In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2023 (7)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge

16 jan 2024, 11:42

Jadi, succes met die papieren
En niet stijf na je struikelparij gisteren?

Remie

16 jan 2024, 11:49

Afbeelding
jadi schreef:
15 jan 2024, 09:59
Hoe zou het met Remie en Gina zijn . .

Sorry Jadi (en misschien nog wat andere Luitjes) dat ik u even moest laten wachten, ben net weer thuis uit HMC Den Haag ziekenhuis, daar hebben ze een Hersentumor verwijderd om niet verdere uitval van organen te laten gebeuren zoals spraak en dergelijke die voortkwamen van de uitzaaiingen longkanker. De Longkanker Is toch eigenlijk bij toeval eindelijk ontdekt tijdens mijn (vele) ziekenhuis bezoeken en opnames van de laatste tijd.

Mijn coördinatie is (nog) flink in de war, nogmaals sorry daarvoor..! Tot op dit ogenblik zien de prognoses er niet al te best uit voor mij/ons. Als het nog lukt gaan we ’n zeer zwaar traject in als ik dat überhaupt nog zou willen, daar ben ik nog niet helemaal uit..!

Als het me lukt heeft u morgen weer uw puzzeltje! Leuke afleiding hoor..!

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

jadi

16 jan 2024, 12:59

Remie schreef:
16 jan 2024, 11:49
Afbeelding
jadi schreef:
15 jan 2024, 09:59
Hoe zou het met Remie en Gina zijn . .

Sorry Jadi (en misschien nog wat andere Luitjes) dat ik u even moest laten wachten, ben net weer thuis uit HMC Den Haag ziekenhuis, daar hebben ze een Hersentumor verwijderd om niet verdere uitval van organen te laten gebeuren zoals spraak en dergelijke die voortkwamen van de uitzaaiingen longkanker. De Longkanker Is toch eigenlijk bij toeval eindelijk ontdekt tijdens mijn (vele) ziekenhuis bezoeken en opnames van de laatste tijd.

Mijn coördinatie is (nog) flink in de war, nogmaals sorry daarvoor..! Tot op dit ogenblik zien de prognoses er niet al te best uit voor mij/ons. Als het nog lukt gaan we ’n zeer zwaar traject in als ik dat überhaupt nog zou willen, daar ben ik nog niet helemaal uit..!

Als het me lukt heeft u morgen weer uw puzzeltje! Leuke afleiding hoor..!
Och Remie wat was ik bezorgd om jouw. .
Al ken ik je alleen virtueel, ik voelde aan dat het een serieuze boterham was voor je..
Je kan niet geloven hoe blij ik ben U te lezen ..
En absoluut geen sorry hoor . .
Op de rest kan ik niet antwoorden , dat is iets dat jij persoonlijk moet uitmaken .
Maar wat je ook beslist ik sta 200% achter je . .al is het virtueel. .
Een gemeende knuffel aan Gina, die kan ze zeker nu ook gebruiken. Heel veel moed het wordt niet gemakkelijk maar moeilijk gaat ook. Uw spreuk onderaan : "Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet . .♥
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

An-W

16 jan 2024, 14:02

Jeetje Remie . Ik vermoedde al zo iets .
Ben er stil van .
Heel veel moed en sterkte gewenst met je beslissing .
Kl*te ziekte :cry:
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

mama-inge

16 jan 2024, 14:25

Ach Remie, weet ook even geen woorden te vinden
Heel veel sterkte met wat voor besluit je hierin gaat nemen

jadi

16 jan 2024, 17:03

Afbeelding
Goede avond
en tot morgen

Anne_marie

16 jan 2024, 17:36

Wat een triest bericht Remie, woorden schieten tekort......

Afbeelding

zonnebloemetje

16 jan 2024, 19:03

een goeie avond leutertjes allemaal

na al dat werk voor de verhuis heb ik nog geen tijd gehad om hier te komen lezen en schrijven
en we hebben nu ook nog veel werk om alles uit te pakken , en tussenin ook nog de nodige afspraken voor nog belangrijke dingen die moeten afgehandeld worden , maar we zullen er wel komen , maar ik was vorige week stikkapot en nu heb ik zelfs nog tijd nodig om terug een beetje op mijn positieven te komen , en mijn ventje is ook nog niet helemaal de oude nadat hij ziek is geweest juist voor de verhuis
en zeker iedereen bedankt voor de goede wensen en we wonen hier zeer graag en willen zeker nooit nog terug naar waar we al gans ons leven hebben gewoond

Remie toch wat lees ik hier allemaal over jou , ik heb er geen woorden voor , wat erg voor jou en Gina
ik hoop dat er toch nog een beetje hoop is voor jou en dat er een oplossing kan gevonden worden
ik ben echt sprakeloos door dat slecht nieuws , mijn ventje en ik wensen jou heel veel sterkte en goede moed om door te gaan en hopelijk blijft het voor jou toch nog een beetje leefbaar zodat jullie nog een tijdje samen kunnen zijn

Afbeelding

jadi oei ben je gevallen , hopelijk voel je er niet veel meer van , en gelukkig heb je niks gebroken , want een mens moet altijd 2 keer geluk hebben hé , ik heb nog altijd blauwe pekken van de zaterdag voor de verhuis te vallen , maar die zullen wel verdwijnen zeker

verder wens ik iedereen nog een aangename avond verder
en ik wil vanavond eens vroeg in mijn zetel , wat de laatste tijd ben ik 's avonds zoooo moe dat ik bijna niet meer op mijn benen kan staan

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

marietteke

16 jan 2024, 21:33

Afbeelding
hallo
hier nog geen sneeuw gezien , wel koud , brrrr

Remie wat erg wat je allemaal meemaakt ,is wel heftig ,
sterkte lieve vriend, voor jou en je vrouwtje

bloemeke , kan best geloven dat je stik kapot bent ,
zo'n verhuis is niet te onderschatten ,
maar alles komt wel goed hoor

jadi , 'n ongelukje is rap gebeurd ,
en vallen dat is "taboe " als je ouder bent ,

mama ibge
an w
en iedereen nog 'n fijne warme avond gewenst
geluk vind je onverwacht

Remie

17 jan 2024, 06:13

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Remie

17 jan 2024, 06:56

Afbeelding

Oké Luitjes, waar waren we..!

Sorry dat ik nu effe (nog) niet (alle) berichten van ’n (kleine) reactie kan voorzien van de mensen die mij na aan het hart liggen in het Koffie & Theehuisje, misschien lukt dat later om gewoon weer ’n beetje mee te kunnen blijven doen hier..!

Nu was ik al ’n rare volgens sommige onzinnig gemene kwaadsprekers, zal er nu zeker niet beter op worden met het moeten zoeken naar woorden, moet u voorlopig maar voorlief nemen dan hoor.. oké?

Het was ’t me het nachtje wel voor ons! Wij zitten nu echt ook in het hoekje belandt (net als bij velen die nare ervaringen doormaken) waar de klappen vallen. Wij hebben voor Afbeelding de HAP (Huisartsenpost) van onze omgeving nog moeten bellen om raad en daad. Ze was nog steeds niet echt hersteld van een al lang slepende (zeg maar soort van buikgriep) en dit vannacht in eens zeer heftig was met al de ongemakken van dien.
Advies van de HAP, wel vandaag direct afspraak maken bij de huisarts om dit toch verder uit te laten zoeken. We hoeven niet ver daarvoor, is onze buurman en staat altijd eigenlijk wel rap klaar voor ons. Geluk bij ongelukjes..!

Tijdens het wat teruglezen van berichtjes hier kom ik Yuna met haar mooie bewerkingen, het verlangen weer naar de vogeltjes bij haar nieuwe appartement en haar rake berichtjes praktisch niet meer tegen, niet ook ziek toch zeker hoop ik..?

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

mama-inge

17 jan 2024, 07:05

Goedemorgen en een fijne dag
Het is op het moment erg stil hier Remie
Beterschap voor gina

Ik ga straks als de kinderen naar school zijn, werken
Moet ergens anders invallen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

17 jan 2024, 10:14

Afbeelding
Goede morgen iedereen, ik weet niet of het koud is .Achter glas is het in elk geval zalig. .
Zelfs de wandelroute palend aan ons appartement is het maar kalm . . En de tarmac daken liggen allemaal wit , maar geen sneeuw te zien .. Dik ingeduffeld trokken de kindjes naar school .. En dat enige klein bevroren plekje water daar moesten ze toch even over glijden ..
De volwassenen die de kindjes naar school brachten ,keerden terug in een drafje . Daar concludeerde ik uit, dat het koud was, en men zo vlug mogelijk weer in de warme auto konden . Ja hun auto moet op het plein men kan niet tot aan het schooltje rijden
Mijn vraag aan mezelf was ,zou ik op boodschappen gaan of wachten tot morgen.. Hmm. . voor mijn eigen veiligheid ga ik maar wachten tot morgen .. Na mijn val van zondag , waarvan ik nog altijd de sporen van ondervind. . morgen dus . .
Hallo Anne Marie
Hé hé Zonnebloemetje blij je te lezen . Ja dat alles nog niet kant en klaar is is normaal. Maar jullie hebben de tijd om alles op het gemak te doen.
Het voornaamste is dat jullie er heel graag wonen . ♥
Marietteke je zegt wel vallen is "taboe" voor ons . Er is zo rap iets gebroken, en dan als alleenstaande ben je zeker ver van huis dan . En het duurt ook langer tegen dat het genezen is hé.
Ik scrol verder naar beneden , en zie een mooie vuurtoren staan .. Daar ga ik straks aan beginnen na mijn epistel hier .. dank Remie. Met een beetje gezond verstand, en empathie kunnen we U begrijpen wat er aan de hand is bij jullie .. Zolang ik je lees weet ik dat het redelijk goed gaat met je .. Moet eerlijk zeggen (sorry nu begin ik te blozen) , ik begon je te missen . .Hopelijk kan huisarts Gina helpen . Bij Picske* was het ook zo erg, en dat is blijkbaar beter maar ook nog niet volledig ok.
Mama-Inge ik sluit me bij je aan , het was hier stil zonder Remie en Zonnebloemetje
Man dat is hier een boek aan het worden woeha . .
Ik zal er maar een eind aan breien
Tja ik heb heel veel "me time" vandaag ..
Wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu: restje varkensgebraad met wortelen (uit diepvries) met een "versch" gekookt patatje . .

Remie

17 jan 2024, 10:40

Afbeelding

Huisarts komt hier toch zelf even bij ons thuis (enkele stappen voor hun) polshoogte nemen voor Afbeelding Gina rond de klok van 12:30u.
Lukte mij ook niet om ze daar te krijgen, begrepen zei direct..!

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

zonnebloemetje

17 jan 2024, 11:19

een goeie morgen allemaal

zojuist een ganse tekst geschreven en door mijn haast op het verkeerde knopje gedrukt en alles weg
dus kom ik later nog wel eens terug , maar nu heb ik geen tijd
sorry daarvoor

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***