In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goedemorgen alle seizoentjes,
ja clive de gezondheid gaat voor alles....
Veel sterkte en beterschap
Hier regen, en de hele nacht bijna regen gehad...
het stof is weer geblust, de zon mag terugkomen
Dag bekske voor jou ook een aangename dinsdag
Sterkte aan iedereen die het nodig heeft....
ja clive de gezondheid gaat voor alles....
Veel sterkte en beterschap
Hier regen, en de hele nacht bijna regen gehad...
het stof is weer geblust, de zon mag terugkomen
Dag bekske voor jou ook een aangename dinsdag
Sterkte aan iedereen die het nodig heeft....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede morgen allemaal,
Hier ook regen deze morgend, toen we wakker werden. Nu is het véél wolken en af en toe de zon.
Het is in elk geval luchtiger dan voordien......
Internet doet hier raar, is toch geen zondag ???
Als ik weg ben, sorry....
Gisteren mini-feestje gehad met de 2 buren, waar we altijd mee gaan wandelen....
Het was maandag, dus hier niets open. Zo zijn we bij ons beland, een hapje en een drankje, dat moet toch kunnen !
Het is 11.30 u geworden......
En ja, wat denk je? Wie had goesting om deze morgen op te staan ???!!!
Nu is het vanmiddag 'luiweiven-eten : rostis met oostends vispannetje, allen uit de vriezer.....
(in normale omstandigheden is alles hier vers gemaakt, min of meer.... )
En ja , de kookwekker loopt af, tijd om alles af te zetten.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Hier ook regen deze morgend, toen we wakker werden. Nu is het véél wolken en af en toe de zon.
Het is in elk geval luchtiger dan voordien......
Internet doet hier raar, is toch geen zondag ???
Als ik weg ben, sorry....
Gisteren mini-feestje gehad met de 2 buren, waar we altijd mee gaan wandelen....
Het was maandag, dus hier niets open. Zo zijn we bij ons beland, een hapje en een drankje, dat moet toch kunnen !
Het is 11.30 u geworden......
En ja, wat denk je? Wie had goesting om deze morgen op te staan ???!!!
Nu is het vanmiddag 'luiweiven-eten : rostis met oostends vispannetje, allen uit de vriezer.....
(in normale omstandigheden is alles hier vers gemaakt, min of meer.... )
En ja , de kookwekker loopt af, tijd om alles af te zetten.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag.
MJ gemakkelijk mag ook al eens, niet?
Bekske goeie moed.
Hallo Clive, ja eens ze je in de kliniek door de molen halen, ben je even bezig.
Oma-C zal smaken je broodje.
Ik vrees dat ik dikwijls zonder zou zitten, wegens vergeten op te zetten...
Voltarengel gebruiken voor die verstuikte pink.
Veel helpen doet dat niet volgens mij.
En rusten voor die peesontsteking in mijn heup.
Dat laatste zal betrekkelijke rust zijn vrees ik.
Ik heb nog altijd geen inwonende meid.
Ik zal het wel voelen zeker als het teveel is?
Poes haar appartement is klaar voor morgen.
Nu blijft ze de volle veertien dagen tot half augustus.
Morgen nog overal de dekentjes en handdoeken op leggen.
Ik ga toch echt al die haren eens bijhouden denk ik.
Het zou een zachte sjaal kunnen worden.
Hier is het aangenaam binnen en buiten.
Dames nog een fijne dag aan allen.
MJ gemakkelijk mag ook al eens, niet?
Bekske goeie moed.
Hallo Clive, ja eens ze je in de kliniek door de molen halen, ben je even bezig.
Oma-C zal smaken je broodje.
Ik vrees dat ik dikwijls zonder zou zitten, wegens vergeten op te zetten...
Voltarengel gebruiken voor die verstuikte pink.
Veel helpen doet dat niet volgens mij.
En rusten voor die peesontsteking in mijn heup.
Dat laatste zal betrekkelijke rust zijn vrees ik.
Ik heb nog altijd geen inwonende meid.
Ik zal het wel voelen zeker als het teveel is?
Poes haar appartement is klaar voor morgen.
Nu blijft ze de volle veertien dagen tot half augustus.
Morgen nog overal de dekentjes en handdoeken op leggen.
Ik ga toch echt al die haren eens bijhouden denk ik.
Het zou een zachte sjaal kunnen worden.
Hier is het aangenaam binnen en buiten.
Dames nog een fijne dag aan allen.
-
Goede namiddag seizoentjes
De zon is weggekropen en er zijn
grijze wolken in de plaats gekomen
waarschijnlijk weer een buitje....
Niks aan te doen, ik ben vanmorgen
naar de apotheek gewandeld en zoals
dikwijls was niet alles binnen...
't zal voor morgen of overmorgen zijn
één wandeling per dag is genoeg
Allen nog een fijne dinsdag en tot later
De zon is weggekropen en er zijn
grijze wolken in de plaats gekomen
waarschijnlijk weer een buitje....
Niks aan te doen, ik ben vanmorgen
naar de apotheek gewandeld en zoals
dikwijls was niet alles binnen...
't zal voor morgen of overmorgen zijn
één wandeling per dag is genoeg
Allen nog een fijne dinsdag en tot later
-
Fijne namiddag iedereen,
Hier ook geen zo'n, omaC, en de wolken hou ik ook in het oog. Ook is er wat wind opgekomen. Straks staat er hier weer een wandeling gepland, we zien wel, niets moet, alles mag........
Onze jas met kap is misschien geen overbodige luxe..... we zien wel.
Hier hetzelfde in de apotheek in de buurt, omaC, . Dikwijls is er ook niet wat je moet hebben maar dan is er wel de mogelijkheid dat het gebracht wordt.....
Moet hier nog wat bijlezen, zal voor straks zijn, we hebben wat gerust, hoewel het hier dansnamiddag was. We volgen niet àlles wat ze hier aanbieden, we volgen ons eigen ritme, en soms zegt dat : genoeg !
We gaan ons wat klaarmaken voor de wandeling seffens....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Hier ook geen zo'n, omaC, en de wolken hou ik ook in het oog. Ook is er wat wind opgekomen. Straks staat er hier weer een wandeling gepland, we zien wel, niets moet, alles mag........
Onze jas met kap is misschien geen overbodige luxe..... we zien wel.
Hier hetzelfde in de apotheek in de buurt, omaC, . Dikwijls is er ook niet wat je moet hebben maar dan is er wel de mogelijkheid dat het gebracht wordt.....
Moet hier nog wat bijlezen, zal voor straks zijn, we hebben wat gerust, hoewel het hier dansnamiddag was. We volgen niet àlles wat ze hier aanbieden, we volgen ons eigen ritme, en soms zegt dat : genoeg !
We gaan ons wat klaarmaken voor de wandeling seffens....
-
Goede avond aan iedereen,
Wij hebben hier tussen 16u en 17u30
een echte plensbui gekregen, 't was de moeite
Maar nu is het weer droog, en morgen zien we wel weer
Voor allen nog een fijne dinsdagavond en voor straks
slaapwel en tot morgen
Wij hebben hier tussen 16u en 17u30
een echte plensbui gekregen, 't was de moeite
Maar nu is het weer droog, en morgen zien we wel weer
Voor allen nog een fijne dinsdagavond en voor straks
slaapwel en tot morgen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
We zijn net thuis, we hebben de ukjes naar huis gebracht.
Die zijn vandaag op het onverwachts gekomen, ukkemeisje 2 belde deze morgend of ik haar kwam halen en haar zusje kwam ook mee. Oké goed. De planning voor vandaag was direct gewijzigd, ach ja, dan is het voor morgen.
Tijdens de autorit deze morgend vertelde ukkemeisje 1 dat haar haar te lang was en inderdaad dat is vrij lang. Ze wou graag naar de kapper, maar mama en papa hadden geen tijd. Dus heeft ze vandaag samen met opa naar de kapper geweest, en er is een flink stukje af. De krullende lokken hebben plaatsgemaakt voor steil haar. Ze zag er helemaal anders uit. Ze was content.
Clive: de gezondheid gaat inderdaad voor. En ik kan me best voorstellen , na zovele onderzoeken dat het wel even genoeg geweest is.
Zit er hier een vlieg in de woonkamer, en Spaanse woef krijg ze niet te pakken. Dan heeft hij geen minuut rust.
Heb de vliegenmepper bij de hand, maar ze is nogal vlug.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Vandaag gaat ventje dik tegen zijn goesting naar het ouderlijk huis. Van hem mogen de eventuele kopers al komen kijken want zijn zus blijft zeggen: het is bijna klaar! ja: bijna tot ze weer iets ontdekt dat kan dienen. De kringloopwinkel moet dringend spullen krijgen. Hopelijk komen die eens alles afhalen en bestellen ze een lege camion van hen. Maar neen, je moet het zelf brengen en het mag geen Fast Fashion zijn. Nu, wat is Fast Fashion hoor ik al vragen. Dat zijn kleren die gemaakt worden in lage loonlanden. die je hier voor een klein prijsje op de kop tikt en die bijna iedereen draagt. She*n is er een van. Zara, Mango, Zeb, noem naar op. zelfs het Nerlandse elly-yvonne moeten ze niet hebben.
Over kappers gesproken, ik moet vandaag. om 15 u 30 en ventje hoopt dan al thuis te zijn. ik ga zelf mijn brood moeten maken, want ventje heeft geen tijd daar hij al om 9 u 15 moet vertrekken. ik heb dat in Engeland nog gedaan, mijn eigen stokbroden gemaakt in plaats van dat watte brood dat na 1 dag al groen werd en je in de frigo moest steken wilde je 's anderdaags brood. In Amerikaanse series doen ze dat ook, let er maar eens op als er een personage een sandwich maakt, die haalt een zak brood uit de koelkast. ventje was ooit eens op een rondleiding in een bakkerij en ze mochten zelf ook broodjes bakken. in plaats van luchtige sandwiches had hij 2 reuzensandwishes die als een baksteen op je maag lagen. "s anderdaags dienden die om iemands kop mee in te kloppen! Dat was iets wat hij niet verwacht had.
Gimly heeft gisteren niets anders gedaan dan het eten van Lilly af te pakken. alsof er iets lekkerders in haar bord ligt. Ze krijgen hetzelfde. Ventje kreeg het op zijn heupen. Ten slotte heeft hij haar op de trap eten gegeven en Gimly in de living gehouden zodat ze toch kon eten.
Omdat ik buiten strijd was door de luchtvochtigheid heeft ventje die het niet meer kon aanzien dat ik meerdere duo's moest nemen en dat de Fastuum niet hielp, Rika aangezet. een dag geen zon en de kilte zit al weer in huis. Ik was zelfs misselijk van de pijn. zelfs een soepje hielp niet. ik geraakte niet opgewarmd. Arthrose is een b*tch. Ventje zei dat het buurman V's schuld was omdat die op reis was geweest. Die heeft het weer van ginder meegebracht.
Vandaag zou het 21° worden, maar eerst moet de bewolking wegtrekken. En er zit nog veel vocht in de lucht.
Lilly waagde gisteren een uitstapje op ventjes dressoir. wat ze daar gezien had, geen idee. Ik hoopte maar dat die lege DVD dozen niet naar beneden donderden. Ze naderde die te dicht naar mijn goesting. Die moeten nog mee naar het containerpark. 't zal voor volgende maand zijn want we hebben de isimo al weggedaan en wij mogen maar 1 keer per maand. Nu nog de doos van de mulch naar boven krijgen en hun eten uitpakken en ik kan de gang eens grondig doen. Ventje heeft nageltjes moeten inkloppen want die adhesief tape die ze bijleveren, werkt maar enkele weken. Eindelijk hangt mijn schilderijtje op. Ik had eerder een buis voor watteschijfjes opgehangen maar die bleef niet hangen.
Ik heb een rare droom gehad vannacht. Ik werd gevangen gehouden in een sieradenwinkel en An, van Tendresse deed mee. Mijn vader ook. Hoe ik ontsnapt ben weet ik niet. Lilly had het in de gaten want die werd wakker en kwam een knuffel halen toen ik weer wakker werd. ze moet het aangevoeld hebben. Ventje heeft ook raar gedroomd. De volle maan is nochthans voorbij. Omdat mijn punten bij de deli verlopen heb ik whiskykaas gevonden. Die zal wel lekker zijn. Gisteren had ik zin in koekjes. Aangezien ik vandaag toch brood bak, kan ik evengoed koekjes bij bakken.
Ik ben gisteren mijn vrachtwagentaak vergeten af te werken. Dju toch. mijn veld met spelletjes op de tablet was leeg gisteren dus heb ik maar naar Cold case gekeken. We hebben gisteren lasagne gegeten terwijl de air crash met de boeing van Air France stilstond. Het was deze keer wel pilot error. Pas 2 maanden later hebben ze de zwarte dozen die knaloranje zijn gevonden. Het vliegtuigwrak lag dieper dan de Titanic. Vanavond eten we frituursnacks. morgen de spaghetti niet vergeten uit te halen anders mogen we weer naar de frituur.
Ga de voorbereiding voor het brood doen en de zelfrijzende bloem door ventje naar beneden laten halen want anders moet ik het trapje op. en dat zie ik niet zitten.
Fijne dag seizoentjes
Vandaag gaat ventje dik tegen zijn goesting naar het ouderlijk huis. Van hem mogen de eventuele kopers al komen kijken want zijn zus blijft zeggen: het is bijna klaar! ja: bijna tot ze weer iets ontdekt dat kan dienen. De kringloopwinkel moet dringend spullen krijgen. Hopelijk komen die eens alles afhalen en bestellen ze een lege camion van hen. Maar neen, je moet het zelf brengen en het mag geen Fast Fashion zijn. Nu, wat is Fast Fashion hoor ik al vragen. Dat zijn kleren die gemaakt worden in lage loonlanden. die je hier voor een klein prijsje op de kop tikt en die bijna iedereen draagt. She*n is er een van. Zara, Mango, Zeb, noem naar op. zelfs het Nerlandse elly-yvonne moeten ze niet hebben.
Over kappers gesproken, ik moet vandaag. om 15 u 30 en ventje hoopt dan al thuis te zijn. ik ga zelf mijn brood moeten maken, want ventje heeft geen tijd daar hij al om 9 u 15 moet vertrekken. ik heb dat in Engeland nog gedaan, mijn eigen stokbroden gemaakt in plaats van dat watte brood dat na 1 dag al groen werd en je in de frigo moest steken wilde je 's anderdaags brood. In Amerikaanse series doen ze dat ook, let er maar eens op als er een personage een sandwich maakt, die haalt een zak brood uit de koelkast. ventje was ooit eens op een rondleiding in een bakkerij en ze mochten zelf ook broodjes bakken. in plaats van luchtige sandwiches had hij 2 reuzensandwishes die als een baksteen op je maag lagen. "s anderdaags dienden die om iemands kop mee in te kloppen! Dat was iets wat hij niet verwacht had.
Gimly heeft gisteren niets anders gedaan dan het eten van Lilly af te pakken. alsof er iets lekkerders in haar bord ligt. Ze krijgen hetzelfde. Ventje kreeg het op zijn heupen. Ten slotte heeft hij haar op de trap eten gegeven en Gimly in de living gehouden zodat ze toch kon eten.
Omdat ik buiten strijd was door de luchtvochtigheid heeft ventje die het niet meer kon aanzien dat ik meerdere duo's moest nemen en dat de Fastuum niet hielp, Rika aangezet. een dag geen zon en de kilte zit al weer in huis. Ik was zelfs misselijk van de pijn. zelfs een soepje hielp niet. ik geraakte niet opgewarmd. Arthrose is een b*tch. Ventje zei dat het buurman V's schuld was omdat die op reis was geweest. Die heeft het weer van ginder meegebracht.
Lilly waagde gisteren een uitstapje op ventjes dressoir. wat ze daar gezien had, geen idee. Ik hoopte maar dat die lege DVD dozen niet naar beneden donderden. Ze naderde die te dicht naar mijn goesting. Die moeten nog mee naar het containerpark. 't zal voor volgende maand zijn want we hebben de isimo al weggedaan en wij mogen maar 1 keer per maand. Nu nog de doos van de mulch naar boven krijgen en hun eten uitpakken en ik kan de gang eens grondig doen. Ventje heeft nageltjes moeten inkloppen want die adhesief tape die ze bijleveren, werkt maar enkele weken. Eindelijk hangt mijn schilderijtje op. Ik had eerder een buis voor watteschijfjes opgehangen maar die bleef niet hangen.
Ik heb een rare droom gehad vannacht. Ik werd gevangen gehouden in een sieradenwinkel en An, van Tendresse deed mee. Mijn vader ook. Hoe ik ontsnapt ben weet ik niet. Lilly had het in de gaten want die werd wakker en kwam een knuffel halen toen ik weer wakker werd. ze moet het aangevoeld hebben. Ventje heeft ook raar gedroomd. De volle maan is nochthans voorbij. Omdat mijn punten bij de deli verlopen heb ik whiskykaas gevonden. Die zal wel lekker zijn. Gisteren had ik zin in koekjes. Aangezien ik vandaag toch brood bak, kan ik evengoed koekjes bij bakken.
Ik ben gisteren mijn vrachtwagentaak vergeten af te werken. Dju toch. mijn veld met spelletjes op de tablet was leeg gisteren dus heb ik maar naar Cold case gekeken. We hebben gisteren lasagne gegeten terwijl de air crash met de boeing van Air France stilstond. Het was deze keer wel pilot error. Pas 2 maanden later hebben ze de zwarte dozen die knaloranje zijn gevonden. Het vliegtuigwrak lag dieper dan de Titanic. Vanavond eten we frituursnacks. morgen de spaghetti niet vergeten uit te halen anders mogen we weer naar de frituur.
Ga de voorbereiding voor het brood doen en de zelfrijzende bloem door ventje naar beneden laten halen want anders moet ik het trapje op. en dat zie ik niet zitten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Voor iedereen een gezellige woensdag
ik ga de vuilzakken klaarzetten om straks
buiten te zetten, morgen komt de vuilkar
Straks mosseltjes eten dan kan alles mee weg
fijne avond allemaal en voor later vanavond
slaapwel en tot morgen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren naar de huisarts moeten gaan voor nieuwe medicatievoorschriften. Oma-C en MJ. De apotheek die hier op stapafstand was is voor goed gesloten. Dat betekent dat ik terug naar het dorp moet om mijn medicatie te halen. Maar ik bel altijd eerst en geef hen door welke medicatie ik moet hebben, want vaak hebben ze een aantal dingen niet in huis en moeten ze het bestellen. Bel altijd in de voormiddag en meestal is het dezelfde dag in de late namiddag dan binnen en ga ik het met de fiets halen. Dat is een rit gespaard. Het is maar een tip.
Slaap- en badkamer + de hobbykamer waar manlief zit als hij van thuis uitwerkt, zijn al gedaan. Die waren dinsdag en gisteren grondig gepoetst, dus moest ik er enkel opruimen, badkamer afvegen en alles vlug even stofzuigen. Dadelijk ga ik de keuken, living en als het nog gaat de hal en de kamer van Matice met nat afvegen zodat deze dweilklaar zijn voor morgen. Ben ook weer aan het wassen met de hoop dat ik buiten alles op de droogparaplu kan hangen.
Net een pakje gehad van GLS. Moesten zo'n opbergzak hebben voor in de auto die je aan de achterzitbank hangt zodat ze dan in de kofferruimte hangt. Het is vooral voor de spullen van Matice. Hij heeft altijd 2 drankbussen vers water mee, zijn opplooibare drinkbak, een reserve leiband en één van zijn knuffels. Anders zwerft dat in de koffer rond en dat is eigenlijk niet de bedoeling.
Zo, zonder namen. Ik wens iedereen een mooie donderdag, beterschap voor de zieken en de herstellenden en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Goeiemorgen allemaal,
ja clive dat doe ik ook meestal om het
's anderendaags te kunnen halen want
alles op een dag is teveel geworden
Na de middag ben ik te moe om nog eens
op stap te gaan
Fijne dag verder
Allen een aangename donderdag, het weer weet
nog niet wat het wil
ja clive dat doe ik ook meestal om het
's anderendaags te kunnen halen want
alles op een dag is teveel geworden
Na de middag ben ik te moe om nog eens
op stap te gaan
Fijne dag verder
Allen een aangename donderdag, het weer weet
nog niet wat het wil
-
Fijne morgen, seizoentjes,
Het is buiten eigenaardig weder.......
Kinesist bracht die boodschap mee ! Zelf nog niet buiten geweest, straks wel, Al*I, kapper ......
Wat de apotheek hier in de omgeving betreft, hetgeen er niet is, en later dan kan opgehaald worden, brengen ze ook naar huis. Dwz tot aan het onthaal, en die brengen het dan tot bij ons. We moeten enkel ons gegevens opgeven, de rest volgt wel.......
En nu moeten we dringend op boodschappen, kinesist is juist weg en tegen 14 u moeten we naar de kapper in ons vroegere dorp......
Het is buiten eigenaardig weder.......
Kinesist bracht die boodschap mee ! Zelf nog niet buiten geweest, straks wel, Al*I, kapper ......
Wat de apotheek hier in de omgeving betreft, hetgeen er niet is, en later dan kan opgehaald worden, brengen ze ook naar huis. Dwz tot aan het onthaal, en die brengen het dan tot bij ons. We moeten enkel ons gegevens opgeven, de rest volgt wel.......
En nu moeten we dringend op boodschappen, kinesist is juist weg en tegen 14 u moeten we naar de kapper in ons vroegere dorp......