Goede morgen seizoentjes,
voor de verandering regen. ventje gaat eerst naar mijn moeder, daarna naar de ldl niet bedrefbare boodschappen doen en dan gaat hij gaan helpen in het ouderlijke huis tot zijn zus naar de tandarts moet. ze krijgt binnenkort weer een baxter en dan moeten haar tanden in orde zijn.
ik verwacht ventje rond 5 u 30 thuis.
Zaterdag is er hier 1 van de drie dakdekkers gekomen en wij hebben inderdaad ook vocht aan de muur van de zolder maar niet zo erg als buurman V. er wordt een aparte offerte gemaakt van het gezamelijke schouwdeel omdat wij daarna een pelletkachel gaan zetten en ze al die speciale buis willen steken met speciale afvoer. idealiter zou de pelletkachel dan al aangekocht moeten zijn om direct door de mannen van de kachel geplaatst te worden. maar de daklegger kon niet zeggen of hij in het voorjaar ging komen of in oktober. er wordt alleszins een schouw afgebroken dan kan die al niet omwaaien bij een vliegende storm. en nu is het afwachten op offerte 2 & 3. later gaat onze fonten stoof naar een oud ijzerhandelaar of zoiets in die aard. het hout mag naar buurman of naar ventjes zus want die heeft ook een stoof staan. of het mag naar Mia. die is nu het stenen tuinkot van mijn moeder aan het leeghalen want in de tijd dat Pa nog leefde heeft die daar stapels gedroogd. en die liggen daar nog steeds. wat Mia ook gaat weg doen is die oude toestellen zoals een zwierder voor de handwas.
vroeger diende dat kotje als washok.
Er zit een hele grote meeuw op het dak maar his lordship Gimly heeft geen intresse. en lady Lilly zal weer boos zijn dat het regent. want het is hier aan de kust voor heel den dag en dan kan ze niet buiten voor een lange tijd.
Gisteren steak met pepersaus gegeten maar de steak? juist een stuk van onze oude voordeur. taai. had je valse tanden dan kon je die in je bord leggen en zeggen: fressen zie alein. ik heb alleen de frietjes opgegeten en een paar niet zo taaie stukjes. best dat de beenhouwer terug open is. daar heb je ten minste malse biefstuk.
Dus met ventje bijna de hele dag weg ga ik proberen iets in het huishouden te doen al valt dat met dat vochtig weer niet echt vlot mee.
Anjelier: ik kan het me al voorstellen van de ukjes onder het stro.

ik heb 1 keer geitenkaas gegeten maar vond dat wel een speciale smaak. eentje waar je aan moet wennen.kaas van schapenmelk eet dan dan liever. ik denk dat ik in die stal ook wat afgeniesd zou hebben met al dat stof.
Lilly weet weer niet wat ze wil. dan laat de lady haar eten staan en lord Gimly gaat er dan mee vandoor. lord nooit genoeg. totdat hij weer een haarbal heeft voor een hele week.
ventje gaat zich gaan klaarmaken. als hij weg is, is het aan mij. maar omdat ik morgen naar de dokter moet zou ik liever me vanavond douchen als er iemand thuis is. ik voel me dan veiliger.
Zo, ik denk dat ik een kopje koffie ga maken.
Fijne dag seizoentjes