Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Pakistaanse moslims hebben het hier over omvolking. Zijn dat nu nazi's, fascisten of uiterst rechtsen?
Dan krijg je spontane reacties van burgers die beweren zich niet meer thuis te voelen in sommige gemeenten van hun land.
Zou jij zo iemand een nazi, een fascist of een uiterst rechtse noemen, socrates?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
-
Waarom zou hij zich daar uberhaupt moeten thuisvoelen, zou die zich in Houtsiplou dan beter thuis voelen of in Thorembais of Peruwels of...
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dat hij mogelijk wat anders wilde zeggen dan wat hij zegde, maar dat kan dus alles zijn wat jij of ik daar maar willen invullen. Ik kan niet in zijn hoofd kijken maar jij misschien wel.
-
Ik zoek niet naar andere betekenissen. Ik neem hem op zijn woord en ik aanvaard zijn uitspraak als een teken van iets.
Op de sofa bij de psych. zou er misschien iets anders uit kunnen afgeleid worden, maar een publieke figuur die extreem rechtse taal uitkraamt .... ??? Of is het eerder fascistische taal, om niet nazistisch te moeten zeggen
Op de sofa bij de psych. zou er misschien iets anders uit kunnen afgeleid worden, maar een publieke figuur die extreem rechtse taal uitkraamt .... ??? Of is het eerder fascistische taal, om niet nazistisch te moeten zeggen

Zeg, socrates, het boeit me wat je antwoord is op de vraag die ik hierboven stel. Graag je reactie.

Ik ga dus stemmen voor de Partij die de belangen van een bepaalde "bovenlaag" behartigt. Welke partij dat dan wordt, moet ik nog even uitzoeken. Mogelijk komt er geen enkele "oudere" partij voor mijn belangen op. Dan kan ik nog altijd stemmen voor de partij van de blanco zetel(s). 
-
Degene die, wanneer de twee in conflict zijn met elkaar, inziet dat het eigenbelang soms ondergeschikt is aan het algemeen belang.
Ik zou nooit voor gratis busabonnementen stemmen omdat je dan bij andere mensen geld gaat weghalen voor je eigen minuscuul voordeel. (Dat kun je ook een (a)sociale transfer noemen

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zij die zo naïef zijn en denken de wereld te kunnen transformeren naar een tweede Hof van Eden.door socrates » 24 minuten geledenWie zou er hier bewust tegen zijn eigen belangen gaan stemmen ?Wil. schreef: ↑Gisteren, 22:47
Ook jouw hemd is dus nader dan de rok.