In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

01 dec 2023, 20:40

Een plezante dag gehad.
Met de cursisten Latijn gaan eten om de cyclus af te sluiten.
Veel gelachen aan tafel.
Slaap wel allemaal.

Oma-C

01 dec 2023, 21:39

Goeienavond allemaal :wink:
Vandaag vond ik het ietsje minder koud dan gisteren
toen zat er een nijdig windje en vandaag niet
dat scheelt al direct een beetje :oops:
Ben wat verse groentjes gaan halen, moet kunnen
eten hé...en de voorraad is weer aangevuld :)

Helena, een fijne dag gehad... en genoten, goed zo!!

krakje kosten gehad, ja soms komt er vanalles bijeen
ik heb een oplader voor de hoorapparaatjes, geen batterijtjes
dat is gemakkelijk, ik steek die 's avonds in dat doosje en
ze zijn 's morgens goed opgeladen....

Goede nacht allen en slaapwel.... tot morgen!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

02 dec 2023, 07:06

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben ietsjes vroeger.
Anjelier en Maria Johanna: bedankt voor de mooie kaartjes die vrijdag in de bus zaten.

Lilly had gisteren de nieuwe stoel in de badkamer met faux schapenvel ingepalmd. nu, dat heeft ze rap afgeleerd. ze was aan dat vel aan het likken. ik heb haar er vanaf gehaald en gezegd dat haar taak mijn voeten verwarmen is. kort daarna sloop de juffrouw weer naar de badkamer maar ze was daar alleen! na een mieuwconcertje is ze dan terug gekomen en haar taak opgenomen. ik dacht daarstraks dat ik haar hoorde overgeven. maar ik heb nog niets gevonden.

Gisteren had ik saus van de chinees uitgehaald en wilde kip/curry doen maar ventje wilde de pikante saus bij de eend. wat rijst gekookt en kip klein gesneden. maar toen we beide sausen opwarmden waren die slecht gekomen. de pikante was zelfs zuur. ofwel hebben de potjes te lang uit de koelkast gestaan voor ze naar de vriezer verdwenen of er is toch iets misgelopen. ventje is dan zelf naar de chinees gegaan en we eten vandaag de restjes. in plaats van pizza.

Suus belde ons gisterenmorgen vanuit haar bed. het was net 11 uur. we zijn dan blijven kletsen tot 2 uur want toen heb ik gezegd dat wij wel een boterhammetje moesten eten. ik ben dan wel even in mijn bed gekropen.
en gisterenavond belde er iemand aan de deur die een klein pakje bij had. ze was van nummer 18 en het moest bij mij zijn. de postbode heeft zand in zijn ogen gehad. het was mijn tweede kadootje aan Suus. nu moet ik alles inpakken. het beeldje in keukenpapier verpakken en ik heb nog zo'n cadeaux-tasje.

ik moet nog aan mijn moeder vragen of die nog een solo mio deken liggen heeft voor in de logeerkamer. er ligt wel een slaapzak en een dekbed maar je weet nooit want ginder boven is er geen verwarming en geen stopcontact voor een bijverwarming. ventje moet nog het gat in de muur naar de andere grotere zolder dichtstoppen. Hans had dat opgemerkt toen hij hier de laatste keer kwam samen met Suus. Daar liep vroeger een buis van de goot naar de zolder. maar die lekte en buurman V had daar over al een opmerking gegeven. dus is dat in orde gebracht voor de eigenlijke werken. en wij hier kwamen wonen in 2005.

willen jullie weten welk chinees sterrenteken het dit jaar is? de Draak. ventje kreeg een kalender bij de chinees. en die zijn altijd zo mooi vind ik. ik heb die van het jaar van de tijger ook nog hangen. ik weet dat ik een schaap ben in de chinese kalender maar van ventje ben ik het vergeten. effe googlen straks( of zelf op die kalender kijken is nog beter denk ik.)

we hebben ook het menu van de slager binnen. dit jaar geen kreeftensoep. wel een vissoep. en er staat een orloff op. dat opent perspectieven. nu juist nog eendenborsten scoren en we hebben ons nieuwjaarsmenu tenzij Suus hier toch blijft plakken tot na nieuwjaar. ( nog een wijntje...)

ik ga een kopje koffie maken.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

02 dec 2023, 09:47

Goedemorgen allen :wink:
Een zonnetje bij het wakker worden
dat is aangenaam ook al is het koud :roll:
Het ziet er veel fleuriger uit dan die regen elke dag :oops:
Er is zo te zien aan de bomen dat er geen of
weinig wind is dat voelt dan ook beter aan :)
We zullen tevreden moeten zijn met wat we krijgen
het is winter en we kunnen er niks aan veranderen!

Maak er allemaal een mooi weekend van en lekker
warm gekleed kunnen we ook nog eens buiten komen.

Sterkte aan wie op de sukkel is.... en moed houden.... :)

Bekske

02 dec 2023, 10:07

Afbeelding

anjelierken

02 dec 2023, 14:22

Afbeelding

Hallo iedereen,

Deze morgend een typisch winterwerkje gedaan, de diepvriezer ontdooit. Dacht daar zo ineens aan, en met de hulp van manlief was het vlug gedaan. Dus diepvriezer nr1 is gedaan, de andere is voor de volgende keer. Ik heb 2 diepvriezers, een grote en een kleine. Kwestie van de moestuingroenten te kunnen bewaren. Ik koop eigenlijk weinig groenten in de winkel.

Een heerlijk zonnetje vanachter het ... glas. Manlief is al gaan wandelen met Spaanse woef, beiden met een dikke jas aan :D . Nu doen we geen wandeltocht, te koud. Als het te koud of te warm is, gaan we niet.

Gisteren leuke dag gehad met de ukkemeisjes ( die hadden geen school). Die kunnen zich prima bezighouden. Met 2 gaat het altijd beter dan met 3.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

02 dec 2023, 20:22

Een gezellige warme avond thuis allemaal
slaapwel voor straks....en tot morgen :wink:

Muddy Maddy

03 dec 2023, 09:53

Goede morgen seizoentjes,

Heeft er gisteren niemand die ijselijke kreet gehoord die ergens vandaan kwam? zo rond 9 u 50?
Ja, dames, wij hadden hier witte vlokken die naar beneden dwarelden en het was niet pablo dicobar die zijn overtollige cocaïne wegstrooide. Gelukkig is het niet blijven liggen.
Lilly is er wel in geweest. en dan te zeggen als we haar verleden jaar in de koud wit spul neerzetten ze erg bang was. maar ze is wel ferm van haar tak makende naar binnen gekomen telkens ze ongeveer een half uurtje buiten zat.

De pastoor is zijn klokken aan het luiden. tijd om u naar de kerk te begeven. Onlangs is er een replica van de oude vuurtoren die er stond voor de lange Nelle en door de duitsters is opgeblazen gemaakt door iemand en geschonken aan de st-antoniuskerk die hier helemaal in het teken staat van de visserij. het is hier immers een visserswijk.
De lange nelle is bijlange niet zo lang meer door die woontorens. er werden mensen geïntervieuwd in verband met de klacht die de bewoners rond die woontorens hebben neergelegd. Verluys wil immers iets bouwen vlak voor het fort Napoleon. de zot! die denkt verzekers dat 'em Napoleon zelve is. ik ga nu eens de kust veroveren zèh.

mijn moeder begint doof te worden. die begreep niet dat wij pas morgen gaan kijken naar die bistro waar ze wil gaan eten voor mijn verjaardag. morgen gaat het wel beter zijn zei ze want dan zitten we tegenover elkaar. horen elkaar beter.
ik was met de telefoon naar de wc gegaan en plots sloeg die af. ik heb blijkbaar geen connectie als ik op 't wc zit. dan maar terug bellen. de solo mio is in orde. er ligt er nog 1 op zolder.

ventje stak gisteren een nieuwe filter in hun waterfontein en die was te groot. hoe hij het dan opgelost heeft weet ik niet. we hebben laat gegeten voor ons doen en het smaakte me beter dan de dag ervoor. Vandaag kip aan het spit. kan dat spit in de vaatwasser. er is hier vandaag een redelijk koude wind ondanks dat het nu maar 0° is. het misschien toch wagen de diepvries uit te kuisen? want het is hier sabbatdag zoals jullie weten.

er moet hier nog een beetje versiering aangebracht worden. ik heb de verwelkte planten weggedaan. Lilly was wel heel nieuwsgierig naar de potten waar ze in zaten. de enige die het goed doet is die plant aan de achterkant. ziet eruit als een ananas maar heeft gekartelde bladeren. en er komt uit het midden een vurige bloem.

Ik zou vandaag graag een uitgebreide douche nemen en een facial doen. het stoeltje was gisteren weer bezet door onze juffrouw die aan het faux schapenvel likte. ik ben gaan zeggen dat ze dat niet mag doen. ze keek me aan zo van : Yes Boss. toch 1 hier in dit huishouden die luistert.

ik ga genieten van een heerlijk kopje koffie.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

wilde eend 2

03 dec 2023, 10:02

Dag seizoentjes allemaal .
Afbeelding
Brrr... koud en guur buiten . Voorlopig schijnt de zon , maar het heeft stevig gevroren . Ook voor mij te koud om te gaan wandelen . Wel al gezorgd voor eten en water voor de vogels .
Aan iedereen veel moed . zeker voor de seizoentjes met pijn en ongemakken .

Oma-C

03 dec 2023, 10:09

Afbeelding

Goeiemorgen allen :wink:
Goed gevroren hier, ik zou kunnen schaatsen op
de daken van de rij garages hier beneden.....
Daar ligt een dikke laag ijs op
(Maar ik doe dat nog alleen in mijn dromen
gezien de leeftijd) :oops: :roll:

Een fijne dag allen, de zon probeert erdoor
te komen...afwachten of het lukt :roll:

mariajohanna

03 dec 2023, 12:18

Fijne middag iedereen,
Hier nog 'droog' (nog geen sneeuw) maar ze geven het wel.... we zien wel.
We moeten niet buiten, dus....
Manlief is niet zo best opgestaan, alles gaat stroef, en absoluut niet gelijk anders. Ik hou mijn hart vast..... we zien wel......
Nu wat bijlezen, nog geen tijd gehad......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

krakje

03 dec 2023, 16:02

vind het heel koud, houd me liever warm,
een kleine sneeuwvlaag buiten ontvangen,
voorlopig is ze al weg gesmolten,
geen sneeuwpret hier voor de kinderen,
fijne koude avond buiten en warm binnen in huis,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

clive

04 dec 2023, 08:27

Afbeelding

Bekske

04 dec 2023, 08:33

Afbeelding

clive

04 dec 2023, 09:14

Goedemorgen Seizoentjes,

Een (nogal) grote foto van Matice :D .
Ben hier enkele dagen niet geweest, was gevallen en had een verstuikte vinger ( s), en kon die niet plooien. Sinds gisteren wel, nog niet helemaal, maar ik kan tenminste terug typen. Gisterennamiddag ook de kerstboom gezet. Heb allemaal transparante kerstballen, hartjes en figuurtjes in glas , manlief vindt hem heel geslaagd, ik moet er nog een beetje aan wennen. De kast vind ik wel heel mooi gedaan, hier vooral zilver en een beetje roze om de kilte van het zilver wat te verzachten. In de hal staat onze kerstwelkombeer en nog 2 kleine verlichte kerstboompjes. Op de toog van de keuken staat een grappige kersthond, ook verlicht, 2 kabouters voor theelichtjes en een klein beertje en sneeuwpopje. Aan het tuinhuis hangt een sliert plastic kerstmannen , die heb ik ooit gekocht denkend dat dat een hele korte sliert ging zijn, tot we ze uitpakte. , bleek het een lange sliert met 6 kerstmannen te zijn. Dus versieren ze het tuinhuis. Daar komen ze volledig tot hun recht.
Vandaag de keuken en de living even dweilen, want vind de vloer wat bedoezeld na het zetten van de boom.

Anjelier, graag gedaan wat de fietsbatterijen betreft, had het ook gewoon moeten opzoeken. Manlief heeft de zijne gisteren binnengehaald. Zijn fiets staat in het tuinhuis. Die van mij in de verwarmde garage.

Muddy Maddy, heb jouw verjaardagskaartje gisteren opgestuurd, hoop dat je het op tijd gaat krijgen, want de service van de Post kan ik al lang nimmer volgen.

Zo, ik ga braaf mijn reva oefeningen doen voor mijn longen, heb alles wat ik nodig heb ik hier in huis. Een roeimachine, een hometrainer en dan nog verschillende attributen die ik ook daar moest gebruiken. Had echt geen zin levenslang 2 tot 3X per week naar de Reva te gaan. Pneumoloog vond mijn oplossing goed. Van manlief heb ik voor mijn sint een tabletje gekregen die ik in de roeimachine en de hometrainer kan plaatsen en dan kan ik kijken naar wat ik wil en zijn die 2 halve uurtjes zo voorbij. Daarna nog een kwartiertje grondoefeningen en dan ben ik klaar.

Ik ga niet alle namen noemen, maar ik wens iedereen een mooie dag. Liefs en een dikke sterkteknuffel voor hen die er eentje kunnen gebruiken.