In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

18 jul 2024, 05:04

hallo iedereen bedank voor jullie steun..Morgen nog een zware dag afsceid nemen zal zwaar worden maar ja het zijn mijn zorgen ga jullie daar niet mee lastig vallen .ik kom wel lezen maar mijn gedachten zijn ergens anders .wat jullie wel zullen begrijpen .OM op muddy maddy te reageren .Ik had vroeger ook problemen metwc bezoek .Nu dat ik dagelijks fijne havrmout eet met fruit gaat het vanzelf .Hoe ik dat doe havermout in een kommetje doen daar versgeperst appelsienen sapop zodat de havermout vochtig is .Daar dan een banaan onder pletten en druiven of aardbeien of kiwi enzonder mengen en opeten .Zo heb je u fruit ook binnen en havermout help de darmen .Ik gebruik gewone appelsienen om uit te persen want die zijn zoeter .Zo wil iedereen nog hetbeste wensen en je zult wel zien wanneer ik terug boven water kom .Maak jullieklaar voor de warme dagen dat er aan komen groetje

Muddy Maddy

18 jul 2024, 09:32

Goede morgen seizoentjes,

@Beske: bedankt voor de tip(jes) ivm de verstopping en veel sterkte!

Vandaag boodschappendag. Ventje gaat liever de donderdag. Nu, met de toestisten maakt dat niet veel uit. het zijn er evenveel als op een vrijdag.
Wij eten vandaag kippenbillen. Hopelijk op de BBQ. Gisteren had buurman zijn windscherm boven dichtgetrokken en zijn zonnescherm gezet. ( voor de hondjes) Lilly kwam mij halen en was boos dat ze nu niet naar boven kon kijken. En ze liet dat ook blijken! Ik heb haar verteld dat ik daar ook niets kon aan doen. Cooper hoorde mijn stem en blafte , maar niet lang. De dochters van Buurman V zaten ook buiten en toen Cooper begon te blaffen hoorde ik precies zuchten. Ik heb er geen last van en ik weet als zijn speelkameraadje Lowie hier is dan ze dan wel leven maken voor een hele kennel. Na een tijdje geven ze het op.Buurvrouw zegt dan dat ze moeten stoppen ofdat wij hen in de sausijs draaien. ik ben al eens binnen geweest zodat ze een stem aan mijn gezicht konden plakken en daarna wisten ze: aha! dus ze weten dat ik niets kwaad in de zin heb, maar dat ze stil moeten zijn.

Ventje zijn geur kennen ze. Ik vind het altijd grappig als buurman met ze gaat wandelen. Ze hangen dan met 2 aan 1 leiband ( gescheiden door een korte ketting) en dan moet hij ze af en toe ontwarren. ( Lowie spingt over Cooper en omgekeerd) hij is meestal als buurvrouw qualitytime met de dochter heeft van dienst. De mensen kijken dan wel eens. Ze verwachten ten minste een ander ras die bij buurman past.

Toen ik gisteren mijn zalf kreeg en de gebruiksaanwijzing moest lezen had ik meer dan 1 bril en een sterk vergrootglas nodig. :roll: Dus geneesmiddel geGoogled en daar kon ik het beter lezen. ventje trok ogen want die wist niet dat je dit kon. Nog iets wat hij bijgeleerd heeft. en ik heb ook iets bijgeleerd dat mijn infectie door mijn bijnierschorshormoon veroorzaakt kan worden. De zalf is op basis van vaseline en trekt snel in. ik had zelfs vannacht helemaal geen jeuk! binnen een 14 tal dagen zou ik verbetering moeten zien. we hopen maar.

Gisteren was het nog te fris om de spieringen op de BBQ te leggen dus hebben we die dan maar in de pan gebakken met peertjes en krieltjes. ( het was wel aangenaam zitten in de zon want Lilly genoot ervan) Gimly is weer een week ziek van zijn haarbal. Ventje heeft hem gekamd en er 2 katten uitgehaald. 8O Mijn bestelling van Wish is ook toegekomen en de clip on oorbellen zijn nu goed. Je schuift ze gewoon over je oorlel. Ik vrees dat mijn wit shirt met broderie Anglaise samen met die hardroze tuniek gaat verkleuren. dus neem ik het riscico en ga ze bij de witte was doen. Je kan die ook dragen zodat je schouders bloot zijn. Een beetje een boothals. En daar zoek ik al lang naartoe!
Er komt ook een tweede bestelling aan, en daar zit mijn nieuwe portenomee bij. Die zou worden geleverd ongeveer rond de 22 ste. 1 item, mijn haarspeld komt uit amerika. Alle produkten zijn in de sorteerfasciliteit van de chinese wens web winkel. dan worden ze op het vliegtuig geladen en komen dan hier bij de douane aan. En daar kan je lang wachten eer ze je pakje doorlichten. :roll:

Venom is ook eerder dan verwacht toegekomen dus das eentje voor vrijdag./zaterdag. Het zijn er twee. Ik wist niet dat er een vervolg van was, dus mooi meegenomen. Zaterdag verwachtten ze 30° zei ventje. ja, 15° 's mogens en 15° 's middags. Dat is ook 30°. Rika heeft gisteren de hele dag niet moeten werken. Het was hier warm genoeg. En nu is het al 19°. We wilden zomer en we gaan puffen als die voorspelling van dat boerke juist is. ( die voorspeld elk jaar het weer voor een jaar.) Mijn moeder gelooft dat boerke. Maar het zou wel van kort duur zijn. Dat voorspelde een weerman op Fb. Ventje moet volgende week woendag naar het ouderlijk huis en heeft net gelezen dat de prijzen op de huurmarkt weer gezakt zijn. Dus zouden ze veel minder voor het huis krijgen. Die ziet het weer somber in, maar das ventje.

Ventje is op boodschap vertrokken en vreest dat als hij thuiskomt, geen parking gaat hebben. we zullen zien. Er was gisteren 30% korting op het kateten en zand. De herhalingslevering aanvinken leverde je ook nog 10% korting op. Die staat nu op 12 weken. Je kan deze toch stopzetten of aanpassen als je wilt. We hebben dus besteld want dan moet ventje volgende maand geen eten en zand indoen. Ik ben benieuwd of er binnenkort weer een aanbieding zal zijn die je niet kunt weigeren.( Don Corleone zegt dat toch) Hij zegt ook beledig mijn kat, dan heb je mijn hele familie ook belegend.

Wel, dat was het dan voor vandaag èn ventje heeft parking!

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

18 jul 2024, 13:04

Goeiemiddag iedereen, :wink:

Het is hier stilletjes,
Allemaal in vakantiemodus denk ik :)

Mooi weer vandaag, en heb mijn boodschappen
al allemaal in huis, ik moet niet meer buiten als het warm wordt :roll:
't was eerst de Al** en dan de Col**** en nergens druk... :)

Voor iedereen een fijne week verder en een mooi weekend
geniet van alle plannen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

18 jul 2024, 14:42

Afbeelding

Hallo iedereen,

Manlief is naar de koers aan het kijken, het zijn de laatste dagen. En dan beginnen de Olympische Spelen, aan sport geen gebrek deze zomer.

Deze voormiddag een vuil en noodzakelijk werkje gedaan. We hebben het kippenhok gekuist, het ligt er terug spic en span bij. Als we daar aan beginnen doen we ons een mondmasker aan, want dat geeft veel stof. Kippen sowieso geven al veel stof. Had deze morgend in de supermarkt eens gekeken naar de prijs van de bio eieren, da's ook om van achterover te vallen! Als ik dat uitreken in Belgische frank is dat 16fr. per ei.
En de mosselen zijn dan spotgoedkoop. Er is nl. een mosseloorlog aan de gang.

Spaanse woef ligt hier bij mij op de vloer. Hij zoekt de koelte op. Zijn oog is helemaal genezen, je ziet er niks meer van.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

18 jul 2024, 17:38

Voor Wingerd : heel veel moed en hopelijk geen pijn .
Zo erg voor iedereen dat het weer zo warm gaat worden ( of ook al IS ) .... Een paar dagen volhouden en dan hopen op iets frisser weer .
Brekske : veel sterkte !
Voor iedereen die het kan gebruiken : een goede nachtrust straks .
Afbeelding

Helena van Troje

18 jul 2024, 17:56

Hard gewerkt en dan goed gerust.
Ik ben aan het proberen minder te computeren.
Ik mag niet zagen, maar ik vraag me toch af wanneer die pijn eens wat minder gaat worden.
Ik heb goesting om eens heel hard te gillen.
Veel zal dat niet helpen, dat weet ik ook.

Ik ga eten maken, heb niet veel honger.

Oma-C

18 jul 2024, 20:02

Goede avond allen, :wink:
Een mooie zomerse dag, ik had voor de middag
mijn boodschappen gedaan, mijn wandeling zat er dus al op
en kon dus na de middagsport volgen op tv,
en tevens uitrusten, dat was nodig :oops:

Voor iedereen een gezellige avond verder en voor later slaapwel
tot morgen bij leven en welzijn.... en veel sterkte aan wie het nodig heeft :?

Afbeelding

krakje

18 jul 2024, 20:11

prachtig weertje ervan genoten en hoop jullie ook,
die warmte deed goed aan mijn spieren en botten,
dan heb ik minder pijn dat is eens zalig,
geniet die kunnen van de warmte die de zon geeft;
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Muddy Maddy

19 jul 2024, 08:51

Vandaag een mindere dag van weer aan het grijze water. De knoken die zich gisteren zo goed voelden, spartelen vandaag tegen.
Vandaag is het ook vuilniszakdag en meteen ook de blauwe zakken en het papier in het karton. De meeuwen zijn rond 4 uur van hun tak beginnen maken. Rond 5 u 30 wilde Lilly gaan knuffelen. ventje had geen zin. ze is verschillende keren uit bed gezet. Uiteindelijk heeft ze dan besloten weer bij mij te gaan liggen.

We zijn gisteren ook iets te weten gekomen: buurvrouw geeft Lilly stukjes kippenlevertjes dat ze kookt en dat als traktatie dient voor de hondjes. En Lilly valt ook in de prijzen, vandaar dat ze zo boos was omdat het windscherm open stond! Ventje heeft aan buurman een pallet gevraagt om zijn pellets op te stapelen. De vraag is nu: wanneer komt buurman er mee af? De dochters van buurman V die in Bretagne zit, hebben om 10 u hun avondmaal verorberd. Zo laat kan ik niet eten. ik slaap dan zeker niet. Bij het allerlaatste feestje met de buren ( die buurvrouw V had klaargemaakt) kaas, charcuterie, groenten, brood en noem maar op, was het ook al na 9. jammer dat je je eigen drank moest meenemen. een all-inn zou beter geweest zijn. Het was al 5 euro per persoon voor die schotel. met nog eens 5 euro had er daar wel een lekker wijntje bij gemogen. En nu worden er zeker geen feestjes meer gegeven onder de buren. Joyce is weg.

We eten vandaag garnaalkroketten want het vet moet ververst worden. Morgen eten we ofwel pizza ofwel croques. Dat laatste vind ventje meer een winters gerechtje. Als hij geen wil dan doe ik wel een in de pan en bak er een eitje bij.
Suus belde gisteren. Om te zeggen dat het met Jo helemaal amen en uit is. Dat het nu de laaste keer is. Dat heeft ze zeker al 3 keer dit jaar gezegd en ik heb geantwoord dat ze nu bij haar standpunt moet blijven. Ze heeft ook klacht ingediend wegens bedreiging. De oorzaak? De hond Balou, die ziek was en de kat Astor die van Jo is en die ze terug ging nemen omdat Astor niet helemaal thuis hoort bij de anderen. Hij weet het en de anderen ook. Ook haar schoolvriend Paul zei hetzelfde zoals ik. Ventje zei het ook. Als ze nu niet bij haar standpunt blijft heeft ze geen ruggengraat. Jo is een onverbeterlijke manipulator. Naast de hond die heel het appartment van Jo had ondergesch.ten,wilde ze dus dat Suus mee betaalde voor de dierenarts en dat ze onmiddelijk zelf met de rest van Jo haar spullen naar Rotterdam moest. :roll:

Ik at gisteren een stukje citroennougatine en die begint wel te versuikeren. De smaak van limoen en citroen was ook bijna weg. ze bewaren 3 maanden zeiden die verkopers. Jaja. Alleen de framboos is nog lekker maar die is bijna op. De rest van de smaken heeft ventje gekozen en die mag hij zelf opeten. ( koffie, tiramisu enz.) De mulch was gedaan maar die was niet helemaal droog en ventje wil die eens voor de planten proberen. Hij kan het proberen. Als het lukt ten minste. Hij zou de varen eens willen houden.Ventje is dol op varens. We hadden een boomvaren, maar die kon niet tegen de zilte lucht. :? Ook ons Mies was geen fan van de zilte zeelucht. Ze was het binnenland gewoon. Ze kwam maar buiten als wij er zaten of als de zon op het bankje scheen dat Bjorn ons gegeven had. Dat was haar lievelingsplekje. Lilly's lievelingsplekje is tussen de Hortensia en de Plumbago.

Je moet geen andere planten zetten en ze kijkt niet naar de Nepata. Laat staan dat ze er aan ruikt. Het moet syntetisch kattenkruid zijn. :? die zit onder andere in de kerstsok die ventje gevonden heeft waar vroeger de DVD kasten stonden. Over kerstsokken gesproken, ik heb nog zo'n Furby in kerstmode. Die werkt helaas niet meer want ons Mies heeft er een ferme mep tegen gegeven toen Furby begon te kwetteren.
Hij was een Furby waar ze er niet veel van gemaakt hadden. Die stond altijd op het dashbord als we naar België reden. Mijn moeder had dan een mini-Furby gekocht zodat die 2 konden communiceren. dat vond ze leuk terwijl mijn vader zijn hoofd schudde. Ik zou er graag nog eentje willen die wel werkt maar ik vrees dat Lilly die ook een keiharde mep gaat verkopen. Zij moet het laatste woord hebben.

Gisteren had ventje net nieuw zand in de kattenbak beneden gedaan en Gimly ging onmiddelijk gaan plassen. Stond ze er niet op te kijken zeker? Bijna met haar neusje in de opening vanwaar zijn plas uitkomt! Ventje heeft gezegd dat ze hem wat privacy moet gunnen. Toen die gedaan had moest dat bedekt worden en wel heel grondig. en nu we weten waarom ze zo weinig natvoer eet, snappen we het. Gimly snuffeld aan Lilly's staart als hij korrels wil en zij er net eet. En natuurlijk mag er geen gat in zitten, want in zijn logica is dat leeg. Toen buurman voor hem zorgde omdat wij in Dordrect zaten voor het huwelijk van Hans met Suus, heeft Gimly wel al zijn korrels moeten opeten. Buurman wist dat niet. Nu wel. En zeker met Lilly zou buurvrouw wel ook een oogje in het zeil kunnen houden zodat de juffrouw van alles voorzien is.( en vooral kippenlevertjes) Gimly is wel een beetje jaloers op de aandacht die Lilly krijgt van buurvouw. Hij heeft liever buurman.

De kar voor het karton en de blauwe zakken is hier. Gimly is 'em gesmeerd. De bangerik. Ook het kuiskarretje voor de goten maakt te veel lawaai en dus ziet/hoort hij die als een bedreiging. Lilly blijft liggen als ze op de groene doos ligt. En zie, alles is weg en nu komt meneer terug naar zijn zetel. :roll:

Anjelier: je meent het 8O 16 belgische frank voor 1 ei? Mijn moeder zou achterover vallen. En die zeker niet aankopen. ventje las net dat de bio eieren uit de supermarkt bacteriën bevatten. Dus zo gezond is die bio niet. Is Spaanse woef ook niet allergisch aan kippenstof? En ja, sport genoeg op Tv. In Parijs moet je nu al 6 euro betalen voor de Eifeltoren te beklimmen. Alles wordt er duur en dat alleen maar omdat die Olympische spelen daar plaats vinden.

Ik ga me een beetje gaan opfrissen terwijl ventje een kopje koffie voor me maakt. :wink: Daarna ga ik naar verschillende spelletjes de bonussen gaan ophalen. ventje is maar wat blij met zijn tablet want zijn boerderij kan hij beter zien. Ik had het hem al eerder verteld. Gisteren mijn boot niet kunnen vullen. De bloempotjes maken duurde 3 u. Ik moet nu wachten tot na 9 want dan wordt alles vernieuwd, ook de vallei. Gisteren stopte de ijskreemkar eens voor het venster van de baron. maar dat duurde niet lang. Het liedje en dat heb ik al eens verteld is een slaapliedje. Er was iets los in zijn kraam en dat werkte waarschijnlijk op diens zenuwen.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

19 jul 2024, 09:20

Goedemorgen allemaal, :wink:
Ja een mooie dag met veel warmte
Eindelijk zomer maar voor hoelang....? :roll:

Een fijne vrijdag en vergeet niet dat maandag
veel zaken gesloten zullen zijn door de uitgestelde
nationale feestdag van zondag 21-7 (bank - post)

Geniet van het mooie weer als je kan.... :)

Helena van Troje

19 jul 2024, 12:04

Gelukkig op tijd eraan gedacht dat maandag alles toe is.
Ik kan verder met alles.
Vandaag restjesdag.
Boodschappen zijn dus gedaan.
De donkere fijne was hangt op.
Straks na de boterhammetjes de keuken declutteren gelijk MM zegt.
Een natte dweil door de beneden slagen.
Ik heb weer veel gemorst in de keuken.
De fijne motoriek wordt er niet beter op.

Het is een rare zon hier.
Gesluierd zou ik het willen noemen.

Dames en dieren geniet van jullie dagje.

anjelierken

19 jul 2024, 14:02

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: of Spaanse woef allergisch is aan kippenstof weet ik niet. Als we het hok kuisen , moet hij binnen blijven. Zelfs als ik de kippen ga eten geven moet hij binnen blijven. Hem meenemen is geen optie , of ik heb geen enkele kip meer :roll: .Het zou kermis zijn voor hem.
Ik zag in de supermarkt een doos van 10 bio-eieren voor 3, 99€. Dus kom je aan 16 fr. per ei.

Ik reken nog regelmatig ( in stilte) in Belgische frank, dan weet ik precies de prijs beter. Hoor dat soms nog van mensen.

Voor vanavond maatjes. Manlief is erachter geweest, die moest toch nog naar een doe-het-zelf zaak en hij passeert er bijna, dus heeft hij die meegebracht. Met sla , tomaat en gekookte aardappelen erbij zal dat smaken. En voor mij een pilsje erbij, vind dat dat erbij past. Ik drink anders nooit bier bij het eten , maar als het maatjes zijn of mosselen altijd.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

20 jul 2024, 07:49

Poezebeesten zijn naar buiten en Gimly is een vuile pitoe geweest! je kan het al raden: voor de bak! Ik rook het al toen ik in de deuropening stond. Uit zo', klein beestje zo'n stank! Heeft natuurlijk te maken met hun voeding. Gisteren stond Lilly te draaien rond ventjes benen. ik ben gaan kijken en heb haar gevraagd of ze soms hongertjes had. Ze twijfelde. Ik heb haar bord van binnen gehaald en er een driekwart zakje ingedaan en voor haar neus gezet. Ik ben er bij blijven staan. Gimly durft het hare afpakken. Ze schrokte het naar binnen! En dan telkens kijken of hij niet afkwam. Maar ik stond er. Buiten een paar flintertjes was alles op. Dat was rond 17 u. Ventje was bezig met een spannende film.

Ik had geen zin in geroosterd brood dus heb ik een sneetje kaas uit het vuistje genomen en 2 eitjes 6 min. gekookt. Zo heb ik ze het liefst. Omdat de eitjes uit de frigo kwamen heb ik eerst in de waterkoker het water voorgekookt. Daarna nog 5 min. laten borrelen en dan de eitjes erin. 6 min. laten schrikken en op een eierdopje. Soms zijn ze nog een beetje lopende en als ik ze heel lopend maak, dan staat Lilly paraat. Likt het zo van het lepeltje. En Gimly kijkt ernaar maar hij lust dat niet. Ik had ooit een kat die een schop tegen zijn kaak had gehad en wiens bekje ontstoken was, dus die heb ik ook lopend ei gegeven. Hij is er door gekomen en at later een gewoon gekookt ei, zo uit je mond. Die was wel wat tanden kwijt maar het was toch zijn kleutergebit. Toen Lilly wisselde hebben we geen 1 tandje gevonden.

De meeuwen waren er al van 3 u 30 en aan het lawaai maken. Het leek wel of ze een foute party gaven. en daarna gekibbel wie de kinderen naar bed ging brengen ( dat was wat ik er van maakte :wink: )
Ventje moet naar de supermarkt want als die pizza wil eten, dan mis ik de Roquefort. Anders moet hij maar iets op de BBQ leggen. Gisteren zaten beide buren buiten met hun gezin te eten en hij zei: en wij zitten gewoon binnen. :roll: Ja, moest de parasol gestaan hebben dan zaten wij ook buiten. Met de mini DVD recorder. De film was Venom. Ventje had die al van het begin gezien maar ik niet, en hij zat te gieren van het lachen. Het was eens een plezante marvelfilm. ik moet straks een gaan kijken of Ghostrider van Marvel is of DC comics. Ghostrider is ook heel goed. Vandaag Venom 2 en er is al een nummer 3 maar die moet eerst in de bios gedraaid worden. Hangt dan af hoeveel punten de film krijgt op Rotten Tomatoes, dè filmbeoordelingssite.

Tiens, ik mis Clive hier? Die ligt toch zeker niet in een of andere strijkmand? Ik denk daar nu aan omdat ik vanmorgen mijn zijden bloes zag liggen. Die ik dringend moet strijken. En waar ik tegenop zie. Ferm tegenop zie. En dan moet ik dat popeline hemd van ventje nog eens onder het strijkijzer nemen zodat die in de kast kan. Die stof is onstrijkbaar! Vandaag wil ik de zitkussens van de sofa eens draaien zodat de niet gebruikte kant ook platter komt. Er ligt toch een fleece op, mocht er een rits te zien zijn, maar ik denk het niet. Het duurt nog een eindje voor die zwarte zetels hier zijn. Ze vertonen toch al wat slijtage dus Lilly mag er aanhangen.

Vannacht, allez tegen de morgen had ze weer een vruchteloze poging gedaan ventje te knuffelen. Ik had geen sokken aan dus mijn voet werd zonder pardon gepakt en vastgehouden. Na een tiental minuten had ze er genoeg van en heeft die gelost om zich in een andere slaaphouding te gaan leggen. Ze had wel knuffels van mij gekregen en als het haar lukt om een knuffel te krijgen, heb de de staart in mijn gezicht! of toont ze hoe proper haar achterste wel is, wat in het kats een compliment is. Er was geen stoof aan ( binnen was het aangenamer dan buiten) dus Lilly wilde niet binnen liggen op de groene doos. Ik ga potdorie nog een vuurschaal moeten aanschaffen voor de juffrouw. :roll: Er staat een bij Vansevenant. Mijn dokter staat daar ook vaak naar de etalage te kijken en wordt dan ook door iets verleid. Na Elvis ( de eend) heb ik niets gevonden naar mijn goesting en de winkel was in middagpauze toen ik die rappe consulatie had. Kon ik niet verleid worden. Maar er zijn nog solden tot het eind van de maand.

Mijn volgende aankoop wordt een zwart jeanjasje maar dan moet ik mijn Star-trek pin van mijn tussen lange lavendelkleurige seizoenjas doen en daar dan opspelden. Zo herkend Maya, Lilly's dierenartse mij. Ik heb ook nog een zonnepet met het embleem van de Star-trek academy. Toen we met Lilly gingen was het geen weer om die op te zetten. Vandaag kan het wel. Maandag is onze supermarkt open en als ik me niet vergis, de buurtwinkel. Die zijn de zondag heel de dag open wat handig is. Voor groenten en fruit moet je wel naar het hoekje waar vroeger een bakker/belegde broodjes was. We zijn daar nooit geweest en die van het hongerig beertje zijn lekkerder. Hebben daar ook een kaart voor een gratis broodje. Aangezien ventje toch naar de supermarkt moet kan hij Rucola en Geraspte wortelen meebrengen. Daar had ik gisteren zin in toen we de garnaalkroketten aten. Er zaten roze garnalen in. Dat moet nu zo want de prijs van de grijze is onbetaalbaar geworden.

Er zit hier weer een boze vlieg met zelfmoordneigingen. :roll: Die worden zo rap als het kan gezapt maar ventje zat in een spelletje. Op zijn tablet kan die het beter spelen. en natuurlijk wil je dan een level up zoals bij Pocket Stylist. Maar dan moet je diamanten kopen. Gisteren er 15 opgeofferd voor een Tom op te roepen. ik had geen boter genoeg om de dingen van de bootkratten te vullen plus ik zat zonder indigo! In de boerderijkrant er genoeg gevonden om mijn kratten te vullen. Nu moet ik zagen en bijlen zien te scoren. Dat is voor seffens.

Nu eerst een koffietje alhoewel ik het toch al wam heb. In de nieuwsbrief van lekker van bij ons stonden recepten met gekookte aardappelen! ja, gepofte kan je op de BBQ doen en er stond een visgerecht voor op de BBQ in ook. Jammer dat ik de Billie niet kan lezen zonder een abonnement te nemen. In de weekendkrant staan toch de beoordelingen van Bellings en collega's. Julius Persone doet het ijs aan de kust. opvallend is dat knok-sur mer het slechter doet dan wij. Een minder krokant hoorntje en veel te weing Vanille die je moet zien aan de puntjes in het ijs.

Anjelier: mijn moeder rekent nog altijd in Belgische Frank tot grote ergenis van haar vriendin die op het appartement woont. Ach, Dus Kippen zouden een feest zijn voor spaanse woef. Stof en pluimen moet je erbij nemen. Vandaar dat ik over die allergie begon. Bij maatjes ( bij mij met een feme kliek tartaar en heel veel uitjes) zou ik ook een pint durven drinken. Ventje neigt naar een Duvel. en ja, die is dan geduveld. Net als Erik, buurman van Buurman V. Eigenaar van Storm. Die als een tapijtje voor ventjes voeten lag toen die de afwerking ging bekijken van zijn dak. Als de onze vernieuwd worden kiezen we alle 2 voor dezelfde dakpan. Zwartgrijze leisteen. Ventje is eindelijk gaan kijken waar en hoe buurmans zonnepanelen gezet zijn op het plat dak. Nu de dochter van buurvrouw thuis is, zijn er twee haar drogers in gebruik.

Fijne dag seizoentjes en vergeet morgen de defilèè niet. Alleen op canvas te zien.
Cats Rule!

Oma-C

20 jul 2024, 09:22

Goedemorgen allemaal, :wink: een stralende zon
maar er is onweer voorspeld met code geel tegen de avond :roll:
afwachten dus en zorgen dat alles veilig staat
en dat het niet kan wegwaaien :oops:

Allen een aangenaam weekend, maak er het beste van :)

Helena van Troje

20 jul 2024, 12:48

Oei, dan ga ik deze keer mijn hanging basket toch veilig stellen onder de terrastafel.
Hij is nu terug een beetje bekomen van de vorige keer, de slakken en de hagel...
Nog een beetje verder getaffeld aan de keuken.
Kant vaatwas inclusief ruiten van binnen en van buiten is in orde.
Ontbijtkast is ook gedaan alsmede de oven, de dampkap en de ijskast.
Het gaat in schuifjes me dunkt.
We komen er wel.
Hulp had gezegd dat die speciale bamboe vodden goed waren voor de ruiten.
Voor mijn part gaat een versleten interlocken hemdje even goed.
Geniet verder van jullie dagje.