Goede morgen seizoentjes,
De Tijd is 06.41 u. ik ben opgestaan. Hier is het nu een aangename 23° volgens de digitale thermometer. Dit is in de salon waar de stoof staat. In de living: 22.5° zegt het mimi thermometertje.
Gisteren is de technieker gekomen om 13 u 30 ( om alles uit te leggen) en heeft bij Rika een sensor aangebracht. Dat is iets dat werkt met de warmte als Rika in automatische modus staat. Die "voelsensor" zoals dat noemt, ligt in de Living. ( de deur naar de gang staat bijna altijd open met de katten)
Ze is ook in automatische modus ingesteld dat ze om 07 u in gang schiet. Maar kijk, hier is het 23°. ( de salon)
buiten is de luchtvochtigheid 83%.
Van de pijn door de Arthrose ben ik dus niet af. ik voel het wel veel minder. Boven staat sinds gisteren het voorste raam op kiep. Ik vond gisterenavond dat er niet genoeg zuurstof in de slaapkamer was. Vandaag zou het 19° kunnen worden.
Ventje gaat vandaag om 9 u 30 naar Brugge om verder te "werken" aan het ouderlijk huis. aanwezigen zijn: ventje, zus ventje en Frank.( of er ook ander volk komt meehelpen weet ik niet)
Verwacht dat ze rond 15 u stoppen. ik heb dan een videogesprek met Suus, om 14 u.
Toen ik gisteren het plaatje van Rika plaatste, heb ik een andere app voor mail moeten gebruiken. ik krijg nu meldingen van de mail-app en van Google zelf.Met al die geluidjes zou een zenuwachtig persoon de zenuwen krijgen.
Rika ( die in automatische modus staat) is nu in gang gegaan. ik moest het zo laten want dit is een test. Nu hoor je de pellets in het bakje vallen en daarna volgt het vlammentje. ( Ze staat op aangaan om 07 u) Het is een gezellige warmte vind ik. En door de speksteen heeft ze warmtegolven af. Sta er met je koude kont bij wijze van spreken voor dan heb je binnen een paar minuten een warmere kont.
Lilly lag gisteren op de doos met rommel die op de salontafel staat te genieten van de stoof. Lilly is niet eens naar buiten geweest.
Gimly ligt in de zetel. Die is vannacht misselijk geweest. Lilly lag toen ik opstond op het voeteind van mijn bed. te maffen. Als de deur van de gang nu opengaat en zo blijft staan geeft het niets.
Ventje denkt dat we een probleem gaan hebben om in de winter onze douche te nemen. Zal koud zijn. de thermostaat staat hier beneden. Maar gisterenavond was het in de badkamer 23°. ( met zon ) We zullen zien. We lossen het probleem wel op als het zich voordoet.
Vandaag moet ventje eerst nadat hij aangekleed is en voor hij vertrekt naar Brugge op boodschap. Eerste stop: de apotheek. er was een fleske Contramal te kort. Daarna gaat hij om een brood en de kranten en kijkt of den Adil een fles melk heeft. Daarna moet hij langs de slager passeren voor een halve kippenborst. Ik wil een nieuw recept uitproberen. Noedels met kipblokjes, spekblokjes en kaassaus. Voor de kaassaus heb ik dus melk nodig. Desnoods haalt ventje die bij de benzinepomp want er moet ook nog een pakje verstuurd worden naar Nederland.
Gisteren is de All Regions DVD speler gearriveerd. Hij speelt dus NTSC DVD's af en Pal/Secam DVD's. Eeen NTSC kan je niet op een region 2 speler die op Pam/Secam draait afspelen. Die DVD speler is niet heel groot. Maar hij werkt en dat is het belangrijkste. Als ventje dus DVD's besteld mogen ze zenden wat ze willen. Ventje had de serie CSI: NY besteld en die was dus NTSC. Eerder had hij een DVD van Walker: Texas Ranger ( nieuwe versie) besteld en die was dus ook een NTSC. Besteld bij Amazo* België. Op de DVD's van CSI: NY staan geen ondertitels wat volgens de beschrijving wel ondertiteld was. Gelukkig kennen we Engels. Alleen het geluid moet hoger.
Vandaag eet ik het restje van de arrabiatta Pizza op die ik woensdag gegeten heb in Carlitto's. Wat ventje gaat eten weet ik niet. Hij zit immers in Brugge in het ouderlijk huis. Telkens als hij thuis komt is hij moe en heeft goesting om uit te gaan! Dat heeft hij me woensdag op weg naar hier verteld.
Om 9 u bel ik zoals gewoonte naar moeder. Daarna lees ik de kranten. De sportpagina's spaar ik voor ventje. Die moet ze dan maar lezen als hij wil.
Vanaf Maandag heeft ventje een" to do" lijst samengesteld. Er staan onder andere schilderwerken op het programma. Lilly moet nog voor haar vaccinaties. En een bezoek aan de Oogarts(e) in het ziekenhuis staat er ook op. De aanvraag voor dat onderzoek staat op verleden jaar! Ik moet ook omdat ik diabetes type 2 ben. Die aanvraag dateert ook van verleden jaar.

Ventjes zus ging altijd maar voor. Nu is het eens aan ons. Ventje vermoed dat hij een andere bril nodig zal hebben. Nu draagt hij Bifocale glazen. Maar soms moet hij een vergrootglas nemen om iets te lezen.
Ik ga nu een kopje koffie zetten. Ik moet ook nog 2 eitjes 6 min. koken als laat ontbijt. ( Ter informatie: King Charles 3 eet ook zijn eitjes die 6 min. gekookt zijn.) En als Lunch/avondeten is er dus Pizza die opgewarmd zal worden. Eigenlijk hangt het er vanaf wanneer ik honger krijg. Ik kan ook een boterham met mimolette kaas en gedroogde ham eten, en de eitjes voor mogen houden. We zien wel.
Fijne dag seizoentjes!