In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

10 jul 2024, 10:37

Dag iedereen .
Hier is rond 20 u30 ook onweer geweest maar het viel nog mee . Het was minder erg dan voorspeld .
Erg voor de mensen die weer schade hebben .
Blij dat die 30 ° voorlopig terug minder is , echt niet te doen . Ik dacht aan jou , Oma C : als er zo weinig zuurstof in lucht zit . Dat is voor niemand aangenaam ..
@Wingerd: vandaag weet je misschien al meer of er een operatie moet volgen van je schouder. We denken aan jullie : helaas kunnen we niet méér doen . Veel sterkte !
HVT : jij zat in zo'n stortbui : in jullie streek was het buitengewoon erg . //
En nu de PC dicht en wat huishoudelijk werk gaan doen . In het bos zal het te nat zijn om te gaan wandelen , denk ik .

clive

10 jul 2024, 13:20

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

Ik hoop dat niemand schade heeft, dan denk ik vooral aan HVT , natuurlijk aan jullie allemaal ook. Maar het heeft in haar regio zo afschuwelijk lelijk gedaan, ik was naar de beelden aan het kijken, vreselijk gewoon en tegen de natuur sta je machteloos, heel angstaanjagend vind ik dat.

Druk dagje vandaag, we vertrekken zo meteen naar de trimster van Matice. Hij moet gewassen en getrimd worden. Na Matice zijn schoonheidsbeurt, ben ik het volgende " slachtoffer" en moet naar de manicure en pedicure. Plus ik heb donsjes op mijn kin, die worden weggeharst net zoals mijn wenkbrauwen. En dan ben ik weer een nieuw :D

Eergisteren wou ik aan de strijk beginnen, maar mijn strijkijzer werd wel warm, maar stoomde niet. Ik was daardoor een beetje boos. Maandag is die elektrozaak gesloten, dus hem gisteren binnen gebracht. Moesten voor herstelling rekening houden tussen de 160€ / 190€. Leek ons duur. Dus gaf de eigenaar ons de folder. Hetzelfde strijkijzer dat ik jaren geleden gekocht had en dat ik altijd één van mijn beste strijkijzers heb gevonden, stond in promotie in de folder aan 120€ minder. Dat betekende dat de reparatie van het oud, bijna duurder uitviel dan dat nieuwe aan te schaffen. We moesten dan 90€ opleggen. Dus de keuze was vlug gemaakt. Manlief was dan nog even gaan kijken naar die speciale strijkplanken die je kunt " opblazen" en plat maken. Als mijn strijkplank het begeeft , wil manlief zo eentje voor mij. Nu ik strijk ook echt alles en verschillende keren per week. Ach, we zullen zien zei de blinde.

Zo, we gaan vertrekken. Ik wens iedereen een mooie woensdag. Voor de zieken en diegenen met pijn, heel veel beterschap gewenst. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

Oma-C

10 jul 2024, 21:02

Goeienavond allemaal, :wink:
Het is toch nog een min of meer zonnige dag geworden en niet koud
veel aangenamer dan die 30° van gisteren , dan heb ik geen adem :oops:

Allemaal een fijne avond verder, ik ga voetbal kijken
slaapwel straks en tot morgen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

11 jul 2024, 06:47

Goede morgen seizoentjes,

Redelijk geslapen. In de dag dan verlost geraakt van die rugpijn. Zijn naar de A. geweest. Toen we thuiskwamen stond de vaste Post Nl bezorger verdwaasd te kijken. Dat kwam zo: buurvouw had een briefje gehangen dat ze in nummer 6 zat. en dat hij heel hard op die bel moest duwen. Blijkbaar begreep deze jongen niet wat hij moest doen en wij kwamen tot zijn redding! Hij heeft het afgegeven met een big smile en ik heb buurvrouw een bericht gestuurd. Die kwam dadelijk. En ventje vroeg of ze zijn schilderwerken wilde bewonderen. Hij is er behoorlijk trots op! en ja, het was mooi. Buurvrouw was verf van de muren aan het krabben in mummer 6 en had de stofzuiger nodig en extra zakken. ( die zaten in het pakje) Nummer 6 waar Joyce, onze transgender ooit woonde, is een beetje uitgewoond. Een beetje? neen, heel veel! Er is geboord in de vloeren en de plafonds om draden door te trekken. Vandaar dat begin dit jaar er geen nieuwe kwamen wonen.buurvrouw zat onder het wit stof en Lilly kwam kijken. met een blik van: En?Waar blijft mijn snoepje?" ze is wel heel dicht bij buurvrouw gekomen.

Ik heb alles gevonden in de A. die op mijn lijstje stond. ( wel het hondenspeelgoed vergeten) In het midden van de zaak zijn ze en verschiet niet: herfstartikelen aan het uitstallen! ( we zijn Juli!) er was al een deeltje van een rayon leeggemaakt en er stonden al wat spullen, maar ik ben snel doorgelopen. Aan de elastiekjes en speldjes enz, stond een man alle rekkers voor haar te controleren op rekbaarheid. met heel dramatsche gebaren. ik ben doorgelopen. als ik elastiekjes en speldjes wil dan heb ik wel een andere winkel voor dat. ik heb ook geen placemats meegenomen want ventje zou vragen of ik er al niet genoeg heb. :roll: (euch, neen :wink: )

ventje moet/wil vandaag een paar zakken pellets gaan halen maar is vergeten die te bestellen. Ze hebben er wel altijd liggen zegt hij.
Toen we indraaiden aan "het verschil" het cafè van de sossen: zag ik den cezar van de pizzeria staan roken bij een groepje. Toen hij me aankeek, bespeurde ik een vuile blik. Ik ben blijbaar nog altijd persona non grata. Niet dat wij daar ooit weer een pizza gaan eten. Ik dacht bij me zelf: en nu speelt hij de schone sos, die nederlands/turkse huichelaar. Niet lief van mij, maar allez dat incident in zijn nieuwe zaak is al jaren geleden gebeurd! Ik lig er niet meer wakker van. Hij heeft blijkbaar een olifantengeheugen maar ik ook! :x

Vandaag dus de grote boodschappen in de carref. en ventje moet naar de drankencentrale en naar de brico. Toen ik naar hun site surfte in verband met een vuilnisbak zag ik er ene staan met een sensor. Die is vierkant en hermetisch afgesloten. het deksel gaat alleen open als de sensor het voelt. Er kunnen zakken van 6 liter in. Alleen maar online te bestellen en redelijk prijzig. We hebben nog een standaard voor blauwe zakken dus die netjes afwassen en weer in gebruik nemen. en een beetje centjes aan de kant leggen voor die sensorvuilnisbak want ventje had er intresse in. De klusjes van gisteren zijn wel niet gedaan maar ik heb wel een kleurwas met mijn nieuwe doemartspullen gedraaid. En er komt wel nog een dag om deze te doen. Vandaag komt ook de diepvries.

Morgen gaan we toch naar Julia. Het weer gaat niet fameus zijn en ventje wil er eens uit. Eens de voetjes onder tafel en een correcte bediening in een fijne sfeer. Ik weet nog niet wat ik ga aandoen. Mijn donkerpaarse tuniek met een rok met print of ga ik voor mijn grijze outfit? het zal van de temp. afhangen. Ik zou de donkerpaarse outfit willen dragen. Past het best bij mijn lavendelkleurige lange vest met zakken die ik voor nu aandoe. Ventje wilde per taxi gaan zodat hij ook eens iets alcoholisch kan drinken maar vond dat dan te ver gaan. Dat kan een andere keer: op onze huwelijksverjaardag bijvoorbeeld. Dan mag het wel iets specialer. We zouden naar een fonduehuisje willen midden in stad en dan heb je een taxi nodig. Maar Julia's behoort ook tot de mogelijkheden. Het fonduehuisje kan op mijn verjaardag.

Nu maandag gaan we Het Hongerig Beertje uitproberen. Ik heb de zaak al gegoogled. Het is een jong koppel met een zoontje die er na een lang traject van IVF gekomen is. De broodjes zijn redelijk van prijs maar ze vragen wel extra's voor bepaalde zaken zoals augurken, verse fijngesnipperde ui enz. Je kan er ook warme broodjes ( type panini) krijgen en hamburgerachtige. Maandag moet ik voor mijn behandeling en het zal nodig zijn. 5 weken is te lang. De dag nadien moet ik naar de dokter. ik ga een nieuwe creme voor die psoriasis vragen. maar eerst effen met Dokter Google onderhandelen. :?

Mijn koffie met karamelsiroop is op. Voor de moment is er hier zon en 14°. Die zou oplopen tot 19°. Ventje vroeg wanneer we eindelijk zomer gaan hebben en ik zei: Augustus/september. We zullen zien. Ik ga nu bonussen ophalen, mijn playlist op U-tube verder aanvullen. ik zou die nog moeten overzetten op mijn gsm. maar dan moet ik een abonnement. Ik kan ook nummers aanschaffen op 7 digital en zo een playlist samenstellen want zo doet ventje het. En dan zien we nog wel. Verder werken aan mijn verhaal of the sims spelen.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

11 jul 2024, 08:47

Afbeelding
ik hoop dat het iedereen beter ga dan hier .Niet alleen men knie maar ook mijn motor doe raar en last met de adem .geniet nu van de zon hier shijnt ze nu toch groetje

clive

11 jul 2024, 09:23

Afbeelding

@ alle zieke seizoentjes en zij die pijn hebben. Kaars brandt.

Dikke sterktekuffel.

Oma-C

11 jul 2024, 10:36

Goedemorgen alle seizoentjes, :wink:
Een mooie ochtend is het, en ik heb
mijn boodschappen al gedaan, daar
ben ik al vanaf, dan kan ik rustig mijn
huistaken doen vandaag.
De vuilkar is ook al gepasseerd.
Opgeruimd is netjes :)

Allen een fijne donderdag en veel sterkte
aan wie het nodig heeft :roll: tot later :)

Helena van Troje

11 jul 2024, 11:40

Hallo iedereen!

In afwachting dat de was gedaan is even hier passeren.
Oma-C hoe zit het met de gelaat verkleuringen?
Nog steeds een diva zonnebril nodig?

Vroeger vroeg mijn wederhelft of ik in heel de buurt de was ging ophalen.
Nu vraag ik me af waar buurvrouw toch altijd al die was blijft halen.
Wij twee zijn nog van de oude stempel en drogen zoveel mogelijk buiten aan de draad.
Een van de jonge buurvrouwtjes doet dat ook nog.
En een raam openzetten om te verluchten dat doet hier ook niemand.
Dat kan toch nooit fris zijn?
Soit, ik moet er niet wonen.

Poes is heel dicht bij mij komen liggen.
Ze heeft een beetje verlatingsangst me dunkt.
Soms miauwt ze zo ineens heel luid.
Zo van:"Hallo, je bent toch nog ergens in huis he!"
Ze is echt op hare eet deze keer.
En uit het bakje van Koba zaliger gedachtenis drinkt ze ook veel meer dan uit haar eigen bakje.
Dat waren ze vergeten.
Ik heb nog altijd niet achterhaald tot wanneer ze blijft.
Dat is iedere keer een verhuis als ze komt logeren.
Grit voor in de kattenbak, eten, snoepjes, haar toilet, haar etensbakje en drinken bakje, fleeceje...

Wolken, blauwe lucht en zon tussendoor, aangename temperatuur tot hiertoe.
Voor mij is het goed zo.

Ik hoop ook voor jullie en wens jullie een fijne dag allemaal.

Oma-C

11 jul 2024, 11:51

Goeiemiddag Helena,
Ja die verkleuring wordt elke dag wat lichter :)
maar ik zet nog steeds de zonnebril op
dat kan nu ook omdat de zon goed schijnt :lol:
mijn gewone bril kan ook terug zonder pijn op mijn neus
maar ik heb nog op veel plaatsen blauwe plekken
gevonden nadien zelfs op de knieën
Maar het komt goed met tijd en boterhammen
mijn broodje staat al te bakken :)

Smakelijk eten allemaal ik eet een boterham
met zelfgemaakte krabsla en rauwe groentjes...

anjelierken

11 jul 2024, 11:51

Afbeelding

Hallo iedereen,

Mammyretro: proficiat met de achterkleindochter. En innige deelneming bij overlijden van moeder van nicht. En inderdaad leven en dood kunnen heel dicht bij elkaar liggen.

Ukjes zijn hier gisteren geweest. Het waren er 2. Ukkepuk ging liever naar een kampje. Ze zijn braaf geweest, met 2 gaat dat altijd beter dan met 3.In de namiddag zijn we naar een openluchtspeeltuin geweest hier in de buurt. Had dat gelezen op internet , wist niet dat dat daar was. Is zo een soort natuurspeeltuin, met allemaal houten speeltuigen in een bos. Je kunt er iets drinken , maar is wel beperkt. Manlief ging 2 koffies halen en die bleef weg, amai dat duurde wel. Blijkbaar moest de koffie nog doorlopen. Maar verder hebben de ukkemeisjes zich geamuseerd. Er waren daar veel ouders of grootouders met kindjes.

Vanmorgen naar de supermarkt. In de buurt ervan heeft de storm lelijk huis gehouden. Onderweg bomen en takken zien liggen , alsook aan de supermarkt een huis zonder dak. Was volledig afgesloten met een lint van de politie. Schoonbroer woont daar ook ( een straat verder) en die heeft ook omgevallen bomen in zijn tuin.

We hebben tijdelijk nieuwe buren 8O . Buurman kwam gisteren zeggen dat we niet ongerust moesten zijn , als we vreemde mensen zagen in hun huis en tuin. Blijkbaar komen die daar enkele dagen wonen terwijl buren op vakantie zijn. Het zijn Italianen. Denk dat dat iets is wat vooral door jonge mensen wordt gedaan.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

11 jul 2024, 21:14

Na een mooie dag kom ik nog een slaapwel zeggen :)
eerst nog naar "vive le velo" kijken en dan is het bedtijd :lol:
Tot morgen allemaal, en geniet nog van deze avond :wink:

Muddy Maddy

12 jul 2024, 07:22

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren lag het Banccontact in de carref. plat. Je moest dus met cash betalen. Maar zei ventje, die hier dus om cash geweest is, dat ze dit afficiëeren aan de ingang? neen, pas aan de kassa! Resultaat: mensen lieten hun kar zonder boe of ba staan. Er was veel volk zei ventje maar toen hij terug ging om te betalen waren er al mensen weg. Ook de rayons waren niet tip top aangevuld. Er is bv al 2 weken geen sneetje mimolettekaas of een zakje winegums te krijgen. ( gelukkig stond het kateten wel in de rayon) Er was een promo voor van die ijskreem die je kan breken ( caramel) van een heel bekend merk maar die kon je alleen in de Hypercarref. krijgen wat ventje niet eerlijk vind. De enige Hypercarref. die wij weten liggen, is in B-park in Brugge. en zeg nu zelf voor een pot speciale ijskreem naar ginder rijden? Zouden we kunnen doen als we naar de Aronde zouden moeten en een speciale tas voor diepvriesproducten mee hebben.( met die koelelementen)

Vandaag is het vuilniszak buiten in de meeuwenton. ventje heeft de mulch laten "mulchen" en ze reinigd zichzelf. gewoon water ingieten. als die cyclus gedaan is, zegt ze ( want het is een vrouwenstem) dat ze klaar is maar dat het water heel heet zal zijn. Dus laat je die best afkoelen alvorens weg te gieten. nu moeten de zakjes van de badkamer en de living en de afvalzakjes met kattenbakafval erin. De mulch zit er al in.Hier beneden staat er zo'n afvakbak voor die klompjes maar dat systeem dat met een rol zakken werkte, was niet echt handig. Dus nu gaat er een gewone zak in.Bovenaan moest je dat erin doen, maar dat ging niet zo goed dus zijn we voor een andere oplossing aan het kijken.

Leve de laptop als ge met constipatie op het wc gaat zitten. :? Heb ik daarnet gedaan. :? Net een kopje koffie gezet. en in huis is er geen kat te zien. Ik heb er het raden naar waar die 2 zitten/liggen. Lilly was wel even komen kijken toen ik met de laptop op de wc zat.
Gisteren is dus de diepvries gekomen. Ventje heeft ook sicilaanse citroensorbet gekocht om dat op te eten met een shotje limoncello. De baron was niet thuis en toen de diepvries een tweede keer kwam, had die niets nodig. Buurvrouw moest gaan schilderen in het huis ernaast en had echt geen zin, zei ze tegen ventje. Cooper had gezeldschap van Lowie.( Lowie is de blaffer van de 2) ventje heeft ze aan zijn hand laten ruiken.

De meeuwen hebben er zin in blijkbaar. het zit hier vol met van die vliegende ratten. :roll: Ze weten dat het vuilniszakkendag is. Die mag je om 05 u buiten zetten heb ik op de afvalkalender gelezen. De avond van te voren: dat is om problemen vragen want er is regelmatig controle.De boete is ook niet mals. Overbuurvrouw hebben ze al 2 keer te stekken gehad met karton in een afvalstraat ( en 2 keer een andere). Als die verzamelplaats vol is, zetten ze hun karton gewoon ervoor. Dus wat moet je dan doen? Ze hebben haar adres eruit gevist. ventje maakt het adres onleesbaar op karton of snijdt het uit als het plastic is. En Lilly zorgt ook voor onze privacy want die begint aan de doos te bijten. ( alleen begint ze niet waar het adreslabel juist is :) )

Vandaag naar Julia. Ventje heeft mijn outfit gekozen. Mijn witte bloes en grijs gilet op mijn jeans en mijn gewone schoenen. Ik moet alleen zien dat mijn broek deftig zit en niet dat het kruis tussen mijn knieën zit. ( Zoals Danny Kaye in the courtjester) We hebben gereserveerd om 12 u 30. Het is toch geen mooi weer. Waar blijft die zomer? Het zal wel weer de schuld zijn van de straalstroom of een vortex. Allemaal goed en wel maar het is vochtig en nu heeft mijn nek besloten van dwars te zitten. We zullen eens de kleinere pads van Dr H. aanbrengen. ( die kan ik alleen) Voorlopig helpt de Perskindol.

@Helena: Gezeldschap van Poes. Die af en toe zich afvraagt waar je bent. Hier zoeken ze ons. omgekeerd moeten wij soms ook gaan zoeken naar hen als we ergens naartoe gaan. Je zal ze waarschijnlijk wel een tijdje hebben als ik het zo lees. Drinkbakje vergeten? Gelukkig heb je nog gerief van wijlen jou Koba staan. Geniet maar een beetje van haar als ze dicht bij je komt liggen. Het kan verlatingsangst zijn die luide miauw maar evengoed iets anders. Onze dierenartse kan goed katten "lezen" zoals dat heet. ik heb ook soms direct door wat Lilly wil. Wie hier in zijn "eten" is das Gimly. Die heeft soms een gebreide maag zoals ik dat dan noem. Hij komt bijvoorbeeld 's avonds rond een uur of 10 voor ventjes voeten zitten en kijkt die aan met zijn: ik heb honger blik. Daarna met zijn: Komt er nog wat van?
blik. En als dat niet helpt haalt hij zijn trukkementen boven. op zijn poep zitten met zijn pootjes in de lucht en geeuw weg. Of zijn "high 5" maar dat doet ie alleen bij mij.

Lilly eet als ze honger heeft. Een enkele keer komt ze er echt om vragen. Dan heeft ze werkelijk echte honger. Haar bord is dan in een mum van tijd op en Gimly heeft dan de kans niet om van haar te pikken. Eten doet ze buiten of in de gang. En ze eet ook graag korrels. Ze wacht geduldig af als Gimly haar voor is.
Ik heb net een tweede kopje koffie gezet en binnen 15 min. staat ventje op. maakt dan de vuilniszak, gooit die in de ton en zet die buiten. Daarna leest hij de online krant. Gisteren kloeg hij dat de boerderij zoveel zijspelletjes maakt ( zoals de boerenkermis). je boten geraken dan niet gevuld, je bestelbord geraakt niet leeg, je moet nog kijken wat je kuikens nodig hebben en je hebt ook nog de vallei. Je moet al een helper inzetten die om de 2 uur artikelen voor je haalt. maar ja, het is een spel en wil je die extra dingen niet doen, dan doe je ze niet. ( of in mijn geval: ik snap er geen snars van)

ik ga afsluiten. heb nog wat nummers voor de playlist en ik moet ook nog verder doen in de keuken want ik heb zo'n minicurverbakje mee om de kruidenpotjes in te zetten.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Bekske

12 jul 2024, 08:59

Afbeelding

Oma-C

12 jul 2024, 09:38

Goedemorgen allemaal :wink:
Ik wens jullie allen een "fijne regendag" :roll: :oops:
Hier heeft het de hele nacht geregend,
onweer heb ik niet gehoord, of ik heb er doorgeslapen :roll:
Ik vraag me af waar dat water vandaan blijft komen :roll:
morgen zou het wat minder gaan regenen
en zondag droog.... ik hoop het :roll:
Morgen komen mijn toeristen terug thuis.... :)

clive

12 jul 2024, 10:32

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren belde een vriendin van mij. Die woont in het dorp hiernaast. Terwijl hier het noodweer tamelijk " rustig" was, was het daar andere koek. Straten vol water, afgeknapte bomen in tuinen en op straat , ik heb de beelden met verbazing gezien. Verschillende mensen die we daar kennen of via via kennen hebben behoorlijk wat schade opgelopen. En hier dan nergens schade te melden, bizar.

Matice is eergisteren naar zijn trimster geweest, hij ziet er weer ordentelijk uit. Manlief was hem aan het plagen en zei "geschoren kieken " tegen hem. Bij een 8 weken weer terug.

Heb alweer een behoorlijke strijk gedaan. Snap net als HVT niet hoeveel was wij wel hebben ondanks dat wij toch ook maar met 2 zijn en Matice heeft enkel zijn sjaals aan die ook gewassen moeten worden.

Zo, ga doordoen , het is al 10:30H.

Liefs aan iedereen en een sterkteknuffel voor hen die er eentje nodig hebben.