Transgender

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

10 aug 2024, 10:42

en er is ook geen enkel bewijs dat ze ooit anders dan als vrouw geregistreerd heeft gestaan. Ze heeft altijd deelgenomen aan de competitie voor vrouwen en in haar geboorteland Algerije bestaat de mogelijkheid niet om je geslacht te laten veranderen op je paspoort.
Dat klopt allemaal maar het is een drogredenering van het type hineininterpretierung. Je gaat immers gewoon verder op je eerste niet bewezen stelling, nl. ze is geboren als vrouw, wat helemaal niet zeker is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

10 aug 2024, 10:47

[er hapert wat met Sennet: ik kan slechts een beperkt aantal regeltjes posten, maar iets van wat meer omvang krijgt geen toegang. ]

E.T.

10 aug 2024, 10:48

Jij hebt dan ook al heel veel gepost ...

frits1955

10 aug 2024, 11:27

Opvallend:

-Wie zit te zeuren over het geslacht van de betrokken atlete komt onveranderlijk uit rechtse tot zeer rechtse hoek.
-Zou men ook zitten zeuren als betrokken atlete een Amerikaanse zou zijn en geen Noord-Afrikaanse? Ik ken het antwoord.
-Betrokken atlete is een lichtend voorbeeld voor alle jonge vrouwelijke sporters die moeten opboksen tegen een uiterst conservatieve Algerijnse samenleving. Hulde moet haar deel zijn ipv dat gemekker.
-Uit alles blijkt dat zij een vrouw is- alleen extreem-rechts blijft bleiren omdat ze nu eenmaal van alles een cultuuroorlog willen maken.

Wil.

10 aug 2024, 11:40

frits1955 schreef:
10 aug 2024, 11:27
Opvallend:

-Wie zit te zeuren over het geslacht van de betrokken atlete komt onveranderlijk uit rechtse tot zeer rechtse hoek.
Ik kijk naar de feiten. Politieke voorkeur speelt voor mij in een wetenschappelijke aangelegenheid geen rol.

-Zou men ook zitten zeuren als betrokken atlete een Amerikaanse zou zijn en geen Noord-Afrikaanse? Ik ken het antwoord.
:roll:
-Uit alles blijkt dat zij een vrouw is
Geef me de feiten eens ipv van mee te huilen met enkele wolven in het bos. Er wordt niks weerlegd van wat ik hogerop heb vermeld.

E.T.

10 aug 2024, 12:06

Volgens haar mama is "het" een meisje en is "het" ook zo opgevoed ...

frits1955

10 aug 2024, 12:13

Er wordt niks weerlegd van wat ik hogerop heb vermeld.
Wat heb jij weerlegt? Helemaal niets. De verantwoordelijke organisator -het IOC - stelt dat ze een vrouw is en dus mag deelnemen .Je doet- zoals steeds - enkel aan verdachtmakingen. Bewijs maar dat ze niet als vrouw geboren werd.

Sportjournalist Hans Vandeweghe slaat spijkers met koppen:

...Ze was al in Tokio, geen haan die er naar kraaide, en daar deelde ze slaag uit in de eerste wedstrijd om in de tweede kamp zelf slaag te krijgen en vijfde te eindigen. Ze heeft 46 kampen gevochten, daarvan heeft ze er negen verloren en dus 37 gewonnen. Slechts vijf daarvan voor het einde van de drie keer drie minuten.

Vorig jaar is ze uit het WK gehaald na een onduidelijke biochemische test, maar dat gebeurde door de compleet disfunctionele internationale boksbond die niet meer wordt erkend door het Internationaal Olympisch Comité. Als het schoentje ergens wringt in deze kwestie en er onduidelijkheid is ontstaan, dan is het daar.

Het IOC heeft de regels voor DSD- en trans vrouwen overgelaten aan de verschillende sportbonden en serieuze bonden hebben zich daar meteen over gebogen. In het boksen is er geen bond, tenzij die ene die onder controle staat van het Kremlin, meer omdat het IOC die heeft geschorst. De hele heisa lijkt geïnitieerd vanuit de oude bondsstructuren en Rusland, bedoeld om het olympisch bokstoernooi te ontwrichten.

Wil.

10 aug 2024, 12:29

frits1955 schreef:
10 aug 2024, 12:13
Er wordt niks weerlegd van wat ik hogerop heb vermeld.
Wat heb jij weerlegt? Helemaal niets. De verantwoordelijke organisator -het IOC - stelt dat ze een vrouw is en dus mag deelnemen .Je doet- zoals steeds - enkel aan verdachtmakingen. Bewijs maar dat ze niet als vrouw geboren werd.
Ik beweer niet iets weerlegd te hebben. Ik vraag jou mijn wetenschappelijk onderbouwde tegenargumenten te weerleggen, want het IOC gaat gewoon voort op een geboortebewijs, wat ten gronde niets zegt omdat er verschillende gevallen zijn die daar niet onder vallen.

Het feit dat ze in Tokio was is alweer een hineininterpretierung want ook daar gelden de regels van het IOC en precies die regels gaan verder op een onduidelijk en ondeugdelijk 'geboortebewijs'.

Wil.

10 aug 2024, 12:32

E.T. schreef:
10 aug 2024, 12:06
Volgens haar mama is "het" een meisje en is "het" ook zo opgevoed ...
Absoluut goed mogelijk. Maar er zijn 'vrouwen' die pas op 16-17 jaar ondervinden dat ze niet beginnen menstrueren. Bij onderzoek blijkt dat ze geen baarmoeder en geen eierstokken hebben, maar wel inwendige testikels.

Wil.

10 aug 2024, 12:47

De zaak met Khelif is gelijkaardig aan die van Caster Semenya, die het hardlopen bij de vrouwen domineerde tussen 2008 en 2019.

Deze persoon heeft XY chromosomen, heeft geen baarmoeder en geen eierstokken, maar wel interne testikels. Daardoor komt er een voor vrouwen buitenmatig hoge productie van testosteron op gang. Dat geeft atleten een voordeel in de disciplines waar het erom gaat sneller - hoger - krachtiger (citius - altius - fortius) te zijn dan anderen. Vrouwen zijn benadeeld t.o.v. zo'n persoon als Caster S.

Meisjes mogen zich de ziel uit het lijf trainen, wanneer mannen aantreden in hun categorie, dan is de kans op winst gering. Mannen hebben daar een unfair voordeel. Daarover gaat die hele discussie.
Laatst gewijzigd door Wil. op 10 aug 2024, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955

10 aug 2024, 13:42

Over deze Algerijnse vrouw (?) is niet veel geweten, behalve dat zij in haar eigen land niet mag boksen wegens een te hoog testosteron niveau.
Dus Algerije stuurt een vrouw naar de Spelen die in eigen land niet mag boksen? Straf .
Wat had de president van Algerije enkele dagen geleden te melden over de prestatie van Khelifa? "Jij hebt Algerije, de Algerijnse vrouwen en het Algerijnse boksen geëerd. We zullen aan je zijde staan, ongeacht je resultaten. Veel succes in de volgende twee ronden en verder”, schreef president Tebboune op X."
Toch straffe commentaar voor een atlete die in eigen land niet mag boksen.. :D
Ik vraag jou mijn wetenschappelijk onderbouwde tegenargumenten te weerleggen,
Wetenschappelijk klopt dat. Alleen heb je niet het minste bewijs dat die uitleg van toepassing is op de betrokken atlete.

Heel deze heisa is terug te voeren tot de door en door corrupte boksbond IBA die volkomen terecht - want gecontroleerd door Rusland - door het IOC buitengetrapt werd.

Wil.

10 aug 2024, 13:51

Dat is allemaal naast de kwestie; het gaat die president enkel over het aanwakkeren van nationalistische gevoelens voor zijn land. Zelfs als dat op oneerlijke manier bereikt kan worden.

De essentie: heeft Khelif een unfair voordeel omdat hij een man is? We weten dat het hebben van testikels (die testosteronproductie omhoog jagen) plus het hebben van XY chromosomen iemand tot een man maken.
Khelif kan die zaak helemaal in het reine trekken en in haar voordeel beslissen door aan te tonen dat ze een XX-chromosomenset heeft en voortplantingssysteem heeft dat ingericht is om kinderen te laten groeien in haar lichaam. Dat doet hij niet.

Hebben vrouwen evenveel kansen op winst als ze moeten in het strijdperk treden tegen een man? Neen.

Dicksy

10 aug 2024, 14:01

Heel deze heisa is terug te voeren tot de door en door corrupte boksbond IBA die volkomen terecht - want gecontroleerd door Rusland - door het IOC buitengetrapt werd.
Eindelijk, oef want daar ligt het hele kalf gebonden. Als die atlete niet geschorst was geweest door dat IBA dan had er geen enkele haan over gekraaid en daar is heel die heisa om begonnen.
Het IOC pakte de Russische atleten als onderdeel van de sancties tegen Rusland, het IBA stuurde de wereld in dat zij (Khelif) geschorst werd door hen omwille van....en het IOC kon dat niet over hunne rug laten gaan en toegeven dat zij (Khelif) een unfair voordeel had tegenover die vrouwelijke boksters.
Zij/hij (Khelif) werd gewoon gebruikt door beide partijen, het IOC en IBA, om een onderlinge politieke vete uit te vechten.

En wat nog is:

Was er die heisa niet geweest, geen kat zou over een maand nog weten wie het goud gewonnen heeft in die gewichtsklasse. Nu zal ze altijd geassocieerd blijven met…….en zal er dus ook altijd een smet kleven op die gouden medaille.

frits1955

10 aug 2024, 14:22

Als die atlete niet geschorst was geweest door dat IBA dan had er geen enkele haan over gekraaid en daar is heel die heisa om begonnen.
Ik denk dat we het eens zijn. Het probleem is ook dat die IBA geen details wil bekendmaken omtrent die gendertest van 2 atletes waaronder de Algerijnse Khelif en dat zaakje stinkt dus. Die corrupte boksbond IBA is trouwens in handen van de Rus Umar Kremlev, een loopjongen van de Russische geheime dienst FSB. Daar hoeft toch geen tekening bij dacht ik zo.
Niet dat het wat uitmaakt voor de inquisiteurs hier: Algerijns Barbertje moet hangen.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 10 aug 2024, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.

10 aug 2024, 14:38

Het ene chromosoom is het andere niet, iemand schreef dat het chromosoom waardoor een zwemmer grote handen en kange armen heeft ook een "afwijking" is net als dat Y-dingetje bij vrouwen.