Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Xenofobie is gewoon een bepaald soort angst voor wat anders, vreemd is. Dat kan dus net zo goed een angst voor een andere religie zijn of andere cultuurelementen als angst voor een andere etnie. En natuurlijk lopen er een pak racisten rond die van zichzelf denken dat ze dat vooral niet zijn - ze zijn er zich dus niet van bewust.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Dan is de volgende vraag wat is racisme? Bij mij komt dat over van dat we alles van andere culturen moeten goedvinden en als we commentaar geven zijn we racist.frits1955 schreef: ↑19 jun 2024, 11:27Xenofobie is gewoon een bepaald soort angst voor wat anders, vreemd is. Dat kan dus net zo goed een angst voor een andere religie zijn of andere cultuurelementen als angst voor een andere etnie. En natuurlijk lopen er een pak racisten rond die van zichzelf denken dat ze dat vooral niet zijn - ze zijn er zich dus niet van bewust.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Kan men vinden dat de groep waartoe men behoort / wil behoren beter is dan andere groepen zonder voor die andere groepen afkeer of haat te voelen? Natuurlijk kan dat.
Er zijn heel wat voetbalsupporters die menen dat hun team het beste team is, zonder de supporters van andere groepen te haten of er afkeer voor te voelen.
Als uit de wetenschap blijkt dat een bepaalde groep mensen zoals blanken of Aziaten intellectueel gezien betere resultaten haalt dan bv. zwarten als groep (niet individueel), dan is dat een feit, maar de voorbije 50 jaar is het bon ton om dat als racisme aan te wijzen. Ook indien deze wetenschappers daaraan geen afkeer of haat tegenover zwarten koppelen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Een typisch voorbeeld van racisme is stellen dat " de wetenschap bewijst dat blanken en Aziaten intellectueel beter scoren dan zwarten".
Het zijn dubieuze beweringen uit rechtse kringen van "rasverbeteraars" ( eugenetica)- een vorm van "wetenschappelijk racisme" dat indertijd ook bedreven werd door de nazi's en we kennen allemaal de gevolgen van dat soort onfris gedachtengoed.
Het gaat in werkelijkheid om pseudo-wetenschap ten dienste van een bepaald soort ideologie dat wil bewijzen dat er verschillen zijn in IQ tussen volkeren. IQ is een zeer omstreden begrip binnen de wetenschap, door velen gezien als een zinloos meetinstrument. IQ doet geen recht aan de complexiteit van menselijke intelligentie. Het is bovendien een sociale constructie: een specifieke groep mensen die een specifieke groep vragen heeft bedacht. Als zwarte mensen slechter scoren heeft dat te maken met het feit dat ze vaak veel minder onderwijs gehad hebben, ze gingen naar zwakkere scholen, hadden andere voedingspatronen, leefden in een ander soort wereld...
Een paar aanhalingen uit het volgende artikel:
https://www.demorgen.be/nieuws/zwarte-m ... .bing.com/
Het zijn dubieuze beweringen uit rechtse kringen van "rasverbeteraars" ( eugenetica)- een vorm van "wetenschappelijk racisme" dat indertijd ook bedreven werd door de nazi's en we kennen allemaal de gevolgen van dat soort onfris gedachtengoed.
Het gaat in werkelijkheid om pseudo-wetenschap ten dienste van een bepaald soort ideologie dat wil bewijzen dat er verschillen zijn in IQ tussen volkeren. IQ is een zeer omstreden begrip binnen de wetenschap, door velen gezien als een zinloos meetinstrument. IQ doet geen recht aan de complexiteit van menselijke intelligentie. Het is bovendien een sociale constructie: een specifieke groep mensen die een specifieke groep vragen heeft bedacht. Als zwarte mensen slechter scoren heeft dat te maken met het feit dat ze vaak veel minder onderwijs gehad hebben, ze gingen naar zwakkere scholen, hadden andere voedingspatronen, leefden in een ander soort wereld...
Een paar aanhalingen uit het volgende artikel:
https://www.demorgen.be/nieuws/zwarte-m ... .bing.com/
-
Een typische reactie van deugmensen die geïndoctrineerd zijn om elk bewijsstuk dat maar in die richting wijst, te verbinden met de nazi's.
In 1990 stelde Mike Godwin vast dat in online discussies, naarmate de discussie langer duurt, de waarschijnlijkheid toeneemt dat er een vergelijking wordt gemaakt met Adolf Hitler of de nazi's. Godwin's Law stelt dat naarmate een online discussie vordert, de kans dat er een vergelijking met Hitler of de nazi's wordt gemaakt, naar 1 gaat. Dat is hier alweer aangetoond.
Wie de argumenten pro en contra nog eens wil herlezen, verwijs ik naar deze posting en wat volgt op de volgende blz. Enjoy!
In 1990 stelde Mike Godwin vast dat in online discussies, naarmate de discussie langer duurt, de waarschijnlijkheid toeneemt dat er een vergelijking wordt gemaakt met Adolf Hitler of de nazi's. Godwin's Law stelt dat naarmate een online discussie vordert, de kans dat er een vergelijking met Hitler of de nazi's wordt gemaakt, naar 1 gaat. Dat is hier alweer aangetoond.
Wie de argumenten pro en contra nog eens wil herlezen, verwijs ik naar deze posting en wat volgt op de volgende blz. Enjoy!

sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Philippos getötet: Mutmaßlicher Killer hat dicke Akte bei der Polizei | Regional | BILD.de
Staatsanwaltschaft verschweigt Vergewaltigung | Aachener Zeitung (aachener-zeitung.de)
https://www.bild.de/regional/chemnitz/s ... 6217da458d
In Duitse media is veel te doen over de moord op Philippos , die met zijn zuster de proclamatie vierde en door een jonge Syrier vermoord werd ! Ook in Aken moest verzwegen worden dat de dader een Syrier was.
En dan verwonderd zijn dat AFD hoge scores haalt.
Staatsanwaltschaft verschweigt Vergewaltigung | Aachener Zeitung (aachener-zeitung.de)
https://www.bild.de/regional/chemnitz/s ... 6217da458d
In Duitse media is veel te doen over de moord op Philippos , die met zijn zuster de proclamatie vierde en door een jonge Syrier vermoord werd ! Ook in Aken moest verzwegen worden dat de dader een Syrier was.
En dan verwonderd zijn dat AFD hoge scores haalt.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Vroeg beginnen met de vleugels te knippen want in 2027 zijn het presidentsverkiezingen in Frankrijk. Hetzelfde fenomeen zien we in Duitsland met het AFD.Marine Le Pen verdacht van fraude bij Franse presidentscampagne 2022
Er is een onderzoek gestart tegen Marine Le Pen op verdenking van fraude bij de financiering van haar campagne voor de presidentsverkiezingen van 2022. Hoewel de commissie die verantwoordelijk is voor het onderzoeken van campagnerekeningen regelmatig rapporten uitbrengt, leiden deze niet automatisch tot een gerechtelijk onderzoek. Dit laat de mogelijkheid open dat 'lawfare' en politieke targeting zijn begonnen, bijna zodra de parlementsverkiezingen voorbij waren.
Volgens het Journal du Dimanche is Marine Le Pen niet de enige kandidaat die het onderwerp is van een waarschuwing. Maar er is geen andere gerechtelijke informatie bekendgemaakt aan de pers, wat de verdenkingen van een politiek gemotiveerde aanval op de voormalige tegenstander van Emmanuel Macron voedt.
Twee dagen na de tweede ronde van de parlementsverkiezingen, waarin de partij Rassemblement National (RN) met 37% van de stemmen als winnaar uit de bus kwam, maar geen meerderheid wist te behalen, onthulde de pers op dinsdag 9 juli dat het Openbaar Ministerie van Parijs een gerechtelijk onderzoek was gestart naar vermoedens van illegale financiering. De campagne van Marine Le Pen voor de presidentsverkiezingen van 2022 wordt nauwlettend gevolgd.
https://europeanconservative.com/articl ... ign-fraud/
-
Tientallen leden van RN, waaronder Le Pen, sluizen al sinds 2015 miljoenen aan Europese fondsen door naar de lokale Franse afdelingen om daarmee bv. lokaal personeel te werven. Volgens mij dienen Europese fondsen daar niet voor. Fraude dus.
Verder mogen we niet vergeten dat Le Pen namens het RN ( toen nog Front National) een lening aanging van 9 miljoen euro bij een Russische bank, nauw verbonden met Poetin. Vervolgens toeterde Le Pen dat de Russische annexatie van de Krim helemaal niet onwettelijk was. Het is me het zootje wel.
Verder mogen we niet vergeten dat Le Pen namens het RN ( toen nog Front National) een lening aanging van 9 miljoen euro bij een Russische bank, nauw verbonden met Poetin. Vervolgens toeterde Le Pen dat de Russische annexatie van de Krim helemaal niet onwettelijk was. Het is me het zootje wel.
-
In Mannheim werd een maand geleden een politieman vermoord door een moslim.
Het cynisme ten top: op de begrafenis liet men een imam teksten uit de koran voorlezen, terwijl dat boek druipt van de haat tegen ongelovigen (=niet-moslims).

Het cynisme ten top: op de begrafenis liet men een imam teksten uit de koran voorlezen, terwijl dat boek druipt van de haat tegen ongelovigen (=niet-moslims).

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Misschien was die politeman zelf wel een moslim ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus