In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

12 jul 2024, 11:33

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier is het non-stop aan het regenen. Het stopt niet.
Langs de ene kant ben ik blij dat het vandaag is, want moest het morgen zijn zou het slechter zijn. Dan ga ik met beste vriendin een dagje shoppen. Doen we 2x per jaar.
Wel heel spijtig voor de mensen die vandaag iets gepland hebben, maar ja, aan het weer kan je toch niks veranderen.

MM: ik vind ook dat ze dat al bij de ingang kunnen aankondigen. Voor de klant is het heel vervelend als je niet kunt betalen .Maar het kan nog erger : ooit meegemaakt bij de kapper. Tijdens de haarverfbeurt dat ze dan pas zeiden dat je niet elektronisch kon betalen. Gelukkig was er in dezelfde straat een bank , en verschillende dames gingen tijdens het wachten naar de bank om geld. Was nogal een mooi zicht :D . Ik zorg er steeds voor dat ik cash bij me heb, je weet nooit.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

12 jul 2024, 12:28

Hier is het eventjes gestopt met regenen, maar voor hoelang?
Een dag om pannenkoeken te bakken.
Een kookdag om alle boodschappen van gisteren te verwerken.
Beenhouwer met verlof, bakker gedeeltelijk gesloten, poets komt niet op 22/7.
Wettelijke verlofdag.
Hulp is met verlof.
Boodschappen gedaan voor veertien dagen.
Brood in de diepvries.
Ik heb dus al gehakt balletjes voor in tomatensaus, met kriekjes, met appelspijs, met witte selder.
Seffens blinde vinken met champignons en dan nog tomatensaus maken.
Kan ik er weer een tijdje tegen.
Moet ik alleen maar patatjes schillen.
De strijk groeit aan, dat is gelijk onkruid.
Het gras zal voor woensdag zijn.
Hopelijk is het dan redelijk weer.

Zo dames, maak het binnen gezellig en wie niet buiten moet heeft chance.

Oma-C

12 jul 2024, 21:21

Slaapwel allemaal en tot morgen... :wink:

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

13 jul 2024, 07:09

Afbeelding
hallo iedereen geniet maar van weekend .Ik kom melden dat ik een paar dagen of langer hier even niet ga zijn .MOET EERST IETSVERWERKENheb gisteren slecht nieuws gekregen .Mijn jongste zus ze was wel ouder dan ik maar heb nog een zus .is gisteren morgen overleden .Mijn gedachten gaan nu naar mijn schoonbroer ende oudste dochter .Ga er verder niks meer over melden .Ondanks we de laatste jaren niet veel bij mekaar kwamenwil het niet zeggen dat het geen pijn doet om iemand te verliezen .Ik kwam met hen goed overeen wel maar door haar ziekte was het verwatert.Omdat ze me niet meer herkent de laatste jaren afijn ja het even op zijn plaats zetten .Dus je zult wel zien wanneer ik hier terug komt groetje

Muddy Maddy

13 jul 2024, 08:23

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren was het weder weer niet om naar huis over te schrijven. Wij zijn dus naar Julia geweest. Hetzelfde peroneel als de vorige keer bediende ons. Die zijn altijd vriendelijk, maar die met zijn baard een beetje minder. Ik heb paling gegeten en ventje een cote a los met pepersaus. het been lag er voor de sier bij. Ze schenken daar champagne dus ik heb er een glaasje genomen. Er stond ook een wijn van Belgische bodem op de kaart. ik heb wat uitleg gevraagd en vond die lekker. we hadden een zitplaats gekregen en aan mijn kant was er een gesupplementeerde deur. ik ben daar gaan zitten. konden ze me niet zien zitten. Spijtig dat de theelichtjeshouder leeg was. Ik heb veel gegeten. ik wilde geen enkele stukje paling laten liggen en dat is ook gelukt. ik heb een beetje rauwkost gegeten ook. er was alleszins Arugulasla in de mix ( herkende ik van mijn foodstylist) wat geraspte wortelen en wat rode fijngesneden ui. ventje nam de tomaten en de komkomers uit mijn schaaltje. Het hapje was boerenpatè met rode uienconfit en tomatenroomsoep. Die boeren patè koos mijn witte bloes om van het prikkertje te vallen. :roll: dus ben ik wijselijk van die soep gebleven!

Gisteren wilde ik Rika aansteken maar de vlam bleef achter. bleek dat ventje het bakje van de pellets niet goed had gestoken na het kuisen en de pellets vielen er door. ja, dan kan ze zeker geen vlam geven. Lilly kwam kijken hoe de werken verliepen. die is toch erg nieuwsgierig. ze zag dan dat het goed was. ze kon weer een lekker warme buik krijgen. er was hier gisteren ook het Ostend Beach festival en ventje had geen problemen om Lilly naar binnen te krijgen. Dat Beach festival bestaat al 15 jaar. Wie er kwam optreden ben ik vergeten maar als de wind slecht zit kan je ze horen. Ook omdat Lilly niet graag lawaai hoort en met het concert van Rammstein hebben we dat wel gemerkt, komt ze dan rapper binnen. Zij hebben scherpere oortjes dan wij. Dus ons lilly is geen fan van concerten, openluchtfestivals en dergelijke meer.

Ik ben eindelijk van mijn verstopping af geraakt. ventje keek vreemd toen ik opnieuw met de tablet naar de wc ging. en ik had nochthans een laxeermiddel genomen donderdag. ik zal wat meer spuitwater moeten drinken en zeker geen alcohol drinken. Toen we thuisgekomen waren heb ik een shotje limoncello genomen en ben gaan liggen. Dat was een heerlijk dutje. Vond Lilly ook want die lag aan mijn voeteind. Dan ben ik opgestaan en ben mijn playlist verder gaan aanvullen. Er staan nu 91 nummers op. ik heb heel wat synthesiser muziek terug gevonden. Ik was daar vroeger ( en nu ook nog) dol op. Viking skull bowling, to the unknown man, mamagama enz. er stonden 5 Cd's op. ik denk dat er een paar van die Cd's in de collectie CD's zitten. Dat kastje, zeg maar kast ( smalle kolumkast) moet terug op zijn plaats. Mijn vader zaliger maakte ook van die CD- DVD kastjes. allemaal met restjes hout. Boven staat er nog een voor videocassettes. Kan je nagaan.
Nu is alles via USB. Muziek en film. Wat zal het volgende zijn? Alles in 'the cloud' en bereikbaar via een app? Hackers gaan een fieldday hebben.

Ik heb Gimly van eten voorzien. die had duidelijk honger. Lilly ligt nog boven. Ze kreeg vanmorgen een kus op haar buik van mij daar ze languitgestrekt lag. Onze tochtkat. en die buik nodigd zichzelf uit om gewreven te worden. Dan komt er een verbaasd Mrr? uit.
Mijn brein is waarschijnlijk nog in slaapmodus. Ik ging een kopje caramelkoffie zetten maar moest eerst naar de wc. Ga ik tochwel gaan zitten zeker? Dan maar weer opgestaan en dus Caramelkoffie gezet.
Er waren gisteren solden bij Verita*( tot -70%) maar aangezien ik niet ingelogd was, kon ik niet naar mijn winkelmandje. En het passwoord kwam niet overeen :roll: Hop, weg met die handel. er zullen nog solden zijn. Ik heb wel een nieuwe portemonee nodig. Ik had er dus een gezien bij de Verita* die me wel aanstond. Leek een beetje op deze die ik nu heb, die van een chinese webwinkel komt. Daar moet ik nog steeds een pakje van krijgen.

Vandaag eten we dus Hot-Dogs en ventje moet niet naar het ouderlijk huis. We hebben hot-dogs en sandwichbroodjes in huis. een beetje mosterd erbij , wat gesnipperde ui en 2 frankfurters en ik heb ook gegeten. Morgen is het kip aan het spit. Maandag gaan we dus het hongerig beertje uitproberen. Voor dinsdag weet ik het nog niet want ik moet dan naar de dokter. En het kan zijn dat ventje naar het ouderlijke huis moet. Nu maandag zal het geen klusjesdag worden want ik moet voor een behandeling. 5 weken is toch wel te lang en zeker met dit weer. Zouden jullie geloven dat ik hier nog met een damartje aan zit? een voor rug en nek/schouders.

Ventje moet gewoon om de kranten vandaag. Al de rest hebben we in huis. Om 9 uur naar moeder bellen. Nu ventje thuis is, zal het een langere parley worden. Anders is het kort want ze praat liever met ventje. Die ligt dus nu in het bovenste schof.

Ik ga nu de bonussen ophalen want mijn koffie is op. Tegen dan is het tijd om naar moeder te bellen en de gsm ligt op te laden. Ik had maar 52%. Ik heb liever een volgeladen gsm. Idem met de tablet. Ventje moet de zijne nog altijd instaleren. hoop dat hij dat vandaag doet. dan is dat klusje ook weer gedaan.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

13 jul 2024, 09:16

Goedemorgen allemaal, :wink:
Voorlopig een droge morgen en ik hoop
dat het een droge dag blijft :roll:
Een fijn weekend allemaal, en tot............ :)

@ bekske, mijn oprechte deelneming bij
het overlijden van je zus..... veel sterkte... :(

wilde eend 2

13 jul 2024, 12:00

Voor Bekske : mijn oprechte deelneming .
Afscheid nemen is altijd pijnlijk .//
Hier is het voorlopig nog "rustig" maar bij de buren is vanavond een tuinfeest " tot in de late uurtjes " ... :evil: : (er lag een briefje in de brievenbus ). Maakt niet uit : het is uren lang veel lawaai en ik kan daar echt niet tegen . Ik had gehoopt dat het niet lang zou duren wegens het weer maar ze hebben een opblaasbare tent laten plaatsen , dus dan zitten ze "binnen " . Zucht . het zijn dezelfde buren waar ze zondags de struiken snoeien en waar er van alles moet verbouwd worden op zondag . .. / en ik kan niet altijd gaan wandelen om een beetje rust te zoeken . Enfin , er zijn ergere dingen ............ :cry: . //
@Wingerd : ik denk heel veel aan jou . en ook aan de andere seizoentjes . genezen heeft soms veel tijd nodig .
Oma C : hopelijk gaat het al wat beter . Komen zoon en schoondochter terug naar huis ?
Heel veel groeten aan iedereen .

mariajohanna

13 jul 2024, 12:34

Bekske, oprechte deelneming voor je zus.

Tot later........
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

13 jul 2024, 18:48

Goeie bijna avond allen :wink:
mijn toeristen zijn nog efkes langs gekomen
Ze hebben een fijne fietsvakantie gehad
Ze kunnen er weer efkes tegen :)

Hier is het over gebleven, en er is een dun zonnetje
het mag zo blijven en nog wat beter.... :?

Fijne dag verder en voor later een goede nacht
tot morgen allemaal en veel sterkte aan wie het kan gebruiken :roll:

Helena van Troje

13 jul 2024, 18:51

Vooreerst mijn oprechte deelneming voor Bekske.

Vandaag de eerste struik nepeta gesnoeid.
Er volgen er nog drie.
Er is ook nog de wygelia, de frambozen, de klimop, de salvia en de haag waar er gesnoeid moet worden.
Mijn autootje gaat blij zijn.
Ik leen hem uit aan mijn petekind uit Nieuw-Zeeland die hier de zomer doorbrengt.
Terwijl het down under winter is.
Het gras is ook gemaaid.
Eindelijk!
Het was er de juiste temperatuur voor.

Nu zijn de patatjes klaar en wacht mijn slaatje me op.

Nog een fijne avond verder aan iedereen.

krakje

13 jul 2024, 20:31

wel beetje fris maar de zon was van de partij,
zo mag het blijven duren maar wel iets warmer,
zo dat een mens zijn vitamientjes kan opdoen,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

anjelierken

13 jul 2024, 21:12

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: innige deelneming bij overlijden van zus. Zoiets geeft veel verdriet. Sterkte in deze moeilijke tijd.

Vandaag leuke dag gehad met beste vriendin. Hebben veel bijgepraat en dan vliegt de tijd. We hebben geen spatje regen gezien.

Manlief had hier thuis ook van alles gedaan : een stuk haag gesnoeid, de gazon gemaaid , zelfs in de living en keuken gedweild.
In de avond zijn we nog even met Spaanse woef gaan wandelen.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

14 jul 2024, 08:43

Alvast aan bekske: innige deelneming. ik heb je bericht pas vanmorgen gezien.

Hier een stralende zon. Of ze ook gaat blijven is de vraag. ik zou zo graag eens een toertje gaan wandelen. de bloemenwinkel is toch gesloten dus geen verleidingen en qua verfrissingen? Er is hier niets open van horecazaken. 't is hier de zondag zo dood als een luis op een kale kop. :? je moet al naar de buurtgemeente om iets te drinken.
Donderdag is er hier een oudere dame overleden door een auto die vanop een oprit reed en aan de foto te zien is het niet ver van de carref. en recht tegenover de vuilnisstraat, waar ook de bushalte is. Dame auto 15 dagen in beslag. Ventje zei: das te veel vertrouwen op die achteruitrij sensoren. als je achteruit rijdt, dan kijk je beter zelf. ik geef hem gelijk. De oudere dame in kwestie was op weg naar een familielid om een feestje te organiseren. dat zal een feest in mineur zijn. ze was redelijk goed gekend. ( aan de foto te zien had ik ze precies al eens gezien.)

Buren V zijn voor 7 dagen met een gehuurde mobilhome naar Bretagne om te gaan fietsen. hebben ze verleden jaar ook gedaan. Jongste dochter is thuis, Pa komt ook wel eens langs en Bonnie, de kat is zeker thuis. :) De oudste die keramische juwelen maakt heeft een webshop. ik heb er nog geen kijkje op gaan nemen. "Preus" noemt dat. het zijn wel tijdloze eyecatchers. maar geen 1 bling te bespeuren. Spijtig. Ik hou wel van oorbellen met een beetje bling.

En ik heb eindelijk mijn portemonee gevonden. Op de chinese wenswebsite. Was daar aan het snuisteren toen Suus belde. Die heeft weer 't een en 't ander meegemaakt. :roll: Ze had een was gedraaid en omdat het droog en tamelijk zonnig was, die buiten gehangen op zo'n droogmolen. ze was moe geworden en had zich in de zetel gezet, de gordijnen dichtgedaan en het vervolg kan je raden zeker? Die nacht begon het water te gieten! Heeft ze alles van die droogmolen moeten halen en herwassen. een typische suusstunt. ze heeft een nieuwe tv. gekregen van d'r ex jo. Ze moest voor die baan bij de politie in Rotterdam zijn en is ginder binnengesprongen. Ze heeft de job niet omdat ze te vriendelijk en te beleefd is. Maar die Jo heeft haar dan een televisie kado gedaan. Nu moet ze haar interieur herinrichten. voorlopig staat die tv op de eettafel. :roll:

Storm, heeft een vriendje/vriendinnentje die op ons Lilly lijkt maar donkerder is en ongeveer dezelfde leeftijd. Goofy loopt nog altijd met zijn ziel onder zijn poten. ( zijn hormonen) Dat komt ervan als je ontsnapt als je naar de dierenarts moet. En Puck, heeft zich voor de eerste keer laten borstelen. De charmeur had het nog graag ook. Ons Lilly moet van geen geborstel weten. je moet dan maar haar verwijderen als je haar aait, denkt ze. ik heb al gedacht aan een babyborsteltje waar ze het haar van baby's mee borstelen. Vergeten mee te brengen toen ik in de apotheek stond en papieren plakband kocht. Had ik vergeten mee te bestellen bij de online Farma.

Het is 8 uur. Ventje had gisteren geen 1 klok gehoord. hij had wel zijn alarm laten aanstaan maar heeft die afgezet en dan had ie zich omgedraaid en was weer in slaap gevallen. Ventje is maar opgestaan lang nadat ik het telefoontje met moeder beëindigd had. Die heeft 32 min. en een aantal seconden geduurt want ze ziet me Maandag toch. Ze moest nog boodschappen doen .En ik moest gaan plassen.

Ventje heeft gisterenavond de whisky van 'the nightwatch" open gedaan. Een rokerige Orban. ik heb een shotje ervan gekregen terwijl ventje een groter whiskyglas gebruikt. Hij zei: waarom moet ik die sparen? Je kan de fles ook sparen want die kan later veel geld opbrengen. Is dus een collectors item. De metalen tube waar die in zit is op zichzelf al veel centen waard.

Ventje was gisteren een beetje boos op mij omdat ik me bezig hield met mijn verhaal en ondertussen mijn koptelefoon op had om naar mijn playlist te luisteren. Ik kon niet horen wat hij zei. Dat vond die niet leuk. Ja, en vandaag is het hetzelfde. ik ga verder werken aan mijn verhaal. Optie 2 is de Sims spelen en ondertussen de boerderij beheren. Als ik de Sims speel zoals elke zondag heb ik ook de koptelefoon nodig. Vandaag kijken we verder naar CSI:NY. Dat is ons zondags ritueel. Met een hapje erbij. Ventje zou de kaas van de avondmarkt willen versnijden. De worsten zijn nog te nat. Ik heb die in bakpapier gedraaid want in die plastic zak begonnen ze te zweten. Ons Middagmaal is Kip aan het spit. Met onze eigen marinade. Gimly zal weer gelukkig zijn.

Lilly heeft gisteren mee geholpen om te swifferen. Zodra ze die in het oog krijgt volgt ze die swiffer overal. De zon was opgedoken en er lag een beetje te veel stof en haar naar mijn gedacht. Ik heb 's ochtens Rika even aangezet en Ventje heeft die 's avonds laten branden voor de gezelligheid. Lilly ligt dan meestal op de groene doos haar buik te verwarmen en een dutje te doen( in een unladylike positie). Gisteren was ik even gaan liggen voor mijn nek en toen ik beneden kwam was ik mijn zitplaats kwijt. De juffrouw had zich er geinstalleerd om een dutje te doen. heb me erdan maar naast gezet. Dan een boterham met hesp gegeten en een appel. Lilly was blijven liggen. Ze heeft verder geslapen en op een gegeven moment lag ze in dromenland. Gimly snurkt maar zij beweegt ook in haar slaap als ze naast me ligt. Meestal in een onladylike positie. Het enige dat ze niet doet is snurken. Ons Mies kon daar weg mee. Gimly behaalt het aantal decibels niet want Mies kon snurken. En dat was heel luid.

Gisteren was het op het Ostend beach festival van die Boeke-Boeke muziek. wij konden het in de slaapkamer horen met het venster dicht. Lilly vond het niet leuk. Binnen kort zijn er de Paulusfeesten en als de wind in een bepaald gat zit kan je meegenieten. Dit is dan wel als het zonnig is en je buiten zit. Moet je vandaag niet doen. het is maar 14°. Ik noem dat niet bepaald zomers. Je kan het aantal keren dat we buiten hebben kunnen zitten en buiten eten op je vingers tellen. :roll: Is een gevolg van de opwarming van de aarde. :roll: We hebben al 10 maanden regen gezien. Blijven er nog 2 over waar we misschien zon kunnen krijgen. Na 21 juli zou het weer omslaan maar naar welke kant? Maandag en Dinsdag wordt het alvast zonnig volgens mijn meteo. We zullen zien.

Ik ga afsluiten en mijn Sims opstarten. Ik heb nog niet besloten of ik een koffie ga drinken of een groot glas spuitwater.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

14 jul 2024, 10:32

Goedemorgen allemaal :wink:
amaai, ik ben nu pas binnengeraakt :roll:
ja 't is zondag en dan wordt er gewerkt aan de site
maar ik heb nog nooit zo lang moeten wachten :oops:

Het ziet er een mooie dag uit, laat het zo blijven aub :?

Geniet van wat kan, of maak er het beste van.....

Ik moet morgen een halve dag naar de kliniek
dus zal je me niet zien, maar maak je niet ongerust
er is niks ergs, ik moet een ijzerbaxter krijgen
wegens bloedarmoede..... tot later.....:)

Muddy Maddy

15 jul 2024, 09:22

Stralende zon als ik de overgordijnen open deed. Een mens zou daar instant blij van worden. Gimly heeft een vogel(tje) gezien ( meeuw) op het dak van de baron. Die moest me dat vertellen. Ja, want mammie is met haar tijp-tijp bezig. Lilly ligt nog in dromenland en ventje ook.
Het was gisteren stil in ons hoekje. hoop dat iedereen een leuke zondag had.

Oma C: een ijzerbaxter. Toen ik nog klein was had ik er te veel. op een gegeven moment stond die zo hoog dat de huisarts van mijn ouders twijfelde of ze beter niet verder gingen zoeken. Heden ter dage zouden ze bloed aftappen maar toen was de geneeskunde nog niet zo ver. ( en maar best) ik weet niet of het eten van orgaanvlees ( lever, rundshart enz) er iets mee te maken had. Rood vlees zoals biefstuk kwam maar 1 keer per week op tafel, want dat was duur.

Vandaag geen klusjes want ik moet deze namiddag voor een behandeling. De dag nadien moet ik naar de dokter. ik sukkel nog altijd met uitslag aan mijn liezen en ik wil dat ze buiten daktarin eens verder kijkt. het is misschien wel een hardnekkiger schimmel. ik doe er nu anti-jeukzalf aan en talkpoeder. maar de verkleuring blijft. De psioriasis op mijn zitvlak komt en gaat. Voor de moment is die bijna weg.
Ik denk dat ik indianenbloed heb want ook het haar van mijn benen lijkt verdwenen doo rmijn droge huid. ( volgens de legende hadden in de inheemse bewoners van Amerika weinig lichaamsbeharing.) Gelukkig staat er nog haar op mijne kop. Die een behandeling met droogshampoo nodig heeft want zelf haar wassen aan de wastafel gaat niet zo goed meer. en ik heb pas een afspraak de 24 st als de kapster uit verlof komt.

Vandaag eten we een belegd broodje en ik moet nog eens gaan opzoeken wat de prijs weer is van een Martino. Ik ga weer teveel hebben tenzij het een heel lekker broodje is. Ventje zal waarschijnlijk hetzelfde broodje nemen maar met de tomaten. Die mogen er van mij niet op. Neef ventje herinnerd zich nog hoe lekker die belegde broodjes van de bakkerij op de hoek waren toen hij en ventjes zus mij kwamen helpen voor de verhuis van meubelen. Die bakkerij is er niet langer meer. De opvolger was Lieven en daarna heeft ene Rita "stutjes en teugsjes" ervan gemaakt met Brood van Bakkerij Lieven. Ze heeft dat 3 jaar volgehouden. Nu is het gebouw waar boven Bakkerij staat verkocht. Ik ga daar een foto van moeten maken want seffens ligt het tegen de grond en zetten ze er appartementen. :? Dat is wat ventje denkt. Anderen zijn dan weer van mening dat het nachtwinkel nummer zoveel wordt en een paar willen er een Turkse Bakker in. Allemaal goed en wel, maar de tijd zal het uitwijzen.

Als je oude foto's ziet van hoe de wijk er vroeger uitzag trek je als aangespoelde wel grote ogen. Waar de Anglicaanse kerk zit, daar was vroeger eerst een cinema en daarna een Unnic. Het tweede warenhuis op den Opex want vroeger ging je naar een winkel ( waar ze nu out of stock speelgoed bewaren en die al jaren niet meer open is) en kocht je in bulk en met Jettons of een kaart. Daarna is die winkel een meubelzaakje geworden met daarnaast waar eerst de bank was, een hondenkapsalon. Daarna is pippo Cezar daar gekomen. Nu hebben ze er een gewone woonunit van gemaakt. De schoenmaker hier is er ook niet meer en die ruimte staat leeg en zijn zoon woont boven. ( wij noemen hem het "Machoagentje" omdat die vol met tattoo's staat.) De schoenmaker verhuurde dat eerst aan een lerares die in de school op het kerkplein werkte. Hij heeft er wel iets moois van gemaakt. ( Ik heb de voor en na foto's nog gezien)

Over het kerkplein gesproken, wij zouden willen dat er daar een parking komt als er in de wijk bijvoorbeeld avondmarkt is maar Buurman zegt dat er 1 persoon de boel tegen houdt. Hij ging eens opzoeken wie die persoon was maar is het blijkbaar vergeten. Op vrijdag staat de wekelijkse markt daar en op de wijkfeesten de mini kermis. Dat mag maar geen parking. Zelfs niet voor een begrafenis zei buurman. Op een gegeven moment kon de Pastoor zelf niet naar de pastorie rijden en er parkeren! Nu maken ze wel een uitzondering als er een begrafenis is. En dan nog. Toen er hier aangekondigd werd dat ze de straat waar wij wonen gingen heraanleggen en zeker nieuwe rioolbuizen plaatsen, heb ik naar de schepen geschreven in verband met de parking. Joyce vreesde dat ze haar partytent niet zou kunnen zetten. Er kon een tijdelijke parking schreef die schepen terug. En Joyce kon met een gerust hart haar partytent zetten. ( die kwam tot aan onze voordeur) Dat was in 2018/2019. Toen brak de pleuris uit. Suus en Hans waren hier voor 3 dagen. Voor Hans was het de laatste keer. :cry:

Omdat de ziekenhuizen gesloten waren ivm covid konden ze zijn onderzoeken naar zijn kanker niet verder zetten. Hij is uiteindelijk gestorven op de dag dat nichtje normaal in het huwelijk ging treden met een groot feest. ( 19/9/2019) uiteindelijk zijn ze gewoon voor de wet getrouwd op 9/11 en het feest hebben ze daarna gehouden toen het weer mocht. Het feest was ergens in augustus en nichtje had mij speciaal gebeld opdat Nonkel een deftig hemd zou aandoen. Ik heb hem overhaald een Boerenhemd te kopen die hij op zijn Jeans kon dragen, zonder T-shirt van Iron Maiden of een of andere band zoals Moterhead er onder. Uiteraard met bijpassende schoenen. Ik was geslaagd in die missie.

Dat Boerenhemd droeg hij ook toen we vrijdag zijn gaan eten naar Julia. ( heb die eerst wel moeten strijken) er onder had hij een T-shirt aan van een Hard Rock band. je bent fan of niet. Er zou in Oktober ook nog een concert zijn waar ventje graag naartoe wil, maar ik wil niet dat hij gaat. ik vind het te ver. En hij komt midden in de nacht thuis en dat vind ik niet leuk, ook de katten vinden het niet leuk. Zeker Gimly vind dat niet leuk. Lilly trekt er zich niets van aan. Ze vind het wel niet leuk als ventje naar hond ruikt. ( zoals vanavond als ventje Noël moet bezig houden terwijl Frank mij onder handen neemt.) Als we lang weg zijn, wordt Gimly baldadig. Jullie weten al wat hij dan doet. Lilly die graag naar Australie graaft, heeft al bergen zand uit beide kattenbakken gegooid. Daar moeten we ook eens aandacht aan besteden. Het opruimen van het zand naast de bakken. Maar het weer moet meezitten en ook de goesting. :oops:

Gisteren The Sims gespeeld en 's avonds verder gewerkt met mijn verhaal. Ondertussen had ik de boerderij en omdat ik een Tom had geactiveerd heb ik mijn alarm moeten zetten. Anders vergeet ik dat. Mijn boot was vol, heb wel extra diamanten moeten besteden om de zijopdracht te voltooien. ( allez, ventje heeft dat moeten doen. Ik was al gaan slapen.) En daar is ventje. Die gaat eerst de katten eten geven en daarna douchen. Hij heeft slecht geslapen zegt hij. ik heb wel goed geslapen. Lilly ook want toen ik opstond vanmorgen, lag ze nog te maffen.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!