Goede morgen seizoentjes,
Aangezien er niemand nog na mij gepost heeft zullen we dan maar verder doen.
Ik heb het vannacht minder koud gehad door een flanellen laken dat moeder meegeven had voor onder de solo mio deken die op Suus haar logeerbed lag. in de logeerkamer is er geen verwarming en alleen maar een hanglamp.
dus ofwel nam ik haar nieuw 4 seizoenen dekbed vanuit de logeerkamer wat ventje niet goed vond of het flanellen laken en daarboven mijn dekbed en 2 fleeces + een kleintje voor Lilly als ze op mijn voeten komt liggen 's nachts. nu de routine terug is, komt ze weer elke nacht liggen. ik heb dan heerlijk warme voeten en een 4 tal kilo in gewicht.
ik ben dan wakker gekomen ondanks dat ik deze morgen niet vroeg naar mijn moeder moet bellen. ( normaal 9 u stipt) Ik ben benieuwd of het bijna gedaan is met onwel te zijn of dat ma weer aan het trunten gaat.

gisterenavond klonk ze normaal. ze had een beschuit gegeten. wij zeiden dat dit goed nieuws was. al is het maar een beschuit, ze heeft toch iets binnen.
Vandaag is het restjes dag als maaltijd. de zaterdag eten wij zowiezo al niet zo heel veel. een snee brood met beleg en een kopje soep. of een hot-dog. of een croque. het is toch altijd laat eer we gaan eten. eerst een uur met mijn moeder aan de telefoon daarna de 2 kranten lezen.dus het is rap 14 u.
we hebben nog van alles over. chinees, pulled chicken, zelfgemaakte kippensoep van Suus want die had erop gestaan op 2 de kerst voor ons te koken. dat was een lichte maaltijd en lekker. er is ook nog tomatensoep met kipballetjes, soep die Hans zijn lievelingssoep was. Tomatensoep met balletjes. Suus mist hem nog altijd. ik moest er ook aan denken. Suus vond de kippesoepballetjes niet heel lekker. die is dus gewone gehaktballen gewoon die in een blik tomatensoep zitten. deze die in de soep zaten komen uit de diepvries. ik denk dat ze er een jaar hebben ingezeten. Schande. ik maakt graag soep en dan met kipballetjes die we aankopen bij Bofros* normaal is er ook een grote hoeveelheid vermicelli bij. ik noem dat een maaltijd soep. vroeger had je in de Ldl grote blikken die inderdaad maaltijdsoep waren.
ventje is vergeten de pikante saus in te vriezen voor bij de eend op het nieuwe jaar. ze staat wel in de frigo. vandaag de kreeft en de sneeuwkrabscharen in de frigo laten ontdooien. op oudejaarsavond eet ik kreeft. ventje iets anders. die is niet kreeftachtig. liever een flinke biefstuk in botersaus. of escargots. dit jaar had de diepvriesman geen ingevroren verse kreeften. ofwel haalden we een schotel met kreeft bij de Ldl op bestelling. nu is er hier geen ldl meer.we moeten naar de buurtgemeente. ik heb denk ik ook eens een jaar een kreeftenschotel bij de carref. gehaald ook op bestelling. toen kon je sparen voor 5%korting op je eindafrekening. we haalden het altijd nipt met zegeltjes plakken. per aankoopschijf krijg je ook punten die je dan kan omzetten naar kortingsbons ter waarde van 5 euro. 5 euro is 5 euro op een al dure week. zeker als die 5 weken duurt.
en de poesies moeten ook eten hebben natuurlijk. het zou voor Gimly een ramp zijn. geen zakje vlees meer? alleen korrels? dan is hij niet content. Hij staat hier nu weer te kijken zo van: waar blijft de rest van mijn ontbijt? sorry, vergeten. hij moet maar weer een dutje doen. Zus heeft ook gegeten en is weer gaan slapen. zij heeft in de gang gegeten. anders pikt Gimly ongegeneerd haar portie. ze moet maar korrels eten denk hij dan. Lilly is toch gewoon om korrels te eten 's morgens. er is soms niets anders in huis bij Suus. en met 7 katten.... ze heeft er zelf voor gekozen. nu zijn er maar 6 meer want Astor is 'em gesmeerd de dag dat we Suus naar huis deden. ventje had hem nog gezien in de ingang naar de tuin en het wandelweggetje naar de AH.
ik ben er van overtuigd dat Beer, de kater van de buurvrouw, de vader is van Lilly. hij lijkt er sprekend op. maar hij is geholpen, echter weet Suus niet wanneer. maakt ook niets meer uit. bewijzen hebben we niet. en DNA afnemen is te gek voor woorden. hij is daar en zij is hier. iedereen blij. vandaag moet ventje om brood en de kranten. hij moet ook de champagne ( zeg maar cava) en een fles witte wijn halen. hij wil ze deze namiddag gaan halen. dan heeft hij meer tijd zegt hij. voor mij is dat ok. ik ga waarschijnlijk deze middag een dutje gaan doen. vroeg op is vroeg moe. maar hopelijk slaap ik dan vannacht wel beter en langer. of ik probeer het vol te houden. als ik geen pijn heb van mijn arthrose ten minste. Gimly is er mee aan het rammelen. ik wil naar de gang! krijg hier toch geen eten meer. en voila, daar is die al weer terug.
Wat heb ik nog te vertellen? ik denk dat ik bijna alles geschreven heb.
Ik wens iedereen een fijne laatste zaterdag van 2023 toe.