Microsoft 365
-
JAGUAR - Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Loont het de moeite van mijn gratis hotmail.com account over te zetten naar een
Microsoft 365 Basic = 20€. of Personal account= 69€. per jaar ?
Heb je daar veel voordeel mee of niet ?
Microsoft 365 Basic = 20€. of Personal account= 69€. per jaar ?
Heb je daar veel voordeel mee of niet ?
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
eerlijk gezegd ,
is moeilijk te zeggen hoor , iedereen heeft eigenlijk een microsoft acount met de daarbij horende gratis office dingen zoals word, exell , enz. online (webversie)
eigenlijk is microsoft in 2012 al gestopt met hotmail , in princiepe is dat nu outlook.com (tussenstap was windows live )
is moeilijk te zeggen hoor , iedereen heeft eigenlijk een microsoft acount met de daarbij horende gratis office dingen zoals word, exell , enz. online (webversie)
eigenlijk is microsoft in 2012 al gestopt met hotmail , in princiepe is dat nu outlook.com (tussenstap was windows live )
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Persoonlijk vind ik het de moeite niet , en zou er zeker niet voor betalen. Windows 10/11 Home edities komen nog steeds met het vrije Windows Mail ( of kortweg "Mail" ) waarmee ge emails van hotmail.com ( of outlook.com ) kunt ontvangen en verzenden. En als dat "Mail" programma u niet bevalt kunt ge nog steeds Thunderbird installeren en gebruiken. Ge kunt zelfs beide naast mekaar gebruiken. Hotmail email adressen zijn nog steeds in gebruik en zullen ook blijven werken.
-
Ja, maar ben zo niet voor die Thundebird of Mail ,gebruik gewoon Outlook en dachtFred1950 schreef: ↑27 mei 2024, 23:41Persoonlijk vind ik het de moeite niet , en zou er zeker niet voor betalen. Windows 10/11 Home edities komen nog steeds met het vrije Windows Mail ( of kortweg "Mail" ) waarmee ge emails van hotmail.com ( of outlook.com ) kunt ontvangen en verzenden. En als dat "Mail" programma u niet bevalt kunt ge nog steeds Thunderbird installeren en gebruiken. Ge kunt zelfs beide naast mekaar gebruiken. Hotmail email adressen zijn nog steeds in gebruik en zullen ook blijven werken.
dat ik misschien beter was met die 365 omdat er ook een geavanceerde bescherming tegen phishing en malware, en ook geen advertenties + andere premium-functies voor uw Outlook.com-account - allemaal onderdeel van uw Microsoft 365-abonnement.
Daarom dacht ik dat die 365 misschien beter was
-
Gebruik nog steeds mijn Hotmail adres in Outlook en dacht dat ik misschien beter was met die 365 omdat er daar ook een geavanceerde bescherming tegen phishing en malware,verhaegen schreef: ↑27 mei 2024, 21:09eerlijk gezegd ,
en ook geen advertenties + andere premium-functies voor uw Outlook.com-account - allemaal onderdeel van uw Microsoft 365-abonnement.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
JAGUAR schreef: ↑28 mei 2024, 13:12Gebruik nog steeds mijn Hotmail adres in Outlook en dacht dat ik misschien beter was met die 365 omdat er daar ook een geavanceerde bescherming tegen phishing en malware,verhaegen schreef: ↑27 mei 2024, 21:09eerlijk gezegd ,
en ook geen advertenties + andere premium-functies voor uw Outlook.com-account - allemaal onderdeel van uw Microsoft 365-abonnement.
Van die pis en mal mails ga je nooit vanaf geraken.
Het mail adres waar je die rommel op krijgt is gekend en soms kan het na een paar maanden stoppen en daarna na enkele maanden terug hervatten, dus er vanaf geraken NOOIT.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Welke versie van Office ( en dus Outlook ) gebruik je nu ? Geloof niet te veel van die betere bescherming tegen phishing en malware. Als er een totaal nieuw phishing of malware email de kop opsteekt gaat 365 ook moeten "leren" om dat te ontdekken. Dat gebeurt niet vanzelf. Jijzelf bent nog steeds de beste antivirus scanner door te ontdekken waar een email vandaan komt en of er betrouwbare links in staan.
Ik heb ooit eens een mail ontvangen van een officiële instantie , maar niet via een mail server die door officiële instanties gebruikt wordt maar door iedereen met een abonnement voor die server verstuurd kon worden. Ik heb die instantie dan via een andere weg gecontacteerd met de vraag of dat email wel degelijk van hen kwam. Dat bleek inderdaad het geval te zijn , maar het kon evengoed een phising mail geweest zijn. Ik heb hen dan ook aangeraden om niet meer die mail server te gebruiken ( en zo geschiedde
Samengevat : controleer steeds het email adres van de afzender .... en let op details. Een email dat bijvoorbeeld van micrasoft.com komt , komt niet van microsoft.com ,
Ga ook niet te vlug in op emails die je niet verwacht. Promotie emails van banken , verzekeringsmaatschappijen , zelfs van de VRT en Proximus , Telenet gaan bij mij ongelezen meteen de prullenbak in. Emails zijn voor mij als een geschreven "gesprek" tussen personen en geen boodschappen van deur aan deur verkopers. Op dat vlak ben ik heel ouderwets en conservatief.
-
Ik gebruik nu gewoon Outlook.live.comFred1950 schreef: ↑28 mei 2024, 13:43Welke versie van Office ( en dus Outlook ) gebruik je nu ? Geloof niet te veel van die betere bescherming tegen phishing en malware. Als er een totaal nieuw phishing of malware email de kop opsteekt gaat 365 ook moeten "leren" om dat te ontdekken. Dat gebeurt niet vanzelf. Jijzelf bent nog steeds de beste antivirus scanner door te ontdekken waar een email vandaan komt en of er betrouwbare links in staan.
Ik heb ooit eens een mail ontvangen van een officiële instantie , maar niet via een mail server die door officiële instanties gebruikt wordt maar door iedereen met een abonnement voor die server verstuurd kon worden. Ik heb die instantie dan via een andere weg gecontacteerd met de vraag of dat email wel degelijk van hen kwam. Dat bleek inderdaad het geval te zijn , maar het kon evengoed een phising mail geweest zijn. Ik heb hen dan ook aangeraden om niet meer die mail server te gebruiken ( en zo geschiedde)
Samengevat : controleer steeds het email adres van de afzender .... en let op details. Een email dat bijvoorbeeld van micrasoft.com komt , komt niet van microsoft.com ,
Ga ook niet te vlug in op emails die je niet verwacht. Promotie emails van banken , verzekeringsmaatschappijen , zelfs van de VRT en Proximus , Telenet gaan bij mij ongelezen meteen de prullenbak in. Emails zijn voor mij als een geschreven "gesprek" tussen personen en geen boodschappen van deur aan deur verkopers. Op dat vlak ben ik heel ouderwets en conservatief.
en mails zoals Promotie emails van banken of dergelijke verwijder ik steeds direct
en controleer steeds het email adres van de afzender
Maar ik dacht dat die 365 voor de prijs van +/- 20€.of 69€. per jaar misschien beter was voor Phising en zo
-
Als ik outlook.live.com als webpagina in mijn browser ingeef kom ik hier terecht :
https://www.microsoft.com/nl-nl/microso ... &market=nl
Is het dat wat je gebruikt ? Als je naar beneden scrollt kan je het installatie programma voor windows downloaden. Via die link kom je terecht op https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid ... country=nl om het verder te kunnen downloaden. Het resultaat is en "Outlook for Windows Installer.exe" installatieprogramma. Het installatieprogramma moet je dan opstarten en gaat zelf ook nog iets gaan downloaden , en tijdens de installatie kan je je Hotmail.com email adres ingeven. Het is dus gratis. Volgens mij zal dit ongeveer hetzelfde zijn als de 365 versie.
Per slot van rekening ga je jaarlijks betalen voor het complete Office 365 pakket met zijn programma's "Word" , "Excel" , "Powerpoint" , enzovoort. Als die al op je PC staan en je gebruikt die ( oudere versies weliswaar ) is het zinloos om hiervoor nog eens te gaan betalen.
-
Fred1950 schreef: ↑28 mei 2024, 20:57Als ik outlook.live.com als webpagina in mijn browser ingeef kom ik hier terecht :
https://www.microsoft.com/nl-nl/microso ... &market=nl
Bij mij is het : https://outlook.live.com/mail
zal wel 't zelfde zijn en alles marcheert normaal dus ga alles zo laten en niets anders downloaden en ga van die 365 ook maar afblijven, toch bedankt voor al de goede raad![]()
Is het dat wat je gebruikt ? Als je naar beneden scrollt kan je het installatie programma voor windows downloaden. Via die link kom je terecht op https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid ... country=nl om het verder te kunnen downloaden. Het resultaat is en "Outlook for Windows Installer.exe" installatieprogramma. Het installatieprogramma moet je dan opstarten en gaat zelf ook nog iets gaan downloaden , en tijdens de installatie kan je je Hotmail.com email adres ingeven. Het is dus gratis. Volgens mij zal dit ongeveer hetzelfde zijn als de 365 versie.
Per slot van rekening ga je jaarlijks betalen voor het complete Office 365 pakket met zijn programma's "Word" , "Excel" , "Powerpoint" , enzovoort. Als die al op je PC staan en je gebruikt die ( oudere versies weliswaar ) is het zinloos om hiervoor nog eens te gaan betalen.
-
Groot gelijk !JAGUAR schreef: ↑29 mei 2024, 12:39
Bij mij is het : https://outlook.live.com/mail
zal wel 't zelfde zijn en alles marcheert normaal dus ga alles zo laten en niets anders downloaden en ga van die 365 ook maar afblijven, toch bedankt voor al de goede raad![]()