Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

06 dec 2023, 13:57

frits1955 schreef:
06 dec 2023, 12:03
Wist je dat in 1948 de Arabische buurlanden de Arabieren hebben aangeraden om te gaan lopen? Anders zouden ze mee worden afgemaakt met de Israëli's, zoals het plan was.
Dat is zionistische nonsens. Moderne en vooral onafhankelijke geschiedschrijving (enz...)
Ik heb meerdere bronnen waarin je dat kunt lezen. Eentje om te beginnen; wil je meer, dan krijg je dat:

In zijn memoires gaf Haled al Azm, de Syrische premier in 1948, ook de Arabische rol toe bij het overtuigen van de vluchtelingen om te vertrekken. Hij schrijft daarin:

“Sinds 1948 eisen wij de terugkeer van de vluchtelingen naar hun huizen. Maar wijzelf zijn degenen die hen hebben aangemoedigd om te vertrekken. Er zaten slechts een paar maanden tussen onze oproep aan hen om te vertrekken en onze oproep aan de Verenigde Naties om een besluit te nemen over hun terugkeer.”

Bron: De memoires van Haled al Azm, deel 1, pag. 386.
Laatst gewijzigd door Wil. op 06 dec 2023, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

06 dec 2023, 14:04

frits1955 schreef:
06 dec 2023, 13:46
Waarom zijn het enkel de moslims die de joden in Antwerpen belagen, beschimpen en bespuwen?
Nogmaals: dat er NU regelmatig incidenten zijn heeft alles te maken met waar jij niet wil over praten: het vreselijke geweld op onschuldige burgers - moslims - in Gaza. Dat bij ons andere moslims daar dan op reageren is bijzonder spijtig en zeer dwaas maar past in een bepaald soort simplistisch denken: "de joden" in Israël moorden onze geloofsgenoten uit en wij reageren dat af op "de joden" in Antwerpen. Laat er geen twijfel over bestaan dat dat soort schorremorrie zwaar gestraft moet worden.
Aha, het begint de dagen in het hoofd van frits.
En waarom zijn die moslims zo 'getrouw' om hun geloofsgenoten te steunen? Doen katholieken of orthodoxen dat ook tegenover Russen, bv. in Polen, in Duitsland en alle andere landen waar geloofsgenoten van de Oekraïners wonen? Neen! Dat doen voornamelijk moslims vandaag over heel de wereld om hun 'broeders en zusters' in Gaza te steunen.

Als je de basisteksten van de islamideologie zou lezen en begrijpen, dan wordt dat allemaal zonneklaar. Nu blijf je maar op de puzzelstukjes duwen, maar ze passen niet.

RyanR

06 dec 2023, 16:05

Wil. schreef:
06 dec 2023, 14:04
frits1955 schreef:
06 dec 2023, 13:46
Waarom zijn het enkel de moslims die de joden in Antwerpen belagen, beschimpen en bespuwen?

Als je de basisteksten van de islamideologie zou lezen en begrijpen, dan wordt dat allemaal zonneklaar. Nu blijf je maar op de puzzelstukjes duwen, maar ze passen niet.
Het punt is, dat een boek zoals de koran, de bijbel, de torah or whatever op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Dat is de ellende met alles wat geschreven is.
Sinds er taal bestaat, is de mens met elkaar in conflict.

Het spijt me om te zeggen, dat jij daar ook steeds gebruikt, ik noem het misbruik van de taal.
Rechts is daar zeer bedreven in.

Een gebod zegt echter... Gij zult geen kwaad spreken.

Punt gemaakt.
Taal dient het geluk van de mensheid, niet de ondergang!

Oude boeken moeten gelezen worden in de context van de tijd waarin ze geschreven zijn.
De wereld, en de mensheid is ondertussen totaal veranderd, en daarom hebben zowel religie als ideologie geen plaats meer in de huidige wereld. Helaas bestaat er nog steeds een overmaat aan fascistische propaganda in de media. Daarom moeten we voor het welzijn van de mensheid ook af van alle -ismen.

We are all alone in a dark universe!!!!

Wil.

06 dec 2023, 17:00

daarom hebben zowel religie als ideologie geen plaats meer in de huidige wereld
Het nihilisme regeert. Of heb je tóch behoefte aan een samenhangende set van ideeën, een zgn. ideologie?

Fred1950

06 dec 2023, 17:27

Confucianism rules ! ( in China ) , the best ideology ever .... :mrgreen:

E.T.

06 dec 2023, 19:35

Oude boeken moeten gelezen worden in de context van de tijd waarin ze geschreven zijn.
Zo is dat! Nu de islamieten nu nog meekrijgen. Ja, ik weet het, er zijn ook Joden in 't verleden blijven hangen ...

Wil.

06 dec 2023, 20:01

E.T. schreef:
06 dec 2023, 19:35
Zo is dat! Nu de islamieten nu nog meekrijgen. Ja, ik weet het, er zijn ook Joden in 't verleden blijven hangen ...
... en er zijn hindoes blijven hangen, en sikhs, en christenen enz.
Maar is dat belangrijk indien die teksten hen niet aansporen tot moorden, tot verminken, tot ontvoeren? Neen.
En dan komen we weer terecht bij de islamideologie want die is ánders ...

Hobo

07 dec 2023, 10:19

Zojuist in een persbericht gelezen, hoe beestig sommige Palestijnse vrouwen
(waarbij er nogal wat op een muziekfestival waren)
gruwelijk en totaal mensonwaardig verkracht en dodelijk verminkt werden...
door leden van HAMAS. :evil:
Om koude rillingen van te krijgen...

Wil.

07 dec 2023, 12:12

Hobo schreef:
Met de joodse vrouwen op dat festival hadden ze nog niet genoeg.
Ze wilden er ook de Palestijnse nog bij.

Fred1950

07 dec 2023, 12:29

De VS verbiedt inreis van kolonisten die zich op de Westelijke Jordaanoever hebben gevestigd en er misdaden plegen tegen de Palestijnen. De Croo denkt ook aan een inreisverbod.

Fazal

07 dec 2023, 13:58

Hobo schreef:
https://www.funx.nl/news/up-2-date/a3e0 ... ekfestival

Charlie Maru

07 dec 2023, 16:55

HLN:
Verbolgen vrouw in Gaza haalt uit naar Hamas: “Alle hulp verdwijnt onder de grond”

In een zeldzaam moment van openlijke kritiek vertelt een vrouw in Gaza aan de Qatarese zender Al Jazeera dat de inwoners amper hulpgoederen krijgen “omdat Hamas ermee aan de haal gaat”.

https://www.hln.be/buitenland/verbolgen ... ~ae0d9b8b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

08 dec 2023, 11:26

Denk je dat een Egyptische islamkenner iets zinnigs kan zeggen over het conflict in Israël?
Hij herhaalt in elk geval net hetzelfde als wat ik hier vanaf het begin gezegd heb. Herlees mijn posting van 8 oktober. Klik ook de link eens aan die ik daar gepost heb.

Kort fragmentje

Afbeelding

Mensen die geen kennis hebben van de geschiedenis van de islam, noemden dat dan moslimnonsens. :roll:

Wil.

11 dec 2023, 13:33

In Gaza waren de Israëlische strijdkrachten in een vuurgevecht met Hamas verwikkeld. Dat vond plaats in een school. Even later ontdekten ze een tunnel die van de school naar de vlakbij gelegen moskee liep ...

In het Westen zijn scholen en bidplaatsen niet direct de locaties waar je infrastructuur aanlegt voor terreuractiviteiten. Sommige moslims denken gewoonweg anders dan westerlingen.

boeffer

11 dec 2023, 14:08

Dat geheimzinnig lachje zal nu wel stillaan verdwijnen. Of ze't wisten dat er tunnels waren?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk