In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

18 aug 2024, 08:46

Afbeelding

Goedemorgen allen, :wink:
Nog grijs en de zon is er nog niet maar
hopelijk is ze onderweg.....
Voor allen een fijne zondag, geniet ervan.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

18 aug 2024, 09:31

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Hier verstopt de zon zich achter de wolken. Misschien dat het in de namiddag gaat uitklaren. Vind dat vervelend weer om iets aan te trekken, ga ik iets warmers aantrekken of iets luchtig voor als de zon uit zou komen. Ach, we zullen wel zien.
Ex buurjongen wordt overmorgen al 30 jaar . Toen zijn zus jaren geleden 30 werd heeft ze van mij een brief gekregen. Daar stond elke levensfase van haar in, vanaf ik haar kende. En nu had K., haar broer , mij gevraagd of hij ook zo'n brief kreeg. Dus heb ik die deze ochtend gemaakt, 2 bladzijden lang. Manlief heeft hem gelezen en vond hem heel goed. Heb hem in een mooie verjaardagskaart gestopt en ik geef die morgen af.

Gisteren nog naar de ACT*ON geweest. Had bijna geen knutselpapier meer en daar kun je dat voor een schijntje kopen. Manlief vond een aantal kleine figuurtjes voor op mijn herfsttafel als ik die 21 september zet. Dan gaan de zomerfiguurtjes in de doos. Hij zegt dan wel dat ik een prullenmie ben, maar hij zoekt wel naarstig mee naar dingetjes voor op mijn thematafeltje :D :D .

Vandaag doe ik geen oefeningen , zondag is mijn rustdag.
Als het weer zo blijft, ga ik nummerriek kleuren, doe dat toch zo graag, alle spanningen vallen dan weg.
Moest de zon toch uitkomen, kan ik buiten in de lounge kleuren op het terras dus.

Zo, ik moet mijn computer aansluiten.
Ik wens iedereen een mooie zondag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

18 aug 2024, 14:37

Goeie middag allen, laptop weer
alle updates bijgewerkt... :wink:
Nog een fijne zonnige dag vandaag
Geniet ervan..... tot later :)

Helena van Troje

18 aug 2024, 17:12

Gisteren was een fantastische dag.
Het begon al met een fantastische nacht.
Pas om kwart na negen wakker geworden.
Ik ben ernstig aan het overwegen om definitief naar de rode kamer te verhuizen.
De rest van de dag was vanaf de namiddag heel gezellig op de bbq met de schoonfamilie.
Hoogtepunt was het zwempartijtje in de zwemdok van de gastfamilie.
Wat zou ik graag regelmatig daar een duikje in nemen!
Ik durf het evenwel niet te vragen.
Ik woon achter de hoek.
Maar ja, ik snap als je een schoonzus toelaat...

Vanmorgen was het kwart voor toen als ik pas wakker werd...
Blijkbaar heb ik heelwet slaap in te halen.
Het zal morgenvroeg zeer doen: zeven uur loopt de wekker af voor de poets.
Die staat er al om halfacht...dank zij de loeten van de Lijn...

Nog een rustige avond aan allen.

anjelierken

18 aug 2024, 17:18

Afbeelding

Hallo iedereen,

Net thuis van wandeling. Manlief heeft ook van dichtbij kennisgemaakt met de grond. In een bos met op het pad grote takken ( waar we moesten overheen stappen), bleef hij met zijn voet haken achter zo'n tak. De landing was wel zacht. Hij had zich niet bezeerd , maar wel zijn t-shirt en short wat modderig. Maar da's nog het minste. Moest direct denken aan MM en HVT .

Volgende zondag is het hier familie bbq. Heb alle benodigdheden al opgeschreven en ga morgen naar de supermarkt die dingen kopen, die ik al kan kopen. Verder ook vlees bestellen. De rest is dan voor zaterdag.
Nu maar hopen dat de zon van de partij is.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

19 aug 2024, 08:40

Goede morgen.
Zo vroeg op de dag nog niet veel te vertellen.
Ja, dat het wel heel vroeg was zeven uur.
Enfin, ik ga een proper huis hebben tegen deze middag.
De zon schijnt hier, maar als ik opstond was het maar twaalf graden.
We zullen d keuken eens gaan declutteren, MM :D
Prettige zonnige dag nog iedereen!

Oma-C

19 aug 2024, 08:52

Afbeelding

Goeiemorgen allen, een mooie zonnige dag
om van te genieten als het kan...maar...
Eerst de dagelijkse taken :)

clive

19 aug 2024, 08:56

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Iedereen heeft de zondag mooi kunnen invullen en dat lees ik graag.
Wij waren eerst gaan fietsen, niet ver want een lange rit kan ik echt nog niet aan :oops: . Zal ooit wel beteren zeker . Na h et fietsen ons opgefrist en dan ben ik gaan kleuren. Had voor een slaatje eitjes gekookt in de eierkoker. Als de eitjes goed zijn, dan gaat er een paar maal een signaal af. Wel, ik was zo gefocust op dat kleuren, dat ik de piep zelf niet gehoord had. Manlief heeft de eierkoker dan afgezet en de eitjes laten schrikken in koud water. Manlief zei dat dat kleuren / schilderen/knutselen mij inderdaad ontspande. Ik heb ooit als verjaardagsgeschenk van manlief een houten doos met 80 kleurpotloden gekregen. En toch heb ik af en toe nog een kleurtje dat niet in de doos zit. Manlief zei gisteren dat ik de kleurtjes als ze bijna op zijn, nimmer moet bij bestellen. En dat ik dan moet uitkijken naar de houten doos met 120 potloden erin. Maar zover zijn we nog niet.

Heb al een machine was ingestopt, bonte was en heb nu nog 2 machines te doen. Kan alles buitenhangen, want het blijft droog vandaag en er staat een windje.

Zo, ik ga doordoen. Liefs en dikke knuffel van ons alle 3. Dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft.

Muddy Maddy

19 aug 2024, 09:21

Goede morgen seizoentjes,

Ventje kreeg gisteren een sms van zijn zus dat de zuster van hun moeder overleden is. Tante Thérese zoals ze genoemd werd was onlangs 100 geworden en kort daarna ging het bergaf. Ze is heel zachtjes ingeslapen. Of wij uitgenodigd zullen zijn op de begrafenis weet ventjes zus niet want ze willen het intiem houden. Dus ik denk van niet. Ze heeft 3 zonen. Ze was 16 jaar ouder dan ventjes moeder. ventjes moeder was een gelukkig ongelukje zoals ze dat nu noemen. die drie zonen kunnen de naam voortzetten. Die van ventje en die van mijn zijn uitgestorven.
mijn moeders moeder was zelfs de laatste Dekevere.

Gisteren zitten bingewatchen naar CSI: NY en op 1 disk staat een kort fragment over wat de acteurs van die afleveringen vonden en de afleveringen zelf? een zwart scherm. Ik mis er dus 4. Ik ben op zoek gegaan maar ik kom uit op een soort streamingsdienst en ik denk dat die niet gratis is. Ik weet zelfs niet of er een methode bestaat om uit te lezen of er idd maar 1 fragment staat op die disk. heel vroeger zou ik dat een een bepaalde kennis gevraagd hebben maar ja. ik spreek over jaren en jaren geleden. De gsm bestond toen nog niet. als je iemand wilde opsporen moest je dan doen via een Prive detective en die kosten geld. En soms deden ze niet eens hun best. enfin ja en in die tijdsgeest waar ik over spreek dan was je volgens onze normen al flink gestoord om zoiets te doen. ik denk dan altijd: wat als ik en die persoon bevriend waren gebleven? Dat is nu wel verleden tijd.

We hebben gisteren kip aan het spit gegeten met een enthousiaste Gimly en Lilly die het aansnijden van de kip wel intressant vond maar die zelf geen kip natuur moet hebben. We hebben zelfs gisteren Rika moeten aansteken omdat het hier echt killig was. Lilly kwam binnen en ging nieuwsgierig kijken naar die vlammen. Later heeft ze zich op de doos gelegd in haar specifieke houdingen die unladylike zijn.
ze heeft wel een klein bolletje gehakt van een BBQ worst gegeten want dat vind ze lekker. Ik heb een groter balletje gegeten en dat was dus mijn avond eten. de kip was gelukkig niet groot genoeg en lekker gekruid dus heb ik een bil en een vleugel gegeten. en dan had ik genoeg. Ik heb zelfs geen brood gegeten 's avonds. het enige wat ik heel graag wilde was een chocotof en die heb ik niet. in andere dingen had ik geen goesting.

Vandaag moet er een kleurwas gedraaid worden. ik weet niet of de schilderwerken ( de plinten) vandaag gaan gedaan geraken want ventje moet denk ik deze week niet naar het ouderlijk huis. hij moet dinsdag wel naar de kapster en ik moet om 15 u naar de dokter voor de resultaten van mijn bloed. ik ga dan wel zeggen wat er zich heeft afgespeeld toen ik ineens die planken vloer zag. ventje heeft het aan zijn zus gezegd en die stelde vragen. was ik draaierig geworden? had ik een bloeddrukval of een suikerdip? Ik zal het waarschijnlijk nooit niet weten. en ik moet vandaag met hulp van ventje mijn verhaal op een usb stick zetten om die morgen aan de dokter te laten lezen. ze zeo dat ze het wilde kopen als het uitgegeven werd maar ik weet niet waar ik uberhaupt een uitgever zou vinden. ( ik had in het verleden al moeite een te vinden voor een science fiction verhaal dat geaccepteerd werd maar dan ineens was hun budget op. :? )

ventje zei gisteren dat de dagen rapper donker worden 's avonds. seffens zei hij zitten we weer in die donkere dagen. en dan heb je nog die onzin van het draaien van uur. Hij had gisteren keelpijn en denkt dat dit komt van dat concertje waar hij meegezongen heeft. ik had de dag ervoor keelpijn en dacht aan het feit dat ik nu op mijn rug slaap omdat ik niet in mijn favoriete slaappositie kan liggen. het was gisteren laat voor mijn doen omdat ik meestal eerder in bed lig. Ik ben zelfs geen dutje gaan doen.

Er staat hier nog altijd een doos van de C&* met dat zwarte jeansjasje in dat ik nog niet open gedaan heb. Misschien dat die vandaag toch open wordt gedaan, ik weet het niet. Wat we vandaag eten weet ik niet: ventje sprak van spaghetti. Die is vandaag zijn stem kwijt en heeft keelpijn. hij had vannacht dan ook het zuur.

Ok, Ik wens alle seizoentjes een mooie dag toe. sterkte aan degene die het kunnen gebruiken en een knuffel voor wie wil.
Cats Rule!

Bekske

19 aug 2024, 09:26

Afbeelding

Oma-C

19 aug 2024, 16:47

Goede namiddag allemaal, :wink:
een mooie dag vandaag en ik heb
de geplande werkjes klaar gekregen
Heb er goed aan gezweet, straks een frisse douche
dat zal goed doen, nu even uitblazen
want de adem liet me stoppen met het HH werk.
Nog wat naar de koers kijken in het mooie Portugal :)
Het is daar 38° waar de renners rijden hoorde ik net :roll:
Daar doe ik niet (meer) aan mee :oops:

Voor allen nog een gezellige avond, mijn koude
schotel staat ook al klaar voor straks (met gerookte zalm) mmmm

Een gezellige avond nog en tot morgen en veel sterkte
aan wie het kan gebruiken!

Afbeelding

mariajohanna

19 aug 2024, 17:42

Fijne namiddag iedereen,

Hier momenteel nog 30°.......
Onze wandeling gaat vandaag niet door wegens te warm.
We moeten ook wat opletten voor manlief daarstraks kreeg hij weer zo'n moment dat hij zou gevallen zijn van te lage bloeddruk. Kon nog tijdig een stoel onder hem schuiven. Het was een hele tijd geleden dat hij dat nog eens gehad had. Ook direct bloeddruk genomen, en ja, we zagen het wel.....
Woensdagnamiddag hebben we een afspraak met de neuroloog en daarna met de cardioloog, die afspraken ligt al een tijdje vast......

Bobijntje, hartelijk dank ook voor het kaartje dat vandaag is toegekomen. Het staat mooi te wezen bij de anderen !

Dames, ik ga jullie laten.

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

19 aug 2024, 17:45

MJ uwe thermometer is anders dan de mijne.
Het is hier 24 °C.
Zover wonen wij nu toch niet van mekaar dacht ik.

mariajohanna

19 aug 2024, 19:28

Tja, MH, die hangt op ons terras, in de volle zon.....
Manlief heeft juist gekeken en het is nog 24 °.....
De overgordijnen blijven gewoon dicht, het is hier nu nog bakken en braden, binnen ! En de blazers blijven gewoon draaien.

Even twee betalingen gedaan van ons bloedonderzoek, dan moet ik daar niet meer aan denken, ook al heb ik nog veel tijd.

Nu een boterhammetje en dan zien we wel wat nog kan.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

20 aug 2024, 07:47

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Wou de tuinman betalen, ( die komt 5 X per jaar om te bemesten enz. de rest doet manlief zelf), maar de site van mijn bank ligt stil. Dat is zeer zeker niet de eerste keer. Namiddag opnieuw proberen.
Ga nu meteen een deel van mijn oefeningen doen, de rest doe ik vanavond, zodat ik daarna badje in kan en mijn pyjamaatje reeds kan aantrekken. Om dat uur verwacht ik toch niemand weer.
Vandaag komt er een pakje aan, 1 van de 2. Zijn mijn herfstspulletjes, die doe ik dan in de herfstdoos. Dat is voor de 21° september. Ben het zomertafeltje bijlange nog niet moe gezien.
Vandaag de badkamer een goede beurt geven en deze steamen. Daarna alles daar terugzetten en de rest van het huis stofzuigen. Gisteren een grote was gedaan, die heb ik allemaal buiten kunnen drogen maar is nog niet gestreken. Vandaag enkel de badmatjes en de badkamerhanddoeken wassen. Die gaan in de droogkast.
Manlief is naar BXL. Gisteren ben ik hem rond 19:00H gaan afhalen met Matice in mijn kielzog. De mensen die hem baasje met veel enthousiasme zien begroeten, schieten meteen in de lach. Matice heeft de gave mensen een fijn gevoel te geven. Natuurlijk, mijn kind, schoon kind.

Zo, ik ga eraan beginnen. Ik wens zij die ziek zijn of aan het revalideren zijn , heel veel moed, sterkte en beterschap. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.