Alles Elektrisch......
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Dat het bestaat en dat eraan gewerkt (?) wordt trekt niemand in twijfel ... maar ik zie mij nog eerder rijden met een echte elektrische auto (op batterij) dan met een poederwagen
De dag dat iemand zo'n zakje natriumboor-hydride (goed voor zo'n 2 a 3000 km) in de regen laat liggen zal het geweten hebben
De dag dat iemand zo'n zakje natriumboor-hydride (goed voor zo'n 2 a 3000 km) in de regen laat liggen zal het geweten hebben
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Er zal meer dan een pakje of een half-vol glas nodig zijn om er 100 km ver mee te rijden. Al de plaats dat het boor ( als atoom ) inneemt gaat verloren voor waterstof in samengeperste toestand. En wat het ergste vanal is , eens dat het poeder uitgewerkt is , blijft er een smurrie achter die men moet aftappen om er terug dat boor ding erin te kunnen tanken. Praktisch nietwaar ( en vervuilend )E.T. schreef: ↑29 feb 2024, 21:01Dat het bestaat en dat eraan gewerkt (?) wordt trekt niemand in twijfel ... maar ik zie mij nog eerder rijden met een echte elektrische auto (op batterij) dan met een poederwagen![]()
De dag dat iemand zo'n zakje natriumboor-hydride (goed voor zo'n 2 a 3000 km) in de regen laat liggen zal het geweten hebben![]()
p.s. Mijn Kangoo ZE is eergisteren nu ook terug voor een jaar heilig verklaard. Die mocht uiteraard niet onderdoen voor mijn old-timer(ke) .
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Het gebruik van elektrische auto's staat nog niet op punt. Voor diegene die geen last hebben van de nadelen lijkt het ideaal. Hier bestaat de mogelijkheid niet om de wagen op te laden en ik ben niet van plan om hem twee kilometer verder aan een laadpaal te hangen. In de ondergrondse parking van het appartement zijn geen elektrische wagens toegelaten. Als we een laadpaal aanvragen voor de deur is dat niet mogelijk want dan bestaat de kans dat de ganse buurt zonder stroom zit. Ik blijf lekker rijden met mijn benzinewagen want voor mij zijn er meer nadelen dan voordelen.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Dat wordt dan auto-delen. En natuurlijk iedereen op't zelfde tijdstip(de bakker/winkel:apotheek sluit).
Hoe het systeem werkt weet ik niet, een tijdslot aanvinken zoals de vliegtuigen, daluren, enz.
Hoe het systeem werkt weet ik niet, een tijdslot aanvinken zoals de vliegtuigen, daluren, enz.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Wie heeft u dat wijsgemaakt
En wat brand betreft. Men moet de statistieken van EV branden van de laatste 5 jaar eens bekijken , en niet van de voorbije 10 jaar toen de eerste Tesla's de weg opgingen. De kans dat een EV in een ondergrondse garage tijdens het laden aan een lage stroomsterkte ( bvb. 10 Ampere ) in brand vliegt is nu al veel kleiner dan de kans dat een BMW in brand vliegt.
Natuurlijk niet , die zou dat percentage drastisch naar beneden halen .... Ik zweer op het communiezieltje van mijn moeder zaliger (
- een kapotte gloeilamp in de linker koplamp
- een marter had de waterslang naar de ruitensproeier doorgebeten
- een stel nieuwe ruitenwissers.
- een aantal weken geleden een nieuwe 12 Volt batterij moeten laten plaatsen
De meeste 12 Volt batterijen van fossiel wagens gaan doorgaans slechts 5 jaar mee omdat die steeds zwaar bij het starten belast worden. Een electrische wagen gebruikt die alleen voor de lichten , de computer , en al de rest van de klassieke snik-snak.
-
Fred1950 schreef: ↑01 mar 2024, 11:19Wie heeft u dat wijsgemaakt![]()
![]()
De gemeente heeft de aanvraag om die reden geweigerd. Heeft niets met wijsmaken te maken. Het omgekeerde is ook waar bij mijn broer hebben ze een laadpaal vlak voor zijn deur geplaatst alhoewel hij geen elektrische auto heeft. Iemand die twee straten verder woont had een aanvraag ingediend maar op die plaats was het technisch niet mogelijk. Het gevolg is dus nu dat hij nooit meer voor zijn eigen deur mag parkeren. Bezwaar indienen bij de gemeente haalt niets uit.
-
Gemeenteambtenaren weten nu eenmaal alles beter ....
Een laadpaal langs de straat levert doorgaans niet meer dan 32 Ampere , en dat is ook zowat de stroom die aan een klassieke woning zal gegeven worden. Een laadpaal zal nooit het net overbelasten , of dan zou een nieuwbouw in dezelfde straat dat ook doen. Gemeenteambtenaren zijn nitwit machtswellustelingen tot en met pestgedrag toe.
-
Het gaat er niet om of die gemeenambtenaar gelijk heeft of niet, het gaat erom dat de aanvraag geweigerd is om welke reden dan ook. Dus geen laadpaal en ook geen elektrische auto.Fred1950 schreef: ↑01 mar 2024, 12:40Gemeenteambtenaren weten nu eenmaal alles beter ....Een laadpaal langs de straat levert doorgaans niet meer dan 32 Ampere , en dat is ook zowat de stroom die aan een klassieke woning zal gegeven worden. Een laadpaal zal nooit het net overbelasten , of dan zou een nieuwbouw in dezelfde straat dat ook doen. Gemeenteambtenaren zijn nitwit machtswellustelingen tot en met pestgedrag toe.
-
De brandweer zal zijn "afkeer" voor electrische wagens ooit willens nillens moeten herzien.
In sommige gemeentes mag je een verlengkabel over het voetpad leggen mits de nodige veiligheidsmaatregelen. Wie dit bijvoorbeeld niet veilig vindt moet me eens uitleggen waarom het dat niet is. De verhoging is amper 1 cm.
De kasseien in de Veldstraat in Gent , die zijn pas onveilig voor eender wie.
-
ferre10 - Lid geworden op: 19 jan 2005, 19:08
- een marter had de waterslang naar de ruitensproeier doorgebeten
heb ik ook al voorgehad
.
hoe los je dat op (de marter he
)
een apparaatje met hoogfrequent geluid kan bij mij niet want ik heb 3 honden
heb er nu op advies van de garage wc blokjes inhangen
grtz
ferre
heb ik ook al voorgehad
hoe los je dat op (de marter he
een apparaatje met hoogfrequent geluid kan bij mij niet want ik heb 3 honden
heb er nu op advies van de garage wc blokjes inhangen
grtz
ferre
Mini Mac 2 -2024.
-
Geen idee , blijkbaar is er maar weinig dat echt helpt. Naar 't schijnt bijten ze alleen maar als ze woedend worden , en ze worden woedend als er een andere marter in de buurt is geweest. Die beschouwen ze als een indringer van hun territorium. Ze hebben een bijzonder scherp reukvermogen , en het is al voldoende om ergens in een marterpoep te rijden of het bezoek gekregen te hebben van een marter op een andere locatie.