In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goeiemorgen, we zagen de week weer in 2
Wat gaan de dagen rap....
Hier onder de vroege morgen een onweer gehad
en nadien nog buien... afwachten wat het wordt
Fijne woensdag en hou het veilig......
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Opgestaan. Gedoucht en gegeten.
Alles overeen open nu ik geen rekening meer moet houden met Poes.
Ze was weer niet zinnens van terug mee naar huis te gaan.
Ze zagen er ontspannen en uitgerust uit de baasjes.
Heerlijk alle gordijnen open, veel licht en lucht!
Het lawaai van buiten nemen we erbij.
Ik hoor dat er toch weer een buur zo vermetel is van kippen en een haan te houden.
Benieuwd hoe lang het gaat duren eer de vos of de marter toeslaan.
Schijnt een vos door het centrum te wandelen tegenwoordig.
We hebben er lang een in de Kruidtuin gehad.
We zullen eens gaan orde scheppen in de chaos.
Overal plukken haar en kattenpootjes alom.
We zullen maar van aan ons voeten beginnen en en zo verder werken.
Ik denk van boven naar beneden.
Geniet van de frisse lucht vandaag!
Alles overeen open nu ik geen rekening meer moet houden met Poes.
Ze was weer niet zinnens van terug mee naar huis te gaan.
Ze zagen er ontspannen en uitgerust uit de baasjes.
Heerlijk alle gordijnen open, veel licht en lucht!
Het lawaai van buiten nemen we erbij.
Ik hoor dat er toch weer een buur zo vermetel is van kippen en een haan te houden.
Benieuwd hoe lang het gaat duren eer de vos of de marter toeslaan.
Schijnt een vos door het centrum te wandelen tegenwoordig.
We hebben er lang een in de Kruidtuin gehad.
We zullen eens gaan orde scheppen in de chaos.
Overal plukken haar en kattenpootjes alom.
We zullen maar van aan ons voeten beginnen en en zo verder werken.
Ik denk van boven naar beneden.
Geniet van de frisse lucht vandaag!
-
Goede namiddag allemaal,
hier heeft het voor de middag nog
wat geregend en na de middag was het droog...
Maar het blijft grijs, en het is zwoel...ik zie wel wat er nog komt
Voor allen een gezellige avond en tot morgen

hier heeft het voor de middag nog
wat geregend en na de middag was het droog...
Maar het blijft grijs, en het is zwoel...ik zie wel wat er nog komt
Voor allen een gezellige avond en tot morgen

-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
HAPPY BIRTHDAY MJ!
Vannacht willen opstaan om naar de badkamer te gaan en ik lag ineens tegen de plankenvloer boven. Ja en tegen dat ik met hulp van ventje was omhooggeraakt....
Ik kan uit mijn eigen niet recht en dan nog die draaiingen erbij. Plezant was anders. Lilly was geschrokken. Enfin, dan toch de badkamer in geraakt en terug. Dan gaan liggen plat op mijn rug want het is mijn rechterzij en schouder die pijn doen. ik heb al gesmeerd met flexium. na de tweede keer veel te rap en bruut naar mijn gedacht geholpen te worden heb ik hem laten slapen en heb mijn plan getrokken. ik moest direct denken aan Helena. jij ziet ook af en toe de grond, hè?
Er is een hele hoge luchtvochtigheid; 94%. Warm houden zal bij mij de boodschap zijn.
ik ga afsluiten want 't lukt niet helemaal en dan moet ik nog gaan eten met moeder en vriendin. hopelijk tegen dan beter.
Fijne dag seizoentjes
HAPPY BIRTHDAY MJ!
Vannacht willen opstaan om naar de badkamer te gaan en ik lag ineens tegen de plankenvloer boven. Ja en tegen dat ik met hulp van ventje was omhooggeraakt....
Er is een hele hoge luchtvochtigheid; 94%. Warm houden zal bij mij de boodschap zijn.
ik ga afsluiten want 't lukt niet helemaal en dan moet ik nog gaan eten met moeder en vriendin. hopelijk tegen dan beter.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Goedemorgen alle babbeltjes,
en een fijne moederdag voor de mama's
van de regio Antwerpen wij vieren vandaag moederdag
Een zonnige ochtend en iets minder warm
zo heb ik het graag want die hevige warmte
is niet goed voor mijn adem,
nu is het beter.
M-M sterkte na de val en spoedig beterschap
en M-J verjaart morgen pas....
Allen een fijne donderdag gewenst en hou het veilig...
en een fijne moederdag voor de mama's
van de regio Antwerpen wij vieren vandaag moederdag
Een zonnige ochtend en iets minder warm
zo heb ik het graag want die hevige warmte
is niet goed voor mijn adem,
M-M sterkte na de val en spoedig beterschap
en M-J verjaart morgen pas....
Allen een fijne donderdag gewenst en hou het veilig...
-
Opnieuw Goede morgen,
Dus dat was het eigenlijk wat ik moest zeggen/schrijven: aan alle moeders uit het antwerpse: een fijne moederdag.
Mag ik dan niet vergeten morgen MJ te feliciteren.
Hier is de mis voor OLV Hemelvaart begonnen.
Fijne dag seizoentjes
Dus dat was het eigenlijk wat ik moest zeggen/schrijven: aan alle moeders uit het antwerpse: een fijne moederdag.
Mag ik dan niet vergeten morgen MJ te feliciteren.
Hier is de mis voor OLV Hemelvaart begonnen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne middag,
Fijne Moederdag voor alle mama's in het Antwerpse......
Waarom er eigenlijk 2 soorten moederdagen zijn heb ik nooit begrepen en ga er mijn hoofd ook niet over breken........ geniet ervan, zou ik zo zeggen !
Clive en MM, ook hartelijk dank voor jullie mooie kaartje voor mijn verjaardag. Het zat gisteren in de bus, maar had nog geen tijd gehad om het te melden.........
Jaja, lach maar met 'geen tijd ' , ik deed dat vroeger ook ! Nu heb ik al wel wafeltjesdeeg gemaakt voor morgen te bakken en te presenteren bij de koffie. Dat is zo de gewoonte dat de jarige trakteert, met om het even wat en voor om het even het aantal personen. Wie komt koffie drinken wordt erbij iets aangeboden.
Vroeger was er ook Porto, maar daar zijn ze van afgestapt ! Er waren er waarschijnlijk die dat liever hadden, maar iedereen neemt hier wel medicatie, en dan is het niet zo goed/wenselijk. Goed dat ze dat ingezien hebben, moet zeggen dat de portofles vlugger leeg was dan gedacht.....
Dus ik weet wat doen morgenvroeg, bakken, bakken maar ! Rond 9.15 u zijn de wandelaars terug en dan is er ...... koffie ! Die is natuurlijk al in de thermosflessen voor ze gaan wandelen, en de koffietassen & c° staat allemaal al klaar !
Eten uit oven is hier klaar, wekker loopt af. Kom later wel terug.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Fijne Moederdag voor alle mama's in het Antwerpse......
Waarom er eigenlijk 2 soorten moederdagen zijn heb ik nooit begrepen en ga er mijn hoofd ook niet over breken........ geniet ervan, zou ik zo zeggen !
Clive en MM, ook hartelijk dank voor jullie mooie kaartje voor mijn verjaardag. Het zat gisteren in de bus, maar had nog geen tijd gehad om het te melden.........
Jaja, lach maar met 'geen tijd ' , ik deed dat vroeger ook ! Nu heb ik al wel wafeltjesdeeg gemaakt voor morgen te bakken en te presenteren bij de koffie. Dat is zo de gewoonte dat de jarige trakteert, met om het even wat en voor om het even het aantal personen. Wie komt koffie drinken wordt erbij iets aangeboden.
Vroeger was er ook Porto, maar daar zijn ze van afgestapt ! Er waren er waarschijnlijk die dat liever hadden, maar iedereen neemt hier wel medicatie, en dan is het niet zo goed/wenselijk. Goed dat ze dat ingezien hebben, moet zeggen dat de portofles vlugger leeg was dan gedacht.....
Dus ik weet wat doen morgenvroeg, bakken, bakken maar ! Rond 9.15 u zijn de wandelaars terug en dan is er ...... koffie ! Die is natuurlijk al in de thermosflessen voor ze gaan wandelen, en de koffietassen & c° staat allemaal al klaar !
Eten uit oven is hier klaar, wekker loopt af. Kom later wel terug.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag.
Er hangt al een wasje poezenwas op.
Er volgen er nog met mijn gerief.
Ik heb ook in de friste van de morgen een paar kledingstukken gestreken.
Het was nodig, want de kleerkast geraakte uitgeput met frisse kleding.
Vandaag al mijn tweede bloes aan.
Alleen van de slaapkamer en de overloop te stofzuigen nat in het zweet.
Ik denk niet dat ik nog veel gifstoffen in mijn lichaam heb.
Allemaal afgevoerd...
Zalig toch zo een propere mooi aangeklede living in plaats van al die handdoeken en fleecjes.
Morgen de garage onder handen nemen.
Zaterdag familie bbq.
De voortuin roept ook, maar die ga ik laten roepen.
Hopeloos.
Nog nooit zoveel onkruid gehad als dit jaar.
Ja MM ik zie zo af en toe de vloer ook van heel dicht bij.
Bekske hopelijk brengt het andere ziekenhuis soelaas.
Het zal rap september zijn.
MJ me dunkt dat het daar druk is in het straatje.
Oma-C er is een zalig windje hier
Misschien waait dat bij jullie ook dan heb je wat meer adem.
Het is hier stilletjes in de buurt.
Kan ook zijn omdat ik mijn hoorhulpen niet in heb.
Zal voor straks zijn als ik het wat rustiger ga doen.
Kunnen slecht tegen het zweet.
Ik vrees dat de meeste mensen ook minder last hebben van zweten aan hun hoofd.
Geniet van de feestdag vandaag.
Gezellige moederdag voor degene die het vieren.
Vroeger was het dan groot feest want schoonmoeder verjaarde en schoonvader was op 13/8 verjaard.
Nu is het nog met twaalf de bbq.
Drie van de tien broers en zussen zijn overleden ondertussen.
Er hangt al een wasje poezenwas op.
Er volgen er nog met mijn gerief.
Ik heb ook in de friste van de morgen een paar kledingstukken gestreken.
Het was nodig, want de kleerkast geraakte uitgeput met frisse kleding.
Vandaag al mijn tweede bloes aan.
Alleen van de slaapkamer en de overloop te stofzuigen nat in het zweet.
Ik denk niet dat ik nog veel gifstoffen in mijn lichaam heb.
Allemaal afgevoerd...
Zalig toch zo een propere mooi aangeklede living in plaats van al die handdoeken en fleecjes.
Morgen de garage onder handen nemen.
Zaterdag familie bbq.
De voortuin roept ook, maar die ga ik laten roepen.
Hopeloos.
Nog nooit zoveel onkruid gehad als dit jaar.
Ja MM ik zie zo af en toe de vloer ook van heel dicht bij.
Bekske hopelijk brengt het andere ziekenhuis soelaas.
Het zal rap september zijn.
MJ me dunkt dat het daar druk is in het straatje.
Oma-C er is een zalig windje hier
Misschien waait dat bij jullie ook dan heb je wat meer adem.
Het is hier stilletjes in de buurt.
Kan ook zijn omdat ik mijn hoorhulpen niet in heb.
Zal voor straks zijn als ik het wat rustiger ga doen.
Kunnen slecht tegen het zweet.
Ik vrees dat de meeste mensen ook minder last hebben van zweten aan hun hoofd.
Geniet van de feestdag vandaag.
Gezellige moederdag voor degene die het vieren.
Vroeger was het dan groot feest want schoonmoeder verjaarde en schoonvader was op 13/8 verjaard.
Nu is het nog met twaalf de bbq.
Drie van de tien broers en zussen zijn overleden ondertussen.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

het iseen rare week met die dag daartussen op vele plaatsen was het een korte werkweek .Dus morgen begin het weekend .Straks komt de kapster aan huis gemakkelijk .Ook de apotheker brengtmedicijnen aan huis mits een kleine vergoeding.maar ik geraak er niet meer .en nu naar de soep eens zien of ze klaar is omte mixen want hetruik toch al lekker .Heb zelfs met die warme dagen warm geeten .Een koude schotel krijg ik niet binnen na twee happen heb ik al genoeg er van .Ik koop sla voor de vogels wel die zijn er verzot op .Maar voor men eigen neen bedank ja zo heeft ieder zijn smaak .maar ik maakhet hele jaar door warm eten en minstens 1 keer per week soep .Soep zo ik de hele dagkunnen eten .afijn ja ik wens jullie het beste toe groetje
-

Hier nog droog maar grijs...
De zon is waarschijnlijk gaan tanken...
Leuk plaatje Bekske, echt vakantie
Ik eet graag een koude schotel met
allerlei groentjes, maar soep eet ik ook elke dag
zelfgemaakte soep met veel groetjes in.
Fijne dag aan allen en hou het veilig.
-
Goede morgen seizoentjes,
HAPPY BIRTHDAY TO MJ!
We zijn gisteren met moeder en vriendin gaan eten. Ze wilde geen flesje huischampagne om met 3 te delen dus was het Procecco voor ons 2 en de viendin dronk liever cava. Naast ons zaten twee dames en ineens zei er een: neem het me niet kwalijk: maar ik vind u een koddig oud vrouwtje tegen mijn moeder! moeder wist niet wat ze moest zeggen. was dat omdat mijn moeder klein is? in ieder geval kan ik nu aan de telefoon zaterdag zeggen: dag koddig oud vrouwtje!
Zou ze wel niet leuk vinden denk ik. moeder en vriendin waren speciaal voor de sliptongen gekomen en het is hen goed bevallen. ventje had een filet mignon en ik met mijn schouder en arm koos voor bouillabaise.
ik kreeg daar een enorm bord met van alles en nog wat. venusschelpjes, 2 krabbepoten, 1 gamba en een rivierkreeftje met binnen in de soep witte vis, gekookte paling, zalm, groenten en ze was perfect afgekruid. Ik kreeg natuurlijk niet alles op en serveerster die ons al 2 keerde bediende zei dat er weinigen zijn die dat kunnen. Ik heb de rest en omdat het vandaag regent, eet ik soep en de rest. ik heb alleen de venusschelpjes gegeten omdat die klein zijn en me goed smaakten. ( had dat nog nooit gegeten) De rest zijn dus die poten en de gamba + rivierkreeftje en de rest van de vis in de soep.
Ventje heeft mij dan eerst afgezet en natuurlijk zei hij: kom kijken naar mijn schilderwerken en de stoof. Gimly zat op de trap maar in plaats van direct naar buiten te gaan kwam Lilly snuffelen. Gimly stond op de moment te eten zei ventje. Aangezien moeder nog voor Praline en Romeo zorgt, rook Lilly die andere katten. We hopen nu dat ze zaterdag niet zegt: gij hebt er toch twee! Vriendin zei dat
Lilly een mooi poesje was en dat hoort ze graag. Dus toen moeder vroeg hoe de kat weer heette zei ventje niets en ik zei schattebol tegen Lilly. Ventje heeft hen 2 dan naar huis gevoerd en ik zat hier alleen. vanavond zit ik ook alleen want ventje gaat naar een tributeband van Iron Maiden met de old skool rockers. Ik ga wachten tot hij terug is. ik heb genoeg te bekijken van air crash inverstigations en nog enkele opgenomen films. De raid op M-Markt was geen echt succes wegens te weinig titels. de schuld van de streaming zei die jongen aan de kassa. Maar ik heb wel die USB.
ventje moet vandaag op boodschap en zal voor zichzelf een stukje vis moeten meebrengen. Gisteren wilde hij geen boodschappen gaan doen. Ik neem het hem niet kwalijk want als we thuis kwamen had ik toch geen honger. Vandaag moet hij ook naar de apotheek en hij gaat de kattenvuilnisbak plaatsen. nu ligt er een gewone vuilzak en dat vond hij niet netjes. Hij had vandaag ook willen moppen maar aangezien het regent.... de luchtvochtigheid is 92%.
Gisteren heb ik dan dat kleed van ventjes moeder gepast omdat het met een rits was maar hij spande nog op mijn buik. dus mijn gewoon ander kleedje aangedaan. zonder van die banden tegen wrijving. Ik blijk ze toch niet nodig te hebben. Zoveel te beter natuurlijk. vandaag of morgen krijg ik mijn jeansjasje van de webwinkel van de C&*. Het kan ook maandag zijn. ventje moet toch het eerste deel van de opvolger van ghostbusters eerst bestellen. ( die film is met de dochter van het karakter Egon Spengler, de helaas overleden acteur Harold Ramis) ik heb per ongeluk de opvolger ervan waarvan ik het bestaan niet wist gekocht en ook nog een moord in de stijl van Agatha Christie. Ventje heeft de hele serie van 'his dark materials' van Philip K. Dick mee. The golden compas ( verfilmd met Nicole Kidman) is een van de films maar ik vond dat ze niet bepaald een echt slechte vrouw neerzette.
Ik moet hier af en toe pauzeren als ik schrijf. de zalf en de pijn stillers hebben vannacht geholpen want ik ben toch ingeslapen.
Ik had een bestelling gedaan van zwarte lingeriesetjes bij tendresse maar nu ik weer 3 cm kwijt ben, zijn die cups niet gevuld.
Ze zitten wel heerlijk maar nu kan ik weer een maat minder aan.
Helena: schreef jij niet dat je zaterdag een BBQ hebt? gaat dat bij jou thuis door?
Ik hoop dat iedereen een goede moedertjesdag had ondanks dat de "parking" dat niet meevierd maar gisteren ging de stoet van het heilig bloed wel door. op 25 augustus is het Gouden Boomstoet. Al jaren geen van de twee gezien. ze vertekken nu vanop een andere locatie. vroeger was dat de beurshalle maar die is afgebroken. wij stonden met vader altijd aan viswinkel Verrecas. Ventje heeft nog meegedaan als Romein met de mooie benen.
Ik ga afsluiten.
Fijne dag seizoentjes
HAPPY BIRTHDAY TO MJ!
We zijn gisteren met moeder en vriendin gaan eten. Ze wilde geen flesje huischampagne om met 3 te delen dus was het Procecco voor ons 2 en de viendin dronk liever cava. Naast ons zaten twee dames en ineens zei er een: neem het me niet kwalijk: maar ik vind u een koddig oud vrouwtje tegen mijn moeder! moeder wist niet wat ze moest zeggen. was dat omdat mijn moeder klein is? in ieder geval kan ik nu aan de telefoon zaterdag zeggen: dag koddig oud vrouwtje!
ik kreeg daar een enorm bord met van alles en nog wat. venusschelpjes, 2 krabbepoten, 1 gamba en een rivierkreeftje met binnen in de soep witte vis, gekookte paling, zalm, groenten en ze was perfect afgekruid. Ik kreeg natuurlijk niet alles op en serveerster die ons al 2 keerde bediende zei dat er weinigen zijn die dat kunnen. Ik heb de rest en omdat het vandaag regent, eet ik soep en de rest. ik heb alleen de venusschelpjes gegeten omdat die klein zijn en me goed smaakten. ( had dat nog nooit gegeten) De rest zijn dus die poten en de gamba + rivierkreeftje en de rest van de vis in de soep.
Ventje heeft mij dan eerst afgezet en natuurlijk zei hij: kom kijken naar mijn schilderwerken en de stoof. Gimly zat op de trap maar in plaats van direct naar buiten te gaan kwam Lilly snuffelen. Gimly stond op de moment te eten zei ventje. Aangezien moeder nog voor Praline en Romeo zorgt, rook Lilly die andere katten. We hopen nu dat ze zaterdag niet zegt: gij hebt er toch twee! Vriendin zei dat
Lilly een mooi poesje was en dat hoort ze graag. Dus toen moeder vroeg hoe de kat weer heette zei ventje niets en ik zei schattebol tegen Lilly. Ventje heeft hen 2 dan naar huis gevoerd en ik zat hier alleen. vanavond zit ik ook alleen want ventje gaat naar een tributeband van Iron Maiden met de old skool rockers. Ik ga wachten tot hij terug is. ik heb genoeg te bekijken van air crash inverstigations en nog enkele opgenomen films. De raid op M-Markt was geen echt succes wegens te weinig titels. de schuld van de streaming zei die jongen aan de kassa. Maar ik heb wel die USB.
ventje moet vandaag op boodschap en zal voor zichzelf een stukje vis moeten meebrengen. Gisteren wilde hij geen boodschappen gaan doen. Ik neem het hem niet kwalijk want als we thuis kwamen had ik toch geen honger. Vandaag moet hij ook naar de apotheek en hij gaat de kattenvuilnisbak plaatsen. nu ligt er een gewone vuilzak en dat vond hij niet netjes. Hij had vandaag ook willen moppen maar aangezien het regent.... de luchtvochtigheid is 92%.
Gisteren heb ik dan dat kleed van ventjes moeder gepast omdat het met een rits was maar hij spande nog op mijn buik. dus mijn gewoon ander kleedje aangedaan. zonder van die banden tegen wrijving. Ik blijk ze toch niet nodig te hebben. Zoveel te beter natuurlijk. vandaag of morgen krijg ik mijn jeansjasje van de webwinkel van de C&*. Het kan ook maandag zijn. ventje moet toch het eerste deel van de opvolger van ghostbusters eerst bestellen. ( die film is met de dochter van het karakter Egon Spengler, de helaas overleden acteur Harold Ramis) ik heb per ongeluk de opvolger ervan waarvan ik het bestaan niet wist gekocht en ook nog een moord in de stijl van Agatha Christie. Ventje heeft de hele serie van 'his dark materials' van Philip K. Dick mee. The golden compas ( verfilmd met Nicole Kidman) is een van de films maar ik vond dat ze niet bepaald een echt slechte vrouw neerzette.
Ik moet hier af en toe pauzeren als ik schrijf. de zalf en de pijn stillers hebben vannacht geholpen want ik ben toch ingeslapen.
Ik had een bestelling gedaan van zwarte lingeriesetjes bij tendresse maar nu ik weer 3 cm kwijt ben, zijn die cups niet gevuld.
Helena: schreef jij niet dat je zaterdag een BBQ hebt? gaat dat bij jou thuis door?
Ik hoop dat iedereen een goede moedertjesdag had ondanks dat de "parking" dat niet meevierd maar gisteren ging de stoet van het heilig bloed wel door. op 25 augustus is het Gouden Boomstoet. Al jaren geen van de twee gezien. ze vertekken nu vanop een andere locatie. vroeger was dat de beurshalle maar die is afgebroken. wij stonden met vader altijd aan viswinkel Verrecas. Ventje heeft nog meegedaan als Romein met de mooie benen.
Ik ga afsluiten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!