Goede morgen seizoentjes,
Maandag 1 Juli. De tijd is 05.33. Kon toch niet meer slapen. Ik was wel niet aan het piekeren.
Ventje heeft Lilly vannacht uit het bed gekieperd toen ze kwam keppen rond 4 u vannacht. De reden? Ze was op het nippertje binnengekomen. Ik citeer: 'als ze me dat nog 1 keer flikt dan kan ze de hele nacht buiten blijven en de buren wakker maken met haar gemiauw. dan zal ze eens ondervinden wat het is om niet op tijd in huis te zijn.' Blijkbaar vond onze juffrouw de koer leuk na al die regen die we gisteren gekregen hebben in de late namiddag. Het was dan even voor 23 u toen ventje de boel hier afsloot.
Gisteren was het dus onze sabbatdag en nadat ventje naar de beenhouwer was geweest om kant en klare spaghettisaus ( het kippengehakt zou niet ontdooid zijn als hij aan ons middagmaal wou beginnen) hebben we naar CSI:NY gekeken. op die All regions dvd speler.
die heeft geen 'last memo' knop, dus moesten we kijken waar we gestopt waren. De gewone DVD speler van Sany* heeft wel zo'n knop.
Die kant en klare spagehttisaus is niet goed genoeg gekruid naar onze zin en dus heeft ventje bijgekruid maar het was toch te flauw en Hij heeft die saus opgewarmd in de microgolf, maar die was lauw als ik mijn bord kreeg. Ik had 300 gr gevraagd want ik eet anders mijn bord niet leeg maar ventje vond dat te weinig. De volgende keer zal het dan 400 gr zijn en ik ga ze bijkruiden.
Na het eten en een aflevering CSI: NY want ik was gestopt toen ik hoorde dat het eten klaar was, ben ik even gaan liggen. Ik ben wakker geworden rond 4 u door het riedeltje van de ijskreemkar die hier rondrijdt en het liedje: Mr sandman speelt.

. Blijkbaar moet je na dat ijsje dat je gekocht hebt je bed in. ( en eer hij stopt? want hij rijdt niet erg traag voorbij) Dus ik ben opgestaan en naar beneden gekomen waar Lilly princessheerlijk op mijn kant lag. Met een blik van: ben jij nu al op? Ik kon ernaast zitten en dat vind ze dan niet leuk. ventje was aan het kijken naar iets. Later is Lilly uit de zetel gesprongen. Daarna kreeg ik een oproep van mijn BFF Suus. ( die moest op sollicitatiegesprek naar de Politiezone Rotterdam. samen met een medewerkster van 'baanbrekend') Ze moest bellen want: Ze is door de eerste ronde! Volgende week zondag moet ze opnieuw naar Rotterdam om er een rondleiding te krijgen en ze moet meedoen aan een RPG met de andere kandidaten. Haar moeder moest ze nog op de hoogte brengen.
Ze is ook het slachtoffer van Phising geworden dus moet ze zelf aangifte gaan doen bij de PZ Dordrecht. Ze kreeg een sms die zogezegd van de belastingen kwam en is 240 euro armer. De bank geeft het geld niet terug. Dus dat was een minpuntje in haar week.
Ze droeg haar lucky charms: het vriendschapshartje dat ik haar gegeven heb met kerst verleden jaar toen ze hier een paar dagen was en de ketting van haar moeder. Ze gelooft dat die haar geluk brengen. Zo veel te beter. Het was een kort gesprek want haar moeder ging nog bellen. Wij waren niet de eersten die het goede nieuws kregen, enkele anderen waren ook al op de hoogte. Maar we weten nu van iets. Het theelichtje in de kaarsenhouder 'kat' die op onze schoorsteenmantel staat heeft dus geholpen. ( allez, denk ik want ik had beloofd een kaarsje te branden.)
Ventje gaat vandaag schilderen en nadien neemt hij een douche. Gisteren is 'Rika' aangegaan uit haarzelf want ze heeft ook een sensor en die steekt haar aan zodra de temperatuur in huis te laag komt. Ik had het niet eens opgemerkt en ventje ook niet. Het was toen wel aan het regenen en Lilly was 'em gesmeerd naar boven waar ze op het voeteind was gaan liggen.
Ons vermist pakje is terecht! Het was bij buurman V. Die had al een keer aangebeld en wat bleek: onze bel deed het niet! ventje had al een mail naar Large gestuurd. Batterijen vervangen en nu werkt de bel opnieuw. de artikelen die erin zaten: een wintertrui met kap van Iron Maiden en een T-shirt van hen heb ik eerst gekeurd. ( tegen het licht gehouden) T-shirt iets aan de te lichte kant maar het is geen originele.
Het past hem: die wintertrui bedoel ik. Is voldoende ruim en waarschijnlijk warm.
Gimly was gisteren weer misnoegd om iets. Er lag dus poep. boven en op de planken vloer en later hier beneden voor de bak. Toen ik gisteren opstond heb ik niets gezien.
Ik ben bezig geweest na mijne parley met criminal case. daardoor had ik mijn bonussen van My stories niet opgehaald. en Foodstylist ook nog niet gedaan. Toen ventje opstond was ik dus bezig in criminal case. Later ben ik naar de boerderij geweest en heb daar de bonussen opgehaald en gekeken wat er op de boot moest. 4 muzieknoten die je van enkele ingrediënten moet maken. de boot moest ook thee hebben waarvan ik te weinig had. Dus daar uitroeptekens geplaatst. ( iemand anders vult dan je boot) ventje heeft dan thee gemaakt en die kratten gevuld. Straks gaan kijken wat ik moet maken voor de boot.
@Helena: ja idd, een huis leegmaken is niet om mee te lachen. Ze hebben al 2 verdiepingen van de 5 leeggemaakt. nog 3 te gaan. Ventjes moeder bewaarde ook alles. Ventje zou graag hebben dat het huis rond september op de markt wordt gezet. Ik denk dat ze tegen dan klaar zijn. ( hopelijk) De meubelen die dan hier terecht komen staan er nog om als de mensen komen kijken ze een idee hebben wat er met de ruimte kan gedaan worden. Volgende week moet ventje de poefs meebrengen want dat had zijn zus gevraagd en die gaan naar de annex.
Geen idee hoe de katten gaan reageren. Was het feestje van Tante 100 goed?
Dus na de schilderwerken en het ophangen van een lamp, is het de beurt aan de zwevende planken die aan de nu lege muur gaan hangen.
Ze zijn nog niet besteld. Dan wordt er op die zwevende planken wat nicknacks gezet. Een deeltje van mijn collectie eenden. De lavalamp enz.
Ik heb net koffie gezet en gezien dat de doos met beleg nog uit de frigo stond, de broodzak open staat en Gimly aan zijn teljoor.
@Anjelier: dus Spaanse woef heeft die verwonding van een kat gekregen. ( katten zijn dus zijn beste vriendjes niet) en hier wordt er dit jaar geen BurenBBQ gehouden. Ik denk in feite nooit meer want Joyce woont hier niet meer en het initatief kwam van haar/hem. Buurman heeft geen tijd om er een te organizeren. Die heeft het te druk met werk en is voorzitter van de handelaarsbond. is ook moderator van de Fb pagina Opex waar evenementen zoals die avondmarkt komen te staan. Die dag moeten wij met Lilly naar Maya om 18 u 30 moeten we daar zijn. die avondmarkt begint om 17 u. Is initatief van de handelaarsbond.
Dus Dinsdag gaat ventje nogmaals een poging wagen om een oogarts te bellen in het AZ Oostende/Damiaan. Dan moeten we 's avonds met Lilly weg.
Ik heb geen idee wat we vanmiddag gaan eten. het weer aan de kust is 14° en grotendeels bewolkt maar je ziet af en toe de zon. Gimly is weer in zijn zetel gekropen en waar Lilly is, geen idee.
Ik ga nu afsluiten en daarna naar criminal case gaan.
Fijne dag seizoentjes!