apparaatbeheer
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Als het iets zoals dit is wat je ziet moet je wel op JA klikken , zoniet gebeurt er niets .... Dit is de befaamde UAC melding, Of die al dan niet komt kan men ook instellen.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Als er geen "ja" verschijnt heb je hoogstwaarschijnlijk ook geen administrator rechten. In dat geval, Bonne Chance.
Normaal gezien moet men administrator zijn om een (andere)gebruiker ook administrator rechten te kunnen verlenen.
Normaal gezien moet men administrator zijn om een (andere)gebruiker ook administrator rechten te kunnen verlenen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
viewtopic.php?f=8&t=219251&p=5102524&si ... b#p5102524
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen zonder admin paswoord.
Staat er op je C: schijf een Windows Old?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen zonder admin paswoord.
Staat er op je C: schijf een Windows Old?
-
baron - Lid geworden op: 29 okt 2005, 21:32
Dag Sacho, (Alles goe?.....een bekend iemand
)
Zit in de miserie man...
heb een her installatie gedaan en veel was veranderd.
Maar ga met mijn probleem bij een goeie vriend hier die beter op de hoogte is dan ikzelf.
heb geprobeerd alles zelf op te lossen maar lukte niet.
groeten en bedankt.
Zit in de miserie man...
heb een her installatie gedaan en veel was veranderd.
Maar ga met mijn probleem bij een goeie vriend hier die beter op de hoogte is dan ikzelf.
heb geprobeerd alles zelf op te lossen maar lukte niet.
groeten en bedankt.
Geniet van de kleine dingen des levens....
-
Er zal wel niet veel anders opzitten dan windows op de laptop opnieuw te installeren , maar dan wel , en luister nu eens goed naar een mens die al sinds 1995 met Windows werkt
1. ge moet booten vanaf een bootable USB stick waar de Windows installatie media op staat. Zo'n bootable stick kan je aanmaken bij het downloaden van een Windows versie
2. ge moet u volledig afschakelen van het internet tijdens de installatie , zelfs als Windows erom vraagt om te verbinden ( leg uw router uit ). Op die manier ga je een "lokaal account" ( bvb. uw voornaam ) met of zonder paswoord aanmaken en ben je hierdoor automatisch administrator / beheerder.
1. ge moet booten vanaf een bootable USB stick waar de Windows installatie media op staat. Zo'n bootable stick kan je aanmaken bij het downloaden van een Windows versie
2. ge moet u volledig afschakelen van het internet tijdens de installatie , zelfs als Windows erom vraagt om te verbinden ( leg uw router uit ). Op die manier ga je een "lokaal account" ( bvb. uw voornaam ) met of zonder paswoord aanmaken en ben je hierdoor automatisch administrator / beheerder.
-
baron - Lid geworden op: 29 okt 2005, 21:32
Ewel Fred1950, dat was duidelijke uitleg en ga dat samen met mijne maat zo uitvoeren.
Heb dat al met mijn schaar dat (knippen en aantekenen) overgezet op een USB stick.
bedankt en tot later.
Heb dat al met mijn schaar dat (knippen en aantekenen) overgezet op een USB stick.
bedankt en tot later.
Geniet van de kleine dingen des levens....
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
hviaene schreef: ↑04 aug 2024, 09:39Dat zijn geen pipo's, dat zijn mensen met inzicht in wat er met een computer (kan) gebeuren. Als je beweert dat jij (of jij en je vrouw) de enigen zijn die op je computer iets doen, dan bewijs je alleen maar hoe oppervlakkig (misschien wel uitgebreid, daar niet van) je kennis is.
Seg ventje of wefke, je moet goed lezen hé anders brilletje opzetten desnoods met steriliseerbokaal glazen.
heb ik geschreven dat HIER pipo's zitten ?
dacht het niet hé.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Zie hier https://www.windows-helpdesk.nl/10-inst ... usb-maken/ en hier https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... c3b507420d en uiteindelijk hier https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10 voor Windows 10 of hier https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows11 voor Windows 11
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Als je als gebruiker inlogt, zul je niet onverhoeds iets ongewilds installeren vanuit een mail e.d.Fred1950 schreef: ↑04 aug 2024, 10:20Wie anders ga je op de laptop toelaten dan jezelf of je naaste ? Heel lang geleden ( 30 jaar geleden ) kon je PC's met een fysiek sleuteltje "op slot" doen , dat was echt veilig. Iedereen kan met bijvoorbeeld een bootable USB stick of bootable DVD waar WinPE ( Windows Preinstallation Environment ) op staat alles , maar dan ook alles aanvangen met je PC/laptop. Virussen en hackers kan het ook niet schelen of je als gebruiker of als beheerder inlogt.hviaene schreef: ↑04 aug 2024, 09:39Dat zijn geen pipo's, dat zijn mensen met inzicht in wat er met een computer (kan) gebeuren. Als je beweert dat jij (of jij en je vrouw) de enigen zijn die op je computer iets doen, dan bewijs je alleen maar hoe oppervlakkig (misschien wel uitgebreid, daar niet van) je kennis is.
Er zijn veel te veel mensen die - als beheerdeer werkend - zonder te kijken op "OK" klikken als daar ergens een venster te voorschijn dat toestemming vraagt om verder te gaan. Zopas in mijn kennissenkring nog zoiets gezien.
En verder: er draait op elke Win installatie een verborgen webserver die open staat voor de wereld als je als beheerder inlogt, zegt dat genoeg ????
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Ik heb dat ook niet geschreven. Laat het ons hier maar bij laten.benq schreef: ↑04 aug 2024, 18:47hviaene schreef: ↑04 aug 2024, 09:39Dat zijn geen pipo's, dat zijn mensen met inzicht in wat er met een computer (kan) gebeuren. Als je beweert dat jij (of jij en je vrouw) de enigen zijn die op je computer iets doen, dan bewijs je alleen maar hoe oppervlakkig (misschien wel uitgebreid, daar niet van) je kennis is.
Seg ventje of wefke, je moet goed lezen hé anders brilletje opzetten desnoods met steriliseerbokaal glazen.
heb ik geschreven dat HIER pipo's zitten ?
dacht het niet hé.
-
Charlie Maru schreef: ↑04 aug 2024, 21:29Allez Fred, niet gestart met Win2.0 of 3.0 of 3.1 ?
Ineens met de Win95....![]()
Gij durft nogal.....![]()