Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

28 jan 2024, 15:30

De baas van de UNWRA is nu 'shocked' te vernemen dat mensen die voor deze UN-organisatie werkten, betrokken waren bij 7 oktober.

Dat was nochtans 2 maanden geleden hier al te lezen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

28 jan 2024, 15:33

Wil. schreef:
28 jan 2024, 15:30
De baas van de UNWRA is nu 'shocked' te vernemen dat mensen die voor deze UN-organisatie werkten, betrokken waren bij 7 oktober.

Dat was nochtans 2 maanden geleden hier al te lezen.
Goed mogelijk dat die lokale VN-baas hier maar zelden komt lezen :)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

29 jan 2024, 19:30

Netanyahu: Europa is de volgende als het Midden-Oosten in handen valt van Iran en zijn bondgenoten.

Het Europese continent is in gevaar als Israël faalt in zijn oorlog tegen Iran en zijn bondgenoten, waaronder Hamas, waarschuwde premier Benjamin Netanyahu maandag, toen hij probeerde de oorlog in Gaza te plaatsen in de mondiale context van de strijd om de westerse beschaving.
https://www.jpost.com/breaking-news/article-771991
Wanneer is Europa eigenlijk niet in gevaar. :roll: Eerst een schild gevomd door Oekraïne en nu al een schild gevormd door Israël. Het volgende schild zal dit van Taiwan zijn en dit allemaal om ons Europeanen te schermen.
Nu begrijp ik pas goed waarom iedereen naar (W-)Europa wil. We zijn (worden) het best beschermde continent op deze aardkloot terwijl de 'buitenwereld' elkaar de kop inslaat. :lol:

boeffer

30 jan 2024, 00:12

Onze oudstrijders liggen onder de grond om wat beschaving te hebben. Dat ze hun gedoe ginds laten.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

30 jan 2024, 18:42

In de nieuwe Egyptische korte film 'A Century And Six Year' spannen de kleinzonen van Mufti Hajj Amin Al-Husseini en Adolf Hitler samen om Hitler's vermeende belofte na te komen om Palestina van de Joden te bevrijden.

Afbeelding

Hier de twee mannen met gemeenschappelijke vijanden:

Afbeelding

frits1955

30 jan 2024, 20:11

n de nieuwe Egyptische korte film 'A Century And Six Year' spannen de kleinzonen van Mufti Hajj Amin Al-Husseini en Adolf Hitler samen om Hitler's vermeende belofte na te komen om Palestina van de Joden te bevrijden.
Wat is de meerwaarde van dit soort fictieve brol? Zelfs op seniorennet zou men mogen weten dat Hitler geen kinderen en dus ook geen kleinkinderen had.

Wat is verder de meerwaarde van die suggestieve foto van Husseini en Hitler dd. november 1941? Op dat moment was de uitroeiing van joden & co al bezig in kampen zoals Auschwitz; de Duitse Einsatzgroepen hadden toen al honderdduizenden onschuldigen afgeslacht in Polen, Rusland.... De suggestie dat die Husseini invloed zou gehad hebben op het nazibeleid jegens joden is pure nonsens.

socrates

30 jan 2024, 20:16

Zo'n suggestieve film is wel olie op het vuur dat het hele Midden Oosten nog kan aansteken.

frits1955

30 jan 2024, 20:19

is wel olie op het vuur dat het hele Midden Oosten nog kan aansteken.
Het lijkt me overduidelijk wie het vuur in het Midden oosten aan het oppoken is- niet?

socrates

30 jan 2024, 20:21

frits1955 schreef:
Het lijkt me overduidelijk wie het vuur in het Midden oosten aan het oppoken is- niet?
Ik denk dan aan minstens twee partijen, de VS via Israël en Iran via Syrië, Irak, Libanon, Jemen enz.

Wil.

30 jan 2024, 20:23

frits1955 schreef:
30 jan 2024, 20:11
n de nieuwe Egyptische korte film 'A Century And Six Year' spannen de kleinzonen van Mufti Hajj Amin Al-Husseini en Adolf Hitler samen om Hitler's vermeende belofte na te komen om Palestina van de Joden te bevrijden.
Wat is de meerwaarde van dit soort fictieve brol? Zelfs op seniorennet zou men mogen weten dat Hitler geen kinderen en dus ook geen kleinkinderen had.
Het toont aan in welke geestestoestand heel veel moslims vertoeven. Daarom is het in dit topic op zijn plaats.

Wat is verder de meerwaarde van die suggestieve foto van Husseini en Hitler dd. november 1941? Op dat moment was de uitroeiing van joden & co al bezig in kampen zoals Auschwitz; de Duitse Einsatzgroepen hadden toen al honderdduizenden onschuldigen afgeslacht in Polen, Rusland.... De suggestie dat die Husseini invloed zou gehad hebben op het nazibeleid jegens joden is pure nonsens.
Die laatste suggestie komt enkel uit jouw gedachten voort. Ik heb niets in die zin geschreven.

Ik heb een flauw vermoeden dat er tussen de lezers van dit topic wel enkelen zijn die zich niet goed kunnen voorstellen wie die Husseini eigenlijk is. De foto van deze beide heren die gezamenlijke belangen nastreven, maakt dat duidelijk.

Wil.

30 jan 2024, 20:25

socrates schreef:
30 jan 2024, 20:21
frits1955 schreef:
Ik denk dan aan minstens twee partijen, de VS via Israël en Iran via Syrië, Irak, Libanon, Jemen enz.
Ik denk, neen, ik weet dat er nog een derde partij bij betrokken is. Tip: 7 oktober.

frits1955

30 jan 2024, 20:38

Ik denk dan aan 26.000 burgerdoden in Gaza waarvan minstens 10.000 kinderen. Ik denk dan aan de duizenden die nog bedolven liggen onder het puin van het kapotgeschoten Gaza. Ik denk dan aan die ondertussen meer dan 120 journalisten die door Israelische soldaten werden gedood - vaak opzettelijk om hun verhalen in de doofpot te laten verdwijnen . Ik denk dan aan de totale discrepantie tussen het aantal slachtoffers van die laffe Hamasactie en de genocide van de apartheidsstaat Israël. Ik denk dan aan de stilaan openlijke bedoelingen van die staat Israël: tussen de Jordaan en de zee is er enkel plaats voor een joodse natiestaat.

socrates

30 jan 2024, 20:44

frits1955 schreef:
30 jan 2024, 20:38
Ik denk dan aan 26.000 burgerdoden in Gaza waarvan minstens 10.000 kinderen. Ik denk dan aan de duizenden die nog bedolven liggen onder het puin van het kapotgeschoten Gaza. Ik denk dan aan die ondertussen meer dan 120 journalisten die door Israelische soldaten werden gedood - vaak opzettelijk om hun verhalen in de doofpot te laten verdwijnen . Ik denk dan aan de totale discrepantie tussen het aantal slachtoffers van die laffe Hamasactie en de genocide van de apartheidsstaat Israël. Ik denk dan aan de stilaan openlijke bedoelingen van die staat Israël: tussen de Jordaan en de zee is er enkel plaats voor een joodse natiestaat.
Zo zag ik het van in het begin van de "oorlog" De extreemrechtse joodse regering maakt van de Hamas-terreur gebruik om haar lange termijndoelstelingen waar te maken. Zelf noemt ze dat wettige "zelfverdediging"

Wil.

30 jan 2024, 20:47

Hamas-cijfers, neem ik aan? Doorgestuurd naar de UN via UNRWA-medewerkers?

En zeggen dat het volstaan zou hebben dat de gijzelaars vrijgelaten werden en dat de terroristen van Hamas zich zouden overgeven.

socrates

30 jan 2024, 21:54

Ja ook zij willen, net als Netanhyahu, van deze situatie gebruik maken om hun specifieke doelstellingen waar te maken! Alle betrokken partijen hebben boter op het hoofd.