In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

20 jul 2024, 09:49

een goeie zaterdagmorgen iedereen

het word weer een warme dag met in sommige delen van het land onweer later op de dag
onze airco is alweer aan 't draaien en dat doet deugd
ventje is een stapje in de wereld gaan zetten en efkes naar onze garage achter het gebouw
en ik doe het rustig aan vandaag

Remie leuk voor jou dat het gezellig was gisteren met de familie
en hopelijk heb je niet teveel bijwerkingen van die prednison , maar gelukkig bestaan er nu veel soorten medicatie in vergelijking met vroeger waardoor er toch veel ziekten gedeeltelijk kunnen onder controle gehouden worden

inge amuseer jullie daar maar in Duitsland , veel plezier met jullie uitstapje

en nu naar de badkamer sè
en daarna ist tijd voor onze koffie ( misschien ) op ons terrasje aan de schaduwkant

jadi , marietteke , Yuna , An , Anne-marie , Adam en miesje

geniet nog van jullie zaterdag

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

20 jul 2024, 09:56

Afbeelding
Goede morgen iedereen, mijn kommeke cornflakes gegeten op het terras. Het was er zalig zitten.
De warmte zit al goed binnen, niet tegenstaande dat screens en lamellen dicht zijn.
Straks nog een mini wandelingetje doen , kwestie van de warmte voor te zijn ..
@Zonnebloemetje ik ga ook naar de garage met mijn pmd zakje uit de keuken .. Het is al het begin van mijn mini wandelingetje
En verder weet ik wat de dag zal brengen . .Namelijk onze kleindochter mag de 1ste keer naar huis komen , dus dat is een bezoek waard hé
Aan iedereen een fijne dag, geniet van het mooie weer
toedeloe
*en nu wasgoed buitenhangen
menu: koude schotel
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

An-W

20 jul 2024, 10:28

Goedemorgen allen ,

Was er een paar dagen niet hier .
Drukke week gehad . Lang verhaal kort :
Oma geworden van een mooie kleindochter , maar ( oudste ) dochter kreeg het ( weer ) niet cadeau .
Afbeelding
Complicaties na keizersnee , blaasoperatie , katheter , paar dagen ziekenhuis en wij hadden hier dus 3 dagen kleinzoon te logeren.
Nu het hele spul weer thuis met ( verlengde ) kraamzorg en alles gaat goed .
Nu mogen wij weer rustig ademhalen :lol:

Straks even naar een kofferbakmarkt en boodschappen doen .
Fijne zaterdag allemaal .
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

20 jul 2024, 11:27

koekoek tis ikke

An van harte proficiat met jullie kleindochter , en wat erg voor je dochter die het zo moeilijk had bij de geboorte , maar dat komt hopelijk allemaal weer goed

Afbeelding

jadi hier valt het goed mee binnen ivm de warmte want onze airco draait in de living en zo houden we het constant op 21° die een aangename temperatuur is , en de rest van ons appartement is ook goed te doen met 23°
en al ons afval doen wij naar de garage want ik mag er niet aan denken dat de vuilzak op ons terras zou staan , want dat trekt alleen maar vliegen aan en in de zomer riekt dat en wij willen niet op een stinkend terras zitten
geniet van het bezoek aan je kleindochter , ze zal content zijn om je te zien

tot later

Afbeelding
Yuna

20 jul 2024, 14:12

Afbeelding

An, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleindochter.
Na een start met hindernissen, gelukkig alles op de goede weg.
Geniet nu maar van het kleine, grote wonder.

Remie, ook genoten van het familiediner, zo te lezen.
Met alle ongemakken nadien maar dat weegt niet op tegen het gezellige samenzijn met het ganse gezin.

Jadi, alweer een stapje vooruit bij je kleindochter. Dat is goed nieuws.

Bloemeke, net op tijd de aankoop van jullie airco.
Hier draait de ventilator, ik ben nog niet zo gemoderniseerd :)

Fijne zaterdag nog aan iedereen.

Remie

20 jul 2024, 15:24

An-W schreef:
20 jul 2024, 10:28
Oma geworden van een mooie kleindochter
Afbeelding

mama-inge

20 jul 2024, 15:47

An gefeliciteerd en nu, na de tegenslagen met de geboorte, genieten van dit kleine wondertje
En dat jullie dochter voorspoedig herstelt
Afbeelding

mama-inge

20 jul 2024, 15:52

Fijne middag, het loopt al richting de avond
We waren mooi op tijd bij het water en hadden een prima plekje
Ik heb sinds kort zelf een sup, dus die hadden we mee genomen en daar heb ik natuurlijk goed gebruik van gemaakt vandaag
Ook de kinderen wouden er wel op.
Verder hebben ze heerlijk gezwommen en bootje gevaren
De honden hebben zich ook prima vermaakt in en rond het water, met andere honden die er ook waren.
Tegen 3 uur weer thuis en nu even bijkomen van alle drukte en het is te warm om iets te doen

Afbeelding

Remie

20 jul 2024, 16:15

Afbeelding

Door mijn bewegingen van vanochtend ben ik weer aardig tot de orde geroepen wat mijn glucosewaarden aangaat. :wink:
Het was er schitterend weer voor om (heel) vroeg met deAfbeeldingin de polder te kunnen zijn..! :D
Kwam nog twee fietsers tegen die volgens mij hetzelfde plan hadden om vroeg op de fiets te stappen, kom ik ’s morgensvroeg niet echt vaak tegen.

Afbeelding

Beetje bizar: Toen ik vanochtend weer terug onze wijk(je) in wilde fietsten stond daar zo’n piekfijn opgepoetste zwarte lijkauto met een chauffeur die duidelijk aan het zoeken was door op een schermpje en om zich heen aan het kijken was.

Tja... en dat ben ik dan weer, vraag aan de man of ik helpen kan "Misschien, ik zoek dit adres" zegt hij. Heb de, ook al wat oudere chauffeur, naar de bijna juiste richting en locatie kunnen verwijzen. "Jaaaa.... bij mij had u nu nog net even te vroeg geweest, misschien ben ik wel uw volgende afspraak in dit wijkje”.
De beste man lachte maar wat, ik glimlachte terug… hij dacht natuurlijk dat ik 'n grapje maakte. Ook wel misschien door mijn nog steeds gebruinde gelaat, dat hij dacht 'die valt nog zo maar één-twee-drie niet om', en dat is ook zo Luitjes... ik ben ’n taaie..!

De beste man wist natuurlijk ook niet beter dat het er 14 dagen geleden allemaal wat anders uitzag toen ik op die zaterdag op de IC terechtkwam om mij nog een kans(je) te geven..!
Nu is het tijd weer voor ‘n Afbeeldingen gelijke tijd om de Tour de France te volgen op TV in een redelijk koel huis.

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

20 jul 2024, 18:45

mama-inge schreef:
20 jul 2024, 15:52
Verder hebben ze heerlijk gezwommen en bootje gevaren
De honden hebben zich ook prima vermaakt in en rond het water, met andere honden die er ook waren.
Fijn Inge, jullie dag was dus helemaalAfbeelding

zonnebloemetje

20 jul 2024, 20:20

Afbeelding

Remie

21 jul 2024, 00:27

Afbeelding

Remie

21 jul 2024, 05:02

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Remie

21 jul 2024, 05:16

Afbeelding

'k Ga nu een stukjeAfbeelding, 't ochtendgloren is er nagenoeg....
Afbeelding
Wisselende foto’s (±12) (archief)

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

mama-inge

21 jul 2024, 07:39

Goedemorgen en een fijne dag
Heb al een was buiten staan
Vanmorgen word het nog mooi.
Vanmiddag: geen idee, buienradar zegt dat het mooi weer blijft, weeronline zegt dat het in de loop van de middag gaat onweren
We zien het wel.
Vandaag een beetje rustig aan, want gisteren toch iets te veel gedaan daar bij het water

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft