Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Een paar flexichargers die in Noorwegen ( gratis ) stroom afnemen van een laadpaal met 230 Volt stopcontacten ( een "plasser"
). Dat soort laadpalen vind je in België helaas niet. Ik tracht een familielid met een BVBA in metaalconstructie warm te maken voor het produceren van dergelijke palen voor private parkeerruimtes en ondergrondse garages. En dat lukt maar niet , ze importeren liever iets uit China.
Arm Vlaanderen zonder nog een beetje "spirit" om iets nieuws op de markt te brengen.
De linkse op de foto in een "flexicharger" van Tesla , de rechtse één van Nissan , maar dat is een perfecte kopij van de Renault versie ( wegens hun onderlinge samenwerking van destijds )
De tweede foto toont mijn flexicharger .. De blauwe stekker linksonder aan de blauwe kabel steek je in de wagen.
De linkse op de foto in een "flexicharger" van Tesla , de rechtse één van Nissan , maar dat is een perfecte kopij van de Renault versie ( wegens hun onderlinge samenwerking van destijds )
De tweede foto toont mijn flexicharger .. De blauwe stekker linksonder aan de blauwe kabel steek je in de wagen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
@ Fred:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/12 ... torten-eu/
Hackers zijn geen schoolkinderen die een "grap" willen uithalen,het zijn digitale inbrekers,wij hebben geen fluw benul wat die allemaal kunnenJaja ...En hoe gaan ze dat doen ? Ze moeten bij de Fluvius computers kunnen binnenbreken .. En hoe ga je dat netwerk overbelasten ? Door alle gebruikers ( jij en ik ) te "hacken" zodat ze allemaal tezelfdertijd hun koffiezet aanleggen ?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/12 ... torten-eu/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
@ Fred.
Arm Vlaanderen zonder nog een beetje "spirit" om iets nieuws op de markt te brengen.
Misschien mag dat "Arm" Vlaanderen niet met iets nieuws op de markt komen Fred, en is de enveloppe onder tafel dikker van China.
Maar ik wil wel lobbyen voor waterstof, dat is de toekomst,met elektriek alleen van de maatschappij komen we er niet,gas en steenkool is te vervuilend ,en de vraag naar stroom wordt steeds groter door het steeds meer verplichten om een E auto te kopen,Lydia Peters wilt het al vanaf 2027,maar Europa gaat voor 2035
https://www.vroom.be/nl/nieuws/vlaander ... 029-23044/
,maar Europa gaat voor 2035
https://www.ikwilvanmijnautoaf.nl/blog/ ... dingsmotor
Dus zou iets nieuws een waterstof generator zijn en wel een oplossing zijn voor gezinnen.....
Het 2de nieuwe zou iets voor u zijn....
De E auto is er die wordt aangedreven door een electro motor, die gevoed wordt door een batterij,als die op de voorwielen aangedreven wordt, waarom zet men op de achterwielen dan geen "Dynamo"die de batterij verder al rijdend oplaad?
Mag het niet of kunnen ze het niet,maar een auto die BV 150 P/H kan rijden is krachtig genoeg om een (zware) dynamo te laten meedraaien.
https://www.ad.nl/auto/waarom-maken-ele ... gle.com%2F
Arm Vlaanderen zonder nog een beetje "spirit" om iets nieuws op de markt te brengen.
Misschien mag dat "Arm" Vlaanderen niet met iets nieuws op de markt komen Fred, en is de enveloppe onder tafel dikker van China.
Maar ik wil wel lobbyen voor waterstof, dat is de toekomst,met elektriek alleen van de maatschappij komen we er niet,gas en steenkool is te vervuilend ,en de vraag naar stroom wordt steeds groter door het steeds meer verplichten om een E auto te kopen,Lydia Peters wilt het al vanaf 2027,maar Europa gaat voor 2035
https://www.vroom.be/nl/nieuws/vlaander ... 029-23044/
,maar Europa gaat voor 2035
https://www.ikwilvanmijnautoaf.nl/blog/ ... dingsmotor
Dus zou iets nieuws een waterstof generator zijn en wel een oplossing zijn voor gezinnen.....
Het 2de nieuwe zou iets voor u zijn....
De E auto is er die wordt aangedreven door een electro motor, die gevoed wordt door een batterij,als die op de voorwielen aangedreven wordt, waarom zet men op de achterwielen dan geen "Dynamo"die de batterij verder al rijdend oplaad?
Mag het niet of kunnen ze het niet,maar een auto die BV 150 P/H kan rijden is krachtig genoeg om een (zware) dynamo te laten meedraaien.
https://www.ad.nl/auto/waarom-maken-ele ... gle.com%2F
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
De "voortstuwing" komt van een electrisch skateboard en niet van die bladblazer!
Bekijk het filmpje maar eens goed: de oorspronkelijke wieltjes van in het begin zijn niet
die waar er mee rondgereden wordt!
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ook als het een echt zeil was, zou dit niet werken.
De bladblazer zou in deze positie een achterwaartse beweging moeten of kunnen op gang brengen. De kracht die inwerkt op de paraplu (die als een zeil werkt) zou een voorwaartse beweging kunnen opleveren.
Beide krachten houden elkaar in evenwicht.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Ik hoopte dat "onze"Dynamo op de achteras, goed idee ... maar jammer genoeg gaat dat in tegen alle fysica wetten.
In een tekenfilm zie soms ook wel eens een ventilator op de auto die het zeil vol blaast. Dat werkt ook niet hé
[Een hybride auto zonder stekker hoeft niet opgeladen te worden. De auto laadt zelf de accu op tijdens het rijden met de energie die vrijkomt bij het remmen. Wat je tegenwoordig ook veel ziet zijn zogenaamde mild hybrids. Zoals de naam al verklapt is dit een milde vorm van een hybride aandrijflijn.8 jan 2024/quote]
Maar hier is de generator of dynamo gekoppeld aan een rem systeem, en andere hybrides aan een verbranding motor.
bij het zoeken kwam ik alleen op site's die en de aandrijf motor en de dynamo uit een en de zelfde batterij stroom energie nemen en geven, dat werkt niet.
wat ik bedoel is 1electro motor die de auto aandrijft, en een dynamo die alleen via de achterwielen stroom genegeerd ,en zo via een omvormer de batterij oplaad, dat het niet 100% oplaad weet ik ook ,maar 50 of zelfs 30% zou toch al kunnen?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Dit is "wishful thinking"......
Je gaat altijd minder energie produceren dan dat er nodig is om deze aan te drijven. (Rendement kleiner > 1)
=> resultaat: de batterij zal alléén maar ontladen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat gaat niet lukken. Diene dynamo vraagt energie om hem rond te laten draaien , en die extra energie naast de gevraagde energie om vooruit te komen , komt uit de batterij. Ge stopt die energie van de dynamo terug naar de batterij , dat is dus een "closed loop" , maar wel met energieverliezen die er altijd zijn bij de omzetting. Dus : het werkt niet , ge verliest meer energie uit de batterij met de dynamo dan zonder ....tokkio schreef: ↑16 jan 2024, 17:25Ik hoopte dat "onze"Dynamo op de achteras, goed idee ... maar jammer genoeg gaat dat in tegen alle fysica wetten.
In een tekenfilm zie soms ook wel eens een ventilator op de auto die het zeil vol blaast. Dat werkt ook niet hébatterij specialist "Fred" een uitleg zou geven, van Fysica ken ik niets , en heb er geen antwoord op gevonden ,maar wel dit.
.....
Alle electrische wagens van tegenwoordig sturen stroom terug de batterij in als de wagen afremt op motor. De motor werkt dan als alternator ( een wisselstroom dynamo voor de "slimmeriken"
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Die bladblazer zorgt letterlijk voor "luchtverplaatsing" , dat is dus wind. Zet jezelf eens op rolschaatsen met een paraplu met de wind mee , ge gaat uw gang gaan.Charlie Maru schreef: ↑16 jan 2024, 15:43Het zal eerder 100 liter / 0,000 km zijn.......
Dat gij u daar laat aan vangen Fred.......![]()
![]()
![]()