In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

krakje

20 feb 2024, 22:45

beetje bezig gehouden, stamboom verder gedaan,
eten gemaakt en boek begonnen te lezen,
met de hond in zetel gezeten, samen genieten van de rust,
fijne avond van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Muddy Maddy

21 feb 2024, 09:01

Goede morgens seizoentjes,

Vannacht is ventje onwel geworden. hij denkt dat het broodje zalm hem genekt heeft want we hebben 's avonds buiten een stukje kaas niets meer gegeten. hij moet nu nog het bed verversen. en de badmatjes. hij heeft nu nog een beetje last van buikpijn en maaglast. en was vannacht opgestaan. tot groot jolijt van Lilly. ( buiten zitten)

we gingen normaal kippenborrelhapjes eten, ( vroeger werden die grr boutjes genoemd omwille van het geluid dat Vinny maakte als hij er een at) maar ik heb ze toch in de diepvries gestoken. een microgolf heeft ook een ontdooi functie nietwaar? de soesjes zijn van nummer veranderd en staan ook in de paascatalogus. ik zei tegen Robert die hier vast levert, ach ja dat komt er ook nog tussen. dat klopt zei hij.
en ventje mag vandaag met een steekwagentje om het pak dat DPD hier niet geleverd heeft. Toen Zoo+ de factuur stuurde en vroegen of de levering ok was heb ik neen aangevinkt.

ventje heeft een totebag aan buurvrouw gegeven omdat er een hondje op stond ( dat vonden ze weer bij de rommel in het huis). Lowietje de teckel was goed aangekleed met een jasje.
onlangs moest buurvrouw naar het wassalon hier op de hoek omdat Lowie in de slaapkamer opgesloten was geraakt en het bed ondergeplast had. donsdeken in zo'n grote machine. zij hebben waarschijnlijk een dubbele. wij hebben 2 enkele als ook de matrassen. ventje 's kant moet hoger staan dan mijn kant. (iets met de huig)

en het is weer grijs en somber. ventje gaat dus zoals eerder gezegd om dat pak (pas om 10 u open) en nog wat boodschappen. aangezien de bakker gesloten is moet hij richting carref. en vanaf morgen is de slager dus dicht. tot maart. als we lekker vlees willen zullen we verplicht zijn naar de buurtgemeente te rijden. daar is er ook nog een filiaal, dat de "Ambacht" noemt.

Ik heb dus gisteren noedelsoep met eendensmaak gegeten. mijn soep was net klaar toen de diepvries hier aanbelde. om 13.30. eerst gaat die naar de baron maar diene was niet thuis. er is nu ook de lente/zomer catalogus die ik al bekeken heb maar ventje nog niet. hij is gaan kijken naar dat vastgoedkantoor maar er zit weer een addertje onder het gras. pas volgend jaar worden de flats geleverd. er zijn er nog 2 beneden en 1 op het eerste en dan 'the penthouse'. de prijs was om achterover te vallen.
we hebben dan ook besloten dit hier helemaal op te knappen. als we samen leggen met buurman kan het dak gedaan worden. kunnen er hier opfriswerken gedaan worden. en van alles wat nog moet gedaan worden zoals de koer heraanleggen en die lelijke muur eindelijk terracotta te schilderen. plus de kozijnen ook. als dat geel maar weg is. op de cemeten scheidingsmuur heb ik daar geen problemen mee want die bleekt af door de zon.

Zo, ik ga mijn bonus ophalen ( gisteren vergeten) en een magazine lezen.
maar eerst een kopje koffie.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

21 feb 2024, 09:12

Goede morgen allemaal :wink:
Hier alles nat en we hebben nog wat tegoed :roll:
maar ja, zagen helpt niet, gewoon nemen wat komt
en hopen op beter :?

Een fijne woensdag aan allen, het gaat weer rap
februari is bijna weer voorbij :roll:
Nog een maand en de lente begint
Sterkte aan onze zieken en een knuffeltje...Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

21 feb 2024, 10:35

Goede tips :wink:

Afbeelding

Oma-C

21 feb 2024, 15:50

Ik ben nog alleen hier :? :roll:

Goeienavond allen, de regen is aangekomen :roll:
het zal vroeg donker zijn vandaag.....

Voetverzorgster is pas weg, ik loop weer op wolkjes :)

Fijne avond allemaal en een rustige nacht
seffens nog de vuilzak buiten zetten....
Morgen is het vuilbak, slaapwel en tot morgen.... :)

Helena van Troje

21 feb 2024, 17:11

Hoi, hoi, ik kom je gezelschap houden oma-C.
Deze voormiddag al druk bezig geweest en deze namiddag naar de kine.
Vandaag zou ons moeder 101 geworden zijn.
Ze werd er 87.
Deze zomer wordt haar zus 100.
Haar broer werd er 101!
Nog 24 jaar heb ik te gaan als ik ook zo oud moet worden.
Zal wel niet gebeuren.
Ik heb niemand meer die voor mij zorgt, zoals de vrouw van mijn oom voor hem gezorgd heeft.
En ik woon niet zo praktisch als mijn tante die 100 gaat worden.
Maar die straffe dame kookt nog alle dagen zelf en gaat nog alle dagen een wandelingetje doen met de rollator.
Weigert een traplift te laten installeren en komt nog alle dagen van de trappen.
Ondertussen heeft ze wel gezinshulp en een poetsvrouw.
En wees maar zeker dat ze het reilen en zeilen van iedereen bijhoudt en ook van het wereldgebeuren heeft ze ook nog heel veel mee.

Voor de rest gebeurt hier ,gelukkig maar, niet veel speciaals.
Mijn kinderen zijn van de aardbol verdwenen denk ik.
Geen nieuws is goed nieuws.
Ik belde alle dagen naar ons moeder, kwestie van na te gaan of alles oké was.
En mijn zus die deed hetzelfde, niet wetende dat ik ook al controle uitoefende.

Dames en dieren laat de regen niet aan jullie hartjes komen.

Muddy Maddy

22 feb 2024, 09:05

Goede morgen seizoentjes

Ja, het is kalm voor de moment Oma C.
de stilte voor de storm? er is hier namelijk een windwaarschuwing. rukwinden van 101 tot 145 km/h en dus code oranje.
ventje ligt er nog in. die is moe. met dat onwel zijn midden in de nacht gisteren. hij vreest dat er nieuwe matrassen gaan moeten aangekocht worden. ( die vlek gaat er niet uit en er lag geen matrasbeschermer) ze zijn toch al meer dan 10 jaar dus....
binnen 2 maanden gaan we terug naar de winkel waar het bed gekocht is., in Wenduine. waarom binnen 2 maanden? dan is het ouderlijk huis misschien grotendeels leeg. want zaterdag is het alle hens aan dek. de kinderen komen helpen. de zolder zal dan grotendeels leeg zijn. ventjes vader zijn postzegelverzameling gaat naar het postmuseum. een schenking want wij zijn er niets mee.

ventje moet straks naar de carref. de hoofdboodschappen gaan doen. er is wel een verschil in smaak tussen de americain natuur van aan zijn ouderlijk huis en die van ons zegt hij. hij kan het weten. hij speelt dat zo met worschestershire saus naar binnen. ook gekend als woeste saus. :wink: dat moet ook nog op het lijstje.

Gimly heeft een meeuw in het oog. "mauw" komt eruit. hè vent? vogeltje? en hij is vertrokken met "mekkeren" Lilly doet dat niet. neen, die spaart haar "gekijf" uit als ze te lang buiten heeft gezeten. het moet allemaal verteld worden wat er buiten op de koer gebeurt is. koud, nat, te veel wind enz. ze is dan een echte babbeltrien. en je moet er op antwoorden hè. anders is het ook niet wel.

ha, ik hoor weg en weer geloop boven. dus is ventje op. ten laatste tegen 9 uur wil hij in de carref. zijn. want nu ik geen bier meer drink, moet hij maar om de 14 dagen naar de drankencentrale.
de katten krijgen vandaag een zakje tonijn en rijst in hun bord. benieuwd of het even vlot er zal in gaan als dat andere gisteren. Lilly zal weer verkiezen haar bord ergens anders te krijgen. op de trap bijvoorbeeld. in de zomermaanden ( als er een zomer is) gaat ze je voor naar waar de juffrouw haar bordje wil hebben.

er is op televisie weer "Dinner date" en heeft er gisteren een kippenrepen in een spekjasje gestoken. dat is lang geleden. en wij zitten hier te raden wie gaat kiezen en dan lezen we meestal dat ze elkaars telefoonnummer hebben maar elkaar niet meer hebben gezien. en waarom doen die vrouwen ( als het een is die kookt voor de man) die gekozen zijn voor een tweede date altijd hun bloemen mee naar het restaurant? leg die in de gang! daar ergeren we ons soms aan.

goed, ik ga een kopje koffie zetten.
Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

22 feb 2024, 10:18

Goede morgen allen, :wink:

Een dag zoals gisteren vrees ik....
Veel nat en veel wind, bbbrrrr :roll:

M-M, ja weer storm op komst, zorg dat er
niks kan wegwaaien :oops: :roll:

Ja Helena, er zijn uitzonderingen die zo
goed blijven maar elk leeft zoals het kan :roll:

Allen een aangename dag, ondanks het weer :)

Helena van Troje

22 feb 2024, 11:11

Oma-C inderdaad leeft elk zoals hij het kan.
Als ik zie bij de overlijdensberichten hoeveel leeftijdgenoten er in een WZC overleden zijn...
Wat niet wegneemt dat ik het fijn vind dat mensen zoals mijn tante het goed doen.
Senior buurvrouw wordt deze maand(mag ik niet vergeten) 94 jaar.
Heeft wel twee keer in de week hulp voor vier uur.
De man van de kapster komt haar elke week ophalen met de wagen.
Voor veel oudjes hier in de buurt was het een ramp als die hier stopte.
De goedheid zelve heeft ze dan maar voor deze oplossing gekozen.
Haar brave man heeft dan zijn wagen vol geladen met oude vrouwtjes. :wink:
Buurvrouw senior heeft ook het grote geluk dat buurvrouw junior, haar dochter, aan mijn andere kant woont.
Hoeveel keer per dag dochterlief naar mama gaat, dat kan ik niet tellen.
Daar moet ik dus absoluut niet op hopen of op rekenen.
Anderzijds heeft zij jaren de kinderen opgevangen en eten gemaakt voor iedereen.
Waar ik het wel een beetje moeilijk mee heb is al dat gestoef van al die senioren die nog gaan bergbeklimmen en kilometerslange wandelingen maken.
Tof, het is hun gegund, maar verplicht de andere, minder fitte mensen, niet van ook aan die idealen te voldoen.
Wat was je onderschrift laatst weer? Iets over gelukkig zijn met wat we hebben.
Heel waar is dat.

Oei dat wordt hier een heel epistel.

De zon doet heel erg haar best om er door te komen.
De regen doet ook een poging tot sabberen.
De wind is nu al heel hevig aan het worden.
Zuidenwind staat er, maar hij voelt wel koud en snedig aan.

Maak er een mooie dag van allemaal.

anjelierken

22 feb 2024, 11:58

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is nu nog de stilte voor de storm, als je hoort wat er voorspelt wordt.
Dus binnenblijven en zorgen dat er niks kan wegvliegen.

Ben al naar de supermarkt geweest, dus we kunnen weer verder voor 1 week. Was rustig in de winkel.

Gisteren was het ukjesdag, de 2 jongsten hadden geen school wegens studiedag leerkrachten.

Verder niet veel te vertellen, zoveel gebeurt er hier ook niet.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

22 feb 2024, 21:23

Nog even...Goeienavond allen , veel regen en veel wind
echt bangelijk.... :roll: in de nanacht zou het beteren
ik hoop dat niemand schade heeft.... :?
Slaapwel en tot morgen :)

Bekske

23 feb 2024, 08:17

Afbeelding
gisteren te moe van dat doktersbezoek van woensdag .Nu nog een pilleke bij nemen en hopen dat het gaat helpen dus afwachten .Spijtig dat de ziekenkas deze medicijn niet terug betaald dus de volle pot betalen goedkoop zijn ze niet maar ja niks aan de doen geniet van jullie dag groetje ps in april terug op controle

Muddy Maddy

23 feb 2024, 09:18

Goede morgen seizoentjes,

Weeral regen en dat voor een hele week. het zal ooit wel eens een weekje zonnig worden zeker?
vandaar dat ik de laatste tijd weer zo'n goesting in zoetigheid heb.
ventje heeft de helft van het boodschappenlijstje vergeten. zijn bezorgdheid was vlees indoen. ( de slager is immer dicht)
Morgen is de hele bende in het ouderlijke huis om te werken. ik blijf lekker thuis. ik bel naar mijn moeder en kijk wat de poesies willen. misschien dat ik nu eindelijk al mijn leesvoer erdoor krijg. misschien ook een kaartje of 2 maken. en zeker verder lezen aan mijn boek. ben er gisteren in begonnen.

gisteren mijn beterschapskaartje voor Clive in de bus gestoken. ik heb wel met een stempel moeten werken want ik heb geen stickers.
ook eentje via Hallmar* verstuurd. dat gaat in samenwerking met de post en is niet duur. ik ben net op tijd!
ik heb andere dingen die door mijn hoofdje spoken. gelukkig heeft ventje dat appartement afgezegd. dien van Delbeque belde daarvoor. superduur immokantoor. we blijven hier. Gimly op zijn ouderdom verkassen? ik denk dat die zich doodschrikt! Lilly zou kunnen crossen maar dan is ze haar koer kwijt. en zou dat terras catproof maken van de andere bewoners mogen? als het daar zo chique is, denk ik het niet.
en wij zien er tegenop om alles in te pakken ook. en zeker nu met dat ouderlijk huis.

Gimly heeft alweer honger. hij is zich weer aan het opbulken. terwijl Lilly een gematigde eetster is. ze zal zich niet overeten.
gisteren toen die plensbui met windstoten hier rond 16 u begon, kwam ze kwaad naar beneden. ventje heeft toen de deur opengedaan en ze keek naar hem zo van: denk jij echt dat ik daar in ga gaan? veel te nat en veel te veel wind. dus keerde ze haar kar. ze heeft gisteren op de poef ook weer onladylike gelegen. ventje zijn zetels die hij wil uit het ouderlijk huis hebben ook elk een poef. gemakkelijk voor mijn voeten op te leggen als ik weer een soort vermoeidheid in mijn benen voel. dan hoef ik niet naar bed te trekken.

Allez, tijd voor een kopje koffie.
Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

23 feb 2024, 10:45

Zo de schilder is net buiten.
Van zijn uur dat is al veel.
Het klinkt goed wat hij gaat doen.
En, ik krijg de verf die ik wil.
Dat was bij de vorige niet waar.
Het zal een hele klus worden.
Veertien dagen met werkvolk in huis.
Zo een klus daar wil ik de kinderen niet mee opschepen.
Kan ik aan de jongste zeggen wat hij gespaard heeft met het zelf te doen.
Zit ik voor twaalf jaar gerust zegt hij.
Dan ben ik bijna negentig.
Daartegen ben ik misschien al uitgestrooid op de strooiweide.
Of zit ik braaf in een WZC.

MM ik wist op voorhand hoe dat ging aflopen met dat appartement!
Ik heb zelf ook al heel die cyclus doorlopen.
In 2020 was ik gaan horen voor een nieuwbouw.
Die is pas herfst 2023 opgeleverd!
Nu zie ik dat het appartement in kwestie bewoond is.
Ondertussen moet je al een deel van de centen ophoesten.
Een overbruggingskrediet loopt maar voor twee jaar.
Je kan je huis toch moeilijk al te koop zetten voor je volgende klaar is.
En van een lening was zeker geen sprake wegens te oud.

Ja nat en grijs en toch de zon die probeert, maar het onderspit moet delven.
Ik heb mooi door de storm Louis doorgeslapen.
Ik herinner me niet dat dat vroeger ook zo stormde.
Of werd daar zo geen spel van gemaakt in de tijd?
Er is heel wat aan mij voorbij gegaan de tijd dat ik in de kleine kinderen zat.

Gisteren ook mijn kaartje naar Clive gestuurd.
Ik doe niet anders de laatste tijd dan beterschap kaartjes en condoleance kaartjes schrijven.
Zo af en toe een geboorte en een verjaardag er tussen door.

Aan allen een prettige dag gewenst.
Aan degeen die pijn hebben soelaas.
Aan de zieken beterschap.

Oma-C

23 feb 2024, 11:45

Goeie bijna middag allemaal :wink:
Ik ben later want ik ben naar het huis
van de kinderen geweest om de
brievenbus te legen en te zien of
alles oké was, ze zijn op rustvakantie
en dat hebben ze verdiend :)
Ze zijn in Tenerife en daar is het 26graden
om jaloers op te zijn.... :roll:
Ik ben nu gegaan omdat het na de middag
weer gaat regenen.... er is wel een stormachtige wind

Bekske ik hoop dat een pilletje meer je helpt
sterkte en moed.... :)

Helena, grote werken maar dan zit je weer proper
en je krijgt later de centen niet mee.... :oops:

M-M verhuizen is geen lachertje, goed over nadenken... :roll:

Geen nieuws verder dus rustig de vrijdagse werkjes doen... :)

Allen een fijne vrijdag vandaag en voor straks een goed weekend