Israël en de Palestijnen: enige toelichting
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
1. geen beter bindmiddel dan een gemeenschappelijke vijand (Israel)Wil. schreef: ↑04 jan 2024, 19:56Hoge Iraanse functionaris Ali Aghamohammadi: 'De enige manier om de mensheid te redden is door Israël te vernietigen'
Heeft er iemand enig idee waarom de Iraanse leiding zo gebeten is op Israël?
Die Iraniërs zijn sjiieten, terwijl de Palestijnen soenieten zijn. Die twee groepen lusten elkaar niet.
Iran heeft geen Palestijnse vluchtelingen op zijn grondgebied.
Iran grenst evenmin aan Israël.
Maar toch moet Israël vernietigd worden. Waar zouden ze die idee gehaald hebben?
2. Iran was en is in ruizie met VS
3. VS (onder) houdt Israel als brugenhoofd in de regio (is een vazalstaat van vs)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Waarom dan als vijand Israël kiezen? Het landje ligt op enkele duizenden km van Iran. Waarom niet Afghanistan of Pakistan: die liggen er vlak naast.
Maar dat is Oekraïne volgens sommigen óók, en Taiwan ook en Japan ook en de Filipijnen ook?2. Iran was en is in ruizie met VS
3. VS (onder) houdt Israel als bruggenhoofd in de regio (is een vazalstaat van vs)
Waarom dan specifiek Israël?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Toch evident omdat Israel een hapklare brok kan zijn en vooral om het Joods is.Wil. schreef: ↑04 jan 2024, 20:24Waarom dan als vijand Israël kiezen? Het landje ligt op enkele duizenden km van Iran. Waarom niet Afghanistan of Pakistan: die liggen er vlak naast.Maar dat is Oekraïne volgens sommigen óók, en Taiwan ook en Japan ook en de Filipijnen ook?2. Iran was en is in ruizie met VS
3. VS (onder) houdt Israel als bruggenhoofd in de regio (is een vazalstaat van vs)
Waarom dan specifiek Israël?
-
De vrijdagpreek in het Islamitisch Centrum van Frisco, Texas, door Ghaith Arodaki.

De joden hebben de toorn van Allah over zich geroepen. Dat is begonnen toen ze het gouden kalf hebben aanbeden. Allah heeft vervolgens in de koran geopenbaard dat de joden het volk zijn dat verdoemd is. Moslims over heel de wereld bidden 5 keer per dag en telkens zeggen ze dan:
"Leid ons op het rechte pad, het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken –
niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden."
Onze (moslims) haat tegenover hen stamt niet van 7 oktober en evenmin van 80 jaar geleden maar wel vanaf dát moment toen ze een afgodsbeeld hebben aanbeden. En wat zij (de joden) nú doen, is doorgaan met het verspreiden van corruptie, interest vragen, moord, diefstal en hoererij plegen.
Aldus deze kenner van de religie van de vrede.

De joden hebben de toorn van Allah over zich geroepen. Dat is begonnen toen ze het gouden kalf hebben aanbeden. Allah heeft vervolgens in de koran geopenbaard dat de joden het volk zijn dat verdoemd is. Moslims over heel de wereld bidden 5 keer per dag en telkens zeggen ze dan:
"Leid ons op het rechte pad, het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken –
niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden."
Onze (moslims) haat tegenover hen stamt niet van 7 oktober en evenmin van 80 jaar geleden maar wel vanaf dát moment toen ze een afgodsbeeld hebben aanbeden. En wat zij (de joden) nú doen, is doorgaan met het verspreiden van corruptie, interest vragen, moord, diefstal en hoererij plegen.
Aldus deze kenner van de religie van de vrede.

Veronderstelt dat brainwashing of is een bepaalde idelogie veel beter geschikt om het roofdier mens, in de pas te laten lopen, dan bv.het chritianisme dat eigenlijk abstract is en veel minder tegemoet komt aan de onderbuikgevoelens dan de Islam ?
-
Elke introductie van een kind (vooral dán) en ook van een volwassene in de wereld van de godsdienst, steunt op brainwashing. De menselijke geest is heel ontvankelijk voor het idee van een opperwezen dat plannen met ons heeft.
Voor zover ik weet is er geen enkele andere godsdienst die de niet-gelovigen zo vijandig bejegent als de islamideologie.
Voor zover ik weet is er geen enkele andere godsdienst die de niet-gelovigen zo vijandig bejegent als de islamideologie.

Uitzonderlijk kunnen moslims wel eens in de ongunst van de anderen terechtkomen. De meestal als vredelievende Boeddhisten beschouwden de Islamieten in Myanmar (ex-Birma) als ongewenste onruststokers en zij werden er verjaagd. Dat waagstuk heeft nog geen enkel ander land aangedurfd.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ja, zelfs volgens moslims, heeft Allah zijn werk niet goed gedaan.
1 - Allah heeft hen geschapen met een paar dingetjes welke voor hen onaanvaardbaar zijn, en bijgevolg dienen verwijderd te worden.
2 - Het feit dat Allah hen zou hebben geschapen om het 'leven' te 'beleven', is volgens hen eigenlijk ook uit den boze, gezien zij absoluut, en schijnbaar zo spoedig mogelijk, (terug) bij hem op de schoot willen zitten (de 70 maagden nog daar gelaten), en zij daarvoor zelfs hun leven willen offeren. Alsof Allah dat op prijs zou stellen!???
3 - M.a.w., Allah heeft hen het leven geschonken, maar ze willen (of mogen) het niet 'beleven'.
Ze zijn daarvoor zodanig nijdig dat zij voortdurend aan moorden en andere gruwelijkheden denken.
Ze vermoorden zelfs elkaar, hun eigen familie, hun eigen kinderen, enzovoort.
Moorden zit hen in het bloed. Ze denken waarschijnlijk dat het hen ter ontspanning is meegegeven, gezien er voor hen in deze wereld niet veel te 'beleven' valt. Stikke-jaloers op het leven van de Westerse wereld, waar vrijheid en genieten v/h leven, hoogtij viert.
4 - Zij denken er niet aan, dat zij er hun slachtoffers (van eigen volk en eigen soort) in feite een dienst mee bewijzen, gezien deze laatste eerder bij Allah zullen zijn dan zijzelf.
Ik vraag mij af waarom zij niet massaal zelfmoord plegen, alleen maar om Allah te behagen.
Het is tenslotte hem teruggeven wat zij van hem gekregen hebben. (Maar het eigenlijk NIET moeten/willen hebben!)
Dat dit eerder een belediging aan het adres van Allah zou zijn, komt bij hen niet op.
Ondankbaarheid troef, en ze beseffen het niet eens.
1 - Allah heeft hen geschapen met een paar dingetjes welke voor hen onaanvaardbaar zijn, en bijgevolg dienen verwijderd te worden.
2 - Het feit dat Allah hen zou hebben geschapen om het 'leven' te 'beleven', is volgens hen eigenlijk ook uit den boze, gezien zij absoluut, en schijnbaar zo spoedig mogelijk, (terug) bij hem op de schoot willen zitten (de 70 maagden nog daar gelaten), en zij daarvoor zelfs hun leven willen offeren. Alsof Allah dat op prijs zou stellen!???
3 - M.a.w., Allah heeft hen het leven geschonken, maar ze willen (of mogen) het niet 'beleven'.
Ze zijn daarvoor zodanig nijdig dat zij voortdurend aan moorden en andere gruwelijkheden denken.
Ze vermoorden zelfs elkaar, hun eigen familie, hun eigen kinderen, enzovoort.
Moorden zit hen in het bloed. Ze denken waarschijnlijk dat het hen ter ontspanning is meegegeven, gezien er voor hen in deze wereld niet veel te 'beleven' valt. Stikke-jaloers op het leven van de Westerse wereld, waar vrijheid en genieten v/h leven, hoogtij viert.
4 - Zij denken er niet aan, dat zij er hun slachtoffers (van eigen volk en eigen soort) in feite een dienst mee bewijzen, gezien deze laatste eerder bij Allah zullen zijn dan zijzelf.
Ik vraag mij af waarom zij niet massaal zelfmoord plegen, alleen maar om Allah te behagen.
Het is tenslotte hem teruggeven wat zij van hem gekregen hebben. (Maar het eigenlijk NIET moeten/willen hebben!)
Dat dit eerder een belediging aan het adres van Allah zou zijn, komt bij hen niet op.
Ondankbaarheid troef, en ze beseffen het niet eens.
-
Israëlische veiligheidstroepen hebben wapens en honderden explosieven gelokaliseerd en gevonden en in beslag genomen in het vluchtelingenkamp Nur Shams op de Westelijke Jordaanoever, in een gebouw waar ook een kleuterschool was gehuisvest die werd beheerd door de United Nations Relief and Works Agency (UNRWA), aldus een verklaring van de IDF van donderdag.
Bron: Jerusalem Post
Bron: Jerusalem Post

Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Het gebeurt overal tijdens een oorlog, maar is zeker niet goed te praten..
De lafaards verschuilen zich bij onschuldigen, in de hoop dat de vijand die mensen zal sparen.
Maar dat kan niet meer, gezien dat in een conflict steeds aan beide kanten en steeds weer gebeurt.
En dan hebben ze de Media mee, die de tegenpartij ervan beschuldigt oorlogsmisdaden te plegen.
Het zijn toch eerder die lafaards die hiervoor verantwoordelijk zijn!?
Zo zijn zelfs vluchtelingenkampen, ziekenhuizen, scholen en kleuterverblijven niet meer veilig.
Verdomde lafaards!!!
De lafaards verschuilen zich bij onschuldigen, in de hoop dat de vijand die mensen zal sparen.
Maar dat kan niet meer, gezien dat in een conflict steeds aan beide kanten en steeds weer gebeurt.
En dan hebben ze de Media mee, die de tegenpartij ervan beschuldigt oorlogsmisdaden te plegen.
Het zijn toch eerder die lafaards die hiervoor verantwoordelijk zijn!?
Zo zijn zelfs vluchtelingenkampen, ziekenhuizen, scholen en kleuterverblijven niet meer veilig.
Verdomde lafaards!!!
-
In de postings van een online groep van Palestijnse leerkrachten werd 'gejuich' gepost na de terreuraanvallen van Hamas op 7 oktober.

Deze 'leerkrachten' werken voor UNRWA, dat is de United Nations Relief and Work Agency for Palestine Refugees in the Near East, een organisatie die jaarlijks meer dan 1 miljard dollar krijgt van Europa, de VS, Canada, Australië en enkele ander UN-leden.
Er bestaan heel veel vluchtelingen op de aardbol, maar de Palestijnen zijn méér vluchteling dan andere vluchtelingen, want speciaal voor hen werd het UNRWA opgericht. Intussen is het ook al zo ver dat alle nakomelingen van degenen die in '48 effectief zijn gevlucht ook "vluchtelingen" zullen blijven.
Zoiets bestaat voor geen enkele andere natie of bevolkingsgroep.
De 'leerkrachten' spoorden in hun postings anderen aan om joden af te maken.
Ik zie nu plots een gelijkenis met de aanklacht tegen 'schild en vrienden'.

Deze 'leerkrachten' werken voor UNRWA, dat is de United Nations Relief and Work Agency for Palestine Refugees in the Near East, een organisatie die jaarlijks meer dan 1 miljard dollar krijgt van Europa, de VS, Canada, Australië en enkele ander UN-leden.
Er bestaan heel veel vluchtelingen op de aardbol, maar de Palestijnen zijn méér vluchteling dan andere vluchtelingen, want speciaal voor hen werd het UNRWA opgericht. Intussen is het ook al zo ver dat alle nakomelingen van degenen die in '48 effectief zijn gevlucht ook "vluchtelingen" zullen blijven.
Zoiets bestaat voor geen enkele andere natie of bevolkingsgroep.
De 'leerkrachten' spoorden in hun postings anderen aan om joden af te maken.
Ik zie nu plots een gelijkenis met de aanklacht tegen 'schild en vrienden'.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.