In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

27 jun 2024, 11:21

Goede bijna middag,

Op zoek naar een passend geschenkje voor een honderdjarige dame.
Er werd een mooi echt zijden sjaaltje gesuggereerd.
Ik dacht daar vandaag om te gaan.
Weet ongeveer in welke winkels ik dat kan vinden.
Gezien de warmte gaan we dat dus niet doen en morgen op stap gaan.
Hopelijk vind ik er eentje naar haar en mijn goesting.
En anders biedt de bloemenwinkel soelaas.
Ik ga een bloemstukje laten maken dat kan indrogen.
Ze heeft al een oerwoud aan echte planten te gieten.
Snijbloemen is niet haar ding.
Brood is er nog in de diepvries.
We kunnen verder.
Vannacht op wandel geweest op zoek naar een frissere slaapplaats.
Het is de rode kamer geworden met een veel te zachte matras.
Maar zodra ik daar gelogeerd was heb ik in één stuk door geslapen.
We zullen het met vier uurtjes moeten stellen.
Deze namiddag misschien dutje, alhoewel.
Buurvrouw geeft niet op duidelijk.
De glasgordijntjes hangen op de draad.
Ik zou nog de gordijnen van ons slaapkamer kunnen wassen.
Maar dan moet he zoiets minder warm worden.
De volle zon staat daar de halve dag op.

Dames en dieren, lezers en meelezers ik wens jullie allen een zeer fijne dag.

Oma-C

27 jun 2024, 16:15

Goede namiddag allen, :wink: warm genoeg?
Afbeelding

Even dag zeggen, ik moest iets opzoeken op internet.

Ik stuur jullie een frisdrankje :)
Afbeelding

Nog een fijne dag verder en tot morgen..... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

27 jun 2024, 16:43

Dank je, omaC !
Wij zijn nog niet lang terug van de cafetaria daar gaat gewoonlijk de 'valpreventie' door, maar was nu afgeschaft wegens de ..... juist, de warmte !
Iedereen die gewoonlijk meedeed kreeg een bericht dat we toch verwacht werden voor een ijsje.... we kregen er drank bij, wat je wilde.
En dan wat babbelen met je tafelgenoten en de tijd vliegt dan ook !

Deze voormiddag boodschappen, ons vriendin ging mee, zoals afgesproken, daarna haar thuis afgezet, doorgereden naar dochterlief, voor haar boodschappenbestelling (hier is maar een kleine colruyt, 'vermaakt' van een okay, dus, ze hebben hier niet alles, daarom gaan wij naar een grotere........
Direct naar huis , alles in frigo & c° , even iets drinken, en dan naar de cafetaria...... ons ijs bresilienne en een cola hebben deugd gedaan !
Spek met eitjes zal voor straks zijn, zoals voorzien voor deze middag.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

krakje

27 jun 2024, 21:50

al de lakens van 4 bedden zijn gewassen en droog;
kon alles buiten op draad hangen reuk veel beter,
vandaag warm maar hier is binnen fris,
morgen ietsjes frisser aangenamer voor de meeste mensen,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

28 jun 2024, 06:37

Afbeelding
de volgende dagen zul je dit niet kunnen doen denk ik .Want het is frisjes nu een groot verschil weer .Maar geniet maar van iedere dag zolang je het kuntdoen groetje

Muddy Maddy

28 jun 2024, 07:41

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben om 6 u 30 denk ik, opgestaan, heb een gezichtsroutine gedaan, heb wat in schuiven gerommeld boven, ben dan naar beneden gegaan, de achterdeur opengezet voor wie buiten wil en in de keuken een blikje cola voor met mijn druppels en een flesje spuitwater gehaald.
Ik geraakte gisteren moeilijk in slaap. Had dat te maken met de koffie en de cola in de namiddag? Of was het omdat ik tot ik naar bed ging op de tablet heb bezig geweest? In elk geval: ik lag dus wakker. Ventje kwam dan naar zijn bed en zei dat hij ons Lilly heeft moeten binnendragen. Er was hier gisteren een concert van Ramstein waar buurman V naartoe was. Misschien had ze de muziek gehoord?
Ze is dan op mijn voeteind gaan liggen. Op een gegeven moment lag ik dwars over bed om de juffrouw niet te storen! Ik ben dan uit mijn bed gestapt en heb de dekens ( donsdeken en fleece) goed gelegd en ben dan met mijn benen naast het kattenlijf gaan liggen. ( wat we allemaal niet doen voor onze lieve poezebeestjes.)

Wat staat er op het programma? ventje moet de vuilnisbakzak maken en buiten zetten. er staat ook op de koer een tweede waarin rommel vanop de koer. Die twee zakken gaan in de meeuwenton en worden buitengezet.
Straks wil ik de schuif van de groentenlade uitwassen en de voorkant van de frigo. met allesreinigerspray en een microvezeldoekje. ik vind die twee dingen nogal vuil. Wat er nog vuil is voor de moment zijn de ramen van buiten en binnen in de keuken maar die zijn geen prio. ik zou ook het tafeltje in de keuken eens moeten opruimen. Misschien doe ik dat nadat ik de groentenlade heb uitgewassen. Er moet hier ook eens rondgelopen worden met de swiffer. ( die Lilly leuk vind)

Ventje zijn planning is maandag te schilderen. nog een stukje muur en plafond. Zaterdag zit hij van 10 tot 14 u in het ouderlijk huis. Maar gaat dus eerst bij mijn moeder langs met haar centen en om te kijken wat de foutmelding op de wasmachine is. Als ik bel, zou hij er moeten zijn.
Gisteren kwam buurman een pakje waarin een vuilnisblik zat, brengen en is komen kijken naar Rika. ( en de schilderwerken) Wij waren naar het shoppingcentrum geweest omdat ik een boek van de libelleleesclub wilde halen en ik ook naar de veritas moest. ventje is eerst naar de drankencentrale gereden om zijn bak bier. Het vuilnisblik dient om de pellets van de koperen ketel naar de pelletkachel te doen en die zo erin te gieten/kappen.
Dus ondanks mijn leesdip heb ik er een boek bij. in de veritas banden gekocht die je om je benen doet om geen opengevreven benen te hebben als je gekleed bent in een jurkje of een rok. ook een paar kniekousen in een lichtere kleur en 1 panty in een lichte kleur maat XL. prijs van dit alles 24 euro 97. met veritaspunten. In de boekhandel kostte de zomerroman van freida mc fadden 9 euro ( zonder punten)

Wat gaan we eten vandaag is nu de vraag. Geen idee. Het is nu geen bbq-weder. wij eten normaal op vrijdag een stukje vis. Toen ventje de mergeuze gisteren op de bbq legde, kwam er al een beetje wind opzetten. We hebben er krieltjes bij gegeten die in de oven waren klaargemaakt in chili-olie. en we konden nog net buiten eten voor ik het te onaangenaam vond. ik ben dan een beetje gaan liggen en werd wakker uit mijn doezeling doordat de wind die opgestoken was, het raam dat op kiep stond liet dichtwaaien.
ik was dus bezig met de tablet toen de telefoon ging via messenger. Mijn BFF Suus. Ze belde om ons te bedanken voor het pakje gevuld met zakjes gelei waar onze Lord en Lady de neus voor ophaalden. Haar 7 harige kindjes kregen dat om 18 u 30 in hun etensbakjes. Ze vertelde dat ze zondag notabene een sollicitatie heeft bij de politiezone Rotterdam. Ze gaat daar naartoe met een begeleidster van de juliusstichting. ( die helpt langdurig werklozen) Haar taak als ze aangenomen is: receptioniste en manusje van alles. wordt ze aangenomen dan krijgt ze een opleiding van 12 weken voor haar andere taken. Nu ik hoop dat ze die baan krijgt want ze zit hele dagen thuis en drinkt veel meer dan goed voor haar is.
Ze is dus een multi-inzetbaar persoon bij de politiezone Rotterdam als ze de baan heeft. Dus we branden hier zondag een kaars voor haar.

Ik hoor boven dat ventje opgestaan is. Die gaat dus de vuilnisbakzak gaan maken. Dus kan ik daarna de groentenlade uitwassen en wat er uit de frigo komt dat niet meer eetbaar is, dat gaat in de mulch. Daarna kan ik een kopje koffie maken. Later ga ik via de tablet mijn bonussen ophalen van diverse spelletjes. Gisteren een download gedaan van Fairyscapes en daar moet ik ook naartoe.

Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

28 jun 2024, 10:09

Goeiemorgen allemaal :wink:
heerlijk weer en wat minder warm wat
beter te verdragen is voor mijn adem :oops:

Alle seizoentjes een fijne dag ik zit te wachten
op de voetenverzorgster :)
Groetjes allen en tot later :wink:

Helena van Troje

28 jun 2024, 11:46

Goede middag al bijna.
Plan gewijzigd.
Ga in de namiddag boodschappen doen.
Het zal wel druk zijn met al die pas gediplomeerden.
Heel het stad vol kwetterende vriendinnen.
Hopelijk blijven ze een beetje matig en deftig.
Was vroeger een rotdag voor mij.
Proclamaties waren altijd met een staartje...voor de leraren.
Ach ja voorbij die dagen.

Beetje minder warm zo mag het blijven.
Hopelijk slaag ik mijn missie deze namiddag.

Klein gelukje vandaag.
In de week vroeg ik waar buurvrouw haar gewafelde keukenhanddoeken had gehaald.
Heel lang geleden ergens, maar waar, dat wist ze niet meer.
Vandaag een berichtje of ze van die handdoeken mocht meebrengen van de Carrefour.
Ze waren in aanbieding.
Uiteraard ja, want die drogen toch nog altijd het beste af.
De andere zijn tot op de draad versleten maar de poets en de hulp grijpen steeds naar die handdoeken.
Ik ga ze nu aan de draad hangen se.

Voor allen nog een mooie dag vandaag!

anjelierken

28 jun 2024, 16:50

Afbeelding

Hallo iedereen,

Net een fietstochtje achter de rug. Was ook al een hele tijd geleden , met al die regen .

De laatste schooldag voor de kinderen , nu 2 maanden vakantie. Hopelijk is de zon van de partij deze zomer, dan is er veel meer mogelijk qua activiteiten.

Dochter zei gisteren dat haar oudste kat echt oud wordt en rare dingen doet. Die wil superveel aandacht, loopt soms in rondjes , neemt eten en gaat het ergens anders opeten. Gedrag dat ze anders nooit vertoont. Hoe oud ze juist is, weten we niet, was een zwerfkat die ze onder haar hoede heeft genomen.

Ga eten maken, want vanavond krijgen we de buren op bezoek.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

28 jun 2024, 20:49

Goeienavond allemaal :wink:
Nog een gezellige avond en voor straks slaapwel
en tot morgen... :)

Muddy Maddy

29 jun 2024, 05:21

Goede morgen seizoentjes,

Opgestaan nadat er een sensorlicht op de overloop naar beneden viel, die ik gezocht had en terug gehangen. Lilly was ook wakker. En ik moest ook nog dakatarin aan mijn benen wrijven. Daarna sloeg het piekermolentje aan.
Eerder gisteren was die van aan de trap,naar boven ook naar beneden gedonderd maar ik vind alleen maar het deksel. Maar wie zoekt die vind.

Gisteren vond ik het niet aangenaam buiten. we hebben dus de kippenbillen in de oven gedaan. '(Gimly was er het nu wel als de kippen bij en ook Lilly heeft een stukje gegeten) uitwassen van de groentenlade is ook niet gebeurd omdat ventje nadat hij om brood & beleg was geweest, alles in de onderste lade had gestoken. :roll: vandaag poging nummer 2, na het afwassen met de hand van de teljoren van Lilly & Gimly. Gisteren heeft de "mulch" ook voer gehad.( een stuk brie en die brugse lookworst)

Vandaag dus gaat ventje naar zijn ouderlijk huis. Ik heb genoeg te doen en zal me zeker niet vervelen. de vloer in de gang hangt nu mijn voeten uit. Daar zie je die strepen van de sprayreiniger. Ik ben ertoe in staat deze vandaag onder handen te nemen. en ik wil de vensters buiten ook eens een beurt geven. Ja, ik wil zoveel taken in het huishouden doen dat het zich dan wreekt. een dag per keer dan maar en met veel rustpauzes.

Ik ben op zoek naar een wit T-shirt met vetersluiting. nergens te vinden. Wat als ik nu eens goedkope T-shirts koop met V-hals en zo'n gaatjestang en ringels en dat zelf maak? behoort tot de mogelijkheden. Echter, ik zou zo'n gaatjes tang en die ringels moeten aankopen. vind ik toch ietwat te ver gaan.

Vandaag moet ik zelf zorgen voor mijn middagmaal. zoals verleden week denk ik van eitjes te koken die 6 min. gekookt hebben.'s avonds kunnen we dan als we nog honger hebben kijken wat er nog allemaal in de diepvries zit. Ik denk dat er nog bitterballen met kip in zitten.
Ik keek gisteren naar de folder van de Ldl omdat ineens het vloeibaar wasmiddel ter sprake kwam. ventje denkt om maandag te gaan. Maar dan niet speciaal voor een fles vloeibaar wasmiddel. Er zijn nog andere dingen die we nodig hebben zoals de opkuisdoekjes die een XL verpakking zijn. En hij had zich ook voorgenomen om maandag verder te schilderen. 't zal het ene of het andere zijn. ach, we zien wel.

Dinsdag moet Lilly naar de dierenarts. en hier is net avondmarkt. Hadden wij niet aan gedacht toen er een afspraak voor haar werd gemaakt. Hopelijk verloopt alles vlot.

Toen mijn piekermolentje aansloeg dacht ik na over nieuwe deuren. Echter het deurmodel dat ik voor ogen heb, daar moeten de zijplinten van verwijderd worden. ( de chambrans zoals ze zeggen) ook hier zien we wel. het model dat de buurvrouw van mijn moeder heeft vind ik ook mooi en je kan hem half openzetten en dan blijft die vast staan zodat een 4 potige binnen en buiten kan. ( liefst geen 8 potige!)

Ik heb net een bezoekje gebracht aan een chinese webwinkel en in hun solden iets gevonden. ook iets dat ook in mijn wenslijst stond. Maar ik heb die in mijn winkelkarretje gestopt. want de paypall is niet van mij. En ik heb ook geen kredietkaart. Ja Gimly, je krijgt dan eten.
Ventje was weer aan het zeuren dat het geld op is. :roll: Pas wanneer hij zijn pensioen krijgt kan er natvoer worden aangekocht bij de bol en korrels+ zand bij Zoo+. En dat gebeurd natuurlijk niet stipt op de eerste van de maand.
Ik was dus gisteren aan het surfen en kwam ineens een broek tegen op Zaland*. Ik heb daar geen account. Dus ene aangemaakt en het artikel dat ook kan dienen als pijamabroek in een verlanglijstje gezet.

Toen ik zocht naar het paswoord want de site gaf aan dat ik al geregisteerd was, heb ik een lijst boeken gevonden die ik wel wil lezen. :oops: :roll: en toen ik de lijst wachtwoorden vond, klopte er de helft niet meer van. Mijn inlog bij G-mail is veranderd omdat in-app aankopen via Paypall gaan. en bij de tablet was dat niet ingesteld. Ventje wil er ook een ( tablet) maar is nog altijd aan het twijfelen. zijn eeuwige tweeling. Ik zou willen dat hij bij Mr M gaat kijken voor een deftige short. evenals een deftige lange pantalon. Hoeft hij zijn legerbroek niet meer aan bij een gelegenheid. Hij wil zijn uniformjas bij mij in de kast. Dat kan als het kledingrek vandaag meekomt naar hier. Mijn torenwasrek heeft al een beetje slijtage. :oops: Is dan ook jaren oud en komt nog uit Engeland denk ik. Staan wieltjes onder die ik vastgeplakt heb met electriciteitstape. :oops:

Ventje wil onze route 66 maandag ook ophangen maar dat is dan met speciale kleefpleister. De filigraanlamp moet er ook nog komen ( als het plafond af is) maar ventje wil nu koud wit licht. hij heeft dat waarschijnlijk overgenomen van mij. de gloeilamp erin is nu warm wit.Zolang dat niet naar beneden donderd is het wel. ventje gaat die op een andere manier vasthangen. Hoe? Daar heb ik geen flauw benul van, zoals ik al schreef, als dat maar niet naar beneden donderd. Het begint licht te worden.Maar ik ga nog even wachten om de gordijnen open te trekken. Ze kunnen toch zien dat ik op en wakker ben.

Ik ga eens naar de boerderij. Een paar dingen voorbereiden voor de boot. Daarna bij andere spelletjes de bonussen ophalen. en ik wil ook een kopje koffie, maar dan heb ik Gimly in mijn kielzog. Lilly was buiten. Ze kan ondertussen weer binnen zijn en boven.
Naar U-tube wil ik ook. ik zit hier weer met een liedje in mijn hoofd en wil weten wie het zingt. Gisteren heb ik daar een clip uit de film 'Stripes' gezien die best grappig is. En ik moet ook een nieuwe playlist maken.
Verder ben ik bezig met het herzien van mijn verhaal. ik heb toch al een paar fouten ontdekt. in zinsbouw en synchronie. Ik kan nadat ik bonussen heb opgehaald via de tablet, The Sims 4 spelen want die staat ook open op de taakbalk. Ik zal wel zien.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

29 jun 2024, 07:07

Afbeelding

Oma-C

29 jun 2024, 10:30

Goedemorgen iedereen, :wink:
ik ben in de vroege morgen de planten gaan verzorgen
bij mijn toeristen, zij genieten van een warme vakantie in Oostenrijk
ze rijden elke dag van bestemming naar bestemming met de fiets
en ze hebben vanmorgen en vannacht al veel regen gehad.
Maar na de bui konden ze toch weer droog vertrekken vandaag
en op naar de volgende bestemming in Salzburgerland... :) mooie streek....
Nu ga ik nog rustig hier de taken doen, en dan is het rust....
en sport kijken.... :wink:

Fijn weekend allemaal en tot later.........................

Oma-C

29 jun 2024, 18:39

Goeienavond allemaal, :wink:
Amaai , er komt wat op ons af... :roll:
maar het was voorspeld dat er tegen
de avond en vannacht onweer zou komen....
Hier begint het ferm te overtrekken, ik hoop
ervan gespaard te blijven want als het
begint weet je niet hoe het afloopt :roll:

Nog een goede avond en voor later een goeie nacht
groetjes allen en tot morgen :)

anjelierken

29 jun 2024, 18:45

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het regent hier voor de moment.

Deze namiddag met Spaanse woef naar de dierenkliniek geweest. Gisterenavond laat ( na bezoek van buren) hadden we gezien dat hij een wonde had , net onder zijn oog. Onmogelijk om het te ontsmetten .Vandaag krabde hij zichzelf in het gezicht, met als gevolg in die wonde , die groter werd en er een stukje huid af hing . Dan maar gebeld naar de dierenkliniek waar ze een permanentie hebben. Loopt hier momenteel rond met een kap, wat niet zo handig is voor hem. Moeten 2x daags zalf eraan doen, heeft ook een spuitje gekregen.

Morgen gaan we niet wandelen, Spaanse woef met een kap om, neen, dat doen we niet.

Vanavond als avondmaal hebben we smos gegeten, daarmee bedoel ik niet het broodje, maar zoals een koude schotel , maar dan alles in stukjes en mayonaise onder gemengd. Enkele uren in de frigo dat alles koud is. Voor morgen hebben we ook nog.

Dames, tot morgen allemaal.