het al van de vorige nacht aan 't regenen
het is nog niet gestopt, en ik vind het ferm killig.
Morgen zou het iets beter worden.... laat ons hopen
Ja anjelierken, je moet rekening houden met de
komende winter, het kan je verassen
Slaapwel voor later en tot morgen allemaal
Hier is het al van de vorige nacht aan 't regenen
het is nog niet gestopt, en ik vind het ferm killig.
Morgen zou het iets beter worden.... laat ons hopen
Ja anjelierken, je moet rekening houden met de
komende winter, het kan je verassen
Slaapwel voor later en tot morgen allemaal
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
al de hele dag regen, kan nog juist op de oprit langs ene helft van de kant,
overal plassen, mag wel eens gaan stoppen dat kuisen hierboven ,
de blauwe was gedaan, 3 vaten morgen de witte doen,
wasmachine staat hier eigenlijk niet stil, soms word ik dit alles zo moe,
en dan zijn de lakens en dekentjes van de dieren er niet bij,
vandaag genoten van de rust die moment heerst nu de tieners naar hun mama zijn,
en nu hopen dat die regen zal stoppen, en de sneeuw mag ook weg blijven,
grtjs van krakje,

overal plassen, mag wel eens gaan stoppen dat kuisen hierboven ,
de blauwe was gedaan, 3 vaten morgen de witte doen,
wasmachine staat hier eigenlijk niet stil, soms word ik dit alles zo moe,
en dan zijn de lakens en dekentjes van de dieren er niet bij,
vandaag genoten van de rust die moment heerst nu de tieners naar hun mama zijn,
en nu hopen dat die regen zal stoppen, en de sneeuw mag ook weg blijven,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Even niet hier geweest door gebrek aan tijd. Er zijn hier maandag 3 techniekers geweest.
Eentje van Mi*ele, want mijn steamer had gelekt. Heel de steamer eruit, niets te vinden buiten een kalkje in de watertoevoer/ afvoer. Verder niets te vinden, heeft hem ongeveer op manier van spreken 100 keer laten draaien, niets aan de hand. Hij werkt weer als nieuw. Wel een andere rubberen ring gevraagd voor in de ronde deur, want die was een beetje aan het verduren. Enfin, deze doet het dan weer.
Op hetzelfde moment was er een technieker beneden bezig aan onze gascombiketel, want ja hoor. Die lekte ook af en toe. Bleek er ook hier niets aan de hand te zijn met de ketel zelf, maar het lek kwam van een schouw. Voor de rest was de ketel pico bello . Hebben dus een andere firma gebeld voor de schouw.
Die 2 waren net weg toen de bel ging. Voor de deur een reus die me vriendelijk vertelde dat hij kwam om de installatie in de garage van de zonnepanelen kwam nakijken. IK was verbaasd, want dat was reeds gebeurd. Heb hem dan toch maar binnen gelaten en inderdaad, hij kon met eigen ogen zien, dat alles al gekeurd was aan de hand van de stickers die erop zaten. Foutje in de administratie van de firma van de zonnepanelen. Dus hij weg met heel veel excuses. Hij kon er nu zelf ook niet aan doen.
Matice was gisteren omdat we hem in zijn kamer gezet hadden toen de techniekers hier waren, echt wel buiten humeur. Hij die zo verschrikkelijk nieuwsgierig is en aandacht wil, kon dus niet komen kijken naar de
" werkzaamheden ". Hij heeft zijn slecht gezind zijn een uurtje volgehouden en koos er toen toch maar voor om terug zichzelf te zijn.
Gelukkig was manlief thuis gisteren ,want ik moest naar de mammobiel om een mammografie te laten maken. Manlief kon me dus niet brengen, dus met de fiets in de stortregen, met mijn regenbroek en fietsregenjasje aan, naar de mobiel. Ik dacht dat het erg was toen ik er naartoe fietste , maar het regende nog meer toen ik terug naar huis reed. Manlief sommeerde mij dadelijk een warme douche te nemen, want ik was echt verkleumd.
Oma-C, ben echt blij dat de oogoperaties zo goed geslaagd zijn. We zullen dan later wel weten of je een bril moet gaan dragen of niet.
HVT, heb de indruk dat je jezelf voorbij gelopen bent. Pas ook eens een dagje rust in.
Bekske, hoop dat je mijn kaartje gehad hebt.
MM, jij bent binnenkort jarig. Wanneer gaat ventje naar Helmut Lotti ?
Anjelier, Matice moet ook een jas aan. Hij heeft er 2, 1 felgele met zilveren voering voor als het regent en 1 hoody voor als het droog is , maar koud is. Zeker als hij pas getrimd is, moet hij een jas aan. En een regenjas sowieso als het regent. Ik heb de indruk dat het vandaag zijn hoody gaat worden, hoop ik toch, het grondwater zal intussen aangevuld zijn zeker
MJ, Wilde eend, Mammyretro, Krakje, Wingerd ik hoop dat alles goed met jullie gaat.
Zo, vandaag staat de badkamer poetsen op het menu en de was doen, want die heb ik gisteren nimmer kunnen doen. Zondag zetten wij de kerstboom.
Ik wens iedereen een zo'n mooi mogelijke dag , beterschap aan al diegenen die het nodig hebben.
Moet ook nog naar de apotheek, want zowel manlief als ik zijn opgestaan met lichte keelpijn.
Liefs en een warme, droge knuffel voor elkeen.
-
Neen, Anjelier: ik heb gisteren niet gegild. en dat gepiep van de rookmelder heb ik ook voorgehad toen ik nog in engeland woonde. ik heb om 04 u 's nachts mijn evil landlord opgebeld want die dingen waren ook nog eens geconecteerd met de stroom waarvan de kast in de garage stond. je moest dus eerst die stroom uitzetten en dan de batterij vervangen. en het geluid was een constant gepiep waar ik bijna stapelgek van werd en ons Mies niet helemaal op d'r gemak. dat was op een zondag en ik was vrijwilliger op de paaszoektocht van de kerk. ( cadbury creme eggs- niet te vreten- mierzoet) hij is dan terug gekomen om 10 u 30 met een batterij. de verkeerde.
dan hebben ze die rookmelders afgeschakeld omdat ik zei dat ik dat niet aankon en is die de maandag terug gekomen met de juiste batterij. en ik heb nog altijd een grondige hekel aan rookmelders maar ja, ze zijn nodig. wij hebben er met een batterij van 10 jaar.
katten hebben vannacht achter elkaar gecrost. voor welke reden? onbekend. Gimly is beneden blijven slapen. en ik denk dat hij zich niet lekker voelt. hij heeft nog geen eten komen vragen. Lilly heeft zelfs niet door dat ik beneden ben want anders wil ze naar buiten.straks naar de dokter dus eerst mijn lijstje maken van medicatie. dat is altijd een grote rekening. mijn diabetesmedicatie is wel gratis. en deze moeten er ook op.
ik was gisteren door de ldl online folder aan het snuisteren en ik heb een zeteltje gekocht voor in de badkamer. dan kan die oude stoel weg. Lilly zal nu nog beter in de wasbak kunnen kijken. en dan volgende maand zo'n vals schapenvel kopen voor erop. ik moet zien dat dit niet te lekker ligt voor haar. want haar taak is mijn voeten warmen!
de diepvries kwam en dit jaar geen kreeft. ze vonden ze niet presentabel genoeg en te licht in gewicht zei de verkoper. we hebben wel sneeuwkrabscharen besteld voor de volgende keer en nog iets. als ik kreeft wil zal ik ze wel ergens anders halen. Suus lust geen kreeft wel een hele klaargemaakte krab. en dat lust ik dan weer niet behalve de poten. we moeten juist nog aan eendeborst zien te geraken. en nog een werkje dat clive al gedaan heeft: de diepvriesladen uitkuisen. er zit daar waarschijnlijk dingen in van meer dan een paar jaar geleden. anders kan er echt niets meer bij. en als we dan toch bezig zijn, netjes stockeren. ventje is van plan de volgorde van de schuiven te vervangen. vandaag kan de ingevroren ciabata eruit. en morgen platte koeken met hartige vulling.
Als ik terug kom van de dokter zal ik waarschijnlijk wel weer pompaf zijn. mijn rug vooral. schoonbroer gaat maandag zijn werk hebben daar. het is vooral de linkerfacet die nu enorm tegensparteld.
Gisteren waren wij weer postpunt. het was al lang geleden. het was voor Joyce die aan het verhuizen is. en in januari komen die nieuwe transgenders erin. hopelijk zijn die geen feestbeesten zoals Joyce maar houden ze zich koest. gedaan met nieuwjaarsdrinks en burenbbq's. elk weer in zijn eigen kot. we gingen normaal dit jaar de 14 de januari in de grote garage van buurman waar een kachel staat onze nieuwjaarsdrink/winterbbq houden voorgesteld door Buurman V., is nooit doorgegaan. ventje vind dat buurman V erg arrogant begint te worden. en idem buurvouw V.
Ventje drinkt nu elke avond voor het slapen gaan een shotje. nu was het appelikeur die bij zijn moeder gestaan had. te zoet voor mij. dan slaapt hij beter zegt hij en Lilly was vannacht heel kalm ( buiten die 5 min cross achter broer).
Ik ga me gaan preparen.
Fijne dag seizoentjes
Neen, Anjelier: ik heb gisteren niet gegild. en dat gepiep van de rookmelder heb ik ook voorgehad toen ik nog in engeland woonde. ik heb om 04 u 's nachts mijn evil landlord opgebeld want die dingen waren ook nog eens geconecteerd met de stroom waarvan de kast in de garage stond. je moest dus eerst die stroom uitzetten en dan de batterij vervangen. en het geluid was een constant gepiep waar ik bijna stapelgek van werd en ons Mies niet helemaal op d'r gemak. dat was op een zondag en ik was vrijwilliger op de paaszoektocht van de kerk. ( cadbury creme eggs- niet te vreten- mierzoet) hij is dan terug gekomen om 10 u 30 met een batterij. de verkeerde.
katten hebben vannacht achter elkaar gecrost. voor welke reden? onbekend. Gimly is beneden blijven slapen. en ik denk dat hij zich niet lekker voelt. hij heeft nog geen eten komen vragen. Lilly heeft zelfs niet door dat ik beneden ben want anders wil ze naar buiten.straks naar de dokter dus eerst mijn lijstje maken van medicatie. dat is altijd een grote rekening. mijn diabetesmedicatie is wel gratis. en deze moeten er ook op.
ik was gisteren door de ldl online folder aan het snuisteren en ik heb een zeteltje gekocht voor in de badkamer. dan kan die oude stoel weg. Lilly zal nu nog beter in de wasbak kunnen kijken. en dan volgende maand zo'n vals schapenvel kopen voor erop. ik moet zien dat dit niet te lekker ligt voor haar. want haar taak is mijn voeten warmen!
de diepvries kwam en dit jaar geen kreeft. ze vonden ze niet presentabel genoeg en te licht in gewicht zei de verkoper. we hebben wel sneeuwkrabscharen besteld voor de volgende keer en nog iets. als ik kreeft wil zal ik ze wel ergens anders halen. Suus lust geen kreeft wel een hele klaargemaakte krab. en dat lust ik dan weer niet behalve de poten. we moeten juist nog aan eendeborst zien te geraken. en nog een werkje dat clive al gedaan heeft: de diepvriesladen uitkuisen. er zit daar waarschijnlijk dingen in van meer dan een paar jaar geleden. anders kan er echt niets meer bij. en als we dan toch bezig zijn, netjes stockeren. ventje is van plan de volgorde van de schuiven te vervangen. vandaag kan de ingevroren ciabata eruit. en morgen platte koeken met hartige vulling.
Als ik terug kom van de dokter zal ik waarschijnlijk wel weer pompaf zijn. mijn rug vooral. schoonbroer gaat maandag zijn werk hebben daar. het is vooral de linkerfacet die nu enorm tegensparteld.
Gisteren waren wij weer postpunt. het was al lang geleden. het was voor Joyce die aan het verhuizen is. en in januari komen die nieuwe transgenders erin. hopelijk zijn die geen feestbeesten zoals Joyce maar houden ze zich koest. gedaan met nieuwjaarsdrinks en burenbbq's. elk weer in zijn eigen kot. we gingen normaal dit jaar de 14 de januari in de grote garage van buurman waar een kachel staat onze nieuwjaarsdrink/winterbbq houden voorgesteld door Buurman V., is nooit doorgegaan. ventje vind dat buurman V erg arrogant begint te worden. en idem buurvouw V.
Ventje drinkt nu elke avond voor het slapen gaan een shotje. nu was het appelikeur die bij zijn moeder gestaan had. te zoet voor mij. dan slaapt hij beter zegt hij en Lilly was vannacht heel kalm ( buiten die 5 min cross achter broer).
Ik ga me gaan preparen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Goedemorgen allemaal,
hier een stralende zon, hopen dat ze blijft.
maar alles ligt nog goed nat en het is maar 4à5°
Toch beter dan de regen denk ik...
Hier zijn ze van de groendienst de bladeren
aan het opzuigen op de voetpaden en op straat,
mooie opruiming want nu alles nat is kan je
er lelijk over uitschuiven
Fijne dinsdag allemaal en blijf gezond, ik hoor
van veel verkoudheden en grieptoestanden...
Nu weer even bijlezen, sterkte allemaal
hier een stralende zon, hopen dat ze blijft.
maar alles ligt nog goed nat en het is maar 4à5°
Toch beter dan de regen denk ik...
Hier zijn ze van de groendienst de bladeren
aan het opzuigen op de voetpaden en op straat,
mooie opruiming want nu alles nat is kan je
er lelijk over uitschuiven
Fijne dinsdag allemaal en blijf gezond, ik hoor
van veel verkoudheden en grieptoestanden...
Nu weer even bijlezen, sterkte allemaal
-
@ clive, je schreef: Oma-C, ben echt blij dat de oogoperaties
zo goed geslaagd zijn.
We zullen dan later wel weten of je een bril moet gaan dragen of niet.
Ja clive maar ik heb alles moeten aanpassen op de pc
om te lezen en te schrijven, alles veel grotere letters maken
want daar heb ik nu zonder bril veel moeite mee en mijn
vroegere bril kan ik niet opzetten, veel te straf!
ik kan geen of bijna geen letters lezen van mijn gsm
als er een berichtje komt
(dus sorry M-J, ik heb met een vergrootglas moeten
knoeien voor een antwoordje op jouw bericht)
mijn gsm is nog een oude maar zolang die gewoon
goed werkt hou ik die nog!
En hier kon ik de letters vergroten zodat ik kan lezen en schrijven
zo goed geslaagd zijn.
We zullen dan later wel weten of je een bril moet gaan dragen of niet.
Ja clive maar ik heb alles moeten aanpassen op de pc
om te lezen en te schrijven, alles veel grotere letters maken
want daar heb ik nu zonder bril veel moeite mee en mijn
vroegere bril kan ik niet opzetten, veel te straf!
ik kan geen of bijna geen letters lezen van mijn gsm
als er een berichtje komt
(dus sorry M-J, ik heb met een vergrootglas moeten
knoeien voor een antwoordje op jouw bericht)
mijn gsm is nog een oude maar zolang die gewoon
goed werkt hou ik die nog!
En hier kon ik de letters vergroten zodat ik kan lezen en schrijven
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15
@ Oma-C, leve de technologie. Troost je, ik moet ook steeds een leesbril opzetten voor alles wat ik lees of schrijf. Ver zien, geen probleem, maar dat lezen. Als ik ga winkelen hangt hij aan een ketting, want natuurlijk kan ik de prijzen niet lezen. Maar zolang het dat maar is, is het goed. Liefs en nog veel beterschap.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Wel , hier schijnt het zonnetje ook al de ganse voormiddag. Mag al eens , na al die regen.
Manlief is bezig de bladeren op te harken die op het gazon liggen. Heeft al een grote hoop , zo te zien.
Zou eigenlijk een gedeelte van die bladeren kunnen gebruiken om vorstgevoelige bollen (die in de grond zitten) te beschermen. Zo heb ik crocosmia staan, en elke keer bevriezen die . Dus met die bladeren erop, zou dat kunnen helpen. Dat is een werkje voor in de namiddag. Citroenboom ga ik ook nog binnen plaatsen.
Zou ook ruiten moeten poetsen langs buiten, want nu met die zon, zie je pas hoe vuil die zijn. Dus werk genoeg.
Volgens thermometer is het momenteel 1°. Ja, da's echt koud, we zijn dat niet meer gewend.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Crocosmia die bevriest? Hier niet. Integendeel.
Ik moet wel zeggen dat op die border altijd bladeren blijven liggen van de grote zomereik van de buren.
Nog wat bladeren bijeenharken dat zoek ik ook nog te doen.
Eerst mijn tuintenue aandoen.
Ben deze voormiddag al een voorraadje gaan inslaan in het centrum tegen als het slechter moest worden.
Seffens nog naar de Spar voor een beetje aanvulling.
Hopelijk slaat het, alweer andere, medicijn aan deze keer.
Het is familie van wat ik nu neem.
Was ook nog naar de huisarts geweest.
Geniet nog verder van het zonnetje, binnen of buiten naar keuze;
Ik moet wel zeggen dat op die border altijd bladeren blijven liggen van de grote zomereik van de buren.
Nog wat bladeren bijeenharken dat zoek ik ook nog te doen.
Eerst mijn tuintenue aandoen.
Ben deze voormiddag al een voorraadje gaan inslaan in het centrum tegen als het slechter moest worden.
Seffens nog naar de Spar voor een beetje aanvulling.
Hopelijk slaat het, alweer andere, medicijn aan deze keer.
Het is familie van wat ik nu neem.
Was ook nog naar de huisarts geweest.
Geniet nog verder van het zonnetje, binnen of buiten naar keuze;
-
Goedemorgen alle seizoentjes
regen voor de verandering
gelukkig heb ik gisteren van de
mooie zonnige dag kunnen genieten met
een korte wandeling, goed warm
aangekleed en dat heeft deugd gedaan
na een hele maand binnen te zitten
Ik wens jullie allen een fijne woensdag
maak het beste van wat kan en hou het veilig
Groetjes allemaal en tot later
regen voor de verandering
gelukkig heb ik gisteren van de
mooie zonnige dag kunnen genieten met
een korte wandeling, goed warm
aangekleed en dat heeft deugd gedaan
na een hele maand binnen te zitten
Ik wens jullie allen een fijne woensdag
maak het beste van wat kan en hou het veilig
Groetjes allemaal en tot later
-
Ik heb eerst crosomia moeten opzoeken want die kende ik niet.
gisteren naar de dokter geweest en dat is geen steelwrat. dat is een cluster van bloedvaatjes die uit de huid stulpt. alleen maar dermatololigsh verwijderbaar. als het me echt stoort doet ik er wel een huidkleurige pleister op. of doe ik de ketting die ik draag af als ik ga slapen.
net een mailtje van B-post. ze komen vandaag met m'n stoeltje voor in de badkamer.
En ventje heeft een dag vrij van huis opruimen. zijn zus heeft een soort sinusitis door het stof. wil ze vrijdag herbeginnen met werken dan moet ze rusten.
Gisteren stonden ventje en buurvrouw tegelijk aan hun brievenbus. hij heeft haar dan de triple sec en de notenlikeur gegeven. wij drinken geen triple sec want dat wordt meestal in coctails gebruikt. en wij maken zelden coctails.
ze had even te voren op haar terras toen ze eentje rookte, Lilly een paar snoepjes gegeven. ( ik had haar een zakje van die snoepjes gegeven) en we kregen te horen dat het toch zo'n mooi katje is. en ze weet het maar al te goed!
buurvrouw is van nature geen blondine dat heb ik nu wel gemerkt. ze had wat uitgroei. misschien ben ik een nieuwe rage gestart door te weigeren mijn haar verder te kleuren? we zullen we zien.
ik ben goedgekeurd voor de dienst door de dokter. bloeddruk 13,5/8 saturatie 90% en hartslag in rust: 60! zonder die pillen had ik het dubbele van hartslag gehad. en daar is jaren niet naar gekeken tot ik de voorkamerventrickilatie kreeg door de zenuwen met wijlen schoonmoeder. ik moet binnen de 3 weken terug. 4 kon niet want dan was ze in verlof en 5 weken is te lang. ik had mijn vriendin/secretaresse al lang niet meer gezien. die was blij.
ik ga een lijstje maken van dingen die ik nog in de A kan kopen. zoals washandjes. de mijne die ik nog van de voorraad van mijn moeder kreeg zijn dun aan het worden. en we kunnen morgen niet gaan ook want Post Nl komt langs met een kalender. dus gaan we vrijdag. ik moet toch nog de reclame lezen die via mail aankomt maar apart staat.
Ventje is nu nog maar pas op en voelt zich als een zombie. dat zal wel beteren met het vorderen van de dag hoop ik. hij moet naar de apotheker.
Fijne dag seizoentjes
Ik heb eerst crosomia moeten opzoeken want die kende ik niet.
gisteren naar de dokter geweest en dat is geen steelwrat. dat is een cluster van bloedvaatjes die uit de huid stulpt. alleen maar dermatololigsh verwijderbaar. als het me echt stoort doet ik er wel een huidkleurige pleister op. of doe ik de ketting die ik draag af als ik ga slapen.
net een mailtje van B-post. ze komen vandaag met m'n stoeltje voor in de badkamer.
En ventje heeft een dag vrij van huis opruimen. zijn zus heeft een soort sinusitis door het stof. wil ze vrijdag herbeginnen met werken dan moet ze rusten.
Gisteren stonden ventje en buurvrouw tegelijk aan hun brievenbus. hij heeft haar dan de triple sec en de notenlikeur gegeven. wij drinken geen triple sec want dat wordt meestal in coctails gebruikt. en wij maken zelden coctails.
ze had even te voren op haar terras toen ze eentje rookte, Lilly een paar snoepjes gegeven. ( ik had haar een zakje van die snoepjes gegeven) en we kregen te horen dat het toch zo'n mooi katje is. en ze weet het maar al te goed!
buurvrouw is van nature geen blondine dat heb ik nu wel gemerkt. ze had wat uitgroei. misschien ben ik een nieuwe rage gestart door te weigeren mijn haar verder te kleuren? we zullen we zien.
ik ben goedgekeurd voor de dienst door de dokter. bloeddruk 13,5/8 saturatie 90% en hartslag in rust: 60! zonder die pillen had ik het dubbele van hartslag gehad. en daar is jaren niet naar gekeken tot ik de voorkamerventrickilatie kreeg door de zenuwen met wijlen schoonmoeder. ik moet binnen de 3 weken terug. 4 kon niet want dan was ze in verlof en 5 weken is te lang. ik had mijn vriendin/secretaresse al lang niet meer gezien. die was blij.
ik ga een lijstje maken van dingen die ik nog in de A kan kopen. zoals washandjes. de mijne die ik nog van de voorraad van mijn moeder kreeg zijn dun aan het worden. en we kunnen morgen niet gaan ook want Post Nl komt langs met een kalender. dus gaan we vrijdag. ik moet toch nog de reclame lezen die via mail aankomt maar apart staat.
Ventje is nu nog maar pas op en voelt zich als een zombie. dat zal wel beteren met het vorderen van de dag hoop ik. hij moet naar de apotheker.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

clive ik heb het ontvangen nogmaals die kaartje gestuurd hebben enorm bedank het deed me deugd .voor moment heb ik het even moeilijk doordat de ademnood terug toegenomen is waarschijnlijk door de kou maar ook een medicijn dat de specialist voorgeschreven heeft is lichter dan vroeger huisarts is er van op de hoogte had naar de huisarts een mail gestuurd .en heb antwoord gekregen ja rusten dat krijg je te horen en geduld .Maar ik ben nu al 5maanden aan rusten en met heel veel geduld .Maar ik word het gewoon beu dat wachten op nieuws van ziekenhuis waarom treuzelen die zo vroeg een buurman ik heb hem gezegd zegt het tegen hen .Een groot verschil van temperatuur nu dus goed aankleden en vooral als ik buiten ga .geniet van jullie dag om het even hoe ik probeer me ook bezig te houden .Af en toe iets in huishouden doen en vooral rusten groetje