In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

16 jan 2024, 09:50

Goede wintermorgen allemaal, :wink:
't is gisteren beginnen sneeuwen en
alles ligt nog wit, en het voelt koud aan, bbbrrr
het begon met fijne motsneeuw maar
hoe later hoe dikker de vlokken werden
en toen ik ging slapen lag er een paar cm :roll:
Dat ligt er nu nog.... ik denk dat het op veel plaatsen
glad was vanmorgen....
Winter dus moeten we het erbij nemen niks aan te doen :?

Een fijne dinsdag allen en tot later, sterkte aan wie het nodig heeft
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

16 jan 2024, 16:25

Afbeelding

Goede namiddag allemaal :wink:
Niemand meer langs geweest.... :roll:
Hier is zopas een buurvrouw weggebracht
met de ambulance, de mug was erbij
hopelijk loopt het goed af :roll:
ze zijn er voor ze wegreden een half
uur mee bezig geweest.... :(
't is telkens schrikken als je het geloei
van de sirenes hoort :oops:

Allen een gezellige dag verder en voor later slaapwel
en sterkte aan wie het nodig heeft :)

Helena van Troje

16 jan 2024, 16:33

Tiens, nu dacht ik toch dat ik iets geschreven had.
Ik snap het niet meer.
Er staat steeds aanmelden.
Maar als ik dat aanklik doet dat niets.
Er is hier een en ander loos aan het gaan.

krakje

16 jan 2024, 20:41

is koud, zal nog sneeuw vallen, dus blijf ik binnen,
lekker warm, een drankje en droog snoepje meer moet niet zijn,
gevaarlijk voor ouderen om op weg te begeven,
zo blijven we wachten op de zon die voor mij mag komen,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Muddy Maddy

17 jan 2024, 08:01

Goede morgen seizoentjes,

ik vertrek straks naar de kapper. Ventje gaat mijn moeders ID-kaart en betaalpas terug gaan geven. ( zat nog in zijn zakken en ze waren alle 2 het vergeten) van zodra ik bij de kapper binnen ben , vertrekt hij en na mijn moeder gaat hij naar zus en het ouderlijke huis. hoe laat hij wegblijft daar heb ik het raden naar. Ik eet dus alleen en het zal een fricandel in het frietvet zijn.
gisteren zijn we ook niet aan de scampi's in look geraakt. we hebben dan 's avonds gewoon boterhammen gegeten. er zat te veel tijd tussen ditjes en datjes die gemaakt moesten worden en bekeken worden.
gisteren kwam de diepvries en ventje wilde piadino's aanschaffen. maar de verkoper zei dat de bofrostfillalen regio west-vlaanderen er geen gekregen had. komt wel meer voor. gelukkig kan je piadino's zelf maken.

Ik ga nu mijn druppels opdrinken en me dan gaan klaar maken.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

17 jan 2024, 09:27

Afbeelding
het bezoek aan ziekenhuis van maandag heeft weinig uitgehaald maar ga rustig afwachten welk nieuws huisarts daarover heeft .Ondertussen verder doen zoals ik nu al weken ,maanden doe .REgelmatig ademnood zelfs als ik eet bij de minste beweging is het van dat dus allesgoed verdelen om men huishouden te doen.Spijtig dat ik zo een slechte herinnering heb aan poetshulp .Anders zo ik iemand nemen maar dat houd me tegen .dus 30 minuten bezig zijn even rusten dan terug enz zo geraak het ook wel gedaan .Alsook wat eten betreft als het klaargemaakt is even rusten dan eten dan weer rusten voor de afwas enz .heb nu een machine was op gezet en als dat klaar is hier in huis op droogrek .Heb ondervonden van als ik azijn op de was gieten dan in gang zet dat de was sneller droogt .De witte was dat weet ik al dat is een plus minus 20minuten dat het sneller droog is .iK gebruik geen wasverzachter maar giet minstens een half fles meestal is dat nog meer rechtstreeks op de was en dan deur dicht en wassen .Want in dat spoelbakje kan amperiets in .Ook heb ik van toen geen elektriek meer in mijn pulls enz .Afijn ja ieder doet wat volgens hen goed is maar ik heb dat per toeval enkele jaren geleden ondervonden en blijf dat doen vele denken oei azijn rechtstreeks datje daar iets ga van zien ik heb nog iets daarvan gemerkt afijn was hoe jullie het willen geniet binnen met iets lekkers erbij van dit vriesweer buiten groetje ps wees voorzichtig dat je niet valt

Oma-C

17 jan 2024, 10:03

Goedemorgen allen, :wink:
Hier is het nog niet aan 't sneeuwen maar
dat van de vorige dagen ligt er nog hier en daar :roll:
Ik zit hier ook nogal noordelijk en de weerman
zei dat het misschien niet zover zou komen
of dan toch heel weinig, ik ben benieuwd.... :roll:

Bekske, ik kan je alleen veel beterschap wensen en
hopen dat er toch een oplossing komt voor de ademnood :roll:

Helena, hier staat ook altijd "registreren... aanmelden"
maar soms staat er "niet aangemeld" en alleen dan
meld ik me aan.... het is ook dikwijls, en ik weet niet waarom
regelmatig verandert er iets en het is niet altijd beter

M-M, krakje en alle seizoentjes een fijne woensdag hou het veilig
en gezond.... er lopen er veel te snotteren.... :oops:

Helena van Troje

17 jan 2024, 10:13

Twijfel, twijfel...
Volgens de buienradar is het hier wreed aan het sneeuwen.
Onzichtbare sneeuw dan.
Volgens mijn waarneming doet hier juist niets.
Ons moeder zou wel zeggen dat er sneeuw in de lucht zit.
Ik moet deze namiddag naar de kine.
Ik durf niet met de fiets.
Er is geen bus daar naartoe van hieruit.
Tenzij ik een serieus stuk te voet riskeer.
Te voet is het helemaal geen optie.
Ik ga proberen een taxi te versieren.
Zal wel noppes zijn want tegenwoordig moet je die drie dagen op voorhand reserveren.
Oud zijn en alleen, echt? Ik heb het niet gevraagd.

Bekske dat ziet er daar niet te best uit.
Volhouden zeker?

Wie graag in de sneeuw zit amuseer jullie.
Voor de anderen geniet van achter het raam.

Bobientje 14

17 jan 2024, 13:05

Dag allemaal,

Ik kan mij niet meer afmelden,raar………
Hier ook geen sneeuw zoals de buienradar zegt,
juist wat poedersneeuw, wat niet is kan nog komen
maar liever van niet, hou niet van sneeuw.

M-H moest ik dichter bij jou wonen, ik zou je direct voeren !
Durf wel in de sneeuw te rijden, heb leren mijn plan trekken,
en blij dat ik ben blijven autorijden.

Vandaag binnen taakjes,al administratieve taken gedaan
Deze namiddag strijken, is nog warm ook 😊

Nu een stukje eten, zit in de oven, smakelijk allemaal……..

anjelierken

17 jan 2024, 14:46

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier is het al een tijdje aan het sneeuwen, is mooi als je naar buiten kijkt.

Normaal ga ik op woensdag bij zoon, maar vandaag niet, je moet het niet gaan zoeken ook hé. Zoon en schoondochter konden van thuis uit werken, dus dat viel mee. Ben wel gisteren geweest, toen waren ze vrij laat thuis van het werk.
Wij blijven hier ook binnen. Spaanse woef is al een paar keer naar buiten geweest, komt dan steeds nat binnen.

Manlief is gisteravond laat toch nog naar huisarts geweest. Die verkoudheid is toch iets meer. Volgens huisarts griepachtige symptomen. Of misschien covid, wie zal het zeggen?
Hij eet ook weinig, is niet van zijn gewoonte.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

17 jan 2024, 20:18

Goede avond allemaal, :wink:
hier geen sneeuw tot hiertoe, en maar goed ook
er zullen genoeg gekwetsten zijn die verzorging nodig hebben :roll:
Wat er nog ligt is aangevroren van voor een paar dagen
onder het beetje sneeuw is het wel glad door ijzel....

Wees voorzichtig allemaal dat je niet uitglijdt :oops:
Heb zopas de vuilzakken buiten gezet, morgen vuilkar
Slaapwel voor straks en tot morgen :)

Helena van Troje

17 jan 2024, 20:38

hier ligt er toch een goede laag

krakje

17 jan 2024, 21:08

de schoolbus heeft niet gereden, dus de kids waren thuis;
morgen is nog af te wachten, school is van thuis 30 km ver,
hier al de hele dag gesneeuwd, alles is wit;
buiten mooi als je door het venster kijkt,
maar toch liever de zon, ik blijf binnen,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Muddy Maddy

18 jan 2024, 08:11

Goede morgen seizoentjes,

Yes, mijn haar is geknipt geraakt! Alle restanten van de kleuringen zijn eruit op 1 plaatsje na, maar dat is verwaarloosbaar. als je het niet weet zal je het niet zien. er is 10 cm af. en het is nu dus egaal grijs. de kapster vond het mooi want de kleur van mijn ogen komt ook beter uit. zat ik dan de hele dag te zeggen tegen mezelf: ik gelijk op iemand die meespeelt in een film/serie. wordt ik deze ochtend wakker en weet direct wie het is. Presidente Alma Coin disctrict 13. gespeeld door Juliane Moore. ik ben als 2 druppels water Alma Coin. maar na een tijdje zal de krul er terug in trekken en ben ik geen Alma Coin meer. Maar best ook want Alma Coin ging dezelfde dictatuur verder zeten als President Snow voor haar. ( info voor deze die the hunger games niet kennen) Katniss heeft haar op het balkon doodgeschoten met de pijl bestemd voor president Snow, die zich daarna dood lachtte. the girl on fire had het begrepen.

Ventje is hier thuisgekomen met heel wat. 2 trolly-dolly's want onze enige reiskoffer is te groot. Stoofhout en papier dat weg mag maar niet in brugge ( dus hier meegeven) 2 zilveren kandelaars nog in verpakking en goud/zilver staafjes om je bestek op te leggen om het tafellaken niet vuil te maken. die eerste kreeg ik direct van ventjes zus. ze zei tegen ventje dat ik toch graag zulke kandelaars zie en ik mocht ze hebben. en het zijn inderdaad mooie. aangezien ze nog in hun doos zaten, zijn die nooit uitgehaald. was misschien een huwelijksgeschenk toen het nog goed ging tussen hun ouders. ideaal voor een romantisch etentje. en hij had ook nog een stukje heilbot mee. dat is voor hapje want vanavond halen we de scampi's uit en maak ik ze eindelijk klaar.

Lilly is binnen met heel veel commentaar. de temp. zijn nochthans boven het vriespunt. ze zit nu in de kattebak en voor haar is dat een belangrijke aangelegenheid met veel ceremonie. het scheppen van het zand moet juist zijn, de grote en diepte van de kuil ook. of het nu voor een plasje is of een poo, is gelijk er wordt even lang gegraven. en daarna de ceremonie van het bedekken. dat duurt ongeveer even lang. nu is ze wat korrels gaan eten. ik heb gisteren de pot goed aangevuld. Gimly heeft er al van gegeten en nu zij. daarna zal ze naar boven willen. vanmorgen lag ze bijna op mijn buik. ze begint aan mijn voeten en naar mate de nacht vorderd, schuift ze op. en op een gegeven moment zal ze op mijn borstkas belanden. 4,2 kilo kat.

Gisteren heeft de sociale dienst gebeld en ik moet vandaag terug bellen. ik heb gezegd dat de maatschappelijke verantwoordelijke beter eerst zelf gaat kijken. dus dan spreken we af hoe laat zij maandag komt. ze kan dan met eigen ogen zien hoe verwaarloosd moeder haar huishouden is. dan stuurt ze een poetsdienst en de familiale naar ginder. moeder kan niet meer zonder hulp. zeker toen ze me vertelde dat ze wilde dood gaan toen ze daar eenzaam ziek lag. ik kon toch moeilijk Suus meebrengen naar haar hè.

Frè en zijn madam gaan dan toch trouwen. terwijl zij had gezegd als ze hier waren dat ze nooit gingen trouwen. hop, opnieuw een nieuwe outfit gaan halen. het zal wel voor de kerk ook zijn want haar ouders zijn tamelijk christelijk. ik hoef geen bruidsmeisje te zijn. daar ben ik te oud voor. en ik kan niet lang staan. seffens een smsje sturen. Misschien was die meevaller van Oma een katalyst. ( 30.000 euro)

Neen, Gimly, ik ben nog bezig. eet eerst maar korrels. dan kan je weer je zetel van gewoonte voor zus hier kwam inpikken. zus hangt toch liever in haar hangmandje. als ventje op is, dan krijgen ze pas eten. dan gaat hij de grote boodschappen doen zoals water enz. veel bier moet hij niet meer halen omdat ik gene meer drink. sinds Suus haar komst drink ik meer witte wijn. Gisteren belde ze me of ze me mocht spreken. ze heeft bijna een baan vast! bij de stichting Julius. daar heeft ze zelf al therapie gevolgd. dus als het haar lukt zo veel te beter. ik moet ook nog contact opnemen met een zekere Kris die in dezelfde situatie zit als ik. veel alleen en niets om handen. ze heeft wel een man die maar werkt om niet thuis te moeten komen heb ik begrepen.

ik moet nog een kaartje maken voor de buurvrouw op 25 januari en dat is een makkelijke want die ziet graag orchideeën. en ik heb plaatjes van Orchideeën. en daarna eentje voor een jarige in Februari. ik ging normaal ook een maken voor het jongste buurmeisje maar zie er vanaf. ten slotte woont die hier maar af en toe. van de jarige in februari heb ik geen idee wat die graag van bloemen ziet. 't is te hopen dat mijn handen en arm meewerken.

Lilly is terug naar boven en Gimly ligt in "zijn" zetel. hij heeft eindelijk besloten die terug te vorderen. eerst zat hij een tijdje in zijn fort: een versleten kartonnen doos van de mop en emmer. we gaan met ducttape die moeten herstellen. hij zit daar dan omringt door al zijn snuffelzakjes en ander speelgoed. en als Lilly te dicht komt, krijgt ze een lel. die kreeg hij vanmorgen van haar ook. en daarna was het cross maar een korte. denk dat de stinkiepoo er iets mee te maken had. en zeker als hij die naast de bak legt. Daar is onze propere juffrouw niet mee gediend.
Vandaag ook via de webwinkel van de doemart dingen bestellen en die dan gaan halen in de winkel zelf. want ventje moet nog een afspraak om zijn cerificaat van ridder in een of andere orde te laten registreren. brengt amper 2 euro op maar 2 euro is 2 euro. Hopelijk is het een dag dat ik me redelijk goed voel als we naar 't stad gaan want ventje wil naar het boekenvoordeel voor de dvd's. ik moet nog bij YR zijn en O&V. plus de Hem*. de hem* voor rookworst en andere nederlandse specialiteiten.

Zo, ik ga mijn veenbessensapje nemen en daarna eerst mijn mails lezen en dan tafels gaan dekken. de fondue pot moet ook van tafel.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

18 jan 2024, 09:25

Goeiemorgen allemaal de seizoentjes :wink:
Wij hebben gisteren en vannacht geen sneeuw gehad
het beetje dat er ligt hier en daar ligt er al een paar dagen :roll:
Hopelijk alles goed bij jullie voor zover het kan :?

Een fijne donderdag en hou het gezond en veilig...
Ik ga straks boodschappen doen, de kinderen
hebben gisteren de zware dingen gebracht :?
Groetjes allen en tot later.... :)