E-bike Bosch motor
-
Raymond1 - Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Beste vrienden,
Ik fiets elektrisch met een Koga-fiets met Bosch moror.
De fietscomputer, waarvan foto hieronder, biedt de mogelijkheid om via een kabel verbonden te worden met mijn GSM zodat ik deze kan gebruiken voor routegeleiding (Routeyou, Komoot, o.d.).
Er is echter een probleem. Als ik mijn GSM verbind met de fietscomputer krijg ik de melding "Verbonden met USB", maar de rest functioneert niet meer : geen info op het scherm, maar, wat nog erger is, geen ondersteuning meer.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Doe ik iets fout ?

Ik fiets elektrisch met een Koga-fiets met Bosch moror.
De fietscomputer, waarvan foto hieronder, biedt de mogelijkheid om via een kabel verbonden te worden met mijn GSM zodat ik deze kan gebruiken voor routegeleiding (Routeyou, Komoot, o.d.).
Er is echter een probleem. Als ik mijn GSM verbind met de fietscomputer krijg ik de melding "Verbonden met USB", maar de rest functioneert niet meer : geen info op het scherm, maar, wat nog erger is, geen ondersteuning meer.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Doe ik iets fout ?

LAPTOP
Windows 10 64 bits
Harde schijf C: 1 Tb
Harde schijf D: 750 Gb
RAM: 16 GB
Edge / Internet 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner
Windows 10 64 bits
Edge / Internet 64 bit
Mozilla Thunderbird
-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
U gsm moet toch niet aangesloten zijn om te navigeren met komoot of dergelijke , dat is alleen maar om op te laden , het is zelfs af te raden om u gsm aangesloten te houden terwijl u fietst .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
Ge hebt gelijk, Audibac.
Er kan perfect een routeprogramma gebruikt worden om te navigeren zonder verbonden te zijn.
Maar, als je een lange rit doet, bv. 100 km, is uw GSM-batterij leeg voordat je aankomt !
Daarom zou het toch nuttig zijn om ook te kunnen navigeren met verbonden GSM.
Er kan perfect een routeprogramma gebruikt worden om te navigeren zonder verbonden te zijn.
Maar, als je een lange rit doet, bv. 100 km, is uw GSM-batterij leeg voordat je aankomt !
LAPTOP
Windows 10 64 bits
Edge / Internet 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows 10 64 bits
Edge / Internet 64 bit
Mozilla Thunderbird
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
I
SeniorenNet
SeniorenNet-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Hang dan een powerbank aan uw gsm, ik heb er eentje van 20.000mAh,Raymond1 schreef: ↑14 jun 2024, 12:23Ge hebt gelijk, Audibac.
dan kan je 10 ritten van 100km doen of zelfs meer, en probleem opgelost.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Maar , kun je 100km doen met u fietsbatterij ? Een smartphone zou dat ook moeten kunnen denk ik , maar het is niet verstandig om u smartphone aangesloten te houden terwijl u fietst , als er vocht in de usb poort komt is hij naar de vaantjes .Koop beter een echte fiets gps ,begint al vanaf 150€ , (dat is mijn mening natuurlijk hé ) 
Een voorbeeld ,
https://www.coolblue.be/nl/product/8154 ... plore.html
Een voorbeeld ,
-
audibac schreef: ↑14 jun 2024, 18:12Maar , kun je 100km doen met u fietsbatterij ? Een smartphone zou dat ook moeten kunnen denk ik , maar het is niet verstandig om u smartphone aangesloten te houden terwijl u fietst , als er vocht in de usb poort komt is hij naar de vaantjes .Koop beter een echte fiets gps ,begint al vanaf 150€ , (dat is mijn mening natuurlijk hé )
Een voorbeeld ,
Sorry audibac maar ik persoonlijk vind de edge gpsen niet goed voor op de fiets
Zij hebben een vaste oplaadbare batterij.
Ik raad de wandel gps aan met name gpsmap62 of hoger en de Oregon series.
Hier kan je veel meer mee en zij hebben de klassieke AA oplaadbare of niet die je kan vervangen tijdens een rit of wandeling en de Edge niet
Maar ja das mijn mening hé
-
Dan heb je toch slechte informatie , ik heb een edge 1030 die gaat makkelijk 24uur mee , deze in de link hierboven 12uur omdat dit een instap model is , om te fietsen kun je geen betere hebben en de kaarten zijn juist hetzelfde als gpsmap62 , al die kaarten zijn van open streetmap maar hebben soms een andere naam .benq schreef: ↑15 jun 2024, 08:45audibac schreef: ↑14 jun 2024, 18:12Maar , kun je 100km doen met u fietsbatterij ? Een smartphone zou dat ook moeten kunnen denk ik , maar het is niet verstandig om u smartphone aangesloten te houden terwijl u fietst , als er vocht in de usb poort komt is hij naar de vaantjes .Koop beter een echte fiets gps ,begint al vanaf 150€ , (dat is mijn mening natuurlijk hé )
Een voorbeeld ,
Hier kan je veel meer mee en zij hebben de klassieke AA oplaadbare of niet die je kan vervangen tijdens een rit of wandeling en de Edge niet
-
Beste vrienden,
Ik dank U voor uw waardevolle informatie, maar het gaat een beetje voorbij aan mijn initiële vraag.
Die was : is het normaal dat mijn fietscomputer niet meer werkt als ik hem verbindt met mijn GSM ?
Daarbij toch deze bemerkingen. Ik kan in Eco-stand ongeveer 200 km fietsen met mijn fietsbatterij !
En, een GPS heeft het nadeel dat het een redelijk klein scherm is.
Ik dank U voor uw waardevolle informatie, maar het gaat een beetje voorbij aan mijn initiële vraag.
Die was : is het normaal dat mijn fietscomputer niet meer werkt als ik hem verbindt met mijn GSM ?
Daarbij toch deze bemerkingen. Ik kan in Eco-stand ongeveer 200 km fietsen met mijn fietsbatterij !
En, een GPS heeft het nadeel dat het een redelijk klein scherm is.
LAPTOP
Windows 10 64 bits
Edge / Internet 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows 10 64 bits
Edge / Internet 64 bit
Mozilla Thunderbird
-
audibac schreef: ↑15 jun 2024, 09:44Dan heb je toch slechte informatie , ik heb een edge 1030 die gaat makkelijk 24uur mee , deze in de link hierboven 12uur omdat dit een instap model is , om te fietsen kun je geen betere hebben en de kaarten zijn juist hetzelfde als gpsmap62 , al die kaarten zijn van open streetmap maar hebben soms een andere naam .benq schreef: ↑15 jun 2024, 08:45audibac schreef: ↑14 jun 2024, 18:12Maar , kun je 100km doen met u fietsbatterij ? Een smartphone zou dat ook moeten kunnen denk ik , maar het is niet verstandig om u smartphone aangesloten te houden terwijl u fietst , als er vocht in de usb poort komt is hij naar de vaantjes .Koop beter een echte fiets gps ,begint al vanaf 150€ , (dat is mijn mening natuurlijk hé )
Een voorbeeld ,
Sorry Raymond1 toch nog even een antwoord op audibac
Ik heb geen slechte informatie, mijn vorige was een gpsmap 64S en nu sinds enkel jaren een Oregon 700, hierin staan open Street map en open fietsmap Benelux, en maak nog steeds routes in Mapcource versie 6.16.3 (ik maak geen update naar een hogere versie) om te fietsen en wandelen, ik gebruik geen Basecamp.
Wat een zeer groot pluspunt van de wandel gpsmap en Oregon is dat je de automatische herberekening kan uitschakelen, dus als je een route maakt op uw pc en tijdens rijden of wandelen moet je de route verlaten blijft uw route origineel.
Kan jij uw Edge automatische herberekening uitschakelen? Volgens de gebruikshandleiding niet. Dit is een zeer groot Nadeel want je rijd dan een compleet andere route als je uw weg verlaat.
Neen geef mij maar de wandel gps, maar ja dat is ieders keuze
-
Herberekenen is bij mij ook uitgeschakeld , dit gaat zeker , ik maak mijn routes altijd in Basecamp , kom ik een wegomlegging tegen dan zoom ik in en rijd ik naar een punt in mijn gemaakte route dit gaat zonder problemen , en Basecamp heb ik jaren geleden een cursus gevolg bij Waypoint Leuven is zeer interessant , toen had ik ook nog een motor .

-
verhaegen - Support SeniorenNet
volgens mijn weten is die micro poort van de intuvia alléén bedoelt als oplaadpoort voor een gsm en/of andere dingen
maar niet zo dat de intuvia gaat communiceren met de smartphone (zoals bv. smartphone >android auto)
tenzij ik dingen mis natuurlijk , want ik weet ook niet alles hé
maar niet zo dat de intuvia gaat communiceren met de smartphone (zoals bv. smartphone >android auto)
tenzij ik dingen mis natuurlijk , want ik weet ook niet alles hé
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Raymond1,
Bekijk eens de uitleg op de drie opeenvolgende linken:
Bosch SmartphoneGrip
eBike Flow-app
Veilige bediening tijdens het fietsen
Sony
Bekijk eens de uitleg op de drie opeenvolgende linken:
Bosch SmartphoneGrip
eBike Flow-app