In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

26 feb 2024, 09:46

Goede morgen allen, :wink:
veel wind en regen erbij, maar
we moeten het ermee doen :oops:
Allen een fijne maandag en blijf of word gezond :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

26 feb 2024, 10:39

Goede voormiddag.
Al een en ander gedaan in voorbereiding op de komst van de hulp.
Boodschappenlijstje gemaakt.
Alles klaar gezet om de diepvries onder handen te nemen.
Veel boodschappen in verschillende winkels.
Oef, buurman staat niet meer voor mijn oprit.
Hulp vindt dat niet fijn.
Ik heb dat al eens voorzichtig aangekaart, maar hij vergeet het al eens.
Ze gaan er sowieso vanuit dat ik niet rij...

We gaan het nu even kalm aan doen anders kan ik de hulp niet bijhouden.

Ondanks de regen, ooit stopt die wel eens, een gezellige dag gewenst aan iedereen.

Aan Krakje ik kan ook niet helpen, want tot hiertoe ben ik gespaard van diabetes.

anjelierken

26 feb 2024, 13:07

Afbeelding

Hallo iedereen,

Terug maandag , de weken vliegen voorbij.

Gisterennamiddag op de valreep nog gaan wandelen. We waren het niet van plan, maar met dat mooie weer , zijn we toch gegaan.

Vandaag regen en nog eens regen. De komende dagen zou het droog zijn. Afwachten.

Heb deze middag al warm gekookt. Manlief is deze namiddag weg, en weet niet om hoe laat hij thuiskomt. En een boterhammetje is vlug klaar.

Spaanse woef ligt te slapen in de zetel, die is nog moe van gisteren.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

26 feb 2024, 13:21

Dag seizoentjes allemaal .
Hier ook regen ...
Ik ben oude video's aan het bekijken om dan een aantal weg te gooien .
Veel moed voor de zieken. Nog steeds geen nieuws van Clive , helaas .
Verder niet veel nieuws te melden .
Groetjes aan iedereen , zo vergeet ik niemand .

Oma-C

26 feb 2024, 16:21

Nog een gezellige dag ondanks de durende regen
en voor later een rustige nacht... :wink:

Afbeelding

krakje

26 feb 2024, 20:43

regen en nog eens regen, wie word dat niet moe,
al zeggen ze wel na regen komt zonneschijn, maar wanneer,
normaal is het nog winter, maar het is of de lente al bezig is,
beter een beetje vriezen dat is veel gezonder,
grtjs van krakje,
bedankt voor je antwoordje over diabetes,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

27 feb 2024, 08:28

Goede morgen met een zonnetje en een glimlach
't is toch anders dan zo'n grijze dag om op te staan :wink:
Een fijne dinsdag allemaal en geniet van wat kan....

Muddy Maddy

27 feb 2024, 09:50

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag wordt er niet in het ouderlijk huis gewerkt. ventjes zus moet heel de week testen ondergaan in verband met haar BK. en ze moet ook naar de arbeidsgeneesheer van haar werk. ze gaan zaterdag verder doen dan zijn ze met 3.
Ik heb per telefoon ventje uit zijn bed gebeld anders klaagt hij dat hij er te lang heeft ingelegen. hij is nog niet beneden. :roll: ofwel leest hij zijn online krant ofwel is ie weer ingedommeld.
ik kan boekjes lezen maar ik sta hopeloos ten achter. 't zal dan een keer bladeren zijn en lezen wat intersant lijkt.
en nu kunnen we hier wat doen in ons huis want daar staan we ook hopeloos ten achter.
ventje moet boven een doorzichtige placemat leggen zodat het bloot hout niet verder geabimeerd wordt door Gimly's poep voor de bak of zijn overgeven. en onder de kattenbak zo'n mat die het zand opvangt. ( alhoewel dat niet veel helpt met Lilly die naar Australie graaft.)

Ik ga weer een sessie moeten ondergaan met Dr H.
het is hier zonnig maar nog steeds koud. maar ja, 't zou maar 1 dag zon zijn. wat we vandaag eten is weer een raadsel. ventje moet toch naar de carref. om leesvoer en brood en zal dan kijken. we hebben ook beleg nodig. de martino van de chef in de carref. vind ik wel lekker. er zit ook nog een camenbert in de frigo maar we hebben geen lookstokbrood.
Gisteren heeft de vaatwas gedraaid maar niet alles kon erin. een vergiet is achtergebleven want we hebben spaghetti gegeten.
ik ga straks een Fb vriendin opbellen. ik had ze gisteren een bericht gestuurd of het paste om eens te videobellen. zo rond 10 uur ga ik ze opbellen.
heb al mijn bonussen opgehaald behalve de boerderij. dat is voor als de tablet volledig opgeladen is. en nog steeds geen ventje te zien of te horen. Lilly lag tussen zijn benen toen ik opstond zag ik. maar ze heeft wel heel de nacht op mijn voeten gelegen tot ze er genoeg van had en wilde knuffelen. ik kreeg een paar keer een staart in mijn gezicht. ha, ik hoor boven gerommel. ventje is toch wakker gebleven na mijn telefoontje.

Gisteren was die halve gare "schoonzoon" van Eric uit nummer 14 er met zijn bestelwagen en een remorque en die stond voor de inrit van de garage van de baron. en die kwam thuis natuurlijk. mijn gordijnen waren al dicht maar ik heb toch even geloerd. ik denk niet dat ze het gevraagd hadden en ventje zei: koppel die remorque af en zet die voor je voordeur. dat was inderdaad de beste oplossing maar diene gast denkt niet. er werden kepers in gedaan en gewone houten platen want ze moeten waarschijnlijk de zolder herinrichten. dat betekend binnenkort weer geklop en geklief. ach, ja ze zullen het ook maar moeten ondergaan als wij eens aan ons dak beginnen. we wachten tot de fiscus zijn centen geind heeft en het ouderlijk huis verkocht.

Gimly wordt stijf en stram. hij heeft een stoeltje nodig om uit de zetel te geraken. seffens mogen we hem er nog inzetten. en Lilly loopt hier ook weer rond. die zal straks naar buiten willen. ook om te eten. dat wilde ze gisteren onder het afdak in de gietende regen. en dan binnenkomen met veel protest. de babbeltrien. gisteren lag ze boven en ben ik een beetje gaan liggen en vroeg aan haar of ik effe bij haar mocht liggen. ventje keek beneden naar een kerstfilm notabene! ik heb het eind er van gezien. tegen dat de prins haar kuste was de film ten einde. :roll: en dat noemen ze dan een "feelgood" movie.

Ik ga koffie zetten. het is ver tijd dat ik die vriendin opbel.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken

27 feb 2024, 13:41

Afbeelding

Hallo iedereen,

De zon is van de partij, laat ze maar doen :D

Manlief heeft daarstraks verse aarde in de serre gedaan, dus die staat al klaar voor als we beginnen te planten.
Binnenkort de eerste groenteplantjes bloemkool en sla. En zo stilletjes aan begint de tuin te herleven.

De citroenboom voor 1 nachtje nog eens binnen zetten. Voor komende nacht voorspellen ze 0 graden.
Mijn veranda ga ik pas een grondige beurt geven, als het echt niet meer gaat vriezen. Nu is het een overwinterplaats voor de planten.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

27 feb 2024, 19:04

Goede avond.
Wel MM ik ben vandaag op date geweest met een Libelleke.
Het was een hele reis naar het verre westen.
Wees maar zeker dat ik trein gezien heb.
Om 8:15 uur vertrokken vanmorgen.
Jawel de volgende bus, meer aan het vertrekuur van de trein aangepast ,reed weer eens niet.
Om 9:15 de trein naar Gent, die vanop spoor 6 vertrok in plaats van op spoor 5.
Gelukkig stond dat in de routeplanner ingegeven.
Dan maar de werken aan het station in de wachttijd een beetje bekeken.
Ontdekt dat ik niet met de fiets moet komen want dat de stalling bomvol stond.
De trein was op tijd, onderweg lopen we twintig minuten vertraging op vanwege problemen met overwegen. Stapvoets rijden en claxonneren.
Aansluiting in Gent naar Harelbeke weg natuurlijk.
Daar bijna een uur op de volgende trein gewacht.
Ook daar een verkenningstochtje door het station gemaakt en de WC gevonden.
Om half twaalf door was ik toch in Harelbeke waar mijn date me stond op te wachten op het perron.
De thuisreis verliep iets vlotter, zes minuten in Gent om van spoor 11 naar spoor 1 te spurten is wel nipt....
In Mechelen aangekomen was ik toch blij dat de bus naar huis voor de verandering eens reed en op tijd was. Openbaar vervoer het is me wat.
Het was het dubbel en dik waard.
Lekker gegeten en heel veel gebabbeld.

Fijne avond iedereen.

krakje

27 feb 2024, 20:22

vandaag de zon van de partij, zalig die te voelen,
zeker als je uit de trek ging, maar achter gas en in de zon zalig,
alles hier weer in orde, dochter heeft geweest,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

27 feb 2024, 21:51

Mooi wandelweer vandaag vooral
als je uit de wind kon blijven :wink:
Hopelijk nog een paar dagen zo
we moeten genieten als het kan :)
Voor straks slaapwel en tot morgen

Muddy Maddy

28 feb 2024, 08:36

Goede morgen seizoentjes,

Hier voor de moment grijs. Gisteren was het toch beter weer maar we konden nergens naartoe wegens niets open hier. de OCE Lounge is maar open van donderdag tot maandag. omdat ventje toch niet wilde beginnen boven met iets doen heb ik nu ineens al mijn boekjes in achterstand gelezen. ze zijn allemaal uitgelezen.
Met Kris heb ik maar kort gevideobeld want ze moest naar de kinesist. maar ja, dat babbeltje hebben we toch gehad. voor vandaag ventje op boodschap en gaan zoeken wat we gaan eten. de kippenbillen van de carref. waren niet goed gekuist en de smaak was ook anders dan een kip van de slager. misschien dat we naar de buurtgemeente rijden om naar de slager gaan. kunnen we eens voor beleg kijken in de ldl. valt nog te zien.

Amai Helena, dat was nog eens een avontuur zeg om op een date te geraken. ik denk dat ik nu de hiebiejebies krijg als ik per (h)openbaar vervoer zou moeten gaan. vooropgesteld dat ik de tocht zou aankunnen. toen ik nog infiltraties kreeg ging dat gegaan hebben. maar omdat de denervaties niet lang genoeg werkten ( om de een of andere reden genas die lamgelegde zenuw rapper dan ze verwacht hadden) behandelingen stopgezet. uitbehandeld. mee leren leven. ik weet zeker moest ik het lef hebben om verder te zoeken er wel een oplossing zou komen maar daarvoor moet ik eerst een praatje maken met iemand die wel geholpen is door dr X in hospitaal Y. en dan nog.

gisteren heb ik dus ventje uit zijn bed gebeld en dat mag ik niet meer doen. :roll: Lilly maakt ons redelijk veel wakker tijdens de nacht. ik heb daar niet veel problemen mee, maar ventje wel. dat ligt ie wakker. tegen de morgen valt hij dan in slaap en nu laat ik hem slapen. hij komt tegen 11 uur naar zijn bed. kort nadat hij in zijn bed gekropen is, kom ik wakker en moet naar het toilet. en vanaf dan is het elk uur zo. maar ik heb voordien enkele uurtjes geslapen. de digicorder is ook weer wat leger. gisteren samen met ventje naar een "wijftv"film gekeken maar hij wilde plots weten hoe het afliep! tast nu mijn zakken af.

Ik ga mijn bonussen ophalen. dan een kopje koffie zetten en tegen een uur of 9 colablikjes in een mandje doen. ( dat staat netter) die zijn voor de innamen van de druppels contramal die een slechte smaak heeft.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

28 feb 2024, 08:52

Afbeelding
geniet nu maar nu dat het droog is ik ga de hondendekens buiten op de draad hangen had ze gisteren nogal laat gewassen maar nu kunnen ze nog buiten .Want als het weer ga veranderen is het binnen te doen en de dekens zijn nogal grootom de droogrek te hangen .Daarna aan de soep beginnen met eerst te zorgen voorhet vlees en daarna degroenten gagewoon groenten soep maken .Ik maak iedere week soep want dat eet ik dagelijks winter en zomer .Heb hier nu een goede helper bij om soep te eten .Die is mee verzot op soep en het lees straks is voor hen .Zo ik sta in de startblokken de draaiingen zijn bijna voor bij groetje geniet maar

Oma-C

28 feb 2024, 08:57

Goedemorgen allemaal, :wink:
nee, niet zo mooi als gisteren, maar we
zijn nog altijd maar eind februari....
Nog even eer de lente begint en dan
moeten we ook nog zien wat die brengt.
Overal in het gras staan al wel de madeliefjes te bloeien
en de paasbloemen, groot en klein zijn er ook al
Het geeft al wat kleur hier en daar :wink:
en dat is mooi :)
de huisarts komt straks, benieuwd wat die te zeggen heeft :roll: