Wordt Kamala een goede presidente?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955

23 jul 2024, 16:51

Er zal allicht niet zozeer voor Harris gekozen worden door Amerikanen met meer dan 2 hersencellen dan wel tegen de crimineel Trump.
Verder moet Harris kiezen voor een witte heteroman als running mate- eentje met een tandpasta glimlach, een geblondeerde vrouw, 2 kindjes , de Amerikaanse vlag in de voortuin ,elke dag een aantal keer the Lord prijzen en elke week eigenhandig de vuilbakken buitenzetten.

Wil.

23 jul 2024, 17:10

Kamala over het klimaat:

our world is more interconnected and interdependent that is especially true
when it comes to the climate crisis which is why we will work together and
continue to work together to address these issues to tackle these challenges
and to work together as we continue to work operating from the new norms rules
and agreements that we will convene to work together on
to galvanize global action with that i thank you all this is a matter of urgent priority
for all of us and i know that we will work on this together

google translate fronste even de wenkbrauwen, maar gaf toch deze vertaling:

onze wereld is meer onderling verbonden en afhankelijk van elkaar, dat geldt met name
als het gaat om de klimaatcrisis, daarom zullen we samenwerken en
blijven samenwerken om deze problemen aan te pakken om deze uitdagingen aan te pakken
en om samen te werken terwijl we blijven werken vanuit de nieuwe normen, regels
en overeenkomsten die we zullen sluiten om samen aan te werken
om wereldwijde actie te stimuleren, daarvoor dank ik jullie allemaal, dit is een kwestie van urgente prioriteit voor ons allemaal en ik weet dat we hier samen aan zullen werken

Voilà, sé, nu hoort ge 't eens van iemand anders :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

23 jul 2024, 17:34

Die wordt zéker president(e). :P

boeffer

23 jul 2024, 23:47

Hare vice zal wel ne vent zijn, 99,9% geef ik dat, de Hulk of zo.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

E.T.

24 jul 2024, 00:06

Wie de meeste stemmen haalt, is in het Amerikaanse kiessysteem echter niet zo belangrijk. Het komt er vooral op aan om de strijdstaten binnen te halen.

Fred1950

24 jul 2024, 08:27

Als Kamala presidente wordt gaat de oorlog in Oekraïne niet eindigen , en dat zou ik spijtig vinden ...

Wil.

24 jul 2024, 09:27

Fred1950 schreef:
24 jul 2024, 08:27
Als Kamala presidente wordt gaat de oorlog in Oekraïne niet eindigen , en dat zou ik spijtig vinden ...
Ik kan me inbeelden waarom ...
Typisch Vatnik-denken.

Wil.

24 jul 2024, 09:31

Kamala Harris stamt af van een eigenaar van meer dan 120 slaven die een Jamaicaanse plantage runde en streed tegen de afschaffing van de afschuwelijke handel, zo beweerde een Britse historicus vandaag.

De Democratische presidentskandidaat is van Indiase en Afro-Jamaicaanse afkomst. Haar overleden moeder, Shyamala Gopalan, werd geboren in Madras, nu Chennai, terwijl haar vader, Donald Harris, uit Jamaica komt.

De vader van de vicepresident, een 85-jarige academicus van Stanford University, werd geboren in Brown's Town op het Caribische eiland, vernoemd naar Hamilton Brown, van wie wordt aangenomen dat hij de overgrootvader van Kamala was die slaven bezat.

De Noord-Ierse historicus Stephen McCracken zei vandaag dat Brown een 'beruchte' slavenhandelaar en 'geen aardige kerel' was die werd geboren in Antrim maar zich later vestigde in Jamaica.

'Hij had talloze slaven, Hamilton Brown reisde zelfs regelmatig heen en weer naar Londen om te protesteren tegen de afschaffing van de slavernij.

Hij kwam terug naar Ierland om migranten mee terug te nemen naar Jamaica om er te werken zodra de slavernij was afgeschaft. Een citaat dan naar hem verwijst is: "het maken van slaven van migranten" in Ierland.'

Als de zwarte kiezers nu maar geen 'reparations' gaan eisen van Kamala.

Dicksy

24 jul 2024, 10:57

ECB-functionaris noemt Kamala Harris 'hopeloos' en 'onzichtbaar' in gelekte audio

Een hoge functionaris bij de Europese Centrale Bank (ECB) heeft internationale krantenkoppen gehaald nadat er een opname opdook waarin ze de Amerikaanse vicepresident Kamala Harris omschreef als “hopeloos” en beweerde dat de vermoedelijke Democratische kandidaat voor het Witte Huis “nooit een verkiezing zou winnen.”
De in Duitsland geboren econoom Isabel Schnabel, die zitting heeft in de raad van bestuur van de ECB, deed de uitspraken, die werden opgevangen door een hete microfoon, tijdens een panelbijeenkomst in februari. Ze beschreef Harris als effectief "onzichtbaar" tijdens haar interactie met EU-leiders tijdens haar drie jaar in functie.
"Ze hadden vanaf het begin een andere kandidaat voor Kamala Harris moeten opstellen," zei Schnabel. "Ze zou nooit een verkiezing winnen, ik bedoel, dat is hopeloos."
https://europeanconservative.com/articl ... ked-audio/

frits1955

24 jul 2024, 13:14

Vicepresident Kamala Harris staat in een eerste poll na het terugtrekken van president Joe Biden nipt voor op de Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump. Harris zou op dit moment 44 procent van de ondervraagde kiezers achter zich weten te scharen, Trump zo'n 42 procent.

Wil.

24 jul 2024, 13:43

Vlak vóór Biden uit de race stapte, werden de kansen van Harris vs. Trump als volgt afgewogen:

image.png
image.png (248.28 KiB) 2134 keer bekeken
Ik vermoed dat de hype van 'de nieuwe borstel die goed keert' binnenkort zal wegdeemsteren en dat de oorspronkelijke verhoudingen weer worden hersteld.

Elke dag kan er iets belangrijks gebeuren waardoor de balans weer naar de andere kant overhelt.

E.T.

24 jul 2024, 21:23

E.T. schreef:
24 jul 2024, 00:06
Wie de meeste stemmen haalt, is in het Amerikaanse kiessysteem echter niet zo belangrijk. Het komt er vooral op aan om de strijdstaten binnen te halen.

Dicksy

24 jul 2024, 22:11

door E.T. » 24 minuten geleden
E.T. schreef: ↑Vandaag, 00:06
WAT ZIJN KIESMANNEN?

Wat is een kiesman? Op de dag van de presidentsverkiezingen kiezen Amerikanen niet hun president, maar een college van kiesmannen (het ‘Electoral College’) dat pas enige tijd later de president kiest.

Hoewel ze in het Nederlands kiesmannen genoemd worden, kunnen deze ‘electors’ ook vrouwen zijn.

De betekenis deze functionarissen voor het systeem van de Amerikaanse presidentsverkiezingen wordt vaak over het hoofd gezien, maar is essentieel. In feite kennen de Verenigde Staten een getrapt systeem en geen directe presidentsverkiezingen.

HOE WORDEN KIESMANNEN GEKOZEN?

Amerikaanse kiezers stemmen bij de presidentsverkiezingen in hun eigen staat op een kiesman. Het is bekend op welke presidentskandidaat deze kiesman wil stemmen. Wanneer een presidentskandidaat meer dan de helft van het aantal stemmen in een staat krijgt, wint deze de stemmen van iedere kiesman in die staat.

‘The winner takes all’ dus. Dit systeem heet dan ook het ‘winner takes all’ systeem. Een uitzondering vormen Nebraska en Maine, waar de stemverdeling proportioneel is.

Voor de strijdstaten is het dus heel belangrijk hier een degelijke campagne te voeren met de bedoeling zoveel mogelijk kiesmannen/vrouwen aan hun kant te krijgen en dat wordt bepaald door de stemmen van het volk. Maar ook in de andere staten is het belangrijk om een doorgedreven campagne te voeren om zoveel mogelijk stemmen voor hun kiesman/vrouw te ronselen. Ook al is het een staat die traditioneel gebonden is aan de ene of andere partij.
De behaalde stemmen zijn dus wel belangrijk.

Bij aanvang van de verkiezingen kan men eigenlijk al zien wie met een achterstand aan deze strijd begint. Van de traditionele republikeinse en Democratische staten kan men er al op vertrouwen hoeveel kiesmannen/vrouwen al binnen zijn al kan men verassingen natuurlijk niet uitsluiten.

image.png
image.png (43.57 KiB) 2114 keer bekeken

E.T.

24 jul 2024, 23:36

De ene staat is de andere niet.
Het aantal kies'mannen' per staat is o.a. afhankelijk van het aantal inwoners

Dicksy

24 jul 2024, 23:47

door E.T. » 5 minuten geleden
De ene staat is de andere niet.
Het aantal kies'mannen' per staat is o.a. afhankelijk van het aantal inwoners
Is ook zo maar alle inwoners weten wel voor wat elke kiesman/vrouw staat, nl republikein of democraat.