In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

03 jan 2024, 09:07

Afbeelding

Oma-C

03 jan 2024, 09:08

Goede woensdagmorgen allemaal :wink:
Momenteel is het hier over met regenen
maar er zit nog veel nat aan te komen.... :roll:
Ik denk aan de mensen die risico lopen
en in een natte woning terecht komen....
zo ongezond, koud en triest :? :(
Voor iedereen veel sterkte
en beterschap aan hen die het nodig hebben :?
Een gezellige dag aan allen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

03 jan 2024, 09:20

Sorry, spring hier maar even binnen, want we moeten naar de begrafenis van Buurman schuin/schuin tegenover. Hij is 73 geworden, maar die lelijke K heeft hij helaas niet overwonnen.

LIefs aan jullie allemaal.

Muddy Maddy

03 jan 2024, 10:11

Goede morgen seizoentjes,

Bekske: bedankt voor het mooie kaartje!

Helena: 't is hier voor de moment ook poepfestijn. hij heeft het 'm weer gelapt. was dat omdat ik zenuwen had toen mijn moeder na 2 x 30 rinkelen niet opnam? dan maar van armoe naar de buurvrouw gebeld, die kwam net van onder de douche. ze ging toch vandaag gaan kijken.
ik heb gedreigd van mijn moeder zodra ze genezen is naar Lapper* te sturen. ik wordt dat beu en dan maak ik me nerveus. ik kan toch niet de hele tijd de buren bellen?

Mia heeft haar gisteren eten gebracht. 2 keer. in de namiddag nam ze dan wel op.buurvrouw was al geweest. ze beweerd dat ze door ziek te zijn niet goed hoort. :roll: amehoela. vanmorgen om 9 u al gebeld: noppes. om 9 u 30 opnieuw proberen. telkens op het uur en het halve uur. ik kan ook de verbinding laten controleren maar dat zal wel in orde zijn. en iedere keer dat ze niet opneemt zal ventje dat niet leuk vinden om zijn naft te verrijden omdat ik wil gaan kijken. hij zegt dat het precies dat is wat ze wil. en ik kan toch moeilijk een taxi nemen? van oostende naar brugge zal een aardige duit kosten. die duiten wil ik wel voor iets anders gebruiken. ik stuur straks een mail naar een gekend taxibedrijf met de vraag hoeveel? :roll:

Ik moet nog mijn mail bekijken maar het kan dat mijn pakje van de Doemart vandaag toekomt. er staat een mail van B-post in. Lilly kwam vanmorgen al ruttelend binnen van buiten. ze was al lastig geweest. wij moesten opstaan of ten minste 1 van de 2. vandaag wil ventje de lakens doen. Lilly zal wel helpen. :lol: die valt dan de lakens en de dekbedovertrekken aan. ze is naar boven gegaan en heeft een hele litanie tegen ventje gemiauwt. ze moest het uit leggen. die heeft af en toe veel te vertellen. vandaag eten we het laatste restje fondue. die zat in de diepvries.Suus had niet veel gegeten. wel veel wijntjes. ze is 2 keer teut naar haar bed gegaan geholpen door ventje. die was daar niet echt blij mee. Hop: weer "uw correspondent is momenteel niet aanwezig." ventje gaat verder doen aan de lakens. ik ga binnen een half uur weer proberen.

het is hier voor de moment zonnig maar ze voorspellen regen. zo rond 11 uur. Gisteren heeft ventje spaghetti gemaakt maar het smaakte mij niet. we aten aan tafel. anders mors ik. das weer een t-shirt voor de was. Mia heeft net gebeld en heeft moeder doorgegeven. ik mag om 14 u bellen en ze zal opnemen. ze is nu haar ontbijt aan het gaan verorberen. ze zegt dat ze zich wil beter voelen. Dan zal ze misschien opnieuw boven kunnen slapen. nu slaapt ze sinds haar voedselvergiftiging in de zetel. dat zal komende zondag 3 weken geleden zijn. de arts van wacht vond het verdacht dat haar huisartse zei: ze heeft vermoedelijk een zware voedselvergiftiging. dat en de verkeerde medicijnen. in plaats van zakjes om aan te sterken en haar te hydrateren had ze zakjes om de ontlasting op te wekken voor geschreven. ik begin ook serieus aan haar capaciteiten te twijfelen. moeder is een routine patient geworden. ik dacht dat de arts van wacht Fortimel ging aanraden maar dat is wel voor een langere duur oplossing. meer dan 2 weken dus. misschien bestaat er zoiets als Fortimel dat je met kortere periodes kan overbruggen.

moeder vroeg hoe ik me voelde. nog altijd op van de zenuwen. gisterenavond dan toch later naar bed gegaan want ik heb eerst de film Armageddon uitgekeken. triest einde. lijkt sterk op 'deep inpact'. de eerste scorende film van Elijah. die woonde ten tijde van de realityreeks de osbornes naast de deur. "Frodo" vond Ozzy's capriolen hilarisch. bijvoorbeeld zo stoned als een garnaal met een van de honden gaan wandelen in het midden van de straat. zwalkende. Sharon stuurde dan de kinderen er achter. dat was 1 van de zeldzame keren dat ik keek. ik was dan immers al hier. hier stonden ze flink ten achter. dat is met alle series zo. de dingen des levens bijvoorbeeld. of mooi en meedogenloos.

ik ga mijn mail lezen.
Fijne dag sezoentjes.
Cats Rule!

anjelierken

03 jan 2024, 11:43

Afbeelding

Hallo iedereen,

Terug een gewone dag, ben blij dat de feestdagen gedaan zijn.
Manlief heeft de kerstboom al opgeruimd. Is ook de eerste keer ooit dat dat zo vroeg gebeurt.
Terug naar het gewone leven, dat is nog het beste.

Manlief is naar de boekhandel, die had voor zijn nieuwjaar een boekenbon gekregen.

Verjaardagsfeestje van ukkemeisje 2 was leuk. De kids hebben zich goed geamuseerd, met de nodige decibels erbij, natuurlijk :D
Toen we naar zoon reden ( we waren bijna bij hun thuis) wateroverlast. We konden nog wel door met de auto, maar zei tegen manlief : " vanavond zal dat niet meer lukken". We zijn dan s' avonds langs een andere weg gereden.
Nu kijk ik naar de online krant en zie dat het ginder nog veel erger geworden is, mensen moeten al zandzakjes
leggen , buurt van station is ondergelopen. Gelukkig woont zoon iets verder op en hoger gelegen.
Normaal gingen de ukjes morgen komen , maar vrees dat dat niet zal gaan, ik zal er niet meer geraken. We zien wel.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

03 jan 2024, 14:16

De kerstboom mag nog even blijven staan van mij.
Ik ben nog altijd bezig met alles en nog wat op zijn gewone plaats te zetten.
Vaatwassers leeg te maken en terug te vullen.
Het wordt toch wat veel al dat volk ineens, ook al helpen ze best wel.
De eerste weken na zo een feest vind ik van alles en nog wat niet terug.
Dan staat dat ergens anders in de kast of in een andere kast.

Operatie batterij opladen is gelukt.
Buurman heeft de oplader los gekoppeld.
Ik ben daar geen held in.

Vrijdag gaat hij gekeurd geraken de auto.
Eindelijk na een jaar stilstaan.
Zal ik misschien voor de eerste keer sinds de opening van de tangent er eens door durven rijden.
Ik denk erover aan de hulp te vragen of ik mag rijden met mijn wagen en zij mee gaat.
Voor de eerste keren in elk geval.
Goed om mijn bloeddruk weer op 20 te krijgen.
En drie nachten op voorhand niet te slapen van de zenuwen.
Maar naar de Brico en de Spar en de Carrefour zou toch praktisch zijn.
En naar de tandarts ook.
We zien wel.

En ja het is nat en het regent en het blijft regenen...
Hopelijk sopt he binnenkort toch een beetje of we hebben weer geen eten omdat de boeren niet op het land geraken met hun machines.

Nog een gezellige namiddag en avond gewenst.

Oma-C

03 jan 2024, 16:57

Afbeelding

Goeienavond allemaal, de hele dag regen :evil:
en soms valt het er echt met bakken uit :roll:

Dokter is langsgeweest voor maandelijkse
controle en alles was zo goed als mogelijk
dus ikke content.... medicatie is ook voorgeschreven
die kan ik halen bij de apotheker als het even over is :roll:

Slaapwel allemaal straks en tot morgen :wink:
Beterschap aan de zieken en goeie moed!!

Ania

04 jan 2024, 08:06

Het is een pak drukker op de parking dan gisteren. Veel mensen terug aan het werk denk ik. Op de baan nog wel rustig.

Voor mij een korte dag want straks nr de osteo, altijd spenend gezien ik daar nog niet geweest ben. Bij mijn vorige wist ik wat te verwachten.

Oma-C

04 jan 2024, 09:45

Goedemorgen allen, :wink: ... ja de hele nacht regen
het wordt nu wel echt moeilijk voor veel mensen :roll:

De weervoorspellers zeggen allemaal hetzelfde:
tegen het weekend krijgen we de eerste echte winterprik :oops:
maar dat is beter dan wat we nu krijgen..... :roll:
het gaat vriezen en koud worden, maar dat is veel gezonder

Allen een gezellige dag, zelfs met regen,
blijf of wordt gezond :wink: ...groetjes en tot later :)

Muddy Maddy

04 jan 2024, 09:59

ik ga straks naar mijn moeder daar een beetje gaan zitten & te zitten. ze voelt zich weer niet goed omdat er niemand komt. :roll:
Dus ventje zei we komen af. ja, maar ook een pakje komt af! ze moeten het dan maar in het postpunt afgeven. ik kan niet thuisblijven want ze geven wel een uur maar....

ik ben nu op zoek via ventje zijn zus naar gezeldschapsdames voor mijn moeder. ze gaat van mij niet veel keus krijgen: het is dat of een WZC. cru gezegd maar zo zal het lopen. als we haar toegeven iedere keer dat ze trunt dan zijn we nog verder van huis. iemand die haar een paar uurtjes gezeldschap gaat houden en koffie drinken of zelfs haar aansporen om te gaan wandelen dat heeft ze nodig.

Meneer Pastoor heeft een begrafenis.

ik moet me dadelijk gaan klaarmaken en mijn andere pillen slikken en dan is het wegwezen. en ik heb geen idee hoe laat we gaan thuiskomen.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken

04 jan 2024, 11:56

Afbeelding

Hallo iedereen,

Denk niet dat de ukjes morgen kunnen komen. Heb op FB de wateroverlast gezien in de gemeente waar zoon woont, dus dat gaat niet.

Nu schijnt de zon hier eventjes, mag al eens.

Straks naar beste vriendin, we moeten daar iets ophalen. Heb al voorbereidingen gedaan voor het avondeten, dan is dat vlugger klaar .We eten niet zo graag heel laat s' avonds.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

04 jan 2024, 12:00

Gezinshulp MM: elke week twee uurtjes.
Die mogen zelfs een koffietje gaan drinken ergens wat verder dan thuis.
Er bestaat zo een dienst voor overdag om gezelschap te houden.
En eerlijk gezegd alleen is maar alleen de hele dag hoor.
Ik weet niet als ik niet meer uit de voeten kan of ik dat zo plezant ga vinden niemand te zien.
Nu kan ik nog zelf op stap.

Al een paar kleine klusjes opgeknapt en mijn kousenwas op het rekje gehangen.
Veiligheidshalve niet aan de draad, het rekje is vlug terug binnen genomen.

Af en toe schijnt de zon.
Nemen wat komt.
Oei, is dat al twaalf uur?

Dan maar verder gaan doen.

Iedereen een fijne dag vandaag.

krakje

04 jan 2024, 20:45

ben zo moe, ik word soms horendol als jullie dit begrijpen,
al 2 dagen is ex van zoon aan bellen,
ze wil met kids naar psychiater gaan
voor een week op zogezegd vakantie, onder begeleiding,
om beter met haar om te gaan,
zij alleen heeft problemen met kinderen,
maar die willen niet, jongen word dit jaar 17 en meisje 15 en zeggen neen,
al 2 dagen , ruzie heb deze voormiddag terwijl ze weer bezig was,
heb mijne mond open gedaan, was het moe,
en heb geroepen zo dat ze het goed hoorde,
dat dit moet stoppen dat ik het spuugzat was die ruzie met haar,
ze heeft altijd ambras met iedereen daar ze mee te maken heeft,
zelfs haar andere3 kinderen willen met haar niks te maken hebben,
als de kids hier zijn is het telkens 4 a6 keer per dag dat ze belt,
al heeft ze verbod gekregen dat niet te doen, maar ze lapt dat aan haar laars,
sorry voor mijn gezaag maar moest mijn hart eens luchten al help het niet veel,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

05 jan 2024, 08:39

Afbeelding

Muddy Maddy

05 jan 2024, 09:10

Ik heb gisteren wat meegemaakt bij mijn moeder. :roll: die hoort inderdaad niet goed meer. ik wilde de wc onder handen nemen na haar ziek zijn.( een vuile wc bril met vegen diaree, op de vloer van de wc: vlekken kak + haar keukenvloertje: vreselijk vuil.) dus vraag ik haar een microvezel doekje. ik heb da niet. dan met een vod die ze nu niet meer voor de afwas mag gebruiken, de wc helemaal afgekuist.
Daarna vraag ik haar allesreiniger, een dweil en een aftrekker. allesreiniger afwezig. aftrekker nog nooit gehad. gelukkig had ze een dweil. (een oranje) dan eerst haar was gaan insteken.
er mocht niet aan de knoppen gedraaid worden :roll: het moest op 30°. ok. alle was erin en hopen dat die er proper uit komt.
in het waskot heb ik dan iets gevonden dat als zwabber en aftrekker kon gebruikt worden en heb met afwasmiddel die vloer proper gemaakt. zo goed als kon.

ventje was croissants gaan halen, krijgt ze het zuur ervan. wel dan was haar stemming ook zuur.
ze wilde ook zulke potjes carbonara maar die waren uitverkocht. pech.
ik ben weggegaan om 4 u maar om 13 u 30 moest ik naar Mia bellen om te vragen of zij kwaad was op ons moeder.
Mia moest echter een motor gaan depaneren en dus kon ze niet afkomen en daarna was het veel te laat. zij is begonnen over familiehulp. en komt vandaag wel langs. met buurvrouw Stefanie gaan ze dat bespreken wat haalbaar is en wat niet.

ventje vermoed dat moeder na de dood van mijn vader nog nooit deftig gepoetst heeft in het hele huis. het enige dat ik nog moet doen is de laminaatvloer swifferen en er zou maandag een klaar staan. ventje heeft haar was opgehangen: rekje veel te klein. ( moeder is een grote lange wasdraad gewoon) er mocht niets in de droogkast want daarvan verslijten haar kleren veel te rap. ze had koud, haar sokken vielen steeds af. ten eerste was de deken waaronder ze lag veel te dun! twee: de rek is uit die fleecekousen. dat en toen was ik het beu daar te zitten. ze kijkt geen tv, leest haar tv gids niet meer enz. huisdokteres was geweest: mankeerd niets maar moet aansterken. alleen een voorschrift voor slaappillen. geen diagnose. wij vermoeden depresiviteit. eerst ziek worden, geen van de buren thuis en wij die niet konden afkomen. ik ga het de 16 de met mijn huisartse bespreken, mogelijk kan zij die collega opbellen en eens goed onder d'r voeten geven. zoals ik al zei moeder is voor Isabelle een routine patient geworden.

vandaag blijven we thuis. ik moet enkele afspraken gaan maken en gaan kijken of de markt er staat voor een boeket bloemen. die neem ik maandag dan mee. tegen zondag zal ze nog niet genezen zijn om naar Carlito's te gaan. de fut is eruit.
maandag voor mijn behandeling, dinsdag moet ventje met zijn zus gaan tekenen voor het huis en voordien haalt hij onze ringen op.
woensdag moeten we boodschappen doen in de buurtgemeente. ik moet nog 2 kaartjes maken. maar daarvoor moet het licht zijn.
vanmiddag mag ventje om mijn pakje dat ze gisteren naar het postpunt gebracht hebben. Nina van de buren had mijn ander pakje van post Nl ontvangen. een warm water kruik met hoes.( in het paars natuurlijk) het pakje dat ventje moet ophalen is van de Doemart. daar heb ik nog wat deftige Bh's besteld en de bijhorende slipjes. zeker nu ik mijn maat ken.

zo, dit is wat ik gisteren meegemaakt heb. niet echt leuk om te gaan dus.
ik ga kijken of er nog buit is bij perfect plates en daarna zien we wel.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!