In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, een heel geloop, alles valt zo'n beetje bij elkaar.
Oma-C, wat leuk dat je met de kinderen gaan eten bent. Morgen is het inderdaad jouw verjaardag, jij bent de eerste jarige die in mijn agenda staat
Wilde eend, hoop dat je net nu geen problemen hebt met de verwarming, want jouw huisbaas is zeer zeker niet van de aardigste mensen die erop aarde rondlopen.
Mammyretro , als je gaat wandelen , wees dan voorzichtig, want het kan glad zijn hoorde ik op het nieuws.
Bekske, altijd mooie plaatjes. Wens jou veel sterkte.
Ania, ja , manlief werkt er nog steeds. Hoe oud is jouw dochtertje nu alweer ? En alles goed met manlief ?
Anjelier, toen de 30° december de kindjes , 4 , begreep ik wat je zegt dat als de Ukjes geweest zijn je moet poetsen en opruimen. Ben de 31° extra vroeg opgestaan om de keuken en de living te dweilen
HVT, ook alles nog goed met jou ? Want heb ergens gelezen dat je naar spoed bent moeten gaan. Hopelijk ben je daar geholpen en voel je je nu wat beter. Maar ook jij bent altijd bezig. Op tijd en stond wat rust nemen is de boodschap.
MJ, hopelijk ook alles goed met jou en manlief. Dinsdag is zijn verjaardag, ben het niet vergeten.
Krakske, hoop dat alles van jouw diabetisch zijn op peil komt, mede door medicatie. Ik wens jou veel beterschap, sterkte en geduld.
Wingerd, alles goed bij jullie. En met Woef ook alles oké ?
Zo, ik ga mijn oefeningen doen, dat is een uur en een 20 tal minuten. Maar neem mijn tablet mee, zodat ik wat series kan kijken, dan vliegt dat uurtje voorbij. En daarna nog 20 minuten grondoefeningen en daarna een warm badje en me eens extra goed verzorgen. En straks gaan we wandelen met Matice, die zijn winterjas, een hoody, aan moet doen, want hij is begin van deze week pas getrimd en dan zijn zijn krullen minder dik.
En als we thuiskomen, ga ik op mijn gemak tekenen of kleuren, weet nog niet.
Zo, lieve Seizoentjes, ik wens jullie allemaal een mooie dag. Wees voorzichtig als je naar buiten gaat en doe je heel warm aan, want de gevoelstemperatuur ligt een stuk lager dan welke de thermometer aanduidt.
Liefs voor jullie allemaal en een extra warme knuffel.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeiemorgen allemaal de seizoentjes
Grijs en grauw maar voorlopig droog....
dat is al heel wat...
Geniet allemaal van de zondag, het 1e weekend
van het jaar is al bijna voorbij... het gaat weer rap
clive dank voor je overzichtje, ik ga het niet allemaal herhalen
Geniet van de dag en van wat komt.... groetjes alen en tot......
Grijs en grauw maar voorlopig droog....
dat is al heel wat...
Geniet allemaal van de zondag, het 1e weekend
van het jaar is al bijna voorbij... het gaat weer rap
clive dank voor je overzichtje, ik ga het niet allemaal herhalen
Geniet van de dag en van wat komt.... groetjes alen en tot......
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen,
Wou ik een muziekje horen, zit daar een mevrouw te tateren op de radio en zodanig drammerig dat je wel moet luisteren. Seffens gaat ze buiten vliegen.
Deze maand is hier verjaardagenmaand.
Op 4/1 oudste schoonzoon en een neef
Op 6/1 middelste
Op 17/1 dochter
Op 20/1 petekind
Op 30/1 schoondochter.
Dat is gewoon niet te doen, ik kan mezelf nog niet horen denken.
Radio uit. Voila, nu kan ik er mijn aandacht bij houden.
Ondertussen zijn we ons avontuur op spoed te boven.
Volgens huisarts paniekaanval.
Die duurde dan toch wel lang me dunkt.
Drie weken later was ik nog niet op mijn effen.
Volgens dokter op spoed en volgens jongste associé van de groepspraktijk een beetje te straffe medicatie.
Ik hoop het niet zo vlug meer te moeten meemaken.
Bel dan al eens naar 1733 om de weg van de eerste lijn te volgen.
Voor je naar de huisartsenwachtpost mag moet je eerst 1733 bellen.
Voor ik het wist stond de ambulance voor de deur...
Ik ben nog nooit zo vlug geholpen op spoed en als het goed is mag het ook gezegd: super vriendelijk.
Ik had geluk mijn lievelingsverpleger had dienst.
Dat is in tegenstelling tot zijn oudere mannelijke collega de rust zelve.
Die andere is de arrogantie in persoon.
Is een trekje dat je bij oudere verpleegkundigen al eens meer tegenkomt.
Die weten het altijd best en als je een mondige (lees:lastige) patiënt bent ben je de sigaar.
Mijn ex-overbuurvrouw weet er ook alles van.
Verder niet veel te vertellen.
Ik kreeg de batterij weer eens niet uit mijn fiets, dus dat vehikel staat hier weer in huis.
Het is nog 6°C in de garage.
Kon ik eindelijk de oprit onder de auto eens proper maken (onkruid uitdoen) gaat het veertien dagen koud zijn.
Auto is eindelijk verzet nadat de batterij opgeladen was. Schakelaar van lichten was aangebleven.
Het zal raar doen na een jaar weer eens te rijden. Ben wel niet echt scheutig, maar ja...
Maak het binnen gezellig ondanks het grijze weer.
Wou ik een muziekje horen, zit daar een mevrouw te tateren op de radio en zodanig drammerig dat je wel moet luisteren. Seffens gaat ze buiten vliegen.
Deze maand is hier verjaardagenmaand.
Op 4/1 oudste schoonzoon en een neef
Op 6/1 middelste
Op 17/1 dochter
Op 20/1 petekind
Op 30/1 schoondochter.
Dat is gewoon niet te doen, ik kan mezelf nog niet horen denken.
Radio uit. Voila, nu kan ik er mijn aandacht bij houden.
Ondertussen zijn we ons avontuur op spoed te boven.
Volgens huisarts paniekaanval.
Die duurde dan toch wel lang me dunkt.
Drie weken later was ik nog niet op mijn effen.
Volgens dokter op spoed en volgens jongste associé van de groepspraktijk een beetje te straffe medicatie.
Ik hoop het niet zo vlug meer te moeten meemaken.
Bel dan al eens naar 1733 om de weg van de eerste lijn te volgen.
Voor je naar de huisartsenwachtpost mag moet je eerst 1733 bellen.
Voor ik het wist stond de ambulance voor de deur...
Ik ben nog nooit zo vlug geholpen op spoed en als het goed is mag het ook gezegd: super vriendelijk.
Ik had geluk mijn lievelingsverpleger had dienst.
Dat is in tegenstelling tot zijn oudere mannelijke collega de rust zelve.
Die andere is de arrogantie in persoon.
Is een trekje dat je bij oudere verpleegkundigen al eens meer tegenkomt.
Die weten het altijd best en als je een mondige (lees:lastige) patiënt bent ben je de sigaar.
Mijn ex-overbuurvrouw weet er ook alles van.
Verder niet veel te vertellen.
Ik kreeg de batterij weer eens niet uit mijn fiets, dus dat vehikel staat hier weer in huis.
Het is nog 6°C in de garage.
Kon ik eindelijk de oprit onder de auto eens proper maken (onkruid uitdoen) gaat het veertien dagen koud zijn.
Auto is eindelijk verzet nadat de batterij opgeladen was. Schakelaar van lichten was aangebleven.
Het zal raar doen na een jaar weer eens te rijden. Ben wel niet echt scheutig, maar ja...
Maak het binnen gezellig ondanks het grijze weer.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Clive: ja, wij hebben daar ervaring mee
HVT: in verband met die huisartsenwachtpost , onlangs was neefje s' avonds ziek geworden en ouders naar de wachtpost. Na onderzoek bleek hij medicatie nodig te hebben die ze moesten halen in de apotheek. Maar eerst moesten ze naar de politie bellen, die dan op hun beurt belt naar de betrokken apotheek. Had dat nog nooit gehoord. Natuurlijk vanuit veiligheid is het wel te begrijpen.
Vind het heel koud buiten, de houtkachel brandt hier.
Ga Spaanse woef de komende week eens op "dieet" zetten, tis te zeggen geen koekjes of snoepjes meer. De laatste tijd krabt die nogal, precies of hij heeft jeuk. Heb gezien dat in de koekjes en snoepjes kleurstoffen en smaakstoffen in zitten. Volgens mij is het lichte vorm van allergie. Nochtans zie je niks aan zijn huid .We zien wel.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Dat is al een hele tijd dat je na een bepaald uur naar de politie moet bellen als je dringend medicatie nodig hebt.
het aantal apothekers dat bij dag en nacht overvallen wordt is niet te verwaarlozen.
Onze apotheek heeft een speciaal beveiligd luik voor 's nachts.
Hoeft ze niet open te doen.
het aantal apothekers dat bij dag en nacht overvallen wordt is niet te verwaarlozen.
Onze apotheek heeft een speciaal beveiligd luik voor 's nachts.
Hoeft ze niet open te doen.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
de winter is begonnen, toch liever dat als al die regen,
maar het stoken zal weer harder moeten om warmer te hebben,
we doen een pull meer aan dat geeft ook wat warmte,
zal beter zijn voor het ongedierte anders de zomer meer muggen,
grtjs en hou jullie warm, krakje;

maar het stoken zal weer harder moeten om warmer te hebben,
we doen een pull meer aan dat geeft ook wat warmte,
zal beter zijn voor het ongedierte anders de zomer meer muggen,
grtjs en hou jullie warm, krakje;

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Oma C: een heel gelukkige verjaardag. je kaartje is blijkbaar te voet onderweg.
ik ben maar opgestaan. ten eerste was de kou op mijn blaas geslagen dus alle 5 min naar het toilet. ten tweede heb ik weer een candidaontsteking onder een van mijn borsten. de zalf die boven lag gebruikt maar straks de dakacort uit de frigo en smeren maar. ik heb nochthans niet veel zoetigheid binnengespeeld.
vannacht is die door wrijving een beetje open gekomen. nu heb ik een compres er tussen. maar ik heb er nog last van. ik moet het zien tegen te houden want het is vervelend en heeft een vreemde geur. als het erger wordt voor ik een afspraak heb, dan bel ik eerder om een andere vrouwelijke dokter te zien.
Gimly heeft er zich bij neergelegd dat hij geen ontbijt krijgt. de verwarming staat wel al aan maar het is hier nog niet echt warm. het zou -2° gevroren hebben vannacht en de gevoelstemperatuur is -8° dus een nijpende kou. en de kerstversiering is nog niet weg.
ik ging het gisteren doen maar was dan in de ban van mijn verhaal. ik zou beter eerst the count of monte cristo uitlezen.
Suus speelt nu ook Hay day en zit muurvast. ventje heeft dan het berichtje overgenomen met tips. anders raakt ze niet aan het level waar wij leden aanvaarden. er staan er veel te veel "geparkeerd" zonder actief te zijn dus weg ermee zei ventje onlangs. ik zou beter ook herbeginnen want het is de valei en je moet beesten pakken. dat doe ik liever dan kippen zoeken.
vandaag behandeling en dus naar Brugge. eerst een snelle hap en dan naar mijn moeder die zich al veel beter voelt en ik moest gisteren niet eens bellen. daarna de auto gaan parkeren op de Cercle en te voet naar Frank. ventje zus is gaan werken. dus geen vergadering maar morgen moeten ze gaan tekenen. en ventje wil eerst om onze nieuwe trouwringen. het zijn duo ringen geworden maar ze hebben toch iets speciaals. een claddagh kan ik op een andere keer kopen op zijn webwinkel als ik genoeg centjes bijeen heb. die zal dan rechtsreeks van Ierland komen. er zullen wel douanekosten aan verbonden zijn denk ik.
Anjelier: Gimly heeft ook eens een allergische reactie gehad op een rubberen vlooienbandje. dat lag door te krabben helemaal open. nick heeft toen antibiotica ingespoten en dat bandje eraf geknipt. we mochten onder geen enkele voorwaarde dat merk nog gebruiken. en hij draagt ook geen gewoon bandje. vooral Lilly die nieuwsgierig is zou daar ergens mee kunnen haperen. er zit wel een rekker in maar toch. Ons mies indertijd droeg wel een bandje. maar die waren rap versleten. ze kreeg dan een nieuwe en o wee als het belletje niet rinkelde zoals zij dat wou. ze deed dat nieuwe halsbandje direct af. we hebben dan het oude belletje aan de nieuwe gehangen en dan pas was het wel. hier zijn ze dus zonder bandjes. al heb ik wel hele mooie op websites gevonden die de juffrouw goed zouden staan. maar ventje weigerd. geen bandjes dus en zeker niet omdat Lilly zo graag op de koer vertoefd.
ventje zei dat hij verleden jaar zijn winterklaar koerwerk moest doen maar dan hadden we alle dagen regen en dus is het niet gedaan. wel is de plumbago op een beschutte plaats gezet want die kan niet tegen de vrieskou. 't zal dan iets voor de lente zijn, zei hij als we ten minste een milde lente hebben. dan kan er gesnoeid worden en pas na de ijsheiligen plantjes zetten. eerst gaan loeren naar de knotwilg en daarna naar aveve. we kunnen ook naar de bricolage gaan voor nog grotere potten. een paar jaar geleden hele mooie gezien met zilver en goud door elkaar en ik heb ze niet gekocht. daar heb ik nu dik spijt van. maar niet getreurd: er bestaan ook verfspuitbussen. ik heb er hier nog ene staan in zilverkleur. ik zou toch de gele achtermuur willen camoufleren. en dan werk ik beter met enkele spuitbussen terracotta. ook bladert de verf aan de zijgevel van het huis met name de keuken af. de vorige eigenaar die vermoord is in Brazilië had restjes verf van het leger afgeschooid en dat dan zo gedaan voor zijn engelse vrouw. de zon, de zee en het strand. waar zaten diens gedachten toendertijd?
ventje heeft gisteren naar een programma gekeken dat wij ook volgden in engeland. wij noemen het Beams on toast. ( het is wel escape to the country) mooie cottages en huizen dat wel maar de prijs is er ook naar. ventje is fan van die balken dicht bij het plafond. jammer genoeg heeft Tom indertijd deze in het vroegere buurtwinkeltje waar groeten en fruit konden gekocht worden wit geschilderd. ik had al lang gezegd tegen ventje dat dit mooi zou zijn om een bistro of een klein restaurantje in het lege gebouw te hebben. Tom was waarschijnlijk geen fan van bruine donkere balken. de nieuwe hebben daar een salonnetje gezet maar ik weet niet of zijn bar er al staat. die doen maar open vanaf donderdag tot maandag en dan de rest van de week gesloten. met de energiecrisis was Tom toen enkel de zaterdag en zondag open. tot het gebouw verkocht werd en hij weg moest. de nieuwe wonen er boven en er waren plannen om er alweer een flatgebouw te zetten. toch is dat niet doorgegaan. het is daar heel groot, zowel boven als beneden.
Ik ga mijn veenbessensapje drinken.
Fijne dag seizoentjes
Oma C: een heel gelukkige verjaardag. je kaartje is blijkbaar te voet onderweg.
ik ben maar opgestaan. ten eerste was de kou op mijn blaas geslagen dus alle 5 min naar het toilet. ten tweede heb ik weer een candidaontsteking onder een van mijn borsten. de zalf die boven lag gebruikt maar straks de dakacort uit de frigo en smeren maar. ik heb nochthans niet veel zoetigheid binnengespeeld.
Gimly heeft er zich bij neergelegd dat hij geen ontbijt krijgt. de verwarming staat wel al aan maar het is hier nog niet echt warm. het zou -2° gevroren hebben vannacht en de gevoelstemperatuur is -8° dus een nijpende kou. en de kerstversiering is nog niet weg.
vandaag behandeling en dus naar Brugge. eerst een snelle hap en dan naar mijn moeder die zich al veel beter voelt en ik moest gisteren niet eens bellen. daarna de auto gaan parkeren op de Cercle en te voet naar Frank. ventje zus is gaan werken. dus geen vergadering maar morgen moeten ze gaan tekenen. en ventje wil eerst om onze nieuwe trouwringen. het zijn duo ringen geworden maar ze hebben toch iets speciaals. een claddagh kan ik op een andere keer kopen op zijn webwinkel als ik genoeg centjes bijeen heb. die zal dan rechtsreeks van Ierland komen. er zullen wel douanekosten aan verbonden zijn denk ik.
Anjelier: Gimly heeft ook eens een allergische reactie gehad op een rubberen vlooienbandje. dat lag door te krabben helemaal open. nick heeft toen antibiotica ingespoten en dat bandje eraf geknipt. we mochten onder geen enkele voorwaarde dat merk nog gebruiken. en hij draagt ook geen gewoon bandje. vooral Lilly die nieuwsgierig is zou daar ergens mee kunnen haperen. er zit wel een rekker in maar toch. Ons mies indertijd droeg wel een bandje. maar die waren rap versleten. ze kreeg dan een nieuwe en o wee als het belletje niet rinkelde zoals zij dat wou. ze deed dat nieuwe halsbandje direct af. we hebben dan het oude belletje aan de nieuwe gehangen en dan pas was het wel. hier zijn ze dus zonder bandjes. al heb ik wel hele mooie op websites gevonden die de juffrouw goed zouden staan. maar ventje weigerd. geen bandjes dus en zeker niet omdat Lilly zo graag op de koer vertoefd.
ventje zei dat hij verleden jaar zijn winterklaar koerwerk moest doen maar dan hadden we alle dagen regen en dus is het niet gedaan. wel is de plumbago op een beschutte plaats gezet want die kan niet tegen de vrieskou. 't zal dan iets voor de lente zijn, zei hij als we ten minste een milde lente hebben. dan kan er gesnoeid worden en pas na de ijsheiligen plantjes zetten. eerst gaan loeren naar de knotwilg en daarna naar aveve. we kunnen ook naar de bricolage gaan voor nog grotere potten. een paar jaar geleden hele mooie gezien met zilver en goud door elkaar en ik heb ze niet gekocht. daar heb ik nu dik spijt van. maar niet getreurd: er bestaan ook verfspuitbussen. ik heb er hier nog ene staan in zilverkleur. ik zou toch de gele achtermuur willen camoufleren. en dan werk ik beter met enkele spuitbussen terracotta. ook bladert de verf aan de zijgevel van het huis met name de keuken af. de vorige eigenaar die vermoord is in Brazilië had restjes verf van het leger afgeschooid en dat dan zo gedaan voor zijn engelse vrouw. de zon, de zee en het strand. waar zaten diens gedachten toendertijd?
ventje heeft gisteren naar een programma gekeken dat wij ook volgden in engeland. wij noemen het Beams on toast. ( het is wel escape to the country) mooie cottages en huizen dat wel maar de prijs is er ook naar. ventje is fan van die balken dicht bij het plafond. jammer genoeg heeft Tom indertijd deze in het vroegere buurtwinkeltje waar groeten en fruit konden gekocht worden wit geschilderd. ik had al lang gezegd tegen ventje dat dit mooi zou zijn om een bistro of een klein restaurantje in het lege gebouw te hebben. Tom was waarschijnlijk geen fan van bruine donkere balken. de nieuwe hebben daar een salonnetje gezet maar ik weet niet of zijn bar er al staat. die doen maar open vanaf donderdag tot maandag en dan de rest van de week gesloten. met de energiecrisis was Tom toen enkel de zaterdag en zondag open. tot het gebouw verkocht werd en hij weg moest. de nieuwe wonen er boven en er waren plannen om er alweer een flatgebouw te zetten. toch is dat niet doorgegaan. het is daar heel groot, zowel boven als beneden.
Ik ga mijn veenbessensapje drinken.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede morgen alle seizoentjes,
Koud maar goed zo, 't is veel gezonder
voor iedereen, we kunnen een warme
jas aandoen als we buitengaan
en een sjaal, een muts en handschoenen
't zal nodig zijn deze week want we zijn
het nog niet gewoon,
Wees voorzichtig op gladde plekken!!
het kan hier of daar glad zijn...
Koud maar goed zo, 't is veel gezonder
voor iedereen, we kunnen een warme
jas aandoen als we buitengaan
en een sjaal, een muts en handschoenen
't zal nodig zijn deze week want we zijn
het nog niet gewoon,
Wees voorzichtig op gladde plekken!!
het kan hier of daar glad zijn...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Eerst een halve zomer niet buiten komen omdat het te heet is.
Nu een halve winter binnen blijven omdat het glad zou kunnen zijn.
Ik moet deze namiddag naar de kine.
Ben wel een beetje bang.
Hoe gaat dat aflopen met de fiets?
Te voet is drie kwartier.
Dat lukt niet vrees ik.
Alhoewel, er staan bushokjes onderweg.
Dat zijn altijd ideale plaatsen om even uit te rusten op het bankje.
Moet ik wel een uur op voorhand thuis vertrekken.
We zien wel.
Het had precies goesting om te gaan sneeuwen.
Onderweg weet ik al verschillende plassen die nog niet weg waren.
Die zullen nu wel toegevroren zijn.
Poets is weer dapper bezig al neuriënd.
Koud maar gezond.
Of straks beginnen ze weer over hun fijn stof.
Dat is dan niet zo gezond.
Dames maak er een frisse dag van.
Nu een halve winter binnen blijven omdat het glad zou kunnen zijn.
Ik moet deze namiddag naar de kine.
Ben wel een beetje bang.
Hoe gaat dat aflopen met de fiets?
Te voet is drie kwartier.
Dat lukt niet vrees ik.
Alhoewel, er staan bushokjes onderweg.
Dat zijn altijd ideale plaatsen om even uit te rusten op het bankje.
Moet ik wel een uur op voorhand thuis vertrekken.
We zien wel.
Het had precies goesting om te gaan sneeuwen.
Onderweg weet ik al verschillende plassen die nog niet weg waren.
Die zullen nu wel toegevroren zijn.
Poets is weer dapper bezig al neuriënd.
Koud maar gezond.
Of straks beginnen ze weer over hun fijn stof.
Dat is dan niet zo gezond.
Dames maak er een frisse dag van.