opslag van outlook is vol en kan geen mails meer ontvangen of versturen.

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

vriendin

08 jun 2024, 23:20

Ja als je er niets van snapt is het makkelijk gezegd,

benq

09 jun 2024, 07:38

vriendin schreef:
08 jun 2024, 23:20
Ja als je er niets van snapt is het makkelijk gezegd,

Sorry maar sacho heeft toch al zeer duidelijk uitgelegd hé!

En ik heb al voorgesteld dat je uw mails moet opslaan op een externe opslagruimte, mail en bijlages blijven behouden ook al verwijder je deze mails uit uw mail programma en OneDrive .
Gewoon alle mails tegelijk selecteren en kopiëren en plakken naar externe opslag, poepsimpel
Maar ja dit vind je al teveel werk
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

vriendin

10 jun 2024, 01:29

nee ,ik begrijp niet hoe ik die naar externe schijf overbreng, ik dacht dat ik elke mail moet openen.

Maar laat maar ,ik dacht dat mensen hier kwamen om te helpen en niet om zichzelf hoger of beter te voelen dan anderen door te zeggen ,ik geef het op!

Als alle zorgverleners of mensen die met ouderen bezig zijn die ook van de moderne technologie niets begrijpen dat zouden zeggen , ja dan moeten ze niet meer gaan werken.

benq

10 jun 2024, 08:32

vriendin schreef:
nee ,ik begrijp niet hoe ik die naar externe schijf overbreng, ik dacht dat ik elke mail moet openen.

Maar laat maar ,ik dacht dat mensen hier kwamen om te helpen en niet om zichzelf hoger of beter te voelen dan anderen door te zeggen ,ik geef het op!

Als alle zorgverleners of mensen die met ouderen bezig zijn die ook van de moderne technologie niets begrijpen dat zouden zeggen , ja dan moeten ze niet meer gaan werken.

Je plaatst een lege externe opslagruimte met een USB kabeltje in uw pc.
Je openend deze opslagruimte
Je klikt met de rechterkant van uw muis in die map,
Je ziet daar nieuw staan
Schuif naar rechts en bovenaan zie je een GELE envelop met de naam MAP
Klik daar met uw muis links op
Nu zie je daar een GELE Map met als naam (nieuwe map)
Je kan deze map een naam geven
En zo ga je verder met nieuwe mappen aan te maken volgens uw denken, voorbeeld Dokter , Ziekenkas , Hospitaal , enz…..
En in die mappen kan je ook nog andere mappen maken waar je eventueel de geopende bijlages in kan bewaren.

Als dat gedaan is selecteer alle mails in uw mail programma hoe doe je dit,
Klik rechts op de eerste mail, die word blauw,
Druk met een vinger van uw linker hand op de pijl (hou de toets ingedrukt) omhoog (bij mij is dit een pijl) links op het klavier juist boven de Ctrl toets, op het klavier en ga naar de laatste mail van uw keuze en klik daarop,
Al die mails worden blauw en laat de toets los (PIJL juist boven de Ctrl toets.
Ga met uw muis ergens in het blauwe geselecteerde veld staan,
Klik met uw muis rechts
Nu zie je daar kopiëren staan zie je dat niet staat daar onderaan “MEER OPTIES WEERGEVEN” klik daar op
Nu zie je daar staan
Kopiëren naar
Knippen
Kopiëren
Klik onder KNIPPEN op Kopiëren
Ga nu naar uw externe opslagruimte en in een map staan
En klik met uw muis rechts nu zie je daar PLAKKEN staan zie je dat niet staat daar onderaan “MEER OPTIES WEERGEVEN” klik daar op
Nu zie je daar PLAKKEN staan
Klik daar op en alle mails die je geselecteerd heeft komen daar in te staan ook de bijlages.

Als test ga je op een mail staan en open die je zal zien dat dit O.K. is.

De uitleg is ingewikkelder dan hetgeen je moet doen.

En uw uitspraak van “Maar laat maar ,ik dacht dat mensen hier kwamen om te helpen en niet om zichzelf hoger of beter te voelen dan anderen door te zeggen ,ik geef het op!”
Dat is niet waar hier word wel degelijk goed geholpen maar je moet zelf eens proberen om het uit te voeren.

hviaene

10 jun 2024, 09:08

vriendin schreef:

Kijk beste vriendin, ik heb jaaaren les gegeven aan leeftijdsgenoten over het gebruik van de PC. En jij bent een schoolvoorbeeld van wat ik al die tijd hebt beseft: die "gebruiksvriendelijkheid" van een PC (of tablet, maakt niets uit) is marktkramerspraat. Een PC is een werktuig, en net zoals elk ander werktuig moet je er mee leren werken.
Je weet het verschil niet tussen zaken die je doet echt op je PC en die je doet via het net. Ik raad je aan om in je omgeving eens uit te kijken naar een baziskursus PC. Er zijn zowat overal organizaties (vrijwilligers of via gemeente ....) die dat doen.

sacho

10 jun 2024, 10:32

vriendin schreef:
07 jun 2024, 15:56

Ik kan ook een nieuw outlook mail adres maken en alles van dat wat vol is doorsturen, dan kan ik vandaar antwoorden en gewoon het huidige mail houden als opslag.
Hoe ga je dat dan doen als je niet doet wat ik je gezegd heb en je er niks van kent.
Hoe ga je die mails doorsturen als je nu al geen kan ontvangen en sturen.
Maak je OneDrive leeg als die uitgeschakeld is in de opstart en je probleem is opgelost en veel simpeler als wat jij allemaal voorstelt.
Natuurlijk, hulp zoeken is merendeel niet gratis.
Heb je geen kinderen, kleinkinderen, buren, vrienden....?
Ik heb ook les gegeven aan senioren.
Wij kunnen uw handje niet vasthouden, er moet ook wat van jouw kant komen. Wij hebben het ook op onszelf moeten leren en onthouden. Ik ben ook niet meer van de jongste. Toendertijd bestonden er geen cursussen, alleen Google.

vriendin

10 jun 2024, 15:07

Dank u benq, ik heb die stappen gedaan mails allemaal gekopieerd , nieuwe map gemaakt en op die map gaan staan, rechtermuis gedrukt , maar zie nergens plakken staan , ook niet onderaan.

Maar moet je niet elke mail eerst openen voor je die kan kopiëren en plakken?

sacho

10 jun 2024, 16:30

Mails wan uw outlook.com, dus de webmail kan je enkel 'opslaan als' en niet copiëren en plakken.
Je moet dit mail per mail doen met rechtsklik maar niet openen.
Dan is nog de vraag of je die met een mailprogramma op uw computer kunt openen want het is nl een eml bestand.
Probeer het eerst eens met 1 email met bijlage.

benq

11 jun 2024, 07:54

sacho schreef:
10 jun 2024, 16:30
Mails wan uw outlook.com, dus de webmail kan je enkel 'opslaan als' en niet copiëren en plakken.
Je moet dit mail per mail doen met rechtsklik maar niet openen.
Dan is nog de vraag of je die met een mailprogramma op uw computer kunt openen want het is nl een eml bestand.
Probeer het eerst eens met 1 email met bijlage.

Ik heb de mails geopend in outlook 2019 gekopieerd en geplakt in een map, ik kan deze perfect openen
of bedoelen jullie een andere Outlook

Afbeelding

Afbeelding

sacho

11 jun 2024, 09:50

benq schreef:

Ik heb de mails geopend in outlook 2019 gekopieerd en geplakt in een map, ik kan deze perfect openen
Het gaat hier over de webmail van outlook.com, het vroegere Hotmail.
Het is wel verwarrend met de twee verschillende outlook's en quasi de zelfde naam.
Uw copies hebben de extensie .msg en die van outlook.com zijn .eml

benq

11 jun 2024, 11:07

sacho schreef:
benq schreef:

Het is wel verwarrend met de twee verschillende outlook's en quasi de zelfde naam.

aaa, weeral wat bijgeleerd, wist ik niet

benq

11 jun 2024, 12:14

sacho schreef:
benq schreef:

@shacho, ik heb 13 .eml mails samen geselecteerd, en gekozen voor “Opslaan als” en mijn map geselecteerd en deze staan nu in mijn externe map

Dus niet 1 voor 1 maar alles tegelijk geselecteerd

Afbeelding

sacho

11 jun 2024, 12:40

met welke browser, bij mij gaat dat niet

benq

11 jun 2024, 14:46

sacho schreef:
11 jun 2024, 12:40
met welke browser, bij mij gaat dat niet

ik gebruik het vurig voske en W11

vriendin

11 jun 2024, 15:18

Het kopiëren en plakken lukt niet, als ik op de externe schijf wil plakken in map ik nergens plakken of opslaan?
image.png
image.png (13.01 KiB) 3693 keer bekeken