In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag iedereen.
Vandaag was mijn geluksdagje.
Voetjes verzorgd, gehaald en terug gebracht.
Pedicure woont aan een drukke steenweg.
Niet aan te raden voor mij met de fiets.
Tweede chanceke: de tuinman van de buurvrouw doet de haag aan mijn kant mee!
Ik dacht: een neen heb je en een ja kan je krijgen, dus ik vraag of het kan.
En hij ging akkoord.
Dan rest nog de klimop en ik hoop dat ons dochter dat ziet zitten.
Ik ben al begonnen maar aan dit tempo gaat dat nog een paar weekjes duren.
Ik voel dat ik rustiger aan moet doen.
Besluit: de strijk blijft liggen voor de hulp.
De douche en de badkamervloer zal ook voor haar zijn.
Poes sleept zich van zetel naar zetel och arme.
Herbegint nu echt moeilijk te worden.
In mensjaren is ze 85 naar het schijnt.
In werkelijkheid is ze 16 jaar.
Alweer een kennis die naar een WZC verhuisd is.
Komt akelig dicht bij.
Me dunkt dat jullie wel een druk leven hebben MJ.
Je man rijdt dan nog met de wagen als jullie naar de vroegere kapper gaan in het dorp.
Zo dames ik ga nog wat lezen en dan wat in de tuin doen en brood halen.
Vandaag was mijn geluksdagje.
Voetjes verzorgd, gehaald en terug gebracht.
Pedicure woont aan een drukke steenweg.
Niet aan te raden voor mij met de fiets.
Tweede chanceke: de tuinman van de buurvrouw doet de haag aan mijn kant mee!
Ik dacht: een neen heb je en een ja kan je krijgen, dus ik vraag of het kan.
En hij ging akkoord.
Dan rest nog de klimop en ik hoop dat ons dochter dat ziet zitten.
Ik ben al begonnen maar aan dit tempo gaat dat nog een paar weekjes duren.
Ik voel dat ik rustiger aan moet doen.
Besluit: de strijk blijft liggen voor de hulp.
De douche en de badkamervloer zal ook voor haar zijn.
Poes sleept zich van zetel naar zetel och arme.
Herbegint nu echt moeilijk te worden.
In mensjaren is ze 85 naar het schijnt.
In werkelijkheid is ze 16 jaar.
Alweer een kennis die naar een WZC verhuisd is.
Komt akelig dicht bij.
Me dunkt dat jullie wel een druk leven hebben MJ.
Je man rijdt dan nog met de wagen als jullie naar de vroegere kapper gaan in het dorp.
Zo dames ik ga nog wat lezen en dan wat in de tuin doen en brood halen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goeiemiddag allen, hier is het nog droog
maar grijs en zoekend
redelijk wat wind en een aangename temperatuur
Goed om was buiten te drogen....maar ik heb geen was
(dat doe ik in het weekend tegen weekendtarief)
Ik moest een betaling doen en dan kom ik gewoonlijk
nog eens hier een goeiedag zeggen
Helena, fijn hé als de voeten goed verzorgd zijn
je voelt het goed.... het verschil
En omdat het voor mij ook teveel werd het grote
huis en de tuin voor en achter ben ik naar hier gekomen
en ik heb er nog geen spijt van gehad...........
M-J, ja jullie hebben een druk leven, dat dacht ik ook als ik het las
maar zolang jullie het kunnen
Voor allen nog een aangename namiddag en
een fijne avond en slaapwel voor veel later
Tot morgen............
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
hallo iedereen ,
kom even langs ,het weer is hier ook zo zon ,daarna een paar dagen regen
soms koud ,enfin geen zomer eigenlijk ,maar de lente was ook al boff
hier gaat alles zijn gangetje ,zoals gewoonlijk
nu eens storm ,of zwijgzaam
fijne avond nog bisous
kom even langs ,het weer is hier ook zo zon ,daarna een paar dagen regen
soms koud ,enfin geen zomer eigenlijk ,maar de lente was ook al boff
hier gaat alles zijn gangetje ,zoals gewoonlijk
nu eens storm ,of zwijgzaam
fijne avond nog bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Hier vallen enkele druppels, verder was het vandaag mooi weer.
Heb nog een beetje in de tuin gewerkt. Met die regen van de laatste maanden heb ik veel meer werk dan anders, dat valt echt op. Ik kan het met moeite bijhouden.
Dit jaar geen tomaten in de serre, denk ik, ze hebben de "plaag". Ze krijgen allemaal bruine en verdorde bladeren, dus dan weet je het. Is nochtans jaren geleden dat dat nog eens gebeurt is. Met al die regen is het niet verwonderlijk .En spuiten doe ik niet, ook omdat er nog andere groenten in staan.
Je merkt het al dat de dagen korter word.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
De meeuwen zijn al een geruime tijd ferm van hun tak aan het maken. 't is immers vandaag vuilnisbakzak! Een feest!
Aan de onze gaan ze niets hebben want dank zij de mulch is de zak nog niet vol. zelfs de rest van Gimly's eten gaat daarin. Gisteren was die weer naar Lilly's bord! ik heb hem dan bij zijn nekvel gepakt. hij zou het nu toch door mogen hebben.
Vanmorgen lag Lilly weer met de buik bloot. ik was aan het twijfelen maar ze werd wakker en keek met een blik van: waar wacht je nog op? ik heb dan maar gewreven. ze is zo lang dat je haar in je nek kan leggen als stola. heerlijk warm.
vandaag gaan we naar Tendresse. ik heb nog geen zwart in mijn ondergaderobe zitten. nadien trakteer ik op een lunch in de blauwe sluis waar mijn vader en zijn beste vriend sylvain altijd gingen de maandag na de paardenkoersen. mijn vader had een vast bedrag waar hij niet over ging en een vaste bookie. Soms won ie, som verloor ie , maar het was om het plezier te doen. Aan de overkant ( kant tribunes, waar je wel moest betalen) stonden ze tekens te doen om aan de bookies door te geven welk paard er ?/1 stond. bij een paard van een belangrijke stal gebeurde het dat die soms aan 19/1 stond. Hoger dan dat gingen de bookies op het binnenplein niet.
De laatse race van de dag ( tegen de regels in maar net omdat het de laatste was knepen ze een oogje dicht) hebben ze me op een paard laten wedden. die was vuilwit en heette Johnny Darling. een kansbeest. Ja, tarara. dien kwam als laatste aan. daar ging mijn 5 belgische frank!
In de blauwe sluis werd een boerenboterham met gedroogde hesp gegeten en een fles op kurk vanuit de kelder. ( ik geloof dat het kriek was) Er was daar een speciale ontkurker voor nodig. je mocht die niet laten ploffen zoals champagne. de kriek werd verder gerijpt op de fles. Toen mocht je nog drinken en rijden. Mijn moeder had zich verveelt bij de koersen maar ik niet. Ik vond dat spannend en als er een paard weigerde in de box te gaan dan hadden ze zeker 3 man nodig en dan nog. Aan de andere kant van waar wij stonden waren de hagen. op die koersen ging mijn vader nooit gaan wedden. ook niet die met de karretjes. dat was voor het volk dat zich de tribune kon permiteren.
Er was algemeen geweten dat er een paardenkerkhof was maar de stad heeft dat tot op heden altijd ontkend. Een paard met een gebroken been kon niet genezen. Ook de Jockeys braken 't een of 't ander. de ambulance stond altijd klaar. er was ook altijd een veearts aanwezig.
als je naar het toilet gaat in de cinema zie je een deel van de baan die er vlak naast ligt.. dat toilet is beneden. nu zou ik daar niet meer kunnen gaan. tegen dat ik beneden ben is de film herbegonnen.
Dat eet en praatcafe stond al lang op mijn lijstje. we konden niet bij Julia terecht want daar gaat een familiefeest door. we hebben gereserveerd maar we houden rekening met Els waar ik een zilveren ketting wil halen want die kletst de oren van je kop. An ook maar haar moeder heeft ook veel te vertellen. Geraak daar maar eens weg.
De keuken van de blauwe sluis is gelukkig doorlopend.
ventje moet morgen eens niet naar het ouderlijk huis. Zijn zus wil het in de familie houden want margaux start na afrika met een co-housing. Ze moet hem maar uitkopen. Gisteren was de WWF op pad om te bedelen. Ventje zei dat 'em midden in een videoconferentie zat en dat het niet uitkwam. Hij weigert die centen te geven want er plakt te veel aan de pollen van de Ceo's.
Het einde van de straat, dat wij ook einde beschaving durven noemen ligt er weer propertjes bij dank zij de meeuwen.
de dienst zal weer mogen komen scheppen. het liefst zo rap mogelijk want er is markt vandaag. de droge worsten van de avondmarkt zijn eindelijk droog geraakt. ik heb ze in bakpapier gewikkeld en gescheiden van elkaar want in die plastic zak gingen ze zweten.
en mijn punten verliepen bij m-meats en dus een whiskykaas besteld. ook een droge worst met spekjes aangekocht. Eergister besteld, gisteren geleverd. Mijn pakje van de chinese wens webwinkel zit in de douane. en we weten hoe graag die werken.
Toen we Tuut gingen registeren hebben we veel geduld moeten hebben. 't was daar om ter traagst. dossierke halen, papierke erin dossierke weer in de kast en herhaal met twee andere dossierkes.
Fijne dag seizoentjes!
De meeuwen zijn al een geruime tijd ferm van hun tak aan het maken. 't is immers vandaag vuilnisbakzak! Een feest!
Aan de onze gaan ze niets hebben want dank zij de mulch is de zak nog niet vol. zelfs de rest van Gimly's eten gaat daarin. Gisteren was die weer naar Lilly's bord! ik heb hem dan bij zijn nekvel gepakt. hij zou het nu toch door mogen hebben.
Vanmorgen lag Lilly weer met de buik bloot. ik was aan het twijfelen maar ze werd wakker en keek met een blik van: waar wacht je nog op? ik heb dan maar gewreven. ze is zo lang dat je haar in je nek kan leggen als stola. heerlijk warm.
vandaag gaan we naar Tendresse. ik heb nog geen zwart in mijn ondergaderobe zitten. nadien trakteer ik op een lunch in de blauwe sluis waar mijn vader en zijn beste vriend sylvain altijd gingen de maandag na de paardenkoersen. mijn vader had een vast bedrag waar hij niet over ging en een vaste bookie. Soms won ie, som verloor ie , maar het was om het plezier te doen. Aan de overkant ( kant tribunes, waar je wel moest betalen) stonden ze tekens te doen om aan de bookies door te geven welk paard er ?/1 stond. bij een paard van een belangrijke stal gebeurde het dat die soms aan 19/1 stond. Hoger dan dat gingen de bookies op het binnenplein niet.
De laatse race van de dag ( tegen de regels in maar net omdat het de laatste was knepen ze een oogje dicht) hebben ze me op een paard laten wedden. die was vuilwit en heette Johnny Darling. een kansbeest. Ja, tarara. dien kwam als laatste aan. daar ging mijn 5 belgische frank!
In de blauwe sluis werd een boerenboterham met gedroogde hesp gegeten en een fles op kurk vanuit de kelder. ( ik geloof dat het kriek was) Er was daar een speciale ontkurker voor nodig. je mocht die niet laten ploffen zoals champagne. de kriek werd verder gerijpt op de fles. Toen mocht je nog drinken en rijden. Mijn moeder had zich verveelt bij de koersen maar ik niet. Ik vond dat spannend en als er een paard weigerde in de box te gaan dan hadden ze zeker 3 man nodig en dan nog. Aan de andere kant van waar wij stonden waren de hagen. op die koersen ging mijn vader nooit gaan wedden. ook niet die met de karretjes. dat was voor het volk dat zich de tribune kon permiteren.
Er was algemeen geweten dat er een paardenkerkhof was maar de stad heeft dat tot op heden altijd ontkend. Een paard met een gebroken been kon niet genezen. Ook de Jockeys braken 't een of 't ander. de ambulance stond altijd klaar. er was ook altijd een veearts aanwezig.
als je naar het toilet gaat in de cinema zie je een deel van de baan die er vlak naast ligt.. dat toilet is beneden. nu zou ik daar niet meer kunnen gaan. tegen dat ik beneden ben is de film herbegonnen.
Dat eet en praatcafe stond al lang op mijn lijstje. we konden niet bij Julia terecht want daar gaat een familiefeest door. we hebben gereserveerd maar we houden rekening met Els waar ik een zilveren ketting wil halen want die kletst de oren van je kop. An ook maar haar moeder heeft ook veel te vertellen. Geraak daar maar eens weg.
De keuken van de blauwe sluis is gelukkig doorlopend.
ventje moet morgen eens niet naar het ouderlijk huis. Zijn zus wil het in de familie houden want margaux start na afrika met een co-housing. Ze moet hem maar uitkopen. Gisteren was de WWF op pad om te bedelen. Ventje zei dat 'em midden in een videoconferentie zat en dat het niet uitkwam. Hij weigert die centen te geven want er plakt te veel aan de pollen van de Ceo's.
Het einde van de straat, dat wij ook einde beschaving durven noemen ligt er weer propertjes bij dank zij de meeuwen.
en mijn punten verliepen bij m-meats en dus een whiskykaas besteld. ook een droge worst met spekjes aangekocht. Eergister besteld, gisteren geleverd. Mijn pakje van de chinese wens webwinkel zit in de douane. en we weten hoe graag die werken.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, je loopt dan weer op wolkjes
MJ, en jij de haartjes geknipt, je ziet er nog mooier uit dan anders .
Oma-C , jij doet dat dus ook, alles de dag voordien " dweilklaar " maken. Ik kan dat echt niet meer, alles tegelijk.
Nu is gisteren alles met nat afgewassen, behalve de tere spulletjes, die maak ik stofvrij met een zacht
make-up borsteltje om ze niet te beschadigen, bijvoorbeeld mijn kristallen spulletjes doe ik al zo.
Dus vandaag moet ok nadat bad - en slaapkamer gedaan zijn, enkel de 2 benedenverdiepingen dweilen en dan is alles terug netjes.
Anjelier, wat sneu voor jullie tomaten. Niets zo lekker als een echte tomaat uit de serre of hof.
Muddy Maddy, is alles goed met Gimly, want had jij nergens iets geschreven dat hij weer wat ziek was ?
Mammyretro, fijn jou nog eens te lezen. Ik hoop dat het weer wat beter wordt, zodat jij jouw wandeltochten kunt voorzetten.
Bekske, hou je maar rustig en forceer jouw lichaam niet.
Wild eend, is alles ok met jou . Hoop van harte van wel. Zijn de problemen van jouw huis nu opgelost ? Want je hebt nu niet meteen de beste huisbaas heb ik de indruk.
Krakje, ik wens jou een fijne dag.
Wilde Wingerd, hopelijk ben jij goed aan het herstellen.
Gisteren met Matice manlief gaan afhalen aan de tram. We kunnen daar wel niet aan de halte gaan staan want het glazen tramhuisje is voor de zoveelste keer gevandaliseerd en er liggen hopen glas. Dus zeer gevaarlijk voor Matice zijn pootjes. Dus gaan we aan de fietsenstalling staan. En hij weet precies als we daar staan, dat zijn baasje gaat aankomen. En dan ziet hij manlief en heb ik al mijn kracht nodig om hem te houden. En dan geeft hij manlief een natte zoen tot vaak grote hilariteit van de mensen die ook van dezelfde tram komen
Gisterenmiddag was ik met hem gaan wandelen en er kwam een allochtone man aan. Die hebben het niet op honden, ergens iets in hun geloof. Ik respecteer dat en ga dan aan de andere kant van de straat lopen. Groot was mijn verbazing toen die man ook overstak en recht naar ons kwam. En toen zei hij dat ik echt niet aan de andere kant van de straat moest gaan lopen voor hem. Hij vond Matice een heel mooie hond en hij kreeg zelfs een kleine aai. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Zo, moet nog een yoghurtje eten en dan vlieg ik erin, de nodige rustpauzes in acht nemen.
Ik wens iedereen een mooie vrijdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goedemorgen iedereen,
weer een grijze dag zoals gisteren en vannacht
hadden we regen, nu is het droog.....
Dank clive voor jouw update
Voor iedereen een aangename vrijdag vandaag
en sterkte aan wie het kan gebruiken
weer een grijze dag zoals gisteren en vannacht
hadden we regen, nu is het droog.....
Dank clive voor jouw update
Voor iedereen een aangename vrijdag vandaag
en sterkte aan wie het kan gebruiken
Laatst gewijzigd door Oma-C op 26 jul 2024, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

met een grote inspanning opgestaan heb me opgefrist en aangekleed .Straks komt de huisarts terug ben benieuwd wat hij nu gaat zeggen .u dat het niet warm buiten is loopt het zweet van mij af verledenweek heb ik zo niet gezweet dus.Dit posten en terug de beddenbak in de honden kunnen buiten deuren staan iets open .Bedank iedereen voor jullie steun groetje nu zo snel mogelijk de beddenbak terug op zoeken groetje
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Weinig nieuws hier .
Ja, Clive : aan zo'n (huur)huis scheelt altijd wel iets . Ik haat het om hulp te moeten vragen , dus dus liefst zo weinig mogelijk en zeker aan de huisbaas............ /// Ik ben ook niet meer veel gaan wandelen : ik word onmiddellijk gestoken door de muggen , ondanks de " anti - mug " producten ..
Anjelierken : hier is het buiten rond het huis ook om moedeloos van te worden met al dat onkruid .. Zo vermoeiend..
HVT : poes zal het fijn vinden bij jou . Erg dat ze ook zo last heeft van de ouderdom ( net als wij ) ///
Voor Wingerd : veel sterkte met dit warme weer .
Ik denk veel aan jullie allemaal . We mogen blij zijn dat het s'nachts nog wat afkoelt ..
Heel veel groeten aan iedereen .
Ja, Clive : aan zo'n (huur)huis scheelt altijd wel iets . Ik haat het om hulp te moeten vragen , dus dus liefst zo weinig mogelijk en zeker aan de huisbaas............ /// Ik ben ook niet meer veel gaan wandelen : ik word onmiddellijk gestoken door de muggen , ondanks de " anti - mug " producten ..
Anjelierken : hier is het buiten rond het huis ook om moedeloos van te worden met al dat onkruid .. Zo vermoeiend..
HVT : poes zal het fijn vinden bij jou . Erg dat ze ook zo last heeft van de ouderdom ( net als wij ) ///
Voor Wingerd : veel sterkte met dit warme weer .
Ik denk veel aan jullie allemaal . We mogen blij zijn dat het s'nachts nog wat afkoelt ..
Heel veel groeten aan iedereen .
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag,
Dat was een drukke morgen.
De haag is kort gezet gelijk de tuinman het noemde.
Mijn tuin is 70 cm groter langs alle kanten.
Nu moet ik aan het weggetje rondom rond d gazon beginnen.
Help! Wordt iets in stukken en brokken en met veel force.
Nichtje op bezoek die een bidprentje kwam brengen dat voor mij bij mijn tante was afgegeven.
Blij dat die eens binnen kwam springen.
Dat is ook alweer zo een actieve senior!
Gaan nog regelmatig fietsen rond de 40 à 5O km.
Op citytrip, op reis.
Het is toch een verschil als je nog samen bent.
Maar, ik ervaar nogmaals dat ik gelukkig ben met mijn vrijheid.
Beterschap voor de zieken, een fijne dag aan iedereen.
Dat was een drukke morgen.
De haag is kort gezet gelijk de tuinman het noemde.
Mijn tuin is 70 cm groter langs alle kanten.
Nu moet ik aan het weggetje rondom rond d gazon beginnen.
Help! Wordt iets in stukken en brokken en met veel force.
Nichtje op bezoek die een bidprentje kwam brengen dat voor mij bij mijn tante was afgegeven.
Blij dat die eens binnen kwam springen.
Dat is ook alweer zo een actieve senior!
Gaan nog regelmatig fietsen rond de 40 à 5O km.
Op citytrip, op reis.
Het is toch een verschil als je nog samen bent.
Maar, ik ervaar nogmaals dat ik gelukkig ben met mijn vrijheid.
Beterschap voor de zieken, een fijne dag aan iedereen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Bekske: beterschap. Hopelijk kan de dokter je verder helpen.
Vandaag op het onverwachts een uitstapje gedaan. Had al een aantal keren tegen manlief gezegd, om eens naar het Kasteel van Gaasbeek te gaan. Nu van de morgend zegt manlief ineens: maak je klaar, we zijn weg. Dus zo gezegd, ze gedaan. Dat is echt eens de moeite waard, zowel het kasteel binnenin als de tuinen errond.
We zijn daar ooit eens geweest, maar da's heel lang geleden. Er was weinig volk , en dat is een meevaller.
Een aanrader om eens naartoe te gaan.
We gaan nu eten, heb nog overschot van gisteren , dus enkel opwarmen. We krijgen straks bezoek.
Dames, tot morgen allemaal.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
heb eventjes rustpauze ingelast en de pc ook laten rusten,
of anders gezegd geen goesting om er op te komen,
het weertje valt nog mee maar mag wel een graadje of 2 warmer zijn,
een kids is naar Spanje voor 3 weken met de mama,
de andere kon niet wegens vakantiewerk in een rusthuis,
en die zit hier bij ons voor 6 weken,
de poesen kunnen binnen en buiten zoals ze zelf willen,
de dagen vliegen tegenwoordig zo vlug voorbij,
geniet van de zon als ze door komt, grtjs van krakje,

of anders gezegd geen goesting om er op te komen,
het weertje valt nog mee maar mag wel een graadje of 2 warmer zijn,
een kids is naar Spanje voor 3 weken met de mama,
de andere kon niet wegens vakantiewerk in een rusthuis,
en die zit hier bij ons voor 6 weken,
de poesen kunnen binnen en buiten zoals ze zelf willen,
de dagen vliegen tegenwoordig zo vlug voorbij,
geniet van de zon als ze door komt, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Zo, was vroeg wakker vandaag, gisteren dan ook vroeg gaan slapen. Dus heb ik de vaatwasser al leeggemaakt en alles keurig weg gezet en alle strijk is inmiddels ook gedaan. Moest eerst de dekbedden nog strijken, maar dan laat ik Matice slapen in zijn kamer, anders gaat hij met zijn poten op het te strijken dekbed staan. Als deze gedaan zijn en ik aan de gewone strijk begin, dan mag hij van mij opstaan. Maar hij is nog even blijven naslapen in zijn zetel. Ik herinner mij dat ik tegen zijn dierenarts eens zei dat ik vond dat Matice voor zijn jonge leeftijd toch altijd zo moe was. DA zei onomwonden "moe, moe, lui ja maar niet moe." Dus we hebben een luie hond.
Ik heb gisteren naar de openingsceremonie van de Olympische Spelen gekeken toen ik al in bedje lag. Vond het heel erg mooi en professioneel gedaan. Hoedje af voor deze mensen die dit hebben bewerkstelligd.
Zo, ik ga mijn haren wassen en badje nemen. Boven dan bad- en slaapkamer opruimen, de pyjama's voor vanavond al klaarleggen en daar even slaap- en badkamer + gang stofzuigen. Moet wel daarvoor mijn
reva-oefeningen doen voor mijn longen.
Daarna hier de keuken en de living stofzuigen en dan de benedenverdieping en dan ben ik klaar.
Boodschappenlijstje maken en dan de boodschappen gaan doen.
Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar ik wens veel beterschap aan de zieken en de herstellenden. Liefs en een dikke kuffel voor elkeen.