In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2023 (7)
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie koude vrijdagmorgen allemaal
tis weer gevroren vannacht en de thermometer aan de overkant van de straat zegt nu _0 , dus is het koud hé
deze voormiddag enkele nodige boodschappen doen en na de middag onze voetjes laten verwennen bij de medische pedicure , want verzorgde voetjes zien er altijd proper uit vind ik en voelen ook veel beter aan
en later vandaag zouden we nog verder willen doen aan ons uitpakwerk , wat er is nog veel te doen
Remie das inderdaad jammer dat je nu geen auto mag rijden , want zo ben je helemaal afhankelijk van iemand anders hé , hopelijk na een tijdje mag dat weer
we zullen zeker duimen hoor

en nu richting badkamer sè , wat ik krijg al honger en eens zien of mijn ventje al wakker is
voor iedereen nog een aangename vrijdag verder

tis weer gevroren vannacht en de thermometer aan de overkant van de straat zegt nu _0 , dus is het koud hé
deze voormiddag enkele nodige boodschappen doen en na de middag onze voetjes laten verwennen bij de medische pedicure , want verzorgde voetjes zien er altijd proper uit vind ik en voelen ook veel beter aan
en later vandaag zouden we nog verder willen doen aan ons uitpakwerk , wat er is nog veel te doen
Remie das inderdaad jammer dat je nu geen auto mag rijden , want zo ben je helemaal afhankelijk van iemand anders hé , hopelijk na een tijdje mag dat weer
we zullen zeker duimen hoor

en nu richting badkamer sè , wat ik krijg al honger en eens zien of mijn ventje al wakker is
voor iedereen nog een aangename vrijdag verder

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen deze morgen ,
Oei wat een verbazing toen ik deze morgen buiten keek.
Het glas van de balustrade is bevroren , ik zie met uitzondering daken en de hemel . .En op het terras even mijn venster open, en 1 voetje buiten, dat is spiegelglad niet te doen ..
Owee de mensen die op de baan moesten . .
De zon is er, en nu maar hopen dat het wat dooit. . -3°C zegt de buitenthermometer . .brrr. . .
Het wordt een binnen dagje dus ..
Zonnebloemetje we wonen maar een boogscheut van elkaar en dat het weer zo verschillend is. . Hier is het echt spiegelglad. .En ja verzorgde voetjes , die voetjes dragen ons al gans ons leven . Die moeten verzorgd worden , want we hebben ze nog heel veel nodig om ergens te geraken .
Remie

Ik heb 2 duimen om te duimen . . Op de goeie hoop .. .
Fijne dag iedereen
toedeloe
menu: minute steak maar ik weet nog niet welke groenten .. suggesties welgekomen . . wel voor de middag hé . . woeha
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Yuna
Goedemiddag iedereen,
Remie, terug van weggeweest, lees ik hier.
Van jouw eerste bericht moet ik wel even bekomen.
Veel goede moed gewenst voor jou en je vrouwtje Gina.
Wel fijn te lezen dat familie en vrienden voor jullie klaarstaan, zoals jullie dat ongetwijfeld altijd voor hen hebt gedaan.
Na de drukte van de verhuisperikelen zit ik met een pijnlijk, geknelde zenuw in de nek, waar ik nu al een paar weken voor in behandeling ben. Lang aan de pc werken, lukt nog niet goed (puzzelen of gimpen ook niet). En ondertussen eveneens een tijdje verbleven in dezelfde 'hotelketen' als jij, Remie. Dit had een andere oorzaak dan de geknelde zenuw en ik heb niet zo'n onrustwekkende diagnose gekregen als jij.
Ondanks de vriestemperaturen heeft nog geen enkel vogeltje de weg naar mijn voederhuisje gevonden, het is nog even goed gevuld als de eerste dag dat ik het aan het raam bevestigde. Misschien te weinig groen in de buurt waarin ze zich kunnen verbergen. In het voorjaar zet ik planten op het terras, ik hoop dat ze zich dan welkom voelen.
Zonnebloemetje, blij te lezen dat jullie al zo snel gewend zijn aan jullie nieuwe woonst, ik ben het nog lang niet gewoon.
Ik moet nu stoppen met typen.
Voor iedereen dus:
Mooie vrijdag nog gewenst en een heel fijn weekend.
Beterschap, moed en sterkte.
Remie, terug van weggeweest, lees ik hier.
Van jouw eerste bericht moet ik wel even bekomen.
Veel goede moed gewenst voor jou en je vrouwtje Gina.
Wel fijn te lezen dat familie en vrienden voor jullie klaarstaan, zoals jullie dat ongetwijfeld altijd voor hen hebt gedaan.
Na de drukte van de verhuisperikelen zit ik met een pijnlijk, geknelde zenuw in de nek, waar ik nu al een paar weken voor in behandeling ben. Lang aan de pc werken, lukt nog niet goed (puzzelen of gimpen ook niet). En ondertussen eveneens een tijdje verbleven in dezelfde 'hotelketen' als jij, Remie. Dit had een andere oorzaak dan de geknelde zenuw en ik heb niet zo'n onrustwekkende diagnose gekregen als jij.
Ondanks de vriestemperaturen heeft nog geen enkel vogeltje de weg naar mijn voederhuisje gevonden, het is nog even goed gevuld als de eerste dag dat ik het aan het raam bevestigde. Misschien te weinig groen in de buurt waarin ze zich kunnen verbergen. In het voorjaar zet ik planten op het terras, ik hoop dat ze zich dan welkom voelen.
Zonnebloemetje, blij te lezen dat jullie al zo snel gewend zijn aan jullie nieuwe woonst, ik ben het nog lang niet gewoon.
Ik moet nu stoppen met typen.
Voor iedereen dus:
Mooie vrijdag nog gewenst en een heel fijn weekend.
Beterschap, moed en sterkte.
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemiddag, ik kom ook nog even binnen waaien
Het was vanmorgen inderdaad weer vroeg dag Remie
En er lag weer een wit dekentje over de weg, was echt oppassen en rustig rijden.
Onderweg de nodige sneeuwbuien over me heen gekregen, voelde me bijna een sneeuwpop
Wat geslapen toen ik weer thuis was en later inde ochtend zijn man en ik naar Duitsland geweest om te tanken en wat boodschappen te doen
Vanmiddag de rest van de boodschappen gedaan, zou al eerder deze week, maar er kwam wat tussen
Nu op de bank met een kop thee
Jongste zoon gaat vanavond te lasergamen, is hier in het dorp, maar moet wel gebracht en gehaald worden
Yuna, ook voor jou beterschap
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Het was vanmorgen inderdaad weer vroeg dag Remie
En er lag weer een wit dekentje over de weg, was echt oppassen en rustig rijden.
Onderweg de nodige sneeuwbuien over me heen gekregen, voelde me bijna een sneeuwpop
Wat geslapen toen ik weer thuis was en later inde ochtend zijn man en ik naar Duitsland geweest om te tanken en wat boodschappen te doen
Vanmiddag de rest van de boodschappen gedaan, zou al eerder deze week, maar er kwam wat tussen
Nu op de bank met een kop thee
Jongste zoon gaat vanavond te lasergamen, is hier in het dorp, maar moet wel gebracht en gehaald worden
Yuna, ook voor jou beterschap
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Yuna , ook beterschap voor jou .
Remie , hoe gaat het nu met Gina ?
Inge , ligt er nu ook nog sneeuw bij jullie of is de dooi al ingezet ?
Jadi , hier zijn de straten al weer schoon , alleen op land ligt nog een klein laagje. Nog glad bij jullie ?
Z'bloemeke nog druk met uitpakken en heerlijk de pedicure.
Fijne avond allemaal .

Remie , hoe gaat het nu met Gina ?
Inge , ligt er nu ook nog sneeuw bij jullie of is de dooi al ingezet ?
Jadi , hier zijn de straten al weer schoon , alleen op land ligt nog een klein laagje. Nog glad bij jullie ?
Z'bloemeke nog druk met uitpakken en heerlijk de pedicure.
Fijne avond allemaal .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Hoe dan ook Yuna, toch donders blij u hier ook weer te zien ondanks dat bij u nu ook niet direct alles over rozen gaat.
Jammer dat de gevleugelde vriendjes nog niet eens de moeite hebben genomen om maar even aan te kloppen om alvast alleen maar effe kennis te komen maken.
Juist zij zonden uw herstel kunnen bespoedigen, wat hier geven ze bij ons wel dat broodnodige plezier en vertier.
Goed plan lijkt mij ook om ze eens wat te verleiden met groen te planten op uwe terras, zal toch ooit moeten lukken om die ettertje daar bij u te krijg..!
Heel heel soms kan ’n zoekmachine ook uitkomst brengen toch….

Afgelopen middag zag ik verdorie toch wat verbeteringen gelukkig An-W, bedankt.

-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Straks komt onze zoon Peter mij even halen, ga even met hem mee om wat boodschappen te doen… ben ik er gelijk effe uit..!
Zijn dochter en onze kleindochter Eva is dan even bij haar oma om haar wat in de gaten te kunnen houden.
Er moet misschien (weet het eigenlijk wel zeker
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Werk is weer gedaan en ook vandaag redelijk glibberen en glijden
Ik duik zo mijn bed in, eerst even warm worden met een kop thee.
Marieteke komt af en toe nog even binnen waaien hoor Remie, al is het nu al weer een paar dagen geleden
Werk is weer gedaan en ook vandaag redelijk glibberen en glijden
Ik duik zo mijn bed in, eerst even warm worden met een kop thee.
Marieteke komt af en toe nog even binnen waaien hoor Remie, al is het nu al weer een paar dagen geleden