In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

18 jun 2024, 17:22

Ons moeke die trok water van de harde stukken en de schillen en vroor dat in voor aspergesoep.
Mijn aalbesjes zijn in de maag van de kleinzoon verdwenen en de vogels hebben ze ook gevonden: alles op...
Ik vind aalbessengelei de lekkerste gelei die er is.
Ons dochter heeft veel struiken staan en in de tijd gingen we daar plukken samen met "grootvake".
Ze zijn bijna altijd op verlof als al die bessen rijp zijn. Zonde...
Dit jaar heeft ze geen moestuin.
De slakken aten almaar weer alles op.

krakje

18 jun 2024, 20:47

wakker geworden rond acht uur,
keek door venster, ja weeral regen,
omdat het regent kun je dit als een douche nemen,
geen zin om iets te doen,
maar moest wel de wasmachine doen draaien,
drogen in de droogkast en op de verwarming elementen hangen
wat niet in de droogkast mag, zo geraakt dit ook droog,
de strijk zal voor morgen voormiddag gebeuren,
en de regen blijft maar duren hier boven hebben ze veel water dat weg moet,
grtjs van krakje,

en ik vind dat hier niemand zaagt, alleen zeg je gedacht over iets
dat kan eens je verluchten want opkroppen maakt je ziek,
en wie kan antwoord erop, dat geeft je verder weer moed,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

19 jun 2024, 08:50

Goedemorgen aan iedereen :wink:
het ziet het een beetje beter uit buiten
voor zolang het duurt :roll:
We snakken naar een mooie en droge dag :oops:
Maar maak er voorlopig het beste van, het is niet anders

Vandaag komt de huisarts voor de maandelijkse controle
dus een beetje opruimen en douchen :)
Groetjes aan iedereen en tot later............
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

19 jun 2024, 09:33

Afbeelding
asperge kun je in de vriezer bewaren zes maanden .Hoe doe je dat de onderste stuk afsnijden en de asperge schillen dan droog maken dus tussen een handdoek ze doen en droogdempen .Dan in iets doen voor de vriezer .Als je ze uitde vriezer haal ze onmiddelijk in heet water laten koken .Niet ontdooien want dan zijn niet meer eetbaar .Dus heet water en onmiddelijke van devriezer in dat heet water doen .Thuis hadden we vroeger asperges in de tuin en wij deden dat zo .Zo hadden we in najaar nog lekkere asperges van eigen tuin .Als je koopt van uit de diepvriezer ze niet laten ontdooien dan zijn ze niet lekker niet eetbaar .Ik laat het maar weten wij hadden onze eigen asperges in onze tuin er was wel iedere dag in seizoen nazien of ze niet boven d e aarde kwamen want dan moest je ze uitsteken .Maar ze waren heel lekker .Wij hadden thuis enorm veel groenten in de tuin .En ik vind dat je toch het verschil proeft .Ja omdat ik zelf geen tuin kan bewerken staat er nu gras wel goed voor de viervoeters .Moet nu zelf door iemand hetgras enz laten afrijden .Maar ja het is nu zo hopelijk heb ik jullie hier meegeholpen geniet van julliedag groetje ja ik ben later maar er zijn boodschappen aan huis geleverd .Iedere week komt er wel iemand voor de boodschappen maar ik kijk uit en laat de dingen leveren die goedkoper zijn dan waarwe naar toe gaan .Zo spaar ik toch iets uit infeite .Magvan de huisarts de hulp niet afzeggen omdatiklater meer hulp nodig zal hebben alsook zo kom ik nog ergens zegt de huisarts afijn ja groetje

clive

19 jun 2024, 11:03

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Eerst en vooral @ Wilde eend en Anjelierken, van harte bedankt voor de prachtige kaartjes en de mooie beterschapswensen. Dat doet echt goed. Nogmaals dank je wel.

Manlief moest deze ochtend iets meer dan een uurtje weg. Daarvan heb dankbaar gebruik gemaakt om de hobbykamer waar hij werkt, grondig af te vegen en op te ruimen, vooral de bureau was een rommeltje. Alle boekenkasten zijn afgeveegd echter zonder de boeken eruit te halen. Vuilbakje met papier leeg gemaakt enz. Daarna met een plumeau onder de kasten geveegd en dan meteen gestofzuigd. En tenslotte de kamer met de steamer gedaan, alles laten drogen en alles teruggezet. Was juist klaar toen manlief terug thuis kwam.

Gisteren niet kunnen gaan wandelen met Matice door de voortdurende regen. Hij houdt daar niet van, met jas of zonder jas, regen is zijne dada niet en de mijne ook niet.

Ga vandaag de badkamer en de slaapkamer nog doen en nieuwe dekbedden leggen. Ga dat allemaal op mijn gemak doen en neem een pauze als ik daaraan toe ben. Niets forceren.

Gisteren was de TV in de living stuk, dat is de tweede op een paar maanden tijd want die in de slaapkamer is ook vervangen moeten worden. Wij hebben dan nog een TV in de kamer van Matice, die hebben we nu voorlopig in de living gezet. Ze komen dinsdagochtend de nieuwe leveren en ophangen en instellen. Nu ja, dat zijn allemaal geen drama's natuurlijk.

Ik verheug me nu al op Texel. We gaan daar hoogst waarschijnlijk goed weer hebben, dat is meegenomen natuurlijk. Manlief had de boeking gedaan omdat hij vorige keer vond dat ik daar vlugger herstelde dan hier thuis.

Zo, ik wens iedereen een fijne , misschien zelfs zonnige dag. Beterschap aan diegenen die het nodig hebben. Liefs en dikke knuffel voor elk van jullie.

mariajohanna

19 jun 2024, 12:22

Het spookt hier, sorry, maar het is wat ik denk........
Tot later, ......... misschien?
Ik heb hier geen vertrouwen meer in, nogmaals sorry, maar als het jullie 'lukt' , doe gerust verder....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot de..... volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

krakje

19 jun 2024, 20:23

eerst onder een waterstraal gestaan zo ben ik weer proper,
boke en tas koffie genomen, aan de strijk begonnen en gedaan,
nieuwe aardappelen gekookt, salade gekuist,
rabarber gesneden samen met aardbeien, en samen gekookt
beetje suiker erbij, laten afkoelen en potjes gedaan, vriezer in,
zo heb ik deze winter een potje moes van die twee en da smaakt,
grtjs van krakje,

bekske wat jij zegt is waar, toen wij ook asperges liggen had deed ik dit ook;
wij hadden ook vele groenten zelf, ik kan het ook niet meer,
maar hier is een groenten winkeltje die alles altijd vers hebben,
daar haal ik mijn groenten nu, zij halen dat naar de veiling,
ge kunt er geen vlees, vis of kaas kopen,
alleen wat met groenten en fruit te maken heeft,

Afbeelding

clive

20 jun 2024, 08:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Krakje, amai, dan was jij vroeg bezig vandaag. Jij bent een energieke ochtenddame :D

MJ, alles in orde daar ? Hoop van harte van wel. Jouw berichtje verontrust mij eerlijk gezegd.

Gisteren is mijn goudkleurig hangertje stuk gegaan, het was een clowntje met beweegbare armen en beentjes, maar nu is het dus stuk en kan nimmer gemaakt worden. Was dan gisteren op zoek naar een ander hangertje en heb er eentje gevonden, namelijk een hondenpootje met heel veel mooie steentjes erin. Manlief zei mij die winkel te bellen om te vragen of ze het nog hadden. Slechts 1 hadden ze nog. Dus manlief en ik naar die winkel om het te gaan halen. Vonden het beiden heel mooi. Maar er was een kink in de kabel. Het hangertje ging niet over mijn kettinkje. Manlief heeft me dan een nieuw kettinkje gekocht, was er natuurlijk heel blij mee. Maar hij vindt het mooier met dit nieuwe kettinkje.

Zo, ik ga eens in actie schieten.

Ik ga niet alle namen noemen maar wens ieder van jullie een prachtige dag. Dikke knuffel voor iedereen.

Bekske

20 jun 2024, 08:45

Afbeelding

Oma-C

20 jun 2024, 09:52

Goedemorgen iedereen, :wink:
weeral donderdag vandaag en het ziet er
niet zo mooi uit als gisteren.. :roll: jammer
want het was een heerlijk zonnige dag.....
Maar we nemen wat komt, het kan niet anders :oops:
Heel veel sterkte en moed aan de zieken.... :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

20 jun 2024, 12:56

Oei, is het al bijna middag?
Daarmee dat ik honger heb.

Bekske dat is een zwierig plaatje!

Krakje dat mis ik hier een echte goede groentewinkel wat dichter bij.
Daarmee laat ik het thuis brengen.
Is ook vers, seizoensgebonden, dus soms een beetje saai.
Daar gaat inderdaad niets boven groenten uit den hof.
En ne goeie patat, dat is ook ver te zoeken tegenwoordig.
Het zal erg zijn van het jaar met hun verdronken velden.
Hoe klein haar tuintje ook is, mijn zus kweekt toch nog veel zelf.
Ook in de voortuin..
Een mens gaat toch gene grond verspillen aan een gazon zeker... :?

Clive een mooi hangertje en een nieuw kettinkje, tof!
Ik draag bijna nooit juweeltjes.
Dan moet ik naar de buurvrouw om het kettinkje te laten sluiten. :oops:
Is ook een gevolg dat we zelfs geen trouwring meer mochten dragen op het werk.
Gezien die nu van mijn vinger valt zit die netjes opgeborgen bij de trouwring van grootvake.

Alle andere dames een mooie namiddag gewenst ten wie nog aan tafel moet smakelijk.

anjelierken

20 jun 2024, 14:02

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske en Krakje: zo doet buurvrouw het ook. De geschilde asperges rauw invriezen en later in bevroren toestand direct in kokend zout water. Die komen daar heel goed uit, zegt ze.

Clive: dan heb je vlug je kaartje, heb het maandag gepost en woensdag reeds ontvangen. Deze keer geen klachten over de post :D

De zon schijnt hier , zo mag het blijven. Is ook niet koud. Ben met Spaanse woef al een toerke gaan doen. Normaal is dat manlief zijn werk, maar die is aan een klusje bezig en dan doet hij liever verder.

Toen ik deze voormiddag de garage poetste , ja , terug ene die tegen die gele pinguin reed. De klap was niet zo luid, die bestelwagen reed door en een eindje verder stopte hij, stapte uit de auto , liep er eens rond en reed weer verder. Hij zal wel schade hebben want er lag een stuk plastiek op de rijbaan. Heb het opgeraapt ( want anders rijden de auto's dat in gruzelementen), bleek het de achterkant te zijn van een spiegel.
Ik versta dat niet, hoe ze er hier tegen rijden. Volgens mij zijn die met andere dingen bezig, zoiets moet je toch zien.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

20 jun 2024, 15:12

Goede middag Seizoentjes,

I am back! ( heeft er iemand me gemist?) ik kom morgen langs om verslag uit te brengen.
Fijne dag en tot morgen!
Cats Rule!

krakje

20 jun 2024, 16:31

Muddy Maddy ja je verhaaltjes

Helena van Troje

20 jun 2024, 17:01

Uiteraard hebben we je gemist.
We wisten dat je niet kon komen schrijven hé :D
Benieuwd naar morgen.