In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wingerd

08 jan 2024, 10:08

PRETTIGE VERJAARDAG OMA-C !!! :lol: :lol: :lol:

mariajohanna

08 jan 2024, 10:13

Goede morgen allemaal,

OmaC, een hele fijne verjaardag gewenst. Ik vrees dat mijn kaartje te voet komt.....
Je kan op de postbedeling niet meer rekenen. Kaartjes die ik naar Frankrijk zend komen eerder aan dan die in ons eigen land...... raar allemaal.
Enfin, omaC, je bent dus nog 'in blijde verwachting' , maar leuk is anders......

Hier is het lichtjes beginnen sneeuwen......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Ania

08 jan 2024, 10:39

Eerst en vooral oma C , een hele gelukkige verjaardag! Geniet ervan., Je krijgt zo waar sneeuw als cadeau. Mijn dochter vindt dat geweldig.

Tis idd ineens wel heel koud. Moest vanochtend nog de vuilbakken buiten zetten, waren overvol. Amaai zo koud…tis weer ineens teveel nr beneden.
Ik ga een ganse week koud hebben denk ik.
En nu weer sneeuw, ik haat regen maar sneeuw nog meer, doodsbang ben ik om erdoor te moeten. Blijft hier nu goed liggen en zal voor ganse week zo zijn meen ik. Hopelijk krijgen ze de baan wel goed open vandaag en komt er dan eindelijk eens wat beloofde zon en blijft het droog. Dan kan ik er nog mee leven. :lol:

Straks nog naar de dokter om mijn oor te laten uitspuiten, heb weer een stop . Heel vervelend, ik hoor amper langs 1 kant. Eens zien wat ze zegt over die ontsteking zijkant van mijn borst.
Volgens mij komt het van mijn schouder/nek. De osteo waar ik geweest ben heeft wel mijn schouder gekraakt maar niks aan mijn nek en ik voel dat die nog vast zit. Mijn vorige osteo zei dat komt allemaal van uw nek. En hij hielp mij ervan af.
Nu is het zoeken nr een nieuwe goeie. De 19de ga ik nr een andere hier in de buurt.,

Oma-C

08 jan 2024, 11:08

Afbeelding

Hartelijk dank allemaal voor de wensen
M-J, Helena, anjelierken, anja, en wingerd zelfs 3keer :lol:
eender op welke manier :wink:
Maak je geen zorgen de kaartjes komen wel
ook al komen ze tevoet :lol: 't is niet erg....
Even goed bedankt!!

Er is een N-J kaart aangekomen een paar weken geleden
zonder naam en zonder tegenadres het was afgestempeld in Rotterdam
als iemand kan laten weten van wie het is ben ik dankbaar :roll:
Ik kan geen kaartje terugsturen als ik niet weet wie de afzender is :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

08 jan 2024, 12:14

Afbeelding
Gelukkige verjaardag voor Oma-C

Hallo iedereen,

Er dwarrelen hier al gans de ochtend fijne sneeuwvlokjes .

We hebben de kleinste diepvries uitgewassen, daarvoor is het ideaal weer. Samen met manlief is dat rap gedaan.

Vind dat Spaanse woef niet meer krabt, heb hem de ganse voormiddag nog niet zien krabben. Hij krijgt nu enkel zijn hondenbrokken .Ga dat nog een paar dagen zo doen, en dan verder uittesten op wat hij reageert.

Gisterennamiddag de drie koningen aan de poort gehad. Het waren eigenlijk 8 à 9 koningen en grote pubers. Maar ze hebben mooi gezongen :D . Ik had gelukkig nog een doosje boucheés staan en ze waren er blij mee. Veel koeken of snoep heb ik nooit in huis.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

08 jan 2024, 12:34

Voor Oma C : een fijne verjaardag !
Mijn postkaartje is ook een week geleden naar jou verstuurd . ben benieuwd wanneer / of het zal aankomen ;-)
Afbeelding

// Hier sneeuwt het al sinds vanmorgen . Zeker zorgen dat de vogels wintervoer krijgen en nu en dan vers water .Het is echt geen weer om te gaan wandelen ..
Clive : voorlopig alles ok met de verwarming hier , duimen dat het zo blijft ...
Aan alle seizoentjes : veel moed en hou het veilig en warm als het kan .

Bobientje 14

08 jan 2024, 14:49

Oma-C
Een heel gelukkige verjaardag 😃
Met een zo goed mogelijke gezondheid,dat is geld waard !
Van een oud libelleke bobientje !

Bobientje 14

08 jan 2024, 15:01

Dag seizoentjes allemaal,

Spring hier ook nog eens binnen
Ben een meelezertje 😊
Zie dat er nog libellekes verschijnen.
Zal proberen wat meer langs te komen.
Vind al jullie verhalen leuk om lezen,het werkt verslavend,
telkens benieuwd naar nieuwe belevenissen !

Hier komt nu het zonnetje piepen,
Hehe, kunnen de zonnepanelen nog eens werken.
Want dat was de laatste weken toch triestig weer, altijd maar regen
en mag dan nog van geluk spreken dat ik niet in overstroming gebied woon

Wens jullie allemaal nog een prettige dag verder,
en wie buiten moet, wees voorzichtig, want er zijn ijsplekken

Tot de volgende…….

Bobientje 14

08 jan 2024, 15:13

Hallo,
Cite toch een beetje veranderd precies,
waar staat het knopje voor afmelden ?

Hartelijke dank als er iemand kan helpen 🙃

wingerd

08 jan 2024, 16:42

Er staat geen knopje meer voor afmelden, ik druk nu gewoon op aanmelden maar weet niet of dat werkt.

mammyretro

08 jan 2024, 20:33

goede avond
eerst en vooral voor middernacht wens ik oma-c
een fijne verjaardag ,
Afbeelding
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

09 jan 2024, 07:02

Afbeelding

@ manlief van MJ . Van harte proficiat met jouw verjaardag. Geniet van deze speciale dag. Hoop dat mijn kaartje niet te voet gaat aankomen.
Nogmaals gefeliciteerd en doe er nog heel veel gezonde jaartjes bij.

Dikke verjaardagsknuffel.

clive

09 jan 2024, 07:36

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Dadelijk mijn oefeningen gaan doen. Eigenlijk raden ze dat ' s avonds aan, maar dan ben ik zo moe dat ik ze nimmer doe. Dus doe ik ze in de ochtend voordat ik aan het HH begin, dan heb ik nog het meeste energie.
Gisteren vond ik het een prachtige dag. Koud ja, maar tenminste droog. Heb Matice zijn winterhoody aangedaan en mezelf ook warm ingepakt en hebben een leuke wandeling gedaan en vandaag ga ik opnieuw. ga altijd rond 14:00H, dan kom ik het minste mensen met of zonder hond tegen. Gisteren 1 dame tegengekomen ( zonder hond) en die vond Matice zijn hoody zo mooi.
Maar als ik rond 17:00H ga, dan laat iedereen zijn hond uit. Is geen probleem, maar er zijn van die onverlaten bij die hun hond los laten lopen en meestal niet het braafste ras. Het zijn dezelfde mensen die zich niet druk maken als hun hond zijn behoefte heeft gedaan, die laten dat gewoon liggen tot grote ergernis van veel bewoners. Ik haat dat ook, heb eeuwig en altijd zakjes bij en ruim alles netjes op.

Na mijn oefeningen meteen aan de badkamer beginnen en de slaapkamer beginnen. Dan is dat al gedaan.

Bobientje, van harte welkom in ons hoekje. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Zo, ik wens iedereen een mooie dag en als je naar buiten gaat, duffel je dan warm in en wees voorzichtig voor gladde plekken.
Liefs en een dikke knuffel voor wie er behoefte aan heeft.

mariajohanna

09 jan 2024, 09:21

Goede morgen seizoentjes,

Dank Clive, voor de wensen van manlief zijn verjaardag. Het kaartje is inderdaad te voet aan het komen...... dan staat hij nog iets leuks te verwachten, he ! Misschien straks nog, de postbode is nog niet geweest.
We gaan ons verder klaar maken, hier beneden verwachten ze ons ook, we gaan wat vieren, he !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

09 jan 2024, 09:23

Goede morgen seizoentjes,

Ventje heeft vandaag een drukke dag. ten eerste moet hij naar moeder om haar belastingsbrief te kunnen betalen. Daar moeder geen smarthphone heeft en geen bakje werkende op de KGB app, is hij verplicht dit als eerste te doen. Daarna gaat hij met haar kaart geld gaan afhalen aan de automaat. Dan mag hij om onze nieuwe trouwringen. dan gaat hij naar zus en die gaan te voet naar de notaris. dan kunnen ze eindelijk in een kluis van een bank. daarna zouden ze naar het ouderlijke huis gaan om verder op te ruimen. aan de snelheid dat ze bezig zijn: schat ik dat ze misschien met Pasen gaan gedaan hebben met 1 verdiep. :roll:
Ventje zei dat de kinderen ook eens mochten komen helpen maar neef heeft examens ( studeert nu voor boekhouder) moet ook nog studeren èn voor zijn dochter zorgen. Chateaux is in Gent aan het blokken voor de examens. nichtje 1 werkt en heeft haar tweeling. Frank had al gezegd van een container te laten komen om alles in te smijten. Zus ventje wil dat niet eens. :roll: alle kinderen moeten nog hun gekozen gerief gaan halen en dus ook helpen want aan deze vaart gaat dat huis nog meer dan een jaar stilstaan.

Ik ga naar de sociale dienst van het CM mailen als dat kan en alles uitleggen ivm met mijn moeder. die kan echt niet meer voor haar huis zorgen. zeker qua onderhoud. en ze heeft ook familiehulp nodig. ze moet niet zeggen dat het wel proper is want zelfs Frank had al gezien dat haar keukenvloertje niet proper was en haar aanrecht veel te vol stond. ik heb hem verteld wat ik die donderdag aantrof en later ook aan ventje zus. beiden waren niet geschokt maar hadden het kunnen denken. ik heb haar zorgvolmacht dus ik kan hulp vragen in haar plaats. ik weet dat ze genoeg centen heeft om die diensten te betalen. en sinds 1 januari gelden papieren dienstencheques niet meer.

oops, ventje is zijn gsm vergeten. mijn moeder is al op en hij heeft mij sleutel gekregen. moet hij maar met de gsm van zijn zus een sms zenden hoe de stand van zaken is. ik wist het! hij was veel te nerveus en te opgejogen.

ik ging normaal een afspraak gaan maken voor mijn haar maar ventje zegt dat ik beter niet buiten kom. misschien woensdag want dan gaan we naar de ldl in de buurtgemeente en naar de A. de donderdag is ze ook gesloten en dan kan ik het niet gaan vragen. en telefoneren? ze hoort de telefoon niet door de haardrogers. ik moet een boodschap inspreken en dan belt ze toch niet terug. enfin dat komt ook in orde.
stapje voor stapje.

Lilly en Gimly waren tikkie: jij bent 'em aan het spelen en ik heb Gimly in de gang gelaten. Lilly zit te nijmeren op de leren poef waar fleece dekens in zitten. normaal veranderde ik om de 6 maanden van fleeces. ik heb grijze zomerfleeces en bordeaux winterfleeces. en ik moet nog de kerstversiering weg doen. en achterstallig huishoudwerk doen. ik zal me wel bezig houden want ik ben een flair en een libelle ten achter.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!