Goede vroeg morgen seizoentjes,
het is de dag voor kerstmis en ik ben al wakker. onderweg naar beneden Lilly tegen gekomen. Gimly was ook beneden. we zijn 03.23.
ik hoor dat er veel wind is. het was gisteren een lange dag. we zijn hier vertrokken rond kwart voor 9 en om 11 uur waren we de grens over. daar toegekomen moest ik dringend gaan plassen. dus dat dan maar gedaan.Puk was als eerste bij me. en daar was ze eindelijk: Tante Zalm. dan kwam de rest van de kattenbende. en een.Suus en ventje waren naar de AH. en ik zat daar met slapende katten. heerlijk. de kleine Storm is naast me gaan liggen. dat deugnietje had zijn plaats gevonden.
Toen ze terug kwamen was de AH, heb ik iedere kat een stukje zalm gegeven. Buiten Astor was iedereen niet weg te slaan van me.
we hebben daarna koers gezet naar België. ik weet niet meer hoe laat het was. We zijn in kruibeke Noord afgereden om naar de BK te gaan. de mijne was gortdroog. nee, voor mij geen BK meer. geef mijn dan maar de Qwak. er was markt in Dordrecht en heel veel volk. laten we de wind niet vergeten. de parkeertoren stond volzet. we zijn dan maar 1 keer verkeerd gereden op weg naar hier.
Toen we eindelijk thuis waren, was er veel te besnuffelen vond Lilly. we zijn in de zetel geploft. eindelijk. we waren hier nog maar een 2 tal uur denk ik toen het straatlicht aanging. onze zendmast is stuk. die heeft heel even licht gegeven maar gaf het dan uiteindelijk op. Nog iets voor het containerpark volgend jaar. dan hebben we naar de laatste Aflevering van Castle gekeken want Suus had de finale niet gezien.
het was gezellig met een wijntje erbij en Lilly die maar snuffelde. ze heeft een paar snoepjes gekregen. Gimly was minder enthousiast.
Net als Storm die zijn naam niet gestolen heeft waren ze allemaal blij om wat volk te zien. Pim kwam daarna ook effen goede dag zeggen bijna iedereen kwan naar me toe. Mama Pipje, Lilly's moeder was heel veel veranderd. er werden constant brokjes gegeten.
Puk is nog altijd dè charmeur. hij is heel mooi en dat weet ie. de buurvrouw zorgt voorlopig voor ze. lief dat ze dat wil doen. op de heenweg hadden we vlot verkeer. daarna was het minder. maar het ging vlot. dus op een deftig uur thuis. en er was parking!
ik had wel veel last van de arthose. wilde achteraan zitten bij Suus maar dat ging niet. dat had ik nooit volgehouden. te krap. dan maar vooraan. heb ik meer plaats.
Suus was haar pyjama vergeten. dan maar een T-shirt van Sabaton. dat was ook ons laatste kadoo aan Hans. ik hoop dat ze het warm genoeg gaat hebben. bij haar thuis was het een beetje koud. de kattenkamer stond open. dat merk je. ja, ze moeten buiten kunnen. Beer, de kater van de buurvrouw hebben we ook even gezien.
En wat staat er vandaag op het programma? de fondue schotel gaan halen. zeetongen eten. ik. de cava staat al koud. Suus moet nog wel even naar de supermarkt. Gelukkig is de Carref de hele dag open. In Nederland zijn de winkels op zondagmiddag open. we zijn er nog niet uit wanneer we de fondue gaan eten. hangt af van de grote van de schotel. In ieder geval hebben we voldoende. Suus gaat de tafel dekken. Dat doet ze graag. alleen kan ik geen tafellaken leggen. we zien wel. het komt wel goed.
Suus gaat een handje helpen in het huishouden. we zijn hopeloos ten achter. ja, de zin ontbreekt. vooral bij ventje. hij vind het te groot. tegen dat je boven gedaan hebt kan je weer herbeginnen.

er is geen sprake van dat we opnieuw een poetshulp gaan aannemen. te veel slechte ervaringen. de deur naar de gang wordt hier constant open gezet. maar door wie? ik kan het niet zien.
de verwarming is nog niet aan. te vroeg. nog een uurtje en dan zou die aan kunnen. ik heb het wel warm. ondertussen is het hard aan het waaien. er wordt voor de verandering regen verwacht. en daar heb je Lilly.
ik heb nog veel te doen. de kranten van gisteren lezen. oud nieuws is ook nieuws. ik moet ze nog ontmantelen. Morgen naar moeder bellen.
Ik heb nog zoveel te vertellen maar ik vergeet weer veel. ik denk dat ik aan mijn verhaal ga verder werken.
Zo ik wens iedereen zonder uitzondering een fijne kerstavond. geniet er maar van.
Fijne dag verder seizoentjes!