In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2023 (7)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

04 jan 2024, 11:16

Remie schreef:
04 jan 2024, 07:37
Bedankt Annemarie, Jadi en An-W.
Gisteren tegen de avond zeer ernstige slechte berichten gehad i.v.m. mijn gezondheid..!
Afbeelding
Remie :? ♥ Daar vind ik persoonlijk geen woorden voor. Mijn empathie
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

jadi

04 jan 2024, 11:18

Afbeelding
Hallo, een heel goede morgen allemaal
Ik ben al vroeg in de startblokken, Robke mijn robotje is aan het stofzuigen.
En hier ben ik dan , terwijl de denkbeeldige kabouters mijn werk doen .
De zon schijnt hier in al haar glorie, en het is droog. En die mooie romantische schapenwollen blauwe hemel zalig gewoon. De thermometer zegt me dat het 7,4°C is hier ..Achter glas voelt het Lente, maar je mag dan wel niet buiten kijken . Ik zie achter mij in de schaduw de berken lichtjes wiegen. . Maar ik zie ook mijn eigen zitten , man is mijn haar lelijk ik lijk wel op coupe Boris Johnsons. Ik kan er echt niks meer mee aanvangen.
En ik zie ook in de verte water , wel drie zwemkommen groot.. . Maar het is nog niet om ongerust te maken deze keer.
En verder , . . tja denk dat mijn bobijntje ten einde is . .
*Gisteren bing watch gedaan bij Knokke off. . Het was zo spannend, met een open einde ik denk wel dat er een vervolg zal op komen . .
En nu . . . e wel ik ga de badkamer en wc kuizen . . En dweilen, ik zie wel waar ik geraak, de rest zal dan voor morgen zijn .
* Ik moet al enkele dagen telkens opnieuw inloggen. .
Ik wens je allen een fijne dat toe. .
toedeloe
menu: zie nog wat koetong zitten in de diepvries . Ja sorry je ziet dit veel terug komen , maar ik eet dat zo graag. Ik ben mijn schade van al die jaren aan het inhalen , want ventje at dit niet graag .. .

miesmarpel

04 jan 2024, 14:26

Voor Remie,

Afbeelding

Sterkte !

Remie

04 jan 2024, 18:47

zonnebloemetje schreef:
04 jan 2024, 09:06
Remie oei slecht nieuws gekregen, héél veel sterkte

Dank u wel Zonnebloemetje. Gina is ook nog aan 't kwakkelen..!
Slaat de antibiotica nu aan bij uw ventje? We zullen er in ieder geval voor Afbeeldingzodat het toch allemaal goed gaat komen, ook met de verhuizing natuurlijk.

mama-inge schreef:
04 jan 2024, 10:12
Remie, wat naar, sterkte
Bedankt Inge.

jadi schreef:
04 jan 2024, 11:16
Afbeelding
Remie :? ♥ Daar vind ik persoonlijk geen woorden voor. Mijn empathie

Bedankt Jadi

miesmarpel schreef:
04 jan 2024, 14:26
Voor Remie,
Afbeelding
Sterkte !

Bedankt Miesmarpel.

Sorry Luitjes, 't koppie is effe een zeef... volg alles niet zo goed als gewoonlijk... komt nu effe wat (te) veel op me af..!

Remie

05 jan 2024, 06:00

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

zonnebloemetje

05 jan 2024, 07:34

een goeie morgen iedereen

efkes rap rap rap wat we komen voor de volgende dagen tijd tekort
ik weet niet hoe we het zullen klaar spelen om op tijd gereed te zijn tegen maandag ochtend 7u
dus nu rap met mijn kop onder de kraan hangen boven het bad om mijn haar te wassen en daarna ontbijten en er direct weer invliegen

Remie gelukkig helpt de antibiotica bij mijn ventje , maar hij voelt zich natuurlijk nog wat zwak na 11dagen diarree en bijna niet kunnen eten maar hopelijk komt het goed hé
en doe maar rustig aan en je vrouwtje ook , want als je ouder word dan heb je rap iets te pakken , maar je geraakt er soms niet zo goed vanaf , toch nog veel sterkte voor jullie beiden en we hopen dat je er weer bovenop komt en toch weer beter word

allé ik ga verder doen , want ik ben al van 5.30u wakker
en de volgende dagen zal ik waarschijnlijk niet veel tijd hebben om hier iets te schrijven

voor iedereen nog een fijne vrijdag verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

05 jan 2024, 10:48

Afbeelding
Goede morgen deze morgen
Daar gaan we weer ♪ ♫ Het regent, . . het regent . . we worden allemaal nat.
Tussen de druppels lopen dan maar.
Erger is het voor de mensjes waarvan hun huizen onder gelopen is . . Dat duurt maanden voor het droog is , en dat je er iets kan aan maken . .
Op de tonen van Que sera sera.. . dat mijn ma altijd zong, en dat ik al gans mijn leven meedraag als haar lijflied. Net als het gedicht van A. Nahon het is goed in eigen hart te kijken . . Dat zijn zo van dingen die je bij blijven uit uw jeugd . .
Oeps ik ben de sentimentele toer aan het op gaan . . Tja wat kan ik eigenlijk vertellen, er gebeurd heel weinig als je allen bent. En dat heb ik ook al onder vonden . .
Wat staat er op mijn programma. . eigenlijk niet veel
Na mijn epistel op sennet ga ik boodschappen in de Colruyt. En hoop iemand tegen te komen dat ik ken om een "kletske" te slaan . .Ook wat breien en verder we zien wel . .
@ Zonnebloemetje blij te lezen dat met Picske* beter gaat . . oef ! En ja de laatste loodjes wegen heel zwaar. Het lukt jullie wel . . Eens op het appartement , komt de rust en voor de rest gaat het allemaal meer pianissimo zijn
Remie en Gina ♥
Wens iedereen een fijne dag toe
Hou jullie goed
toedeloe
menu : wordt worteltjes met hamburger en natuurpatatjes

An-W

05 jan 2024, 12:45

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

marietteke

05 jan 2024, 16:34

Afbeelding
hallo

Remie sterkte , geen goed begin voor het nieuwe jaar ,

bloemeke het zal nu wel weer stilaan beteren met je ventje hoor ,
hij had al veel vroeger die antibiotica moeten kunnen krijgen ,

jadi ja ik ken dat liedje ook hoor ,
van .;het regent ..het regent ..
en hier ook véél regen hoor

mama inge
an w
mizsjz
en iedereen nog 'n fijne avond gewenst
geluk vind je onverwacht

Remie

06 jan 2024, 05:38

marietteke schreef:
05 jan 2024, 16:34
Remie sterkte

Bedankt Marietteke.

Remie

06 jan 2024, 05:41

Afbeelding

Afbeelding

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

mama-inge

06 jan 2024, 06:13

Goedemorgen en een fijne dag

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

06 jan 2024, 10:56

Afbeelding
Joehoe, kom even binnenwippen. .
Goede morgen eerst en vooral, en ik heb al netjes gedoucht en mijn haartjes liggen in de plooi. Tandjes gepoetst, meergranen "stutje" gegeten. Intussen is mijn koffietje ook leeg . . Straks komt de zoon , wat dacht je inderdaad tegen het middageten .. Maar ik doe het graag, zo heb ik nog een doel hé.
Mijn sjaal is af en die valt mee .Ik werd er mee opgemerkt door de jonge buurvrouw. Ze vond die mooi. Ik moest wel mijn muts aantrekken, want mijn haren waren nog nat . . Geen regen hier, maar zwermen zwarte kauwen en duiven komen hier in een snelheid voorbij . Maar nu weet ik het , buurvrouw op het gelijkvloers hier smijt brood voor die zwarte lelijkaards , en de houtduiven . Niet moeilijk dat ik nu zoveel kak op de ruiten heb .
Zonnebloemetje en Picske* het is jullie laatste weekend in het huis waren jullie jaren gewoond hebben. .
Ik ga verder flaneren in de gangen van sennet . Aan iedereen een fijne zaterdag
toedeloe
menu: varkensgebraad een stukje van 500 gr met wortels en erwtjes en natuurpatatjes

Remie

06 jan 2024, 11:21

Afbeelding

Stappen is voor mij al jaren (1999) ‘n enorm probleem.
Maar dat ik nu op geen enkele manier, fiets of auto, meer aan het verkeer kan of mag deelnemen (voorlopig?) i.v.m. mijn ziekte, maakt mij/ons helemaal hulpbehoevend..!

Ben er zeer verdrietig van dat ik nu steeds weer anderen om hulp moet vragen om ergens te kunnen komen..!

Afbeelding is nog steeds behoorlijk ziek, dus ben ik vanochtend met onze jongste zoon Peter maar de broodnodige boodschappen in huis wezen halen.

Iedereen is van zeer goede wil om ons op welke manier dan ook te helpen hoor, daar hebben we geen gebrek aan gelukkig, maar ga uzelf maar eens na om voor ieder wissewasje buiten de deur hulp te moeten vragen.. da’s niet leuk toch.?

Voor de rest proberen we hier thuis zo veel als mogelijk onze eigen broek op te houden..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

An-W

06 jan 2024, 14:36

Remie schreef:
06 jan 2024, 11:21

Ben er zeer verdrietig van dat ik nu steeds weer anderen om hulp moet vragen om ergens te kunnen komen..!
Het lijkt me vreselijk om iets van je zelfstandigheid in te moeten leveren.
Hopelijk is het tijdelijk , begrijp ik uit je woorden ?? Sterkte in elk geval .
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'